Standard e-learningových kurzů DVPP Tento soubor kritérií popisuje doporučené vlastnosti e-learningového kurzu, které by měl vzdělávací program předkládaný k udělení akreditace DVPP splňovat. Akreditační komise přihlíží kromě celkového pojetí, obsahu a cílů vzdělávacího programu také k těmto kritériím. Struktura kurzu a metodika 1 Definice studijních cílů 2 Struktura kurzu (kapitoly, studijní aktivity) 3 Obsahová adekvátnost programu cílové skupině pedagogických pracovníků 4 Metodické vedení studujícího (úvody, shrnutí, orientace, doporučený čas,...) 5 Účelnost využití multimediálních, příp. simulačních komponent 6 Zpracování studijních textů (styl, srozumitelnost, obtížnost, adekvátní jazykové prostředky, odlehčující prvky, rozsah, platnost) 7 Přehlednost a design kurzu 8 Použití příkladů z praxe 9 Odkazy na doplňkové a rozšiřujících zdroje Aktivizace studujícího 1 Prostor pro produktivní komunikaci 2 Prostor pro produktivní spolupráci 3 Jazyková interaktivita textu (otázky, prostor k zamyšlení, oslovování studenta) 4 Aktivizace pomocí úkolů a cvičení Hodnocení a zpětná vazba 1 Nastavení pravidel a kritérií hodnocení 2 Nastavení činností, které vedou k hodnocení práce a výsledku vzdělávání studujícího 3 Prostor pro sebehodnocení studujícího a sledování vlastního postupu učení 4 Nastavení pravidel poskytování zpětné vazby účastníkům programu 5 Nastavení systému získávání zpětné vazby k programu od jeho účastníků a tutora Původní návrh České asociace distančního univerzitního vzdělávání pro potřeby Akreditační komise DVPP MŠMT upravil Ondřej Neumajer, 23. 4. 2013.