Opatření děkana Lékařské fakulty Masarykovy univerzity č. 03/2016 Postup při zadávání veřejných zakázek na dodávky a služby na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (ve znění účinném od 1.3.2016) Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách") a v souladu s ustanovením článku 2 odstavce (2), (4) a (5) a článku 4 odstavce (9) Směrnice Masarykovy univerzity č. 10/2015 Pravidla pro zadávání veřejných zakázek vydávám toto opatření: Článek 1 Předmět úpravy (1) Toto opatření upravuje postupy při zadávání veřejných zakázek na dodávky a služby na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (dále také „LF MU"). (2) Účelem tohoto opatření je postupovat při zadávání veřejných zakázek na Lékařské fakultě MU v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ"), Směrnicí Masarykovy univerzity č. 10/2015 Pravidla pro zadávání veřejných zakázek (dále jen „Směrnice MU"), v souladu se zásadami transparentnosti a přiměřenosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, s ohledem na hospodárné, efektivní a účelné vynakládání finančních prostředků LF MU, v souladu s vnitřními předpisy MU a také v souladu s pravidly stanovenými příslušnými dotačními programy, pokud je veřejná zakázka z těchto zdrojů spolufinancována. Článek 2 Definice pojmů (1) Veřejné zakázky na dodávky a služby zadávané postupem dle ZVZ: a. Nadlimitní veřejná zakázka na dodávky a služby - tím se rozumí veřejná zakázka s předpokládanou hodnotou v Kč bez DPH dosahující nejméně finančního limitu stanoveného ZVZ a prováděcími právními předpisy pro nadlimitní veřejné zakázky b. Podlimitní veřejná zakázka na dodávky a služby - tím se rozumí veřejná zakázka s předpokládanou hodnotou nejméně 2.000.000 Kč bez DPH a nedosahující finančního limitu pro nadlimitní veřejné zakázky (2) Veřejná zakázka malého rozsahu na dodávky a služby - tím se rozumí veřejná zakázka s předpokládanou hodnotou do 2.000.000 Kč bez DPH (dále také „VZ MR") (3) Průzkum trhu - postup vedoucí k výběru nejvhodnější nabídky v rámci zadání veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky nebo služby do finančního limitu 400.000,- Kč bez DPH (4) Výběrové řízení - postup vedoucí k výběru nejvhodnější nabídky v rámci zadání veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky nebo služby ve finančním limitu od 400.000,- Kč bez DPH do 2.000.000,-Kč bez DPH. (5) Poptávka - výzva pracoviště k předložení nabídky dodavatelem (6) Rozdělení veřejných zakázek na druhy dodávek a služby a. Neinvestiční dodávky 6.1 Spotřební materiál a drobný hmotný a nehmotný majetek nedosahující jednotkových cen uvedený v bodech 6.2 až 6.5 tohoto článku 6.2 Drobný hmotný majetek v jednotkové ceně od 2.001,- Kč do 40.000,- Kč včetně DPH 6.3 Drobný nehmotný majetek v jednotkové ceně od 7.001,- Kč do 60.000,- Kč včetně DPH b. Investiční dodávky 6.4 Dlouhodobý hmotný majetek v jednotkové ceně od 40.001,- Kč včetně DPH 6.5 Dlouhodobý nehmotný majetek v jednotkové ceně od 60.001,- Kč včetně DPH c. Služby Článek 3 Zadávání podlimitních a nadlimitních veřejných zakázek na dodávky a služby (1) Při zadávání podlimitních a nadlimitních veřejných zakázek postupuje LF MU v souladu se ZVZ. (2) Zadání těchto veřejných zakázek zajistí referát veřejných zakázek LF MU. Článek 4 Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu na dodávky a služby A. Veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou od 400.000,- Kč bez DPH do 2.000.000,- Kč bez DPH (1) Při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu na dodávky a služby, jejichž předpokládaná hodnota je nejméně 400.000,- Kč bez DPH a nedosáhne 2.000.000,- Kč bez DPH, postupuje LF MU v souladu se Směrnicí MU a vnitřnímu předpisy MU. (2) Zadání těchto veřejných zakázek zajistí referát veřejných zakázek LF MU. B. Veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou do 400.000,- Kč bez DPH (3) Při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, jejichž předpokládaná hodnota nedosáhne 400 000 Kč bez DPH, není LF MU povinna veřejnou zakázku zadávat na základě výběrového řízení, je však povinna dodržet zásady transparentnosti a přiměřenosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, přičemž zadání veřejné zakázky musí být realizováno za ceny v čase a místě obvyklé, tj. zadání veřejné zakázky musí být vždy realizováno hospodárným způsobem. a. Investiční dodávky 3.1 Veřejná zakázka na investiční dodávky bude zadána na základě provedeného průzkumu trhu, tedy bez výběrového řízení 3.2 Pověřený zaměstnanec příslušného pracoviště vypracuje poptávku s potřebnými náležitostmi dle vzoru uvedeného v příloze č. 1 tohoto opatření a zašle ji e-mailem nebo v tištěné podobě nejméně třem předpokládaným dodavatelům a vyzve je k předložení písemné nabídky 3.3 Pověřený zaměstnanec příslušného pracoviště předá obdržené nabídky dodavatelů pověřenému pracovníkovi ekonomického oddělení 3.4 Na základě doručených nabídek provede příslušné pracoviště ve spolupráci s ekonomickým oddělením posouzení a vyhodnocení průzkumu trhu 3.5 Na základě závěrů z posouzení a hodnocení nabídek pověřený zaměstnanec příslušného pracoviště zpracuje a předá na ekonomické oddělení LF MU Žádost o vystavení investiční objednávky (Příloha č. 2) 3.6 Zadání veřejné zakázky na investiční dodávku zajistí ekonomické oddělení LF MU. b. Neinvestiční dodávky a služby 3.7 Děkan, tajemnice nebo pracovník referátu veřejných zakázek může stanovit kategorie spolu souvisejícího a obdobného plnění neinvestičních dodávek a služeb, které budou v daném kalendářním roce zadávány centrálně. Zadání těchto veřejných zakázek zajistí referát veřejných zakázek LF MU. O výčtu kategorií spolu souvisejícího nebo obdobného plnění neinvestičních dodávek a služeb, které budou zadávány centrálně, bude pracovník referátu veřejných zakázek pracoviště LF MU písemně informovat. 3.8 Pokud v konkrétních případech nestanoví děkan, tajemnice, nebo pracovník referátu veřejných zakázek jinak, jsou pracoviště oprávněna zadávat veřejné zakázky na neinvestiční dodávky a služby samostatně. 3.9 Pracoviště musí být na žádost děkana, tajemnice nebo pracovníka referátu veřejných zakázek schopno prokázat, že při pořízení neinvestiční dodávky nebo služby byly dodrženy zásady transparentnosti a přiměřenosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, a že jejich pořízení bylo realizováno za ceny v čase a místě obvyklé, tj. zadání veřejné zakázky bylo realizováno hospodárným způsobem. 3.10 Pracoviště má povinnost v případě nejistoty ohledně postupu při zadání požadované veřejné zakázky na neinvestiční dodávky a služby nebo výše předpokládané hodnoty pro požadované neinvestiční dodávky a služby konzultovat další postup s pracovníkem referátu veřejných zakázek LF MU. Povinnost dle tohoto odstavce platí vždy při požadavku na zadání veřejné zakázky na neinvestiční dodávky a na služby s předpokládanou hodnotou nad 100 000 Kč bez DPH. (4) Postup dle tohoto článku 4 bodu B tohoto opatření není nutno dodržet zejména v níže uvedených případech: 4.1 počet dodavatelů k oslovení na základě objektivních a prokazatelných důvodů nedosahuje minimálního počtu stanoveného tímto opatřením. V takovém případě je nutno vyzvat k podání nabídky takový počet dodavatelů, jaký je znám a tento postup řádně odůvodnit. 4.2 Veřejnou zakázku je nezbytné zadat v naléhavém případě a z časových důvodů ji není možné zadat postupy dle článku 4 bodu B. tohoto opatření. Výjimku dle tohoto odstavce uděluje děkan LF MU. Článek 5 Zakázky zadávané prostřednictvím Dynamického nákupního systému (DNS) nebo rámcové smlouvy (1) Při pořízení dodávek nebo služeb, na které je zaveden dynamický nákupní systém nebo uzavřena rámcová smlouva je pracoviště povinno realizovat pořízení těchto dodávek nebo služeb prostřednictvím dynamického nákupního systému nebo rámcové smlouvy. (2) Aktuální informace týkající se dynamického nákupního systému a rámcových smluv poskytne na žádost pracoviště pracovník referátu veřejných zakázek LF MU. (1) Opatření je závazné pro všechny pracoviště Lékařské fakulty Masarykovy univerzity (2) V případě, že pravidla příslušných dotačních programů stanoví přísnější podmínky nebo postup než toto Opatření, je pracoviště povinno v těchto případech postupovat a řídit se pravidly příslušného dotačního programu. (3) Toto opatření ruší Opatření děkana č. 3/2008 Postup při nákupu majetku a služeb na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity účinnou od 5.3.2008 (4) Výkladem jednotlivých ustanovení tohoto opatření jsou pověřeni zaměstnanci právního oddělení děkanátu LF MU. (5) Kontrolu dodržování tohoto opatření vykonává tajemník LF MU (6) Toto opatření nabývá platnosti dnem zveřejnění (7) Toto opatření nabývá účinnosti dne 1.3.2016 (8) Samostatné přílohy tohoto opatření jsou: Příloha č. 1 - Poptávka (obecný vzor) Příloha č. 2 - Žádost o vystavení investiční objednávky V Brně dne 22.2.2016 Článek 6 Závěrečná ustanovení prof. MUDr. Jiří MayírfCSc děkan LF MU OOOQOOODODODO □ ODOOODOaOOOO ODODO^^^ODOOO MASARYKOVA UNIVERZITA LÉKAŘSKÁ FAKULTA ODOGOuwuOOODO □ OnODODODODOD oaonODOoODOno □OdODOoooonon oaonoooaooooo Obracíme se na Vás s žádostí o zaslání nabídky. Do nabídky uveďte, prosím, tyto údaje: 1. cenu dodávky bez DPH včetně nákladů souvisejících 2. DPH + cenu celkem jako cenu konečnou 3. dodací lhůtu 4. záruční lhůtu 5. servisní podmínky 6. příp. další údaje, kterými můžete Vaši nabídku rozšířit. (U specifických zařízení je možné určit další hodnocené ukazatele, které jsou podstatné pro jejich funkčnost.)* Nabídku zašlete do............................(uvést datum - cca za 5-10 dní, podle naléhavosti)* V nabídce, kterou můžete poslat jako přílohu e-mailu, uveďte následující adresu: Masarykova univerzita, Lékařská fakulta ..........................(příslušné pracoviště)* Kamenice 5 625 00 Brno (Nabídky musí být adresovány na Lékařskou fakultu, tedy nikoliv na nemocnici.)* *) Doplňující poznámky v závorkách jsou určeny pouze zaměstnancum LF. před odesláním poptávky dodavateli prosím vymažte. POPTÁVKA: Vážení, máme zájem o koupi těchto parametrů: (název přístroje, zařízení, materiálu, služby ...)* (musí naformulovat odborník z pracoviště)* ODOOOOODODODO OOaODODODOnOD ODODOoooonoao aoaoaoaoooaon ODOooaoaoaooo □ OPODODOaOaOD MASARYKOVA UNIVERZITA, LÉKAŘSKÁ FAKULTA, Kamenice 5, 625 00 Brno • GPS: 49-l0'38.243"N,i6'34'23.827"E tel.: +420 549 49 1111 • fax: +420 542 213 996 • www.med.muni.cz Bankovní spojení: KB Brno-město, č.ú.: 85636621/0100 • IČ: 00216224 • DIČ: CZ00216224 IM) MASARYKOVA UNIVERZITA , LÉKAŘSKÁ FAKULTA Žádost o vystavení investiční objednávky Název pracoviště: Dodavatel: adresa Text objednávky: Účel využití: Specifikace majetku: Cena cena bez dph dodávky: % dph cena včetně dph Zpracoval: Vedoucí pracoviště: Řešitel projektu (jde-li o projekt) Číslo pracoviště: IČO dič Text objednávky Počet ks Časová udržitelnost do (vyplní EO, nebo OVRPP) TZ majetku 0,00% 0,00 0,00 Kód CZ-CPA (vyplní EO) mena měna měna Dodací lhůta CZK CZK CZK jméno, telefon datum podpis jméno, telefon datum podpis Zdroj financování: Kontrola věcné správno-sti (HS) jméno datum podpis zakázka ved.pracoviště podzakázka řešitel projektu pracoviště Příkazce operace jméno datum podpis činnost fakult.účet Děkan Kč Správce rozpočtu jméno datum podpis Kontrola věcné správno-sti (HS) jméno datum podpis zakázka ved.pracoviště podzakázka řešitel projektu pracoviště Příkazce operace řešitel projektu jméno datum podpis činnost fakult.účet Děkan Kč Správce rozpočtu jméno datum podpis Předmět bude zařazen do majetku pracoviště č.: 0 Zaškrtněte jednu nebo více možností: 1. Výpočetní technika pro všeobecné použití a) První zařízení tohoto druhu na pracovišti 2. Výpočetní a jiná technika pro prezentační účely 3. Stabilní vybavení posluchárny nebo seminární místnosti b) Náhrada zařízení zastaralého, nefunkčního 4. Vybavení praktických cvičení - zařízení převážně pro vlastní práci studentů 5. Vybavení praktických cvičení - zařízení převážně pro demonstrace c) Zvýšení počtu zařízení téhož druhu 6. Simulátor nebo model pro klinickou výuku 7. Vybavení laboratoře doktorandů, resp. výzkumné laboratoře 8. Jiné - specifikujte ve zdůvodnění Zdůvodnění: