Organizační řád Lékařské fakulty Masarykovy univerzity Schválen AS LF dne 2.10.2006 pod č.j. 6250/2006 , ve znění ze dne 26.6. 2007 pod č.j.3932/2007, ve znění ze dne 14.4.2009, pod čj. 2954/2009 , ve znění ze dne 8.12.2009, pod čj.8140/2009 (Text aktualizovaného znění, změny ze dne 8.12.2009 vyznačeny podtržením) Podle § 28 odst. l zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách) v platném znění, vydávám tento organizační řád: Čl. I Úvodní ustanovení 1. Tento organizační řád vychází ze Statutu Masarykovy univerzity , Statutu Lékařské fakulty Masarykovy univerzity a Organizačního řádu Masarykovy univerzity. 2. Tento organizační řád stanoví organizační strukturu, pravomoc a odpovědnost na jednotlivých stupních řízení a činnosti zabezpečované níže uvedenými pracovišti. Čl. II Vnitřní organizace fakulty 1. Fakulta se organizačně člení na : - ústavy - kliniky - katedry - jiná pracoviště pro vzdělávací, vědeckou , výzkumnou a vývojovou činnost (univerzitní centra) - účelová zařízení Centrum výpočetní techniky Centrum léčivých rostlin Chovné a uživatelské zařízení laboratorních zvířat - správní pracoviště Děkanát sekretariát oddělení personální oddělení studijní oddělení kvalifikačního rozvoje oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu oddělení ekonomické oddělení právní oddělení ediční referát: bezpečnosti a ochrany zdraví při práci požární ochrany ochrany ovzduší a odpadového hospodářství Správa budov 2. Ústavy jsou pracoviště pro vzdělávací , vědeckou , výzkumnou a vývojovou činnost v teoretických a v preklinických oborech. 3. Kliniky jsou pracoviště pro vzdělávací , vědeckou, výzkumnou a vývojovou činnost v lékařských a v dalších zdravotnických oborech ,uskutečňovanou zejména v lůžkových zařízeních fakultních nemocnic a jiných specializovaných nemocnic, přímo řízených MZd.. Pro zřizování klinik a jmenování jejich vedoucích (přednostů) platí zvláštní právní předpisy (§ 93 zákona ). 4. Katedry jsou pracoviště pro vzdělávací, vědeckou, výzkumnou , vývojovou činnost. Zajišťují výuku studijních programů nelékařských oborů. 5. Jiná pracoviště pro vzdělávací, vědeckou, výzkumnou a vývojovou činnost (univerzitní centra) vznikají zejména pro koordinaci a řešení multidisciplinární odborné problematiky a mohou se podílet i na výuce. Z účetního hlediska jsou považována za nákladová střediska až po získání finančních prostředků. 6. Účelová zařízení jsou pracoviště pro podporu vzdělávací, vědecké, výzkumné a vývojové činnosti fakulty. 7. Správní pracoviště jsou pracoviště pro zajišťování správních činností fakulty a pro zabezpečování jejího provozu. 8. O zřízení , sloučení a zrušení shora uvedených pracovišť rozhoduje na návrh děkana Akademický senát Lékařské fakulty ( dále jen AS fakulty)).Kliniky jsou zřizovány podle zvláštních právních předpisů (§ 93 zákona a vyhl.č.394/1991 Sb. o postavení, organizaci a činnosti fakultních a dalších nemocnic). Děkan je při předkládání návrhů povinen seznámit AS fakulty se stanoviskem porady proděkanů a Vědecké rady fakulty . V případě správních pracovišť a účelových pracovišť jen se stanoviskem porady proděkanů. 9. Přehled ústavů, klinik, kateder a jiných pracovišť pro vzdělávací, výzkumnou a vývojovou činnost je zveřejněn na www fakulty. Čl. III. Hospodářská struktura 1. Fakulta hospodaří jako samostatné hospodářské středisko MU. 2. V rámci fakulty jednotlivá pracoviště hospodaří samostatně se svěřenými finančními prostředky a majetkem. 3. Univerzitní centra jsou z účetního hlediska nákladovými středisky získáním finančních prostředků. 4. Za řízení pracoviště a za jeho hospodaření se svěřenými finančními prostředky a majetkem , včetně plnění úkolů finanční kontroly odpovídá vedoucí pracoviště. Čl. IV Systém řízení fakulty 1. V čele fakulty je děkan, jmenovaný rektorem, na návrh AS fakulty, na základě tajné volby. 2. Děkana zastupují na svěřeném úseku činnosti proděkani ( čl.VI) a ve správních a hospodářských záležitostech tajemník ( čl. VII). 3. Poradním orgánem děkana je porada proděkanů složená z proděkanů, tajemníka, předsedy AS fakulty a určených zaměstnanců děkanátu; kolegium děkana složené z proděkanů, tajemníka, předsedy AS fakulty, zástupce studentské komory AS fakulty a děkanem jmenovaných zástupců teoretických, diagnostických, socio- preventivních, interních, chirurgických a bakalářských oborů a zubního lékařství. Děkan má právo přizvat k projednávané problematice i jiné zástupce, podle svého rozhodnutí. 4. Děkan si pro své rozhodování zřizuje podle potřeby i další poradní orgány - komise, rady apod.. Seznam a složení poradních orgánů je zveřejněn na www fakulty. Členové komisí jsou zpravidla jmenováni na dobu, která se shoduje s funkčním obdobím děkana . Členové disciplinární komise jsou jmenováni na dobu stanovenou zákonem o vysokých školách. 5. Správním a administrativním útvarem děkana pro přípravu podkladů pro jeho rozhodování je děkanát. Do činnosti děkanátu spadá řízení správních a hospodářských záležitosti, které se týkají pracovišť a zařízení fakulty. 6. Struktura řízení fakulty je strukturou divizionální s upořádáním řídících vztahů kombinujících přímé (liniové) a metodické (funkcionální ) řídící vztahy a dvou úrovní řízení: centrální (tj. řízení na úrovni fakulty jako celku) a divizionální (tj. řízení v úrovni jednotlivých pracovišť). 7. Řízení přímé je uplatňováno pravidlem nedělitelné řídící (rozhodovací) pravomoci a odpovědnosti vedoucích zaměstnanců v přímé řídící linii. Vedoucími zaměstnanci jsou: a) na centrální úrovni řízení – děkan, tajemník, b) na divizionální úrovni – vedoucí pracovišť. 8. V přímé řídící pravomoci děkana jsou: proděkani (na svěřeném úseku činnosti), tajemník, vedoucí ústavů, klinik, kateder, jiných pracovišť pro vzdělávací, vědeckou, výzkumnou a vývojovou činnost . 9. V přímé řídící pravomoci tajemníka jsou vedoucí zaměstnanci účelových zařízení a správních pracovišť. 10. Metodické řízení je uplatňováno formou usměrňování a koordinace odborných činností ve svěřené oblasti činnosti na jednotlivých pracovištích. Metodickými vedoucími zaměstnanci jsou proděkani ve vztahu k vedoucím studijního oddělení , oddělení pro kvalifikační rozvoj a oddělení projektové podpory a výzkumu a předseda ediční komise ve vztahu k vedoucímu edičního oddělení. 11.Systém řízení a hospodaření fakulty je formalizován soustavou řídících a organizačních norem ( směrnice, pokyny, příkazy apod.). Jejich vydávání řeší vnitřní předpisy MU a fakulty. Čl. V Děkan 1. Postavení děkana, jeho práva a povinnosti stanoví § 28 zákona a čl. 6 statutu fakulty. 2. Ve výhradní pravomoci děkana jsou tyto činnosti: - předkládat návrhy akademickému senátu fakulty v souladu s ust. § 27 zákona (návrh na zřízení, sloučení a rozdělení pracovišť; návrh vnitřních předpisů , návrh výroční zprávy o činnosti, návrh výroční zprávy o hospodaření, návrhu rozpočtu, podmínek pro přijetí ke studiu ve studijních programech, návrhů na jmenování a odvolání členů vědecké rady, členů disciplinární komise, dlouhodobého záměru vzdělávací, vědecké, výzkumné, vývojové činnosti,studijních programů uskutečňovaných fakultou), - jmenovat a odvolávat proděkany (po vyjádření senátu fakulty), členy vědecké rady ( se souhlasem senátu) a tajemníka . - vyhlašovat výběrová řízení na místa vedoucích zaměstnanců v jeho přímé řídící působnosti a akademický pracovníků (zaměstnanců ) zařazených na fakultě v souladu s platným Řádem výběrového řízení akademických pracovníků Masarykovy univerzity; na místa vedoucích klinik postupem stanoveným zvláštním právním předpisem (§ 10 vyhl. č. 394/1991 Sb. o postavení, organizaci a činnosti fakultních a dalších nemocnic), - jmenovat a odvolávat vedoucí ústavů, klinik, kateder, jiných pracovišť pro vzdělávací, vědeckou, výzkumnou a vývojovou činnosti,tajemníka . Vedoucí klinik a kateder jmenuje a odvolává postupem stanoveným zvláštními právními předpisy (§ 10 zák. č.394/1991 Sb.), - pověřit výkonem funkce nebo odvolat z funkce vedoucího( řešitele) projektu; nedílnou součástí pověření je stanovení konkrétních práv a povinností vedoucího (řešitele) projektu , včetně přidělení finančních , věcných a personálních kapacit pro řešení projektu a stanovení pravidel pro dispozici s nimi, - uzavírat, měnit a ukončovat pracovní poměry , dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr s akademickými pracovníky (zaměstnanci), - rozhodovat o mzdových záležitostech akademických zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců, u nichž si to vyhradí (tajemník , vedoucí zaměstnanci v jeho přímé řídící působnosti), - vykonávat pravomoci ve vztahu k habilitačnímu řízení a řízení ke jmenování profesorem, - uzavírat smlouvy o členství v národních a mezinárodních organizacích, - činit právní úkony, kterými fakulta nakládá nebo hospodaří s majetkem jí svěřeným, - uzavírat smlouvy o pronájmu nemovitostí , s nimiž je oprávněna hospodařit fakulta, na dobu stanovenou vnitřními předpisy univerzity, - vysílat na pracovní cesty proděkany, tajemníka a vedoucí pracovišť v jeho přímé řídící působnosti ( ústav, klinika, katedra, jiná pracoviště pro vzdělávací, vědeckou, výzkumnou a vývojovou činnost), - rozhodovat o přijetí ke studiu do akreditovaných studijních programů uskutečňovaných fakultou a rozhodovat o právech a povinnostech studentů, - přijímat účastníky do akreditovaných programů celoživotního vzdělávání a rozhodovat o právech a povinnostech účastníků studia, - vydávat osvědčení o absolvování studia v rámci celoživotního vzdělávání , - vydávat dodatky k diplomům , vysvědčením a osvědčením o absolvování studia uskutečňovaného fakultou, - přiznávat stipendia z finančních zdrojů fakulty, - nakládat s finančními prostředky získanými v rámci uzavřených smluv, - uzavírat smlouvy s grantovými agenturami (GAČR, GAAV, rezortní grantové agentury), včetně nakládání s finančními prostředky získanými v rámci uzavřených smluv, - uzavírat smlouvy o spolupráci v záležitostech týkajících se fakulty, - uzavírat smlouvy se zahraničními vysokými školami, týkající se studia a uznávání studia, - rozhodovat o udělování cen studentům, - udělovat čestné vědecké hodnosti, tituly, medaile a ceny po schválení vědeckou radou fakulty. 3. Ostatní pravomoci může děkan tímto organizačním řádem nebo svým opatřením převést trvale nebo dočasně na proděkany, tajemníka, případně další zaměstnance. Čl.VI. Proděkani l. Proděkany jmenuje a odvolává děkan, postupem předepsaným § 27 zákona o vysokých školách. Počet proděkanů stanoví děkan. 2. Proděkani jsou zástupci děkana ve svěřených oblastech činností : a) proděkan pro rozvoj - zpracovává podklady ve věcech strategického plánování, - zpracovává podklady pro hodnocení fakulty v otázkách, rozvoje a strategického plánování, - předkládá návrhy materiálů ve věcech habilitačního a profesorského řízení , - předkládá návrhy vědecké radě fakulty na udělení čestných vědeckých hodností titulů, medailí a cen fakulty , případně jiných orgánů a institucí, - řídí činnost komisí určených děkanem, - zpracovává dlouhodobý záměr fakulty a jeho aktualizaci, - řídí metodicky činnost oddělení pro výzkum rozvoj a projektovou podporu ve svěřené oblasti činnosti. b) proděkan pro studium na prvním stupni magisterského studia všeobecného lékařství - řídí přijímací řízení, - zpracovává návrhy pro rozhodnutí děkana o přijetí uchazečů do akreditovaných studijních programů uskutečňovaných fakultou a ve studijních záležitostech studentů na prvním stupni magisterského studia, - zpracovává podklady pro hodnocení fakulty v oblasti studia na prvním stupni magisterského studia, - zpracovává podklady pro rozpočet fakulty za oblast výuky, - řídí činnost komisí určených děkanem, - řídí metodicky činnost studijního oddělení ve svěřeném oblasti činnosti. c ) proděkan pro studium na druhém stupni magisterského studia všeobecného lékařství - předkládá děkanovi návrhy pro rozhodnutí ve studijních záležitostech studentů na druhém stupni magisterského studia, - zpracovává podklady pro hodnocení fakulty v oblasti studia na druhém stupni magisterského studia, - řídí činnost komisí určených děkanem, - řídí metodicky činnost studijního oddělení ve svěřené oblasti činnosti. d) proděkan pro zubní lékařství - předkládá děkanovi návrhy pro rozhodnutí ve studijních záležitostech studentů zubního lékařství, - zpracovává podklady pro hodnocení fakulty v oblasti zubního lékařství, - řídí činnost komisí určených děkanem, - řídí metodicky činnost studijního oddělení ve svěřené oblasti činnosti. e) proděkan pro studium v doktorském studijním programu - předkládá děkanovi návrhy pro rozhodnutí o přijetí ke studiu v doktorských studijních programech a ve studijních záležitostech studentů těchto studijních programů, - předkládá děkanovi návrhy k organizaci a zabezpečení studia v doktorských studijních programech, - předkládá děkanovi návrhy pro rozhodnutí o uznání zahraničního vzdělání v doktorských studijních programech, - zpracovává podklady pro hodnocení fakulty v oblasti doktorských studijních programů, - řídí činnost komisí určených děkanem, - řídí metodicky činnost oddělení kvalifikačního rozvoje ve svěřené oblasti činnosti . f ) proděkan pro nelékařské studijní obory - zpracovává podklady pro hodnocení fakulty v otázkách nelékařských studijních programů, - zpracovává podklady pro rozhodnutí děkana ve studijních záležitostech studentů nelékařských studijních programů, - řídí činnost komisí určených děkanem, - řídí metodicky činnost studijního oddělení ve svěřené oblasti činnosti. g) proděkan pro pediatrické obory - zabezpečuje podmínky pro studium studentů s pediatrickou profilací, - předkládá děkanovi návrh pro rozhodnutí ve studijních záležitostech studentů s pediatrickou profilací, - řídí činnost komisí určených děkanem, - řídí metodicky činnost studijního oddělení ve svěřené oblasti činnosti. h ) proděkan pro vnější vztahy - zabezpečuje spolupráci se zahraničními a domácími institucemi, - zabezpečuje podmínky pro vysílání studentů a zaměstnanců na zahraniční studijní pobyty, - zabezpečuje podmínky pro studium zahraničních studentů, - zpracovává podklady pro hodnocení fakulty na úseku vnějších vztahů, - řídí metodicky pracovníka studijního oddělení děkanátu pověřeného zajišťováním agendy vnějších vztahů . i ) proděkan pro výzkum - předkládá vědecké radě ke schválení koncepci a zaměření vědecké, výzkumné, vývojové činnosti fakulty, - zabezpečuje podmínky pro rozvoj vědecké, výzkumné, vývojové činnosti a ediční činnosti, - zpracovává podklady pro hodnocení činnosti fakulty v oblasti vědy a výzkumu a ediční činnosti, - zpracovává podklady pro rozpočet za svěřenou oblast činnosti, - koordinuje vědecko výzkumnou činnost a specifický výzkum, - metodicky řídit činnost oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu ve svěřené oblasti činnosti. Čl. VII. Tajemník 1. Tajemník řídí hospodaření a vnitřní správu fakulty. Za svou činnost odpovídá děkanovi. V oblasti hospodaření je metodicky řízen kvestorem. 2. Funkce tajemníka je zpravidla obsazována na základě výsledků výběrového řízení, způsob jmenování stanoví čl.V. shora. 3. Tajemník spolupracuje s vedoucími ostatních pracovišť a oddělení fakulty, řídí a kontroluje jejich práci v oblasti hospodaření a vnitřní správy. 4. Ve výhradní pravomoci tajemníka jsou tyto oblasti činnosti : - zpracovávat rozpočet fakulty, rozbor hospodaření a výroční zprávu o hospodaření, - vyhlašovat výběrová řízení na místa neakademických pracovníků zařazených na fakultě, vyjma vedoucích zaměstnanců organizačních složek fakulty v přímé řídící působnosti děkana, - uzavírat, měnit a ukončovat pracovní poměry a dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr s neakademickými pracovníky zařazenými na fakultě, vyjma vedoucích zaměstnanců organizačních složek fakulty v přímé řídící působnosti děkana, - rozhodovat ( na návrh vedoucích pracovišť ) o úpravách mezd a odměn neakademických pracovníků, - činit právní úkony , kterými fakulta nakládá s majetkem, s nímž je oprávněna hospodařit a které nejsou vyhrazeny rektorovi, kvestorovi a děkanovi, - uzavírat smlouvy o krátkodobém pronájmu nemovitostí, s nimiž je fakulta oprávněna hospodařit, pokud doba trvání nájmu pro jednotlivý případ nepřesáhne dobu stanovenou vnitřními předpisy univerzity, - vysílat na pracovní cesty neakademické pracovníky děkanátu a vedoucí pracovníky, správy budov a účelových pracovišť v jeho přímé řídící působnosti, - povolovat použití soukromých motorových vozidel na služebních cestách zaměstnancům fakulty (akademickým i neakademickým), - zpracovávat plán vnitřních kontrol, - uzavírat dohody o hmotné odpovědnosti a o svěření předmětů na písemné potvrzení, - zpracovávat podklady pro hodnocení fakulty v oblasti hospodaření a vnitřní správy, - plnit povinnosti vyplývající z opatření děkana o zajištění vnitřní finanční kontroly. 5. Tajemník organizačně zabezpečuje plnění úkolů na úseku bezpečnosti a ochrany zdraví pří práci, požární ochrany. Čl. VIII Vedoucí pracovišť 1. V čele ústavů, klinik, kateder a jiných pracovišť pro vzdělávací, výzkumnou, vědeckou, vývojovou a další činnost stojí vedoucí ( přednosta), jmenovaný na základě výsledků výběrového řízení děkanem , pokud zvláštní právní předpis (§ 93 zákona, vyhl. č. 394/1991 Sb. ) nestanoví jinak. 2. Vedoucí univerzitních center jmenuje děkan. 3. Vedoucí účelových zařízení a správních pracovišť a vedoucí oddělení děkanátu jmenuje tajemník. 4. Vedoucí ústavů, klinik, kateder a jiných pracovišť pro vzdělávací , výzkumnou, vědeckou, vývojovou a další činnost: - vykonávají veškeré řídící pravomoci vůči zaměstnancům pracoviště vyjma těch, které jsou ve výhradní pravomoci děkana , proděkanů a tajemníka, - odpovídají za pedagogickou a vědeckou činnosti pracoviště, - řídí a odpovídají za činnost a hospodaření pracoviště, - vysílají zaměstnance pracoviště na pracovní cesty, - předkládají děkanovi návrhy na vznik, změnu ,zánik pracovně právních vztahů a ve mzdových záležitostech jim podřízených zaměstnanců , - plní povinnosti vyplývající z opatření děkana o zajištění vnitřní finanční kontroly. 5. Vedoucí účelových zařízení a správních pracovišť: - vykonávají veškeré řídící pravomoci vůči zaměstnancům jimi řízených pracovišť, vyjma těch, které jsou ve výhradní pravomoci děkana, proděkanů, tajemníka, - odpovídají za činnost a hospodaření řízených pracovišť, - vysílají zaměstnance na pracovní cesty, - předkládají tajemníkovi návrhy na vznik, změnu a zánik pracovně právních vztahů a ve mzdových záležitostech jim podřízených zaměstnanců, - plní povinnosti vyplývající z opatření děkana k zajištění vnitřní finanční kontroly. 6. Vedoucí oddělení děkanátu : - vykonávají řídící pravomoc vůči zaměstnancům jimi řízeného pracoviště, - odpovídají za práci svého oddělení , dle popisu činností, - předkládají tajemníkovi návrhy na vznik změnu, zánik pracovně právních vztahů a ve mzdových záležitostech jim podřízených zaměstnanců, - plní povinnosti vyplývající z opatření děkana k zajištění vnitřní finanční kontroly. . Čl. IX Zastupování vedoucích zaměstnanců 1. Děkana zastupují v době jeho nepřítomnosti proděkani v pořadí stanoveném opatřením děkana. 2. Proděkani se vzájemně zastupují podle rozhodnutí děkana. 3. Tajemníka zastupují v době jeho nepřítomnosti jím určení vedoucí zaměstnanci v pořadí stanoveném tajemníkem. 4. Vedoucího zaměstnance zastupuje v době jeho nepřítomnosti jím určený zástupce vedoucího zaměstnance. Čl. X Správní pracoviště 1. Děkanát - jednotlivá oddělení vykonávají tyto činnosti: 1.1. Sekretariát: - zabezpečuje organizační a administrativní práce spojené s výkonem funkce děkana a tajemníka, - administrativně vyřizuje zpracování znaleckých posudků fakultou (kontroluje dodržování lhůt stanovených soudem pro jejich vypracování fakultou, koresponduje v této věci se soudy a orgány policie ), - zhotovuje zápisy z kolegia a z porad děkana . - zabezpečuje organizační a administrativní činnosti spojené s emeritními profesory, 1.2. Personální oddělení: - zabezpečuje činnost na úseku pracovně právní agendy (vznik, změny, skončení pracovního poměru a dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, mzdové nároky, zaměstnávání cizinců), - zabezpečuje výběrová řízení , - zpracovává podklady pro kolektivní smlouvu, - vede agendu osob TZP a ZPS a pracovní neschopnosti, - vyřizuje žádosti o důchod , - zpracovává plán mzdových prostředků pro tvorbu rozpočtu (institucionální a ostatní zdroje) a sleduje jejich čerpání, - zodpovídá za zpracování evidence docházky pro mzdové účely, - zabezpečuje agendu zahraničních pracovních cest ( hrazených z výzkumných záměrů, z výzkumných center , z rozpočtu fakulty na výuku a z ostatních mimorozpočtových zdrojů), - vede personální spisy, - kontroluje čerpání dodatkové dovolené a dovolené na zotavenou v souladu s příkazem děkana pro jejich čerpání a s plánem dovolených, - poskytuje řešitelům odbornou pomoc při zpracovávání personální a mzdové části vybraných projektů ( výzkumné záměry a výzkumná centra), - poskytuje metodickou pomoc oddělení projektové podpory výzkumu, - zajišťuje mzdovou agendu fakulty, - plní statistické a ohlašovací povinnosti vůči orgánům státní správy za svěřený úsek činnosti, - aktualizuje údaje oddělení na www. 1.3. Studijní oddělení: - zabezpečuje činnosti spojené se studijní agendou ve všech formách studia (pregraduálního ) a v rámci celoživotního vzdělávání , - organizuje a řídí ve spolupráci se studijním oddělením rektorátu přijímací řízení, - organizuje a realizuje zápisy do studijních programů, kontroluje průběh studia, - vyřizuje agendu spojenou s ukončením studia , - vede evidenci vydaných diplomů a osvědčení, - organizuje imatrikulace, promoce, - zabezpečuje vytvoření rozvrhu (ve spolupráci s rozvrhovou komisí), - vede studijní spisy a doplňuje požadované údaje do IS , - vede agendu poplatků spojených se studiem, - soustřeďuje podklady pro akreditaci, - zpracovává studijní katalog, - připravuje podklady pro veletrh Gaudeamus, - vydává a eviduje průkazy studia (ISIC ) , - zpracovává podklady pro rozhodnutí o ubytování v kolejích, - zabezpečuje agendu stipendií vyplácených z prostředků fakulty, - zabezpečuje administrativně činnost děkanem určených komisí (studijní, kolejní, stipendijní , rozvrhová, knihovní), - plní statistické a ohlašovací povinnosti za svěřený úsek činnosti, - aktualizuje údaje oddělení na www . 1.3.1 V rámci studijního oddělení je zřízen útvar pro studium cizinců ( samoplátců) : - komplexně vyřizuje veškerou agendu spojenou se studiem cizinců (přijímací řízení, zápis, kontrola průběhu studia, ukončení studia, vedení studijních spisů apod.), - spolupracuje s agenturami pro získávání studentů ke studiu, - připravuje podklady pro smlouvy uzavřené s agenturami a vede o nich evidenci, spolupracuje s ekonomickým oddělením při plnění finančních závazků vyplývajících z uzavřených smluv , - administrativně zabezpečuje činnost proděkana pro vnější vztahy, - spolupracuje s CZS při realizaci zahraničních programů (např. Sokrates, Erasmus apod.) , - administrativně zabezpečuje činnost proděkana pro vnější vztahy a jím určených komisí, - plní statistické a ohlašovací povinnosti za svěřený úsek činnosti. 1.4. Oddělení kvalifikačního rozvoje: - zabezpečuje organizační a administrativní činnosti spojené s jednáním vědecké rady ( pozvánky, zápisy apod.), - zabezpečuje organizační a administrativní činnosti spojené s habilitačním řízením a řízením ke jmenování profesorem , - zabezpečuje organizačně a administrativně agendu spojenou s doktorskými studijními programy ( přijímací řízení, zápisy, ukončení studia, stipendia, zahraniční nabídky ke studiu, stipendijní programy apod.), - zajišťuje činnosti spojené s udělováním čestných vědeckých hodností, titulů , medailí a cen , - zpracovává podklady k sestavení rozpočtu fakulty za svěřený úsek činnosti, - plní statistické a ohlašovací povinnosti za svěřený úsek činnosti, - aktualizuje údaje oddělení na www. 1.5. Oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu - vede a administrativně zabezpečuje agendu projektů specifického výzkumu a projektů financovaných z jiných zdrojů (GAČR, IGA, resortní grantové agentury, projekty zahraniční, operační programy,výzkumné záměry a výzkumná centra apod.), - průběžně sleduje podmínky a pravidla projektů a informuje řešitele a zainteresované pracovníky o změnách , - poskytuje odbornou pomoc řešitelům při zpracovávání přihlášek projektů specifického výzkumu a projektů financovaných z jiných zdrojů (GAČR, IGA, resortní grantové agentury, projekty zahraniční , operační programy , výzkumné záměry a výzkumná centra), - organizačně a administrativně zabezpečuje průběžné a závěrečné hodnocení projektů specifického výzkumu a projektů financovaných z jiných zdrojů (GAČR, IGA, resortní grantové agentury, projekty zahraniční , operační programy , výzkumné záměry a výzkumná centra), - komplexně zajišťuje a provádí (s výjimkou výzkumných záměrů a výzkumných center) vyúčtovávání projektů specifického výzkumu a projektů financovaných z jiných zdrojů (GAČR, IGA, rezortní grantové agentury, projekty zahraniční , operační programy ) a spolupracuje přitom s ekonomickým a personálním oddělením, - zpracovává podklady k sestavení rozpočtu fakulty za svěřený úsek činnosti, - zpracovává návrhy pracovně-právních dokumentů a dokumentů týkajících se odměňování, které souvisejí se zabezpečovanou agendou projektů, a předává je k realizaci na personální oddělení ( zejména návrhy na uzavření pracovních smluv, sjednání mzdy, odměn, ostatních osobních nákladů a dalších dokumentů, týkajících se vzniku, trvání a zániku pracovně-právních vztahů ) a uzavírá dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a předává je k realizaci na personální oddělení - zabezpečuje agendu spojenou se zahraničními pracovními cestami souvisejícími s projekty , - aktualizuje údaje oddělení na www. l.6. Ekonomické oddělení: - zpracovává podklady pro rozpočet, - kontroluje čerpání rozpočtu, - zpracovává přehledy o hospodaření, - eviduje, kontroluje a provádí roční zúčtování všech finančních zdrojů fakulty, - řídí činnosti provozní ekonomiky, účetnictví, daní, - poskytuje metodickou součinnost oddělení.projektové podpory výzkumu, - poskytuje odbornou pomoc řešitelům při zpracovávání ekonomické části vybraných projektů ,výzkumných záměrů a výzkumných center, - zabezpečuje agendu spojenou s tuzemskými pracovními cestami ( hrazených z výzkumných záměrů a z výzkumných center), - vede evidenci majetku fakulty a řídí inventarizaci majetku, závazků a provádí jejich průběžnou kontrolu, - zpracovává ve spolupráci s právním oddělením fakulty materiály pro likvidaci škodních událostí a škod a pro likvidaci majetku , - organizuje a řídí pokladní službu, - eviduje a aktualizuje dohody o hmotné odpovědnosti, - zabezpečuje investiční agendu (řídí a administrativně zabezpečuje ve spolupráci s odbornými útvary děkanátu nákup investic dle požadavků pracovišť), - zpracovává podklady o neuhrazených pohledávkách po době splatnosti pro právní odbor MU, - aktualizuje číselníky zakázek a přístupová práva v EIS a INET, - metodicky řídí zpracování objednávek a vyhotovuje neinvestiční objednávky děkanátu a investiční objednávky pro stroje a zařízení financované z FRIM a účelových prostředků, - zajišťuje součinnost s ekonomickým odborem rektorátu , interním a externím auditorem, - zabezpečuje hlášení INTRASTAT CZ a srážkové daně za fakultu, - sestavuje podklady pro odvod silniční daně , - plní povinnosti vyplývající z opatření děkana k zajištění vnitřní finanční kontroly, - provádí průběžnou kontrolu zpracování DPH na fakultě, - organizuje školení v návaznosti na provádění aktualizace EIS a INET, - plní statistické a ohlašovací povinnosti za svěřený úsek činnosti, - odpovídá za údaje oddělení na www, - eviduje a archivuje účetní a daňové doklady a účetní dokumentaci. 1.7. Právní oddělení: - zabezpečuje smluvní agendu fakulty, - podílí se na tvorbě vnitřních předpisů fakulty a interních předpisů, - zabezpečuje výběrová řízení v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek (ve spolupráci s vedoucími pracovišť a řešiteli projektu), - administrativně zabezpečuje činnost komisí určených děkanem a tajemnicí, - poskytuje právní pomoc pracovištím, - odpovídá za údaje oddělení na www fakulty. l.8. Ediční oddělení - komplexně zabezpečuje agendu spojenou s vydáváním časopisu „SCRIPTA MEDICA“, publikací (v rámci edičních řad fakulty ) a skript , - administrativně zabezpečuje činnost ediční komise a realizuje její závěry(zejména Ediční plán), - spolupracuje s prodejnou knih LF, - spolupracuje s nakladatelstvím MU, - plní statistické a ohlašovací povinnosti za svěřený úsek činnosti, - odpovídá za údaje oddělení na www. 1.9. Referáty BOZP a PO: - zpracovávají návrhy fakultních předpisů ve svěřené oblasti činnosti, - zajišťují kontrolu dodržování předpisů z oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany, - zabezpečují školení z BOZP a PO, - plní evidenční a statistické povinnosti ve svěřené oblasti činnosti (záznamy o úrazech, provedených školeních , prověrkách. Apod.), - spolupracují s odborným útvarem rektorátu na svěřeném úseku činnosti a řídí se jeho metodickými pokyny. 1.10. Referát ochrany ovzduší a odpadového hospodářství: - zpracovává podklady pro sestavení plánu odpadového hospodářství, - spolupracuje s odborným útvarem rektorátu na svěřeném úseku činnosti a řídí se jeho metodickými pokyny, - plní statistické a ohlašovací povinnosti za svěřený úsek činnosti. V rámci jednotlivých referátů je činnost zabezpečovaná pověřenými zaměstnanci fakulty.Ve svěřené oblasti jsou metodicky řízeni provozním odborem rektorátu MU, v hospodářsko správních záležitostech tajemnicí fakulty. 2. Správa budov: - zabezpečuje agendu spojenou se správou, provozem a údržbou nemovitého majetku, ve správě fakulty, - zabezpečuje veškeré revize související s provozem budov ve správě fakulty , - zpracovává koncepce , plány a harmonogramy technické správy, údržby pro potřeby rozpočtu, - zpracovává podklady pro plán rozvoje a rozpočet fakulty za svěřený úsek činnosti, - zabezpečuje provoz vrátné služby a ostrahy budovy, - kontroluje výkon úklidových služeb zajišťovaných dodavatelsky, - zabezpečuje vyvěšování vlajek při státních svátcích, - zajišťuje údržbu zelených ploch a zimní údržbu ploch v okolí budov fakulty, - zabezpečuje provoz a údržbu morových vozidel fakulty, - ověřuje správnost faktur (např. za odebranou energii, opravy, údržbu apod.), - zajišťuje příjem a distribuci pošty a zabezpečuje činnosti podatelny, - zajišťuje odborná školení (svářečů, řidičů referentských vozidel apod.), - zabezpečuje odvoz a likvidaci odpadu, - zabezpečuje rozmnožovací služby pro potřebu fakulty, - eviduje a spravuje telefonní pobočky ve spolupráci s ICT ve spolupráci s odbornými útvary MU, - vede skladové hospodářství (čistící prostředky, ochranné pomůcky, materiál pro údržbu), - zabezpečuje nákup a výdej stravenek a kontroluje splnění podmínek pro poskytnutí příspěvku na stravování, - vede evidenci TV a rozhlasových přijímačů pro poplatkové účely, - plní statistické a ohlašovací povinnosti za svěřený úsek činnosti. Čl.XI Účelová zařízení 1. Centrum výpočetní techniky : - zabezpečuje koncepci rozvoje informačních technologií a její realizaci, - spolupracuje s ÚVT, - zabezpečuje provoz a rozvoj fakultní počítačové sítě, - metodicky řídí nákup software a hardware fakulty, - spravuje www fakulty, - zabezpečuje zhotovení video pořadů pro potřeby výuky, - poskytuje podporu uživatelům hardware a software (poradenská služba, konzultace), - zajišťuje správu audiovizuální techniky v posluchárnách a určených seminárních místnostech , - zajišťuje centrální nákup výpočetní techniky, - poskytuje poradenské a konzultační služby v oblasti počítačových sítí, informačních systémů , - spolupracuje při vývoji fakultního e-learningového systému. 2. Centrum léčivých rostlin: - zabezpečuje provoz centra léčivých rostlin, - spolupracuje při zabezpečování praktické výuky s jednotlivými ústavy (farmakologie, biochemie apod.), - seznamuje veřejnost s činností centra ( Index seminum, výstava léčivých rostlin), - poskytuje poradenskou činnost odborné veřejnosti o léčivých , kořeninových a aromatických rostlinách. 3. Chovné a uživatelské zařízení laboratorních zvířat: - stanovuje technologické postupy a provozní řády chovných a uživatelských zařízení fakulty, - poskytuje poradenskou činnost na svěřeném úseku ( posouzení technického vybavení pro akreditaci chovných a uživatelských zařízení fakulty apod.), - zabezpečuje požadavky jednotlivých pracovišť fakult na laboratorní zvířata, - zabezpečuje provoz chovného zařízení pro laboratorní zvířata fakulty a řídí metodicky provoz uživatelského zařízení v rámci fakulty, - poskytuje služby jiným subjektům (prodej laboratorních zvířat apod.), - plní povinnosti vyplývající ze zákona na ochranu zvířat proti týrání, - plní statistické a ohlašovací povinnosti za svěřený úsek činnosti. Čl. XII Závěrečná ustanovení 1. Tento organizační řád byl schválen Akademickým senátem LF dne 2.10.2006 a nabývá účinnosti dnem 10.10.2006. Změny tohoto organizačního řádu byly schváleny Akademickým senátem LF dne 26.6.2007 a nabývají účinnosti dnem schválení AS LF. Změny tohoto organizačního řádu byly schváleny Akademickým senátem LF dne 14.4.2009 a nabývají účinnosti dnem l.5.2009. Změny tohoto organizačního řádu byly schváleny Akademickým senátem LF dne 8.12.2009 a nabývají účinnosti dnem 18.1.2010. 2. Výkladem jednotlivých ustanovení organizačního řádu je pověřen tajemník fakulty. 3. Za aktualizaci organizačního řádu a jeho dodržování odpovídá tajemník. 4. Tento organizační řád se vyhotovuje ve 3 stejnopisech, které jsou uloženy: l x sekretariát děkana l x AS fakulty, l x právní útvar RMU. Prof. MUDr. Jan Žaloudík, CSc., děkan