Příloha č. 1 Opatření děkana LF MU č.1/2017 Seznam druhů dokladů v procesu finanční kontroly na Lékařské fakultě MU Seznam druhů dokladů dokumentujících hospodářské, finanční a účetní operace zakázek na pracovištích Položka Druh operace Příkazce operace Správce rozpočtu Hlavní účetní I. Závazky 1. Smlouva dodavatelská neinvestiční (externí, vnitropodniková) děkan nebo jeho zástupce tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem X 2. Objednávka neinvestiční (externí, vnitropodniková) vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem X 3. Přijatá faktura dodavatelská neinvestiční (externí, vnitropodniková) vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní, ekonom podle pověření děkanem 4. Ostatní doklady neinvestiční 5. Objednávka/Smlouva dodavatelská investiční (s výjimkou jiných než drobných stavebních úprav mimo Program) děkan nebo jeho zástupce tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem X 6. Došlá faktura investiční (Program a drobné stavební úpravy) vedoucí investičního odboru RMU zajišťuje OEF RMU 7. Ostatní doklady (Program a drobné stavební úpravy) 8. Došlá faktura investiční (stroje a zařízení mimo Program) děkan (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem 9. Ostatní doklady investiční (stroje a zařízení mimo Program) II. Pohledávky 1. Objednávka/Smlouva odběratelská neinvestiční (externí, vnitropodniková) děkan - smlouva vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem X 2. Vydaná faktura odběratelská neinvestiční (externí, vnitropodniková) vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní, ekonom podle pověření děkanem 3. Ostatní doklady neinvestiční 4. Objednávka/Smlouva odběratelská investiční (externí) děkan - smlouva vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt X 5. Vydaná faktura investiční vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní, ekonom podle pověření děkanem 6. Ostatní doklady investiční III. Cestovní náhrady 1. Cestovní příkazy vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní, ekonom podle pověření děkanem IV. Pokladna 1. Příjem v hotovosti vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem účetní nebo ekonom podle pověření děkanem 2. Výdej v hotovosti vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem účetní nebo ekonom podle pověření děkanem V. Majetek 1. Protokol o zařazení drobného majetku do užívání vč. účetního dokladu vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem účetní nebo ekonom podle pověření děkanem 2. Převodka drobného majetku vč. účetního dokladu 3. Protokol o vyřazení drobného majetku z užívání vč. účetního dokladu 4. Protokol o zařazení dlouhodobého majetku do užívání vč. účetního dokladu děkan (jeho zástupce) a řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem 5. Převodka dlouhodobého majetku vč. účetního dokladu zajišťuje OEF RMU 6. Protokol o vyřazení dlouhodobého majetku z užívání vč. účetního dokladu VI. Sklady 1. Příjemky vč. účetního dokladu vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem účetní nebo ekonom podle pověření děkanem 2. Výdejky vč. účetního dokladu vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem účetní nebo ekonom podle pověření děkanem 3. Převodky vč. účetního dokladu vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník nebo jiný pracovník podle pověření děkanem účetní nebo ekonom podle pověření děkanem VII. Stipendia 1. Rozhodnutí o přiznání stipendií proděkan v rámci svěřené působnosti nebo jeho zástupce vedoucí studijního oddělení nebo jeho zástupce X vedoucí zahraničního odd. nebo jeho zástupce vedoucí odd. pro kvalif.rozvoj nebo jeho zástupce 2. Výplata stipendií (kromě stipendií z projektů) vedoucí studijního oddělení nebo vedoucí zahraničního oddělení nebo vedoucí oddělení pro kvalif.rozvoj tajemník nebo ekonom podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem 3. Výplata stipendií z projektů vedoucí pracoviště (jeho zástupce) a řešitel projektu VIII. Personalistika 1. Návrh na pracovní smlouvu , návrh na mzdu, návrh na uzavření dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a návrhy na změny pracovněprávních vztahů u vybraných projektů v působnosti odd.pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu dle Organizačního řádu LF vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu vedoucí oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu nebo jeho zástupce podle pověření děkanem X 2. Návrh na pracovní smlouvu , návrh na mzdu, návrh na uzavření dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a návrhy na změny pracovněprávních vztahů - ostatní – vč. ostatních podkladů v působnosti personálního oddělení dle Organizačního řádu LF vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt vedoucí personálního oddělení nebo jeho zástupce podle pověření děkanem X 3. Návrh na odměnu a vyúčtování OON (výkaz odpracovaných hodin), návrh na přeúčtování osobních nákladů u vybraných projektů v působnosti oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu dle Organizačního řádu LF vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu vedoucí oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu nebo jeho zástupce podle pověření děkanem X 4. Návrh na odměnu a vyúčtování OON (výkaz odpracovaných hodin), návrh na přeúčtování osobních nákladů – ostatní - vč. ostatních podkladů v působnosti personálního oddělení dle Organizačního řádu LF MU vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt vedoucí personálního oddělení nebo jeho zástupce podle pověření děkanem X 5. Účetní doklad na zaúčtování osobních nákladů kromě tvorby sociálního fondu dle bodu X zajišťuje RMU 6. Účetní doklad na přeúčtování osobních nákladů vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt vedoucí personálního oddělení nebo jeho zástupce podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní, ekonom podle pověření děkanem IX. Ostatní 1. Ostatní vedoucí pracoviště (jeho zástupce) nebo řešitel projektu, jde-li o projekt tajemník, ekonom nebo jiný pracovník podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní, ekonom podle pověření děkanem X. Ryze účetní operace 1. Časové rozlišení, přechodné účty aktiv a pasiv, změna stavu zásob, zúčtování záloh, tvorba a čerpání fondů, kurzové rozdíly, haléřové vyrovnání, opravy účetních nesprávností, přeúčtování mezi účty, výplata závazků a úhrada pohledávek na pokladně apod. účetní nebo ekonom tajemník, ekonom nebo jiný pracovník podle pověření děkanem vedoucí ekonomického oddělení nebo účetní podle pověření děkanem