Pedagogická fakulta MU Zápisy ze zasedání AS PdF MU – ak. r. 2017/2018 Č. j.: MU-IS/21189/2018/653489/PdF-1 Zápis z 4. zasedání AS PdF MU úterý 20. února 2018 (14:00, zasedací místnost děkanátu PdF, Poříčí 7) Přítomni: Komora akademických pracovníků: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. Mgr. Helena Durnová, Ph.D. Mgr. Iva Frýzová doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D. Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. Mgr. Jaroslav Vrbas, Ph.D. Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. Studentská komora: Tereza Břicháčková Bc. Michal Burián Eliška Hegerová Bc. Lucie Honzírková Ing. Hana Jandová Mgr. Zuzana Lenhartová Mariana Ondrušová Mgr. František Ostrý Mgr. et Mgr. Markéta Sedláková Bc. Dan Vykoukal (přítomno celkem 21 senátorek a senátorů) Omluveni: Mgr. Petr Najvar, Ph.D. Nepřítomni: Veronika Huková Hosté: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. – děkan Pedagogické fakulty MU doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. – proděkanka pro rozvoj a vnější vztahy PhDr. David Kroča, Ph.D. – proděkan pro magisterské studium a záležitosti studentů doc. Mgr. Vladimír Richter – proděkan pro bakalářské studium a přijímací řízení Mgr. Bc. Daniela Němcová – tajemnice Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. – člen Volební a Mandátové komise AS MU Mgr. Martina Lužná – koordinátorka pro kvalitu Program zasedání senátu: 1. Schválení programu zasedání 2. Schválení zápisu z 3. zasedání AS PdF MU v akademickém roce 2017/2018 3. Organizační informace 4. Projednání podkladů k Přeměně studijních programů (akreditace) 5. Volba Obvodní volební komise AS MU, Volba členů Volební komise AS PdF MU; zpráva z Volební a mandátové komise AS MU 6. Doplnění člena/členky Informační komise AS PdF MU 7. Plán investičních akcí a oprav 8. Rozpočet MU a zpráva o přípravě rozpočtu PdF MU na 2018 9. Zpráva z činnosti stálých komisí AS PdF MU (Ekonomická, Legislativní, Informační) 10. Různé Zasedání začalo jako usnášeníschopné za přítomnosti 19 senátorů a senátorek. Předseda Akademického senátu PdF MU M. Adam uvítal přítomné senátory, senátorky a přítomné hosty na zasedání svolané žádostí děkana k projednání akreditačních podkladů. Informoval AS o rezignaci profesora Košuta na mandát senátora, která byla doručena k rukám předsedy AS PdF. Předseda AS PdF oslovil prvního náhradníka v pořadí, kterým byl doc. Hala, který s přijetím mandátu souhlasil a stal se tak členem AS PdF. Předseda Adam informoval senát o záměru zřídit funkci skrutátorů, kteří během zasedání budou mít na starosti sčítání hlasů během hlasování. Na pozici skrutátorů pro toto zasedání navrhl senátora Vykoukala a senátora Vrbase, kteří s návrhem souhlasili. Akademický senát Pedagogické fakulty MU schvaluje návrh na skrutátory 4. zasedání Bc. Dana Vykoukala a Mgr. Jaroslava Vrbase, Ph.D. Pro: 19, proti: 0, zdržel se: 0. 1. Schválení programu zasedání Předseda AS představil program zasedání a navrhl úpravu 5. bodu jednání přidáním části "Volba členů volební komise AS PdF MU". Přišla senátorka I. Frýzová, počet přítomných senátorů: 20 AS přistoupil k hlasování o pozměněném návrhu programu zasedání. Akademický senát Pedagogické fakulty MU schvaluje program 4. zasedání v akademickém roce 2017/2018 Pro: 19, proti: 0, zdržel se: 1 2. Schválení zápisu z 3. zasedání AS PdF MU v akademickém roce 2017/2018 Předseda AS informoval senát o pravidelném postupu se zápisem ze zasedání AS PdF: v jeho pravomoci je zápisem někoho pověřit, ale zodpovídá za něj on. Nejpozději do 21 dní po zasedání musí být zápis zpřístupněn na dokumentovém úložišti. Požádal pak senátory, aby případné podněty k zápisu posílali jemu. Předseda AS požádal o připomínky k zápisu z minulého zasedání a senát následně přistoupil k hlasování. Akademický senát Pedagogické fakulty MU schvaluje zápis z 3. zasedání AS PdF MU v akademickém roce 2018/2018 Pro: 20, proti: 0, zdržel se: 0. 3. Organizační informace Předseda AS shrnul informace k organizaci tohoto a následujících zasedání: zavedení skrutátorů a hlasovacích karet pro větší přehlednost hlasování. Dále Předseda AS informoval senát o zřízení pozice zapisovatele a asistenta AS PdF MU, jehož rolí je ulehčit administrativní zátěž spojenou s řízením zasedání. Pro tuto pozici oslovil studenta Karla Dolečka, který je zároveň senátorem AS MU a externím členem Informační komise AS PdF MU. Předseda AS MU informoval senát o svém záměru při jednáních přesahujících 18 hodinu využívat hlasování o přerušení jednání do dalšího zasedání a také o zřízení složek pro podklady a zápisy ze schůzí komisí AS PdF v dokumentovém úložišti. 4. Projednání podkladů k Přeměně studijních programů (akreditace) Děkan fakulty J. Němec poděkoval přítomným senátorům a senátorkám za shromáždění se k projednání těchto materiálů a představil tento bod jednání. Pedagogická fakulta byla nucena dlouho čekat na požadavky MŠMT pro regulované profese a s překlápěním dosavadních oborů do programů začala na podzim; děkan fakulty v této souvislosti děkuje garantům oborů. V prosinci následovalo vyjádření hodnotitelů, v lednu proběhly hodnotící schůzky za účasti členů RVH, po projednání v Akademickém senátu budou materiály předloženy Vědecké radě fakulty, v případě schválení následně předány MŠMT jako vyjadřovateli. V případě schválení na úrovni RVH fakulta oficiálně jmenuje garanty nových studijních programů a začne do nich přijímat první studenty ve školním roce 2019/2020. Tento proces má v gesci proděkan Richter, kterému děkan fakulty předal slovo pro další informace (viz též Externí příloha k tomuto zápisu v úložišti Dokumentového serveru AS PdF MU v IS). • Proděkan Richter informoval senát, že přestože některé naše obory získaly v roce 2016 akreditaci do roku 2021 (resp. 2022), bylo třeba zahájit přípravu přeměny studijních oborů na programy tak, aby nebyla narušena kontinuita realizace mezifakultních studií (FSpS, FF, PřF) a aby byla zachována kompletní fakultní nabídka kombinací studijních programů s předpokládaným nástupem prvních studentů od semestru PODZIM 2019. Celý proces probíhá v intencích legislativního rámce, který tvoří i interní předpisy Masarykovy univerzity a nová Směrnice děkana č. 1/2018 Tvorba a realizace studijních programů na PdF MU, která je k nahlédnutí v dokumentovém úložišti. V rámci nových akreditací byly jednoznačně formulovány požadavky na garanty programů, garanty předmětů profilujícího základu a garanty základních teoretických předmětů profilujícího základu, z úrovně MŠMT byly předloženy (se zpožděním) kreditové rámce. Fakulta realizuje jeden neregulovaný bakalářský program: Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost, na který se nevztahují Rámcové požadavky na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaného povolání. Na jednání dorazila senátorka M. Ondrušová, počet přítomných senátorů: 21  Proděkan Richter formuloval zobecnitelné závěry z hodnotících schůzek, zmínil odpovědnou přípravu materiálů ze strany kateder, konstruktivní kritický přístup hodotitelů, zasvěcené angažmá členů RVH s pochopením pro specifika učitelské přípravy, potřebu detailnější strukturované práce se studijní literaturou, nutnost držet se pravidel kreditové dotace, počtu zkoušek v semestru, konkretizace požadavků na ukončení předěmtů, metod hodnocení. Dále byla uvedena problematika vysoké výukové zátěže limitující někdy kapacitu pro tvůrčí činnost, nutnost posilovat mezinárodní rozměr publikačních aktivit a také mobility a studijní neúspěšnost jako obecnější problémy studia na VŠ. Poukázal na úvahy o potřebě propagace učitelských studií směřující do prostředí SŠ. Zmínil prospěšnost zřízení pozice fakultních koordinátorů kvality (tuto pozici na naší fakultě velmi schopně zastává Mgr. Martina Lužná), a dále vedoucímu Studijního oddělení Mgr. P. Šimíkovi za technický servis pro katedry při práci s aplikací garant. Proděkan Richter poděkoval všem osobám, které byly do tohoto projektu zapojeny. Předseda AS vyzval senátory a senátorky k dotazům a připomínkám. Senátorka Svobodová: nový systém garantů vyžadující docenturu pro garanci magisterského programu zapříčinil, že nemůže nadále garantovat předměty, na které nemá nikdo jiný specializaci. Proč byl tento požadavek nastaven? Děkan Němec: tento požadavek je na fakultu i univerzitu uložen shora, uvědomuje si, že to může přinášet fakultě komplikace, je však třeba to chápat jako motivační mechanismus Senátorka Svobodová: dodává, že vzniklou situaci je nutno vysvětlovat studentům. Senátor Káňa: uvedl nesoulad v ISu - jiní garanti v různých obdobích. Proděkan Richter: dosavadní informace v aktuálně probíhajících obdobích odpovídají akreditacím z roku 2016, u dobíhajících ročníků eventuálně i starším verzím. Upravené informace z IS v obdobích akreditace jaro a akreditace podzim se budou překlápět do ostré verze katalogu pro akademický rok 2019/2020. Děkan Němec: tento nový systém klade větší důraz a také odpovědnost na garanty: např. změny mezi podanou akreditací a realizací by mohly ohrozit institucionální akreditaci univerzity. Senátor Vrbas: dotazuje se na dopady například na studenty s přerušeným studiem Děkan Němec: toto dělá starosti všem univerzitám v ČR, protože nová legislativa na toto vůbec nemyslela a školy se musí snažit v právní nejistotě najít vhodné řešení. Protože máme prodlouženou většinu akreditací, chceme co největší množství studentů nechat dokončit v oboru, do kterého byli přijati a nové studenty už přijímat do nových programů. V situacích, kde bude studenty třeba převést mezi oborem a programem se pracuje s několika scénáři, ale žádný není zatím definitivní. Proděkan Richter: tato možnost nebude moci být uplatněna vždy, protože hraje roli délka jednoho cyklu studia. Příklad: studenti přijatí do studijních oborů v září 2018 ukončí do 31. srpna 2019 (termín zákonného prodloužení akreditace) 2. semestr studia a bude nutno, aby pro převedení do studijních programů pokračovali podle plánů na dostudování. Proděkan Kroča: razíme zásadu, že rozhoduje vůle studenta. Rok 2019/2020, na který se budou do IS zavádět noví garanti, ještě neřešíme, protože je příliš mnoho nejasností, včetně toho, co a jak bude překlápěno do katalogu. Proděkan Richter: jednooborové pětileté studium končí akreditaci v roce 2022 a poslední studenty příjme v roce 2019, tudíž tou dobou budou teprve na konci 6. semestru. I tyto studenty bude třeba převést. Senátorka Poučová: zajímá se, proč ne všechny obory byly uvedeny v předložených materiálech. Proděkan Richter: Aktuálně projednávaný seznam neobsahuje Učitelství 1. stupně (teprve se bude připravovat), Sociální pedagogiku (má před hodnotící schůzkou) a jednooborová učitelství odborných předmětů. Předseda Adam: Senát se na tomto zasedání vyjadřuje pouze k předloženým materiálům, které jsou kompletně připraveny. Proděkan Richter: Postupně budou senátu předloženy další verze přeměny. Akademický senát Pedagogické fakulty projednal podklady k Přeměně studijních programů v rámci akreditace a všechny doporučuje ke schválení Vědecké radě PdF MU. Výčet jednotlivých programů, jakož i jednotlivá vyjádření AS PdF MU jsou uvedeny v Příloze 1 tohoto zápisu. Pro: 21, proti: 0, zdržel se: 0. 5. Volba obvodní komise AS MU, Volba Volební komise AS PdF MU, zpráva z Volební a mandátové komise AS MU Předseda AS představil tento bod jednání. Je potřeba, aby AS PdF ustanovil Obvodní volební komisi AS MU a volební komisi PdF MU. Předjednal 5 jmen pro předložení senátu oslovením dosavadní Volební komise a jedné studentky, která by nahradila studentku komise, která již ukončila studium. Tato studentka, Aneta Komendová, se sešla s doktorem Hodisem, který doteď komisi vedl, aby získala představu o dané pozici. Všech pět oslovených s kandidaturou souhlasilo. Volí se pětičlenná komise, složení 3 akademici a 2 studenti se řídí doporučením AS MU. Předseda AS vyzval k dalším návrhům. Skrutátoři rozdali volební lístky, vybrali hlasy a provedli součet. Bylo vydáno 21 hlasovacích lístků, 21 bylo odevzdáno a 21 bylo platných.  Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. – 21 hlasů  PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. – 21 hlasů  PhDr. Erika Vonková – 21 hlasů  Barbora Michalicová – 20 hlasů  Aneta Komendová – 18 hlasů Akademický senát Pedagogické fakulty schvaluje návrh na ustavení Obvodní volební komise AS MU v uvedeném složení: Ing. Zdeněk Hodis Ph.D., PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., PhDr. Erika Vonková, Barbora Michalicová, Aneta Komendová. Předseda AS navrhuje stejná jména na Volební komisi PdF AS MU, zároveň děkuje těmto lidem za ochotu se podílet na fakultním dění. Předseda AS vyzval k dalším návrhům. Žádné nejsou. Skrutátoři rozdali volební lístky, vybrali hlasy a provedli součet. Bylo vydáno 21 hlasovacích lístků, 21 bylo odevzdáno a 21 bylo platných.  Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. – 21 hlasů  PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. – 21 hlasů  PhDr. Erika Vonková – 21 hlasů  Barbora Michalicová – 20 hlasů  Aneta Komendová – 19 hlasů Akademický senát Pedagogické fakulty schvaluje návrh na ustavení Volební komise PdF AS MU v uvedeném složení: Ing. Zdeněk Hodis Ph.D., PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., PhDr. Erika Vonková, Barbora Michalicová, Aneta Komendová. Předseda AS předal slovo doktoru Hodisovi, který členem Volení a mandátové komise AS MU. Doktor Hodis nejdříve poděkoval za zvolení a následně podal zprávu z první schůze VaMK AS MU. Tato komise vydala fakultním senátům doporučení na pětičlenné volební komise kvůli zastupitelnosti v případě vypadnut jednoho člena. Komise má v úmyslu novelizovat Volební řád AS MU. Byla vedena diskuze o způsobu vedení kampaní, ale komise má pochybnosti o proveditelnosti zanesení všech myslitelných omezení do Volebního řádu a uvažuje spíše o etickém kodexu voleb. Je také plánována změna ve vedení komise. Senátorka Sedláková předala informaci z jednání AS MU, kde se doktor Lízal vzdal předsednictví VaMK AS MU z důvodu nového předsednictví komise pro doktorské studium. Novým předsedou se stal doktor Najvar z AS MU a AS PdF MU. 6. Doplnění člena/členky Informační komise AS PdF MU Předseda AS na podnět Informační komise vyhlásil volby k doplnění Informační komise o sedmého člena a vyzval senátory a senátorky k nominacím. Senátor Vrubel navrhl Mgr. P. Kamenického na základě jeho zkušeností s designem a předchozí práce pro fakultu včetně ceny děkana za koncept nové fakultní knihovny. Senátorka Poučová navrhla senátorku Svobodovou na základě jejího volebního programu, který se kryje s činností komise a také vysokého počtu stávajících externích členů komise. Oba navržení s kandidaturou souhlasí. Skrutátoři rozdali volební lístky, vybrali hlasy a provedli součet. Bylo vydáno 21 hlasovacích lístků, 21 bylo odevzdáno a 21 bylo platných.  Mgr. Petr Kamenický – 15 hlasů  RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. – 6 hlasů Akademický senát Pedagogické fakulty schvaluje doplnění členů Informační komise AS PdF MU o Mgr. Petra Kamenického. Předseda vyhlásil patnáctiminutovou přestávku v jednání. 7. Plán investičních akcí a oprav Tajemnice Němcová představila tento bod jednání (Externí příloha k tomuto zápisu v úložišti Dokumentového serveru AS PdF MU v IS). Plán se skládá z požadavků, které zaslali vedoucí pracovišť, a následně jim byla přidělena důležitost rozhodující o konečné realizaci. Komentované body:  Výlepové plochy – panoval dlouhodobý problém s výlepy a propagací akcí  MUNIpoint – bude zřízen ve vchodu Poříčí 7 k prodeji propagačních předmětů, a podpory spisové služby a nadační činnosti. Probíhá ve spolupráci s MU.  Rekonstrukce veřejného osvětlení ve dvoře – příprava pro plánovanou mensu  Výměna zastřešení přístřešku – budeme se snažit získat zpětně z pojištění  Vstupní náklady uklízečky + zázemí pro uklízečky – fakulta si bude zařizovat vlastní úklid a je třeba nakoupit vybavení jako vstupní investici  Spoluúčast kavárna – doplněno o 3 miliony ze strany MU  Přebudování hudebny – bude se snižovat částka (klavíry placeny v nábytkové výzvě) Tajemnice představila i průběžné požadavky průběžné požadavky na investice v roce 2018 Předseda AS vyzval senát k podnětům a připomínkám. Senátorka Frýzová – jaká je šance, že se dostane v investicích i na oranžové položky? Jejich (KBi) požadavek na policový systém, který měl vyřešit problém s nedostatkem prostoru. Tajemnice Němcová – probíhá analýza využití učeben a pracoven (dislokace) se snahou vymezit prostorové nároky pro všechny, ale byli nuceni nějak stanovit priority Senátorka Frýzova – dali by na katedře přednost úložnému systému před opravou podlahy Tajemnice Němcová – naléhavost oprav vyhodnocuje provozní oddělení, tajemnice nabízí možnost jednání s vedoucím katedry Děkan Němec – snaha udržet fond na opravy 1,5 milionu ročně. Domluva s rektorátem stojí tak, že zásadní opravy budov jsou věcí univerzity. Nicméně drobnější věci a věci v havarijním stavu opravuje fakulta, pak vyjednává s rektorátem o proplacení. Pokud si senát bude přát navýšení, může se tak stát, ale je třeba si uvědomit, že ty stejné peníze je potřeba vzít odjinud. Zopakoval, že probíhá analýza k zjištění prostorových nároků všech kateder, aby bylo možno provést co nejspravedlivější úpravy, přestože vždy povedou k nespokojenosti toho, který o prostor přijde. Senátor Káňa – jak funguje podání požadavků? Děkan Němec – katedra se domluví a pošle požadavky za pracoviště Tajemnice Němcová – Mgr. J. Bónová z Technicko-provozního oddělení tyto požadavky shromažďuje Senátor Kána – už ve svém volebním programu navrhoval otevření více respirií v budově Poříčí 7 Děkan Němec – vše záleží na vzájemné domluvě a prioritizaci. Můžeme provést analýzu, a pokud vznikne shoda, že za cenu ztížení podmínek s tvorbou rozvrhu pro všechny můžeme jedno foyer uvolnit pro nevýukovou činnost, rád tímto způsobem vyhoví. Senátor Vrubel – souhlasí s návrhem senátora Káni, Děkan Němec – pro kontext popsal ještě aktuální nábytkovou výzvu, kdy univerzity dostaly pokyn čerpat evropské dotace. Jedná se o krkolomnou akci, kdy se fakulta snaží rychle provést potřebná zkoumání, aby investice měla smysl. Vyžádá si značnou část prostředků, vše bude potřeby zaplatit dopředu, a proto je potřeba postupovat opatrně. Předseda Adam poděkoval za diskuzi a upozornil senát, že tento materiál se bude schvalovat jako součást pravidel rozpočtu na pozdějším zasedání. Akademický senát Pedagogické schválil Plán investičních akcí a oprav PdF MU pro rok 2018. Pro: 21, proti: 0, zdržel se: 0 8. Rozpočet MU a zpráva o přípravě rozpočtu PdF MU 2018 Děkan Němec představuje tento bod (viz Externí přílohy k tomuto zápisu v úložišti Dokumentového serveru AS PdF MU v IS). Zatímco Příspěvek na vzdělávací činnost je pouze 27 % rozpočtu univerzity, pro naši fakultu tvoří většinu. Zaveden nový parametr „Graduation rate“ s 15 % vahou v rozpočtu, ale univerzita jej plně nepropouští na fakulty. Dřívější parametr „Absolventi“ označoval počet zaměstnaných absolventů, zatímco nový označuje poměr přijatých a úspěšně dostudovaných studentům, bez započítání studentů prvního ročníku. Na univerzitní úrovni RIV a mobility tvoří dohromady přes 50 % vah indikátorů. Jsme jediná fakulta, které klesá parametr tvůrčí činnosti. Úrovní rozpočtu se vracíme na úroveň roku 2014, před propadem financování roku 2015. Vedení fakulty přesto věří, že budeme schopni sestavit rozpočet, který bude akceptovatelný pro akademickou obec. V rozpočtu fakulty snižujeme váhu zaměstnanosti absolventů, Graduation rate a podíl cizinců – studentů. Snaha dát větší váhu na cizojazyčné předměty a mobility akademiků, probíhá sběr dat pro implementaci. Mobility jsou stále významnější faktor, a proto chce fakulta dát větší podporu katederním Erasmus koordinátorům. Koeficient individualizace výuky – specifikum naší fakulty spočívá také v tom, že nabízíme přednášky pro 200 lidí, laboratoře pro 12 i hru na nástroje pro 2. To má zásadní dopad na studento-kredity, poměrový počet studentů vůči pak na KIV. Celkově katedry s více studenty dotují ty s menšími počty. Příklad kooperovaných kreditů – Katedra anglického jazyka a literatury realizuje předmět Angličtina Online, který si zapsali tisíce studentů mimo fakultu. Nicméně jeho realizaci obsluhuje polovina katedry. Předseda Adam upozornil, že senát neschvaluje na tomto zasedání rozpočet, ani pravidla pro jeho tvorbu, jen se seznamuje se základními principy, které nejsou finální. Děkan Němec vyzval senátory k diskuzi nad těmito principy a případným návrhům na zlepšení či změny, pokud mají jinou představu. Senátorka Durnová upozornila, že je potřeba si uvědomit, že jedno procento v jednom indikátoru se nerovná stejnému objemu peněz jako procento jinde. Akademický senát Pedagogické fakulty projednal informaci o rozpočtu MU a o přípravě rozpočtu PdF MU pro rok 2018 Pro: 21, proti: 0, zdržel se: 0 Odešel senátor M. Lollok a senátorka E. Hegerová, počet senátorů: 19 9. Zpráva z činnosti stálých komisí AS PdF MU (Ekonomická, Legislativní, Informační) Předseda AS informoval senát, že všechny tři komise se již sešly a zvolily si senátory. Senátor Vrubel byl zvolen předsedou Ekonomické komise. Ta se sešla dvakrát a projednávala dnes předložené materiály a vliv univerzitního rozpočtu na fakulty. EK si osvojila dva návrhy, které podala vedení fakulty.  Katedrám se bude dorovnávat rozdíl v tarifní mzdě pro docenta a pro profesora  Koeficient ekonomické náročnosti by měl být uplatňován jen na povinné a povinně volitelné předměty Senátor Vrubel se stal předsedou Legislativní komise. Místopředsedou pak senátor Lollok. Předseda LK by měl být neustále k dispozici předsedovi AS pro výklad předpisů, pomoc s volbami a další legislativní záležitosti. Nejpozději v polovině volebního období se senátor Vrubel a senátor Lollok v roli předsedy vymění, aby měl předseda AS k ruce předsedu LK, který není touto činností příliš dlouhodobě zatížen. LK se zabývala otázkou zakotvení zvykového práva v senátu, ale staví se proti takovému záměru. Za současné situace vhodně doplňují pravidla psaná, a při pokusu všechno sepsat, bychom se mohli jednoduše zahnat do úzkých a příliš si svázat ruce pro jednán. Senátorka Poučová byla zvolena předsedkyní Informační komise. Komise převzala péči o nástěnky a ve spolupráci s předsedou AS podala podněty k vytvoření pozice zapisovatele, skrutátorů a k uspořádán doplňovacích voleb pro Informační komisi (viz také podněty IK v Podkladech k jednání AS PdF MU v IS). Informační komise podává senátu podnět pro vytvoření informačního materiálu o senátu a na uspořádání prezentací kateder před schválením fakultního rozpočtu. Informační materiál Senátor Vrubel: jakou podobu by měl tento materiál mít? Senátorka Poučová: mělo by být rozhodnuto ve spolupráci s LK Mgr. J. Šplíchal (člen Informační komise): spíše faktograficky založená infografika vysvětlující k čemu senát je a jak funguje Senátorka Poučová: Informační komise připravuje materiály zahrnující pozvánku na senát, shrnutí minulého senátu a informace o orgánu obecně. Senátorka Svobodová: Materiál by neměl mířit jen na studenty, ale i akademiky Předseda Adam: Souhlasí se senátorkou Svobodovou Senátor Vrubel: LK bude na tomto ráda spolupracovat. Předseda AS pověřil předsedu LK a předsedkyni IK ke spolupráci na tvorbě tohoto materiálu. Prezentace kateder: Senátor Vrubel: není proti, ale pokud si senát odsouhlasí, že toto chce, měli by tam senátoři poté dorazit Senátor Vrbas: velmi narychlo, aby se vedoucí kateder dostavili, přijde mu to jako dobrý nápad, ale třeba ke shromáždění akademické obce, nepropojoval by to s projednáváním rozpočtu. Senátor Káňa: nemusí dorazit nutně vedoucí kateder, ale někdo v zastoupení Senátorka Durnová: jako vedoucí kateder jí to přijde jako dostatečné množství času a zajímavá možnost Senátorka Sedláková: 5-7 minut se zdá jako krátká doba pro předání potřebných informací Senátor Šibor: 5-7 minut mu přijde jako dostatečný čas Senátor Káňa: předávalo by se jasné krátké informace Předseda Adam: není si jist, zda se to stihne včas před schválením rozpočtu Senátorka Poučová: myslí si, že ano, ale upozorňuje, že Informační komise pouze nabízí servis, který AS může odmítnout. Děkan Němec: iniciativa mu přijde zajímavá, považuje ji za podmětnou až potřebnou, jen je potřeba si uvědomit, že se rozhodně nestihne zapracovat nějaké velké koncepční změny na základě těchto prezentací. Senátorka Durnová: i tak považuje tento nápad za užitečný pro poznání jiných kateder Senátorka Svobodová: má pochybnosti o tom, že tak krátké představení k něčemu povede Senátorka Durnová: myslí si, že i základní informace mezi katedrami je více než mají k dispozici teď Mgr. J. Šplíchal: je potřeba rozhodnout se teď, aby se případně prezentace stihly zorganizovat Předseda AS vyvolal hlasování. Akademický senát Pedagogické fakulty MU pověřuje Informační komisi organizací prezentací kateder pro AS PdF MU. Pro: 10, proti: 0, zdržel se: 9 Odešel senátor J. Vrbas, počet senátorů: 18 10. Různé Předseda AS informoval senát o možnostech vzdělávání v Akademickém centru studentských aktivit (ACSA, acsa.cz) – Vysokoškolská legislativa, Akademické senáty, Ekonomika vysokých škol. Předseda AS zjistil potenciální zájem mezi přítomnými senátory a pověřil předsedu LK, aby zjistil možnosti zajištění semináře na půdě fakulty přizpůsobeném pro AS PdF MU Senátor Šibor: s ACSA má zkušenosti a byl spokojen, navrhuje, aby se případné školení uskutečnilo v zázemí ACSA místo na fakultě K. Doleček (člen Informační komise): ACSA už má vypsané termíny na březen a duben, kdyby se někdo chtěl přihlásit již teď, individuálně Senátor Šibor navrhl zahajování zasedání AS už v jednu hodinu, aby se stíhala probrat agenda. Senátor Vrubel podal protinávrh na zahajování zasedání ve tři hodiny, aby vznikla motivace pro rychlejší jednání. Předseda AS: navrhl prozatím nechat stávající čas ve dvě hodiny a vyzval senátora Šibora, aby případně svůj návrh zopakoval. Předseda AS připomněl senátu, že další zasedání se koná již za dva týdny K. Doleček informoval senát o blížící se výzvě pro hodnotitele NAÚ v oblastech Učitelství a Neučitelská pedagogika, dále o své roli zpravodaje pro PdF v Legislativní komisi AS MU a požádal senátory, aby poskytli zpětnou vazbu na zápis ze zasedání. Děkan Němec požádal přítomné doktorandy o iniciaci setkání všech doktorandů fakulty. Stipendia pro doktorandy se budou navyšovat na 12 000, ale dokázal by si představit i větší částku, za určitých podmínek, proto by s doktorandy rád diskutoval. Senátorka Sedláková: byla zvolena do Komise pro doktorské studium (AS MU), ujme se této iniciativy. Předseda AS děkuje všem za účast a ukončuje zasedání. Zasedání bylo ukončeno v 18:15 hodin. Příští zasedání senátu se bude konat 6. 3. 2018 od 14.00 hodin v zasedací místnosti Děkanátu PdF. Zapsal: Karel Doleček, v Brně, dne 20. 2. 2018 Schválil: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D., předseda AS PdF MU, dne 22. 2. 2018 doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. předseda AS PdF MU Usnesení z 4. zasedání AS PdF MU v akademickém roce 2017/2018  Akademický senát Pedagogické fakulty MU schvaluje návrh na skrutátory 4. zasedání Bc. Dana Vykoukala a Mgr. Jaroslava Vrbase, Ph.D.  Akademický senát Pedagogické fakulty MU schvaluje program 4. zasedání v akademickém roce 2017/2018  Akademický senát Pedagogické fakulty MU schvaluje zápis z 3. zasedání AS PdF MU v akademickém roce 2018/2018  Akademický senát Pedagogické fakulty projednal podklady k Přeměně studijních programů v rámci akreditace a všechny doporučuje ke schválení Vědecké radě PdF MU. Výčet jednotlivých programů, jakož i jednotlivá vyjádření AS PdF MU jsou uvedeny v Příloze 1 tohoto zápisu.  Akademický senát Pedagogické fakulty schvaluje návrh na ustavení Obvodní volební komise AS MU v uvedeném složení: Ing. Zdeněk Hodis Ph.D., PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., PhDr. Erika Vonková, Barbora Michalicová, Aneta Komendová.  Akademický senát Pedagogické fakulty schvaluje návrh na ustavení Volební komise PdF AS MU v uvedeném složení: Ing. Zdeněk Hodis Ph.D., PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., PhDr. Erika Vonková, Barbora Michalicová, Aneta Komendová.  Akademický senát Pedagogické fakulty schvaluje doplnění členů Informační komise AS PdF MU o Mgr. Petra Kamenického  Akademický senát Pedagogické fakulty projednal informaci o rozpočtu MU a o přípravě rozpočtu PdF MU pro rok 2018.  Akademický senát Pedagogické schválil Plán investičních akcí a oprav PdF MU pro rok 2018.  Akademický senát Pedagogické fakulty MU pověřuje Informační komisi organizací prezentací kateder pro AS PdF MU. Příloha 1 - Projednávání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy 1. Bakalářské studijní programy Název SP Garant SP 1 Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. 2 Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. 3 Dějepis se zaměřením na vzdělávání prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc. 4 English Language for Education doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. 5 Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. 6 Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. 7 Fyzika se zaměřením na vzdělávání Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. 8 Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání doc. Mgr. Vladimír Richter 9 Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. 10 Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání doc. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. 11 Chemie se zaměřením na vzdělávání doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. 12 Logopedie prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. 13 Matematika se zaměřením na vzdělávání doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. 14 Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání PhDr. Hana Peloušková, Ph.D. 15 Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání prof. PhDr. Petr Jemelka, Dr. 16 Přírodopis se zaměřením na vzdělávání doc. RNDr. Alena Žákovská. Ph.D. 17 Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání doc. PhDr. Simona Koryčánková, Ph.D. 18 Special Education doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. 19 Speciální pedagogika doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. 20 Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání doc. PhDr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. 21 Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. 22 Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání doc. PaeDr. Vladislav Mužík, CSc. 23 Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D. 24 Zeměpis se zaměřením na vzdělávání RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. 1. Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lektorství cizího jazyka – anglický jazyk, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství anglického jazyka pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Teacher Training in Foreign Languages English Language, bakalářský, prezenční, kombinovaný; English Language for Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný ) na studijní program (Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 2. Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 3. Dějepis se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Dějepis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Dějepis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení.7 Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Dějepis se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 4. English Language for Education Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Teacher Training in Foreign Languages - English Language, bakalářský, prezenční, kombinovaný; English Language foe Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lektorství cizího jazyka – anglický jazyk, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství anglického jazyka pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (English Language for Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný;) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program English Language for Education ke schválení Vědecké radě PdF MU. 5. Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost, bakalářský, prezenční) na studijní program (Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost ke schválení Vědecké radě PdF MU. 6. Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství francouzského jazyka, bakalářský, prezenční; Lektorství francouzského jazyka, bakalářský, prezenční) na studijní program (Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 7. Fyzika se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství fyziky pro základní a střední školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Fyzika se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 8. Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 9. Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 10. Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 11. Chemie se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Chemie se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství chemie pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Chemie se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Chemie se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 12. Logopedie Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Speciální pedagogika – komunikační techniky, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Logopedie, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Logopedie ke schválení Vědecké radě PdF MU. 13. Matematika se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Matematika se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 14. Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství německého jazyka pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lektorství cizího jazyka – německý jazyk, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 15. Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy, bakalářský, prezenční; Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 16. Přírodopis se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Přírodopis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) na studijní program (Přírodopis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Přírodopis se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 17. Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství ruského jazyka pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Lektorství cizího jazyka – ruský jazyk, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 18. Special Education Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Speciální pedagogika/ Special Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Special Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Special Education ke schválení Vědecké radě PdF MU. 19. Speciální pedagogika Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Speciální pedagogika/ Special Education, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Speciální pedagogika, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Speciální pedagogika ke schválení Vědecké radě PdF MU. 20. Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný; Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 21. Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 22. Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 23. Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 24. Zeměpis se zaměřením na vzdělávání Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Zeměpis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční; Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy, bakalářský, prezenční) na studijní program (Zeměpis se zaměřením na vzdělávání, bakalářský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje bakalářský studijní program Zeměpis se zaměřením na vzdělávání ke schválení Vědecké radě PdF MU. 2. Navazující magisterské studijní programy Název SP Garant SP 1 Galerijní pedagogika a zprostředkování umění prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. 2 Hlasová výchova doc. Mgr. Vladimír Richter 3 Hra na klavír doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. 4 Logopedie prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. 5 Lower Secondary Scool English Language Teacher Training doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. 6 Special Education prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. 7 Speciální pedagogika prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. 8 Učitelství anglického jazyka pro základní školy doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. 9 Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc. 10 Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. 11 Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. 12 Učitelství dějepisu pro základní školy prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc. 13 Učitelství francouzského jazyka pro základní školy doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. 14 Učitelství fyziky pro základní školy doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. 15 Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D. 16 Učitelství chemie pro základní školy doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. 17 Učitelství matematiky pro základní školy doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. 18 Učitelství německého jazyka pro základní školy prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. 19 Učitelství občanské výchovy pro základní školy prof. PhDr. Petr Jemelka, Dr. 20 Učitelství přírodopisu pro základní školy doc. RNDr. Alena Žákovská. Ph.D. 21 Učitelství ruského jazyka pro základní školy doc. PhDr. Simona Koryčánková, Ph.D. 22 Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy doc. PhDr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. 23 Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. 24 Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. 25 Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy doc. PaeDr. Vladislav Mužík, CSc. 26 Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy doc. PaeDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. 27 Učitelství zeměpisu pro základní školy doc. PaeDr. Eduard Hofmann, CSc. 1. Galerijní pedagogika a zprostředkování umění Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Galerijní pedagogika a zprostředkování umění, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Galerijní pedagogika a zprostředkování umění, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Galerijní pedagogika a zprostředkované umění ke schválení Vědecké radě PdF MU. 2. Hlasová výchova Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Hlasová výchova, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Hlasová výchova, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Hlasová výchova ke schválení Vědecké radě PdF MU. 3. Hra na klavír Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Hra na klavír, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Hra na klavír, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Hra na klavír ke schválení Vědecké radě PdF MU. 4. Logopedie Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Speciální pedagogika – komunikační techniky, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Logopedie, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Logopedie ke schválení Vědecké radě PdF MU. 5. Lower Secondary School English Language Teacher Training Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství anglického a jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School and Language School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Lower Secondary School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Lower Secondary School English Language Teacher Training ke schválení Vědecké radě PdF MU. 6. Special Education Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Special Education, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální pedagogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální pedagogika pro učitele, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální andragogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Special Education, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Special Education ke schválení Vědecké radě PdF MU. 7. Speciální pedagogika Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Speciální pedagogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Special Education, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální pedagogika pro učitele, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Speciální andragogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Speciální pedagogika, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Speciální pedagogika ke schválení Vědecké radě PdF MU. 8. Učitelství anglického jazyka pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství anglického a jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Lower Secondary School and Language School English Language Teacher Training, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství anglického jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství anglického jazyka pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 9. Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 10. Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 11. Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem ke schválení Vědecké radě PdF MU. 12. Učitelství dějepisu pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství dějepisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství dějepisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství dějepisu pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 13. Učitelství francouzského jazyka pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Učitelství francouzského jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství francouzského jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství francouzského jazyka pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 14. Učitelství fyziky pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství fyziky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství fyziky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství fyziky pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 15. Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 16. Učitelství chemie pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství chemie pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství chemie pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství chemie pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 17. Učitelství matematiky pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství matematiky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství matematiky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství matematiky pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 18. Učitelství německého jazyka pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Učitelství německého jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství německého jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství německého jazyka pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 19. Učitelství občanské výchovy pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství občanské výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství občanské výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství občanské výchovy pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 20. Učitelství přírodopisu pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství přírodopisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství přírodopisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství přírodopisu pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 21. Učitelství ruského jazyka pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Učitelství ruského jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy, navazující magisterský, prezenčním, kombinovaný) na studijní program (Učitelství ruského jazyka pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství ruského jazyka pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 22. Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 23. Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný; Učitelství speciální pedagogiky se zaměřením na odborné vzdělávání, navazující magisterský, kombinovaný) na studijní program (Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 24. Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelstva technické a informační výchovy pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 25. Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 26. Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijních oborů (Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, navazující magisterský, prezenční; Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční; Výtvarná výchova, navazující magisterský, prezenční; Vizuální tvorba, navazující magisterský, prezenční) na studijní program (Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy ke schválení Vědecké radě PdF MU. 27. Učitelství zeměpisu pro základní školy Akademický senát Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity souhlasí s návrhem přeměny studijního oboru (Učitelství zeměpisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční, kombinovaný) na studijní program (Učitelství zeměpisu pro základní školy, navazující magisterský, prezenční) předloženým dne 20. 2. 2018 děkanem Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a doporučuje jej Vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ke schválení. Akademický senát Pedagogické doporučuje navazující magisterský studijní program Učitelství zeměpisu ke schválení Vědecké radě PdF MU.