HS Kurzy Název Anotace Rozpočet Poznámky investice neinvestice PdF 1 "kurz ""Profesní dovednosti pro poskytování kolegiální podpory""" "Reforma přípravy učitelů se opírá o Memorandum o reformě přípravy učitelů, které bylo podepsáno zástupci fakult vzdělávajících učitele a MŠMT. (viz příloha e-mailu) Jeden z cílů je: Cíl: Úzké propojení fakult a praxe Zvýšení kvality praxí prostřednictvím práce s provázejícími učiteli Praxe se mají koncentrovat u nejkvalitnějších provázejících učitelů, kteří to považují za prestižní práci, za kterou jsou na jedné straně patřičně odměnění (-> jsou ochotní brát více studentů, věnovat jim čas a investovat do toho, aby to dělali dobře) a na kterou jsou na druhé straně připravování a jsou v ní podporováni. ● K tomu se MŠMT zavázalo připravit zakotvení pozice provázejícího učitele v legislativě nebo v oficiálním standardu MŠMT a fakulty musí vytvořit vstupní a průběžné vzdělávání pro fakultní / provázející učitele a modelu užší práce s nimi. Výcvik je nastaven na 100 hodin, zabezpečí ho fakulty. ● Byla zpracována první verze standardu provázejícího učitele a standard fakultních škol. Dle standardu může být fakultní školou škola, která splňuje minimálního počet provázejících učitelů (5 provázejících učitelů nebo 30 % všech učitelů jako minimum). Standard provázejícího učitele má platit od 1.9.2023, ale již do té doby máme provázející učitele vzdělávat. Vzdělávání má být pak dokončeno do září 2024. Pro PdF to znamená vypracovat výcvik pro provázející učitele v rozsahu 100 hodin (ideálně v roce 2022) a začít školit v lednu 2023 s přesahem do roku 2024. Proškolený učitel bude patřit na škole k odborníkům na uvádění studentů do praxe a bude žádaným pracovníkem na škole, neboť pouze pokud škola zabezpečí jejich určitý počet, bude moci být školou fakultní. Být školou fakultní znamená pro školy image kvalitní školy pro veřejnost. Dá se předpokládat stabilní zaměstnatelnost těchto učitelů na školách a navíc jejich hlubší spolupráce s fakultou a uplatnění i ve výuce na PdF podle záměrů MŠMT ČR. " 0.00 "800,000.00" "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" "kurz ""Vzdělávání nadaných dětí na 1. st. ZŠ a 2. st ZŠ""" "Určeno pro učitele MŠ, ZŠ a SŠ - tedy absolventy PdF. " 0.00 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" letní školy kateder = interzivní pobytové vzdělávání "Financování letních škol, které se zaměřují na rozvoj a vzdělávání učitelů ZŠ s konkrétní aprobací" 0.00 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce, fiancování letních škol z NPO v řešení" 2 série 3 kurzů: Přístupy k náročnému chování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních prostřednictvím postupů založených na vědeckých důkazech.  "V rámci výchovně vzdělávacího procesu se pedagogové často setkávají s náročným chováním dětí a žáků. Může se jednat o projevy slovní nebo fyzické agrese, šikanu, sebezraňování, návykové chování, apod. V rámci předprofesní přípravy pedagogických pracovníků je tématům řešení problémového a náročného chování věnována určitá pozornost, zejména v rámci teoretického porozumění těmto fenoménům. V rámci předprofesní přípravy však není možné v dostatečné míře rozvinout veškeré kompetence v této specifické a vysoce specializované oblasti působení pedagogického pracovníka. Česká školní inspekce (ČŠI) vydala v roce 2021 Metodické doporučení k přístupům k náročnému chování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních a možnostech jeho řešení. https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Metodicke-doporuceni-–-Pristupy-k-narocnemu-chovan Metodické doporučení obsahuje přehled metod a postupů, které mají dostatečnou vědeckou evidenci a měly by být využívány v českých školách a školských zařízeních při řešení situací, kdy dochází k výskytu náročného chování dětí a žáků. Tyto postupy by měly být prováděny vysoce specializovaným odborníkem – pedagogem s prohloubenou kvalifikací v oblasti chování náročného na péči. Metody a techniky popsané v metodickém doporučení ČŠI vycházejí z třístupňového systému pozitivní podpory očekávaného chování dětí (Positive Behavior Intervention and Support, PBIS), který je založen na principech aplikované behaviorální analýzy (ABA). Tyto postupy nejsou obsahem pregraduální přípravy učitelů a dalších pedagogických pracovníků. V rámci projektu proto navrhujeme vytvořit vysoce specializovanou sérii kurzů pro absolventy fakult připravujících učitele a další pedagogické pracovníky (up-skilling), které se zaměří na oblast přístupů a řešení náročného chování dětí a žáků v českých školách. Absolventi kurzů získají vysokou uplatnitelnost na trhu práce v oblasti škol a školských zařízení, neboť se stanou specialisty na řešení chování náročného na péči u dětí a žáků. Tato specializace není u absolventů fakult připravujících pedagogické pracovníky běžná. V pregraduální přípravě nelze takto rozsáhlý a hluboký soubor kompetencí získat. Odborníci s touto specializací v současné době školám a školským zařízením chybí a poptávka o ně je velmi vysoká. Kurzy budou mít hybridní formu (prezenční, online synchronní, online asynchronní) a budou obsahovat jak teoretickou část, tak rozsáhlou komponentu zaměřenou na praktické dovednosti okamžitě využitelné v pedagogické praxi. Kurzy budou sestaveny tak, aby na sebe obsahem a odbornou náročností navazovaly. Předpokládáme, že účastníci by sérií kurzů procházeli postupně v průběhu třech semestrů. Mohou si však studijní zátěž rozdělit i do delšího období. Návrh kurzů: 1) Behaviorální přístupy v pedagogické práci I. Kurz účastníky seznamuje s teoretickými základy aplikované behaviorální analýzy a následně také se základními praktickými postupy pro řešení chování náročného na péči a rozvoji adaptivních dovedností dětí a žáků. Kurz se dále zaměřuje na základní postupy akčního výzkumu, který lze využít při řešení konkrétní náročné situace ve školním prostředí. 2) Behaviorální přístupy v pedagogické práci II. Kurz se zaměřuje na základní postupy pozitivní podpory chování (Positive Behavior Support, PBS), provádí účastníky konkrétními situacemi a řešeními, které se vyskytují v jejich vlastní pedagogické praxi. V rámci kurzu se budeme věnovat také vybudování dovedností účastníků v oblasti užití standardizovaných behaviorálních hodnotících nástrojů (např. VB-MAPP, Essentials for living, ABLLS) 3) Behaviorální přístupy v pedagogické práci III. Kurz se zaměřuje na pokročilé postupy pozitivní podpory chování (Positive Behavior Support, PBS), provádí účastníky pokročilými náročnými situacemi, které se vyskytují v pedagogické praxi. Kurz bude zaměřen na postupy a realizaci behaviorálních intervenčních plánů v konkrétních případech jednotlivých žáků, žákovských kolektivů i celých škol. 4) Kurz pro supervizory behaviorálních intervencí ve školním prostředí I. Kurz se zaměřuje na filozofické a teoretické základy aplikované behaviorální analýzy a následně také na základní postupy akčního výzkumu, který lze využít při řešení konkrétní náročné situace ve školním prostředí. " 0.00 "1,000,000.00" "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 3 4 5 "Chůva v dětské skupině, Chůva pro děti povinné školní docházky" "přípravný kurz na zkoušku k získání profesní kvalifikace , příprava zkoušky z profesní kvalifikace" 0.00 "500,000.00" 6 Kurzy katedry psychologie "vedení třídnické hodiny, práce se stresem ve škole, práce s emocemi u dětí, prevence syndromu vyhoření, techniky poradenské komunikace příprava specifických krizových plánů, specifické problémové oblasti (sebepoškozování, psychosomatické obtíže ve škole), nabídka pedagogicko-psychologického poradenství, supervizí, kazuistické semináře, platforma pro sdílení profesních zkušeností školních metodiků prevence a výchovných poradců (konference účastníků a absolventů příslušných kurzů CŽV) " 0.00 "500,000.00" "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 7 Mediální gramotnost pro učitele a další profese "Odborný vícedenní kurz, na které m budou spolupracovat PdF, FSS a PrF. A) učitele a učitelky ZŠ a SŠ, včetně odborného vzdělávání, kde nejsou předměty napojené na občanské a mediální vzdělávání pravidelnou součástí kurikula. B) pro zaměstnance a zaměstnankyně úřadů, státních i veřejných institucí (včetně škol), v jejichž kompetenci je komunikace s veřejností." 0.00 "230,000.00" 8 "Kurz FJ, NJ, RJ, pro odborné vzdělávání: Kurz zaměřený na absolventy učitelství daných jazyků, kteří chtějí získat znalosti výuky profesního jazyka" "kurz zaměřený na absolventy, kteří chtějí zvýšit své znalosti a dovednosti v odborném jazyce (spolupráce kateder FJ, NJ a RJ)" 0.00 "600,000.00" nebudeme počítat k vykazovaným kurzům Kurzy vzdělávání akreditované v rámci DVPP "financování pilotních kurzů, které jsou akreditovány v rámci DVPP pro rozvoj učitelů z praxe, popř. studentů učitelství, ale prozatím neproběhla jejich realizace" 0.00 "250,000.00" 9 Techniky kritického myšlení pro učitele "proškolit pedagogy 1. a 2. stupně v metodách kritického myšlení a provést je adaptací pro jejich konkrétní cílovou skupinu a tematický okruh. Součástí kurzů je vytváření elektronického sborníku, kde mohou učitelé nalézt další inspiraci, včetně možnosti rozšiřovat a komentovat stávající vzniklé plány. Metody kritického myšlení budou vycházet především z Visible Thinking a dalších přístupů." 0.00 "250,000.00" "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce, zvážit využití indikátoru U3" 16 Digitální kompetence učitelů "Vužití moderních technologií v oblasti vzniku, záznamu, přenosu a archivace dat a jejich tvůrčího využití ve všech fázích procesu učení. Projekt bude realizován ve spolupráci s Audiovizuálním studiem PdF MU a předpokládá technologické dovybavení, které umožní v reálném čase sdílet výstupy praktických forem výuky." 0.00 0.00 "Webináře ""Vzdělávací rozhledy""" "krátké, dvouhodinové webináře na aktuální téma pro širokou učitelskou veřejnost" 0.00 0.00 "nejdená se o up/reskilling kurz, není podporovanou aktivitou A4" 17 Podpora vývoje řeči a jazykových schopností u dětí předškolního věku "Cílem kurzu je proškolit pedagogy působící v mateřských školách v přístupech k dětem s opožděním ve vývoji řeči a jazykových schopností, narušeným vývojem řeči a jazyka a poruchami fluence řeči. Velmi podstatným cílem je však i současné zacílení na rodiče dětí, poněvadž informovanost rodičů v této problematice je často opomíjena." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 18 "Získávání praktických dovedností pro zvládání mimořádných situací hrou aneb „Co dělat když…“ - přežití a záchrana lidského života" "Cílem projektu je inovovat letní i zimní výcvikové kurzy vytvořením a realizací takových pohybových aktivit, které by umožnily herní formou získat dovednosti a znalosti pro přežití a záchranu lidského života v outdoorovém prostředí. Nedílnou součástí projektu je i vytvoření a zveřejnění multimediální elektronické publikace, v níž bude uvedena základní teorie k jednotlivým mimořádným situacím spolu s popisem, videozáznamy a fotografiemi her a dalších aktivit na dané téma." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce, jedná se o již běžící kurzy?" 19 Využití informačních technologií při výuce vlastivědného a zeměpisného učiva "Kurz je zaměřen na rozšiřování dovedností učitelů, resp. absolvetnů PdF MU v práci s informačními technologiemi (robotika, 3D tisk, mobilní aplikace) s cílem zvýšení relevance vzdělávání a uplatnění žáků na trhu práce i pro společnost." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 20 Terénní výuka pro učitele zeměpisu "Kurz cílí na rozvoj dovedností učitele plánování a zařazování terénní výuky do různých fází učebního procesu, ideálně v přímé návaznosti na výuku ve třídě. Během kurzu budou účastníci seznámeni s formálními a procesuálními aspekty terénní výuky a vyzkouší si několik modelových aktivit přímo v terénu." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 21 Posílení didaktických dovedností budoucích učitelů přírodopisu z řad absolventů odborných fakult a VŠ "Cyklus pěti kurzů zaměřených na rozšíření odborných poznatků z biologie a geologie a získání didaktických dovedností potřebných pro výuku přírodopisu na ZŠ. Cílem je, aby si uchazeči doplnili dovednosti z oborů, které neabsolvovali v rámci své pregraduální přípravy. Každý kurz v sobě zahrnuje odbornou část a ukázky didaktických aplikací. K jednotlivým kurzům budou vytvořeny distanční opory a didaktické materiály (např. metodické listy, atlasy, klíče)." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 22 23 24 25 náklady na admin Technicko administrativní zabezpečení projetku pracovníkem "navýšení úvazku na pracovníka CŽV, který se bude zabývat realizací projektu" 0.00 "1,000,000.00" Celkem 19 0.00 "5,130,000.00" "5,130,000.00" ##### Sheet/List 2 ##### HS Kurzy Název Anotace Rozpočet Poznámky investice neinvestice PdF 1 "kurz ""Profesní dovednosti pro poskytování kolegiální podpory""" "Reforma přípravy učitelů se opírá o Memorandum o reformě přípravy učitelů, které bylo podepsáno zástupci fakult vzdělávajících učitele a MŠMT. (viz https://is.muni.cz/do/ped/CCV/nop_2022_-_2024/29092021-Memorandum-priloha-1.pdf) Jeden z cílů je: Cíl: Úzké propojení fakult a praxe Zvýšení kvality praxí prostřednictvím práce s provázejícími učiteli Praxe se mají koncentrovat u nejkvalitnějších provázejících učitelů, kteří to považují za prestižní práci, za kterou jsou na jedné straně patřičně odměnění (-> jsou ochotní brát více studentů, věnovat jim čas a investovat do toho, aby to dělali dobře) a na kterou jsou na druhé straně připravování a jsou v ní podporováni. ● K tomu se MŠMT zavázalo připravit zakotvení pozice provázejícího učitele v legislativě nebo v oficiálním standardu MŠMT a fakulty musí vytvořit vstupní a průběžné vzdělávání pro fakultní / provázející učitele a modelu užší práce s nimi. Výcvik je nastaven na 100 hodin, zabezpečí ho fakulty. ● Byla zpracována první verze standardu provázejícího učitele a standard fakultních škol. Dle standardu může být fakultní školou škola, která splňuje minimálního počet provázejících učitelů (5 provázejících učitelů nebo 30 % všech učitelů jako minimum). Standard provázejícího učitele má platit od 1.9.2023, ale již do té doby máme provázející učitele vzdělávat. Vzdělávání má být pak dokončeno do září 2024. Pro PdF to znamená vypracovat výcvik pro provázející učitele v rozsahu 100 hodin (ideálně v roce 2022) a začít školit v lednu 2023 s přesahem do roku 2024. Proškolený učitel bude patřit na škole k odborníkům na uvádění studentů do praxe a bude žádaným pracovníkem na škole, neboť pouze pokud škola zabezpečí jejich určitý počet, bude moci být školou fakultní. Být školou fakultní znamená pro školy image kvalitní školy pro veřejnost. Dá se předpokládat stabilní zaměstnatelnost těchto učitelů na školách a navíc jejich hlubší spolupráce s fakultou a uplatnění i ve výuce na PdF podle záměrů MŠMT ČR. " 0.00 "800,000.00" "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 2 série 4 kurzů: Přístupy k náročnému chování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních prostřednictvím postupů založených na vědeckých důkazech.  "V rámci výchovně vzdělávacího procesu se pedagogové často setkávají s náročným chováním dětí a žáků. Může se jednat o projevy slovní nebo fyzické agrese, šikanu, sebezraňování, návykové chování, apod. V rámci předprofesní přípravy pedagogických pracovníků je tématům řešení problémového a náročného chování věnována určitá pozornost, zejména v rámci teoretického porozumění těmto fenoménům. V rámci předprofesní přípravy však není možné v dostatečné míře rozvinout veškeré kompetence v této specifické a vysoce specializované oblasti působení pedagogického pracovníka. Česká školní inspekce (ČŠI) vydala v roce 2021 Metodické doporučení k přístupům k náročnému chování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních a možnostech jeho řešení. https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Metodicke-doporuceni-–-Pristupy-k-narocnemu-chovan Metodické doporučení obsahuje přehled metod a postupů, které mají dostatečnou vědeckou evidenci a měly by být využívány v českých školách a školských zařízeních při řešení situací, kdy dochází k výskytu náročného chování dětí a žáků. Tyto postupy by měly být prováděny vysoce specializovaným odborníkem – pedagogem s prohloubenou kvalifikací v oblasti chování náročného na péči. Metody a techniky popsané v metodickém doporučení ČŠI vycházejí z třístupňového systému pozitivní podpory očekávaného chování dětí (Positive Behavior Intervention and Support, PBIS), který je založen na principech aplikované behaviorální analýzy (ABA). Tyto postupy nejsou obsahem pregraduální přípravy učitelů a dalších pedagogických pracovníků. V rámci projektu proto navrhujeme vytvořit vysoce specializovanou sérii kurzů pro absolventy fakult připravujících učitele a další pedagogické pracovníky (up-skilling), které se zaměří na oblast přístupů a řešení náročného chování dětí a žáků v českých školách. Absolventi kurzů získají vysokou uplatnitelnost na trhu práce v oblasti škol a školských zařízení, neboť se stanou specialisty na řešení chování náročného na péči u dětí a žáků. Tato specializace není u absolventů fakult připravujících pedagogické pracovníky běžná. V pregraduální přípravě nelze takto rozsáhlý a hluboký soubor kompetencí získat. Odborníci s touto specializací v současné době školám a školským zařízením chybí a poptávka o ně je velmi vysoká. Kurzy budou mít hybridní formu (prezenční, online synchronní, online asynchronní) a budou obsahovat jak teoretickou část, tak rozsáhlou komponentu zaměřenou na praktické dovednosti okamžitě využitelné v pedagogické praxi. Kurzy budou sestaveny tak, aby na sebe obsahem a odbornou náročností navazovaly. Předpokládáme, že účastníci by sérií kurzů procházeli postupně v průběhu třech semestrů. Mohou si však studijní zátěž rozdělit i do delšího období. Návrh kurzů: 1) Behaviorální přístupy v pedagogické práci I. Kurz účastníky seznamuje s teoretickými základy aplikované behaviorální analýzy a následně také se základními praktickými postupy pro řešení chování náročného na péči a rozvoji adaptivních dovedností dětí a žáků. Kurz se dále zaměřuje na základní postupy akčního výzkumu, který lze využít při řešení konkrétní náročné situace ve školním prostředí. 2) Behaviorální přístupy v pedagogické práci II. Kurz se zaměřuje na základní postupy pozitivní podpory chování (Positive Behavior Support, PBS), provádí účastníky konkrétními situacemi a řešeními, které se vyskytují v jejich vlastní pedagogické praxi. V rámci kurzu se budeme věnovat také vybudování dovedností účastníků v oblasti užití standardizovaných behaviorálních hodnotících nástrojů (např. VB-MAPP, Essentials for living, ABLLS) 3) Behaviorální přístupy v pedagogické práci III. Kurz se zaměřuje na pokročilé postupy pozitivní podpory chování (Positive Behavior Support, PBS), provádí účastníky pokročilými náročnými situacemi, které se vyskytují v pedagogické praxi. Kurz bude zaměřen na postupy a realizaci behaviorálních intervenčních plánů v konkrétních případech jednotlivých žáků, žákovských kolektivů i celých škol. 4) Kurz pro supervizory behaviorálních intervencí ve školním prostředí I. Kurz se zaměřuje na filozofické a teoretické základy aplikované behaviorální analýzy a následně také na základní postupy akčního výzkumu, který lze využít při řešení konkrétní náročné situace ve školním prostředí. " 0.00 "1,000,000.00" "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 3 4 5 6 "Chůva v dětské skupině, Chůva pro děti povinné školní docházky" "přípravný kurz na zkoušku k získání profesní kvalifikace , příprava zkoušky z profesní kvalifikace" 0.00 "500,000.00" 7 Kurzy katedry psychologie "vedení třídnické hodiny, práce se stresem ve škole, práce s emocemi u dětí, prevence syndromu vyhoření, techniky poradenské komunikace příprava specifických krizových plánů, specifické problémové oblasti (sebepoškozování, psychosomatické obtíže ve škole), nabídka pedagogicko-psychologického poradenství, supervizí, kazuistické semináře, platforma pro sdílení profesních zkušeností školních metodiků prevence a výchovných poradců (konference účastníků a absolventů příslušných kurzů CŽV) " 0.00 "500,000.00" "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 8 Mediální gramotnost pro učitele a další profese "Odborný vícedenní kurz, na které m budou spolupracovat PdF, FSS a PrF. A) učitele a učitelky ZŠ a SŠ, včetně odborného vzdělávání, kde nejsou předměty napojené na občanské a mediální vzdělávání pravidelnou součástí kurikula. B) pro zaměstnance a zaměstnankyně úřadů, státních i veřejných institucí (včetně škol), v jejichž kompetenci je komunikace s veřejností." 0.00 "230,000.00" 9 "Kurz FJ, NJ, RJ, pro odborné vzdělávání: Kurz zaměřený na absolventy učitelství daných jazyků, kteří chtějí získat znalosti výuky profesního jazyka" "kurz zaměřený na absolventy, kteří chtějí zvýšit své znalosti a dovednosti v odborném jazyce (spolupráce kateder FJ, NJ a RJ)" 0.00 "600,000.00" nebudeme počítat k vykazovaným kurzům Kurzy vzdělávání akreditované v rámci DVPP "financování pilotních kurzů, které jsou akreditovány v rámci DVPP pro rozvoj učitelů z praxe, popř. studentů učitelství, ale prozatím neproběhla jejich realizace" 0.00 "250,000.00" 10 Techniky kritického myšlení pro učitele "proškolit pedagogy 1. a 2. stupně v metodách kritického myšlení a provést je adaptací pro jejich konkrétní cílovou skupinu a tematický okruh. Součástí kurzů je vytváření elektronického sborníku, kde mohou učitelé nalézt další inspiraci, včetně možnosti rozšiřovat a komentovat stávající vzniklé plány. Metody kritického myšlení budou vycházet především z Visible Thinking a dalších přístupů." 0.00 "250,000.00" "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce, zvážit využití indikátoru U3" náklady na admin Technicko administrativní zabezpečení projetku pracovníkem "navýšení úvazku na pracovníka CŽV, který se bude zabývat realizací projektu" 0.00 "1,000,000.00" 16 Digitální kompetence učitelů "Vužití moderních technologií v oblasti vzniku, záznamu, přenosu a archivace dat a jejich tvůrčího využití ve všech fázích procesu učení. Projekt bude realizován ve spolupráci s Audiovizuálním studiem PdF MU a předpokládá technologické dovybavení, které umožní v reálném čase sdílet výstupy praktických forem výuky." 0.00 0.00 "Webináře ""Vzdělávací rozhledy""" "krátké, dvouhodinové webináře na aktuální téma pro širokou učitelskou veřejnost" 0.00 0.00 "nejdená se o up/reskilling kurz, není podporovanou aktivitou A4" 17 Podpora vývoje řeči a jazykových schopností u dětí předškolního věku "Cílem kurzu je proškolit pedagogy působící v mateřských školách v přístupech k dětem s opožděním ve vývoji řeči a jazykových schopností, narušeným vývojem řeči a jazyka a poruchami fluence řeči. Velmi podstatným cílem je však i současné zacílení na rodiče dětí, poněvadž informovanost rodičů v této problematice je často opomíjena." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 18 "Získávání praktických dovedností pro zvládání mimořádných situací hrou aneb „Co dělat když…“ - přežití a záchrana lidského života" "Cílem projektu je inovovat letní i zimní výcvikové kurzy vytvořením a realizací takových pohybových aktivit, které by umožnily herní formou získat dovednosti a znalosti pro přežití a záchranu lidského života v outdoorovém prostředí. Nedílnou součástí projektu je i vytvoření a zveřejnění multimediální elektronické publikace, v níž bude uvedena základní teorie k jednotlivým mimořádným situacím spolu s popisem, videozáznamy a fotografiemi her a dalších aktivit na dané téma." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce, jedná se o již běžící kurzy?" 19 Využití informačních technologií při výuce vlastivědného a zeměpisného učiva "Kurz je zaměřen na rozšiřování dovedností učitelů, resp. absolvetnů PdF MU v práci s informačními technologiemi (robotika, 3D tisk, mobilní aplikace) s cílem zvýšení relevance vzdělávání a uplatnění žáků na trhu práce i pro společnost." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 20 Terénní výuka pro učitele zeměpisu "Kurz cílí na rozvoj dovedností učitele plánování a zařazování terénní výuky do různých fází učebního procesu, ideálně v přímé návaznosti na výuku ve třídě. Během kurzu budou účastníci seznámeni s formálními a procesuálními aspekty terénní výuky a vyzkouší si několik modelových aktivit přímo v terénu." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 21 Posílení didaktických dovedností budoucích učitelů přírodopisu z řad absolventů odborných fakult a VŠ "Cyklus pěti kurzů zaměřených na rozšíření odborných poznatků z biologie a geologie a získání didaktických dovedností potřebných pro výuku přírodopisu na ZŠ. Cílem je, aby si uchazeči doplnili dovednosti z oborů, které neabsolvovali v rámci své pregraduální přípravy. Každý kurz v sobě zahrnuje odbornou část a ukázky didaktických aplikací. K jednotlivým kurzům budou vytvořeny distanční opory a didaktické materiály (např. metodické listy, atlasy, klíče)." 0.00 "vysvětlit specifičnost, vysokou specializaci a přidanou hodnotu kurzu pro účastníka s ohledem na uplatnitelnost na trhu práce" 22 23 24 25 Celkem 20 0.00 "5,130,000.00" "5,130,000.00"