Příloha č. 1 Dodatku č. 1 Opatření děkana LF MU č.1/2010 Seznam druhů dokladů a funkčního pověření zaměstnanců v procesu finanční kontroly na Lékařské fakultě MU A. Seznam druhů dokladů dokumentujících hospodářské, finanční a účetní operace zakázek na pracovištích Položka Druh operace Příkazce operace Správce rozpočtu Hlavní účetní I. Závazky 1. Smlouva dodavatelská neinvestiční děkan nebo jeho zástupce tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem 2. Došlá faktura neinvestiční vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt 3. Ostatní doklady 4. Došlá faktura vnitropodniková 5. Objednávka/Smlouva dodavatelská investiční (s výjimkou jiných než drobných stavebních úprav mimo Program) děkan nebo jeho zástupce tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení podle pověření děkanem 6. Došlá faktura investiční (Program a drobné stavební úpravy) děkan nebo jeho zástupce vedoucí investičního odboru RMU vedoucí EO RMU 7. Došlá faktura investiční (stroje a zařízení mimo Program) děkan nebo jeho zástupce a řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení podle pověření děkanem 8. Ostatní doklady (stroje a zařízení mimo Program) II. Pohledávky 9. Objednávka/Smlouva odběratelská neinvestiční děkan - smlouva vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem 10. Vydaná faktura neinvestiční 11. Vydaná faktura vnitropodniková III. Cestovní náhrady 12. Pracovní cesta tuzemská děkan vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem účetní podle pověření děkanem 13. Pracovní cesta zahraniční děkan nebo jeho zástupce tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem účetní podle pověření děkanem IV. Pokladna 14. Příjem v hotovosti (v Kč) vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem účetní podle pověření děkanem 15. Výdej v hotovosti (Kč) vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem účetní podle pověření děkanem V. Majetek 16. Protokol o zařazení majetku do užívání vč. účetního dokladu vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem 1. drobný majetek: ekonom podle pověření děkanem 2. dlouhodobý majetek: vedoucí ekonomického oddělení podle pověření děkanem 17. Převodka majetku vč. účetního dokladu 18. Protokol o vyřazení majetku z užívání vč. účetního dokladu VI. Stipendia 19. Rozhodnutí o přiznání stipendií proděkan pro studium nebo jeho zástupce vedoucí studijního oddělení nebo jeho zástupce vedoucí odd. pro kvalif.rozvoj nebo jeho zástupce X 20a) Výplata stipendií (kromě tvůrčích –projekty) vedoucí studijního oddělení nebo vedoucí oddělení pro kvalif.rozvoj tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem 20b)Výplata tvůrčích stipendií -projekty vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt VII. Personalistika VII. Personalistika 21. Návrh na pracovní smlouvu , návrh na mzdu, návrh na uzavření dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a návrhy na změny pracovněprávních vztahů u vybraných projektů v působnosti odd.pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu dle Organizačního řádu LF vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu vedoucí oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu nebo jeho zástupce podle pověření děkanem X 22. Návrh na pracovní smlouvu , návrh na mzdu, návrh na uzavření dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a návrhy na změny pracovněprávních vztahů - ostatní - v působnosti personálního oddělení dle Organizačního řádu LF vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt vedoucí personálního oddělení nebo jeho zástupce podle pověření děkanem X 23. Návrh na odměnu a vyúčtování OON (výkaz odpracovaných hodin), návrh na přeúčtování osobních nákladů u vybraných projektů v působnosti oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu dle Organizačního řádu LF vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu vedoucí oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu nebo jeho zástupce podle pověření děkanem X 24. Návrh na odměnu a vyúčtování OON (výkaz odpracovaných hodin), návrh na přeúčtování osobních nákladů – ostatní - v působnosti personálního oddělení dle Organizačního řádu LF MU vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt vedoucí personálního oddělení nebo jeho zástupce podle pověření děkanem X 25. Přeúčtování osobních nákladů vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt vedoucí personálního oddělení nebo jeho zástupce podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem VIII. Ostatní 26. Smlouva o nájmu namlouva o nájmu do 5ti dnů nepřetržitěd 5 dnů nepřetržitě děkan nebo jeho zástupce kvestor vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem IX. MAN – ryze účetní operace 27. Časové rozlišení, přechodné účty aktiv a pasiv, kurzové rozdíly, změna stavu zásob, opravy účetních nesprávností, přeúčtování mezi účty, dodanění DPH apod. účetní nebo ekonom tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem B. Přehled pověření děkana LF příkazcem operace, správcem rozpočtu a hlavním účetním pro zakázky řešené na jednotlivých pracovištích: 1. Pro finanční kontrolu související s výukou, přijatými dary, mimorozpočtovou a doplňkovou činností Druh pravomoci a odpovědnosti: Název funkce Jméno a příjmení Změna Příkazce operace vedoucí pracoviště dle organizačního řádu LF Zastupující příkazce operace zástupce vedoucího pracoviště dle organizačního řádu LF Správce rozpočtu-pokladna ekonom Eva Suková Správce rozpočtu-ostatní tajemník Ing. Blanka Sochorová Zastupující správce rozpočtu vedoucí ekonomického oddělení Ing. Libuše Bohůnová 2. Pro finanční kontrolu související s dotačními projekty (granty) řešenými na pracovišti: Druh pravomoci a odpovědnosti: Název funkce Jméno a příjmení Změna Příkazce operace řešitel projektu (jeho části) dle smlouvy (rozhodnutí) Zastupující příkazce operace bude řešeno individuálně -- Správce rozpočtu-zak.2810, podzakázka 10 odborný pracovník Ing. Lucia Obálová Správce rozpočtu-zak.2810, podzakázka 20 odborný pracovník Ing. Jan Verner, Ph.D. Správce rozpočtu-zak.2810, podzakázka 30 odborný asistent MUDr. Irena Lauschová, Ph.D. Správce rozpočtu-zak.2811 ekonom projektu Ing. Monika Koryčánková Správce rozpočtu-zak.2921 organizační referent Jana Křivá Správce rozpočtu-zak.2901 výzkumný a vývoj.pracovník Doc.Ing. Pavel Stošek,CSc. Správce rozpočtu-zak.2904, 3174 organizační referent Ing. Gabriela Petrovičová Správce rozpočtu-zak. 21*, 22*,25*, 27*, 51*, 5616, 5991 ved.odd. pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu (OVRPP) Ing. Blanka Přikrylová Zastupující správce rozpočtu-zak. 21*, 22*,25*, 27*, 51*, 5616, 5991 personální referentka Alena Krejčiříková Správce rozpočtu-zak. 2* (vyjma konkrétních výše uvedených), 5612, 5939, 5940 účetní Ing. Ivana Mertensová Zastupující správce rozpočtu-zak. 2* (vyjma konkrétních výše uvedených), 5612, 5939, 5940 Účetní Jana Lepoldová Správce rozpočtu – zak. 3211-3220, 3260-3279 účetní projektu Jana Šplouchalová Zastupující správce rozpočtu – zak. 3211-3220, 3260-3279 personální referentka Alena Krejčiříková Správce rozpočtu-zak. 6* (vyjma zak. 6003) účetní projektu Jana Šplouchalová Správce rozpočtu – zak. 6003 finanční manažer Ing. Marie Juranová Zastupující správce rozpočtu-zak. 6* ekonom Ing. Blanka Přikrylová Správce rozpočtu-zak. 5935, 5936, 5937, 5983, 5999 tajemník Ing. Blanka Sochorová Správce rozpočtu-zak. 5935, 5936, 5937, 5983, 5999 vedoucí ekonomického oddělení Ing. Libuše Bohůnová Správce rozpočtu-zak. 1117, 3*, 56*, 59* (vyjma konkrétních výše uvedených) ekonom Marie Herrmannová Zastupující správce rozpočtu – zak. 1117, 3*, 56*, 59* (vyjma konkrétních výše uvedených) ved.odd. pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu (OVRPP Ing. Blanka Přikrylová 3. Pro finanční kontrolu související s bodem 1 a 2: Druh pravomoci a odpovědnosti: Název funkce Jméno a příjmení Změna Hlavní účetní – hlavní pokladna LF účetní Radka Vitouchová Zastupující hlavní účetní – hlavní pokladna LF účetní Jana Lepoldová Hlavní účetní-ostatní pokladny účetní Jana Lepoldová Zastupující hlavní účetní – ostatní pokladny účetní Radka Vitouchová Hlavní účetní-drobný majetek ekonom Helena Hrabálková Zastupující hlavní účetní-drobný majetek účetní Radka Vitouchová Hlavní účetní-cestovní příkazy tuzemské účetní Radka Vitouchová Zastupující hlavní účetní-cestovní příkazy tuzemské účetní Jiřina Pastorková Hlavní účetní –všechny vydané faktury kromě zak. 4*, 8* účetní Jiřina Pastorková Hlavní účetní –vydané faktury zak. 4*, 8* účetní Radka Vitouchová Zastupující hlavní účetní –všechny vydané faktury vedoucí ekonom. oddělení Ing. Libuše Bohůnová Hlavní účetní – přijaté faktury neinvestiční – zak. 1017, 1018, 1021, 1022, 1030, 1031, 1032, 1039, 1042, 1048, 105*, 106* účetní Jiřina Pastorková Hlavní účetní – přijaté faktury neinvestiční - zak. 1* (vyjma konkrétních výše uvedených) účetní Radka Vitouchová Hlavní účetní – přijaté faktury neinvestiční - zak. 4*, 8*, 9* účetní Radka Vitouchová Zastupující hlavní účetní – přijaté faktury neinvestiční zak. 1*, 4*, 8*, 9* vedoucí ekonom. oddělení Ing. Libuše Bohůnová Hlavní účetní – přijaté faktury neinvestiční - zak. 1117, 21*, 22*, 25*, 27*, 51*, 56* (vyjma zak. 5608-5613 vč.), 59*, 3* (vyjma zak. 3211-3220 a 3260-3279) účetní projektu Jana Šplouchalová Zastupující hlavní účetní – přijaté faktury neinvestiční - zak. 1117, 21*, 22*, 25*, 27*, 51*, 56* (vyjma zak. 5608-5613 vč.), 59*, 3* (vyjma zak. 3211-3220 a 3260-3279) vedoucí ekonom. oddělení Ing. Libuše Bohůnová Hlavní účetní – přijaté faktury neinvestiční – zak. 3211-3220 a 3260-3279 ekonom Marie Herrmannová Zastupující hlavní účetní – přijaté faktury neinvestiční – zak. 3211-3220 a 3260-3279 vedoucí ekonom. oddělení Ing. Libuše Bohůnová Hlavní účetní – zahraniční cestovní příkazy - zak. 1117, 21*, 22*, 25*, 27*, 51*, 56* (vyjma zak. 5608-5613 vč.), 59*, 3* (vyjma zak. 3211-3220 a 3260-3279) účetní projektu Jana Šplouchalová Zastupující hlavní účetní – zahraniční cestovní příkazy - zak. 1117, 21*, 22*, 25*, 27*, 51*, 56* (vyjma zak. 5608-5613 vč.), 59*, 3* (vyjma zak. 3211-3220 a 3260-3279) ekonom Marie Herrmannová Hlavní účetní – zahraniční cestovní příkazy – zak. 3211-3220 a 3260-3279 ekonom Marie Herrmannová Zastupující hlavní účetní – zahraniční cestovní příkazy – zak. 3211-3220 a 3260-3279 účetní projektu Jana Šplouchalová Hlavní účetní – všechny doklady zak. 6* účetní Ing. Ivana Mertensová 1.4.2010 Zastupující hlavní účetní – všechny doklady zak. 6* vedoucí ekonom. oddělení Ing. Libuše Bohůnová 1.4.2010 Hlavní účetní – ostatní vedoucí ekonom. oddělení Ing. Libuše Bohůnová Zastupující hlavní účetní – ostatní účetní Radka Vitouchová 4. Pro finanční kontrolu pro ryze účetní operace: Druh pravomoci a odpovědnosti: Název funkce Jméno a příjmení Změna Příkazce operace účetní Radka Vitouchová Příkazce operace účetní Jiřina Pastorková Příkazce operace účetní Jana Lepoldová Příkazce operace účetní Ing. Ivana Mertensová Příkazce operace ekonom Marie Herrmannová Příkazce operace vedoucí ekonom. oddělení Ing. Libuše Bohůnová Příkazce operace referent personálního oddělení Dana Leitgebová Příkazce operace referent oddělení pro výzkum, vývoj a projektovou podporu Alena Krejčiříková 5. Pro finanční kontrolu pro personalistiku: Druh pravomoci a odpovědnosti: Název funkce Jméno a příjmení Změna Správce rozpočtu-personalistika - - v působnosti personálního oddělení dle organizačního řádu LF vedoucí personálního oddělení Štěpánka Horníčková Zastupující správce rozpočtu-personalistika - v působnosti personálního oddělení zástupce vedoucí personálního oddělení Dana Leitgebová Správce rozpočtu-personalistika - - v působnosti oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu vedoucí oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu Ing. Blanka Přikrylová Zastupující správce rozpočtu-personalistika - v působnosti oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu zástupce vedoucí oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu Alena Krejčiříková