Směrnice MU č. 5/2011 Pravidla soutěže o podporu studentských projektů na Masarykově univerzitě (ve znění účinném od 29. 3. 2011) [DEL: :DEL] Podle § 10 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (dále jen zákon o vysokých školách),vydávám tuto směrnici: Část první Obecná ustanovení Článek 1 Předmět úpravy (1) Tato směrnice upravuje pravidla vnitřní soutěže Masarykovy univerzity (dále jen „MU“) o podporu projektů výzkumu prováděného studenty MU a projektů tvůrčí činnosti studentů (dále jen „projekt“), a to a) projektů vysokoškolského specifického výzkumu (dále jen „specifický výzkum“), prováděného studenty při uskutečňování akreditovaných doktorských nebo magisterských studijních programů, který je bezprostředně spojen s jejich vzděláváním, b) projektů Programu rektora Masarykovy univerzity na podporu tvůrčí činnosti studentů magisterských studijních programů spojené s přípravou jejich diplomových prací (dále jen „program rektora“), c) projektů Programu rektora Masarykovy univerzity na podporu tvorby studentských časopisů zaměřených na vzdělávání, vědu a akademické dění. (2) Cílem podpory podle odst. 1 písm. a) a b) je posílení samostatné tvůrčí činnosti studentů v oblasti výzkumu a vývoje směřující k intenzivnímu zapojení studentů do problematiky řešené zejména v rámci týmové výzkumné a vývojové činnosti na fakultách. Cílem podpory podle odst. 1 písm. c) je podporovat aktivitu studentů a studentských uskupení v oblasti kultury akademického života. Článek 2 Společná ustanovení (1) Projekty specifického výzkumu a projekty programu rektora jsou interními projekty MU ve smyslu směrnice rektora č. 4/2009 Řízení a správa projektů na MU. (2) Rektor MU vyhlašuje soutěž o podporu projektů (dále jen „soutěž“) pro každý kalendářní rok v těchto kategoriích: a) Podpora grantových projektů specifického výzkumu v oborech lékařství, zdravotnictví, přírodovědy, informatiky, humanitních věd, společenských věd, sportovních věd, práva a ekonomie (dále jen „kategorie A“), b) Podpora projektů specifického výzkumu zaměřených na organizaci studentských vědeckých konferencí (dále jen „kategorie B“), c) Podpora vynikajících diplomových prací v oborech lékařství, zdravotnictví, přírodovědy, informatiky, humanitních věd, společenských věd, sportovních věd práva a ekonomie v rámci programu rektora (dále jen „kategorie C“), d) Podpora tvorby studentských časopisů zaměřených na vzdělávání, vědu a akademické dění (dále jen „kategorie D“). (3) Doba řešení projektů v kategorii A je jeden až tři roky, v kategoriích B, C a D jeden rok. Rozpočty projektů jsou plánovány vždy na období 1. 1. až 31. 12. příslušného kalendářního roku. Čerpání nákladů projektů kategorií A a B v daném kalendářním roce je možné nejdříve v okamžiku vydání rozhodnutí poskytovatele o poskytnutí dotace. Dnem zahájení řešení projektu je 1. leden daného kalendářního roku, dnem ukončení řešení je 31. prosinec příslušného kalendářního roku dle doby trvání projektu. O eventuálních výjimkách v datu zahájení a ukončení projektu rozhoduje prorektor pro vědu a výzkum na základě písemné žádosti řešitele. (4) Řízení a správa projektů podle odst. 1 podléhají ustanovením a) směrnice rektora MU č. 4/2009 Řízení a práva projektů na MU a b) dalších relevantních právních předpisů a vnitřních norem MU. Projekty kategorií A a B se dále řídí zákonem č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací, v platném znění (dále jen „zákon“), Pravidly pro poskytování účelové podpory na specifický vysokoškolský výzkum podle zákona o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací, schválenými usnesením vlády ČR č. 1021 ze dne 17. srpna 2009 (dále jen „pravidla poskytovatele“). (5) Soutěž vyhlašuje rektor každoročně nejpozději k 1. září roku bezprostředně předcházejícího kalendářnímu roku, pro který je soutěž vyhlašována. Soutěž v kategoriích C a D nemusí být vyhlášena, nebo nemusí být v kategorii C vyhlášena ve všech skupinách oborů podle odst. 2 písm. c). (6) Pro jednotlivé kategorie může rektor vyhlásit preferované typy projektů, popřípadě jejich preferovaná tematická zaměření, a to zpravidla na základě návrhů fakult předložených nejpozději do 25. srpna prostřednictvím Odboru pro vědu a výzkum Rektorátu MU (dále také OVaV RMU). Pro kategorie A a B může takové preference alternativně stanovit děkan svým opatřením, které musí splňovat ustanovení čl. 22 odst. 1 a musí být vydáno v den vyhlášení soutěže. (7) Současně s vyhlášením soutěže je zveřejněna zadávací dokumentace obsahující návrhové a hodnoticí formuláře. Zároveň je vyhlášena soutěžní lhůta a hodnoticí lhůta. Soutěžní lhůta začíná dnem vyhlášení soutěže a končí 7. října. Hodnoticí lhůta začíná 8. října a končí 23. prosince vyhlášením výsledků soutěže. (8) Navrhovatelem a řešitelem projektu může být pouze a) v případě projektu kategorie A student zapsaný na MU v doktorském studijním programu, nebo akademický pracovník MU, b) v případě projektu kategorie B akademický pracovník MU, c) v případě projektu kategorie C student zapsaný na MU v magisterském studijním programu a splňující požadavky specifikované v čl. 13, d) v případě projektu kategorie D student zapsaný na MU. V každé z kategorií může být podpora přiznána jednomu nebo více navrhovatelům. Na udělení podpory není právní nárok. (9) Přihláškou do soutěže je návrh projektu výzkumné činnosti, pro niž má být podpora poskytnuta. Návrhy projektů musí mít náležitosti uvedené pro jednotlivé kategorie v čl. 3, 8 a 13 a v případě kategorií A a B musí být doloženy souhlasem děkana (případně děkanů) příslušné fakulty (příslušných fakult). Souhlasem s návrhem projektu u těchto kategorií vyjadřuje děkan příslib poskytnutí institucionálního zabezpečení při řešení projektu.[1] (10) Návrhy projektů jsou hodnoceny ve vstupním oponentním řízení. Pravidla tohoto řízení pro jednotlivé kategorie jsou uvedena v čl. 5, 10 a 15. Členem hodnoticí komise na úrovni MU (dále jen „komise MU“) pro kategorie A, B a C je za každou fakultu děkan, popřípadě jím pověřený proděkan, zpravidla proděkan pro vědu a výzkum nebo proděkan, do jehož kompetence spadá doktorské studium (dále také „pověřený proděkan“). Úlohu hodnoticí komise pro kategorii D vykonává Ediční rada MU. Předsedou komise pro kategorie A, B a C je prorektor pro vědu a výzkum, předsedou komise pro kategorii D je předseda Ediční rady MU. Komise se usnáší na návrhu na udělení podpory, včetně pořadí navrhovaných projektů a doporučené výše finanční podpory, po shrnutí a posouzení výsledků oponentního řízení a na základě většinového stanoviska svých členů. (11) Pro účely vstupního oponentního řízení stanoví rektor současně s vyhlášením soutěže orientační finanční limity pro kalendářní rok, pro který je soutěž vyhlašována: a) Souhrnný orientační limit fakulty pro projekty kategorií A a B je stanoven jako podíl z částky přidělené MU v roce předchozím (popřípadě kvalifikovaně odhadnuté s využitím aktuálních dostupných informací), a to na základě vzorce uvedeného v pravidlech poskytovatele a dostupných relevantních vstupních dat. b) Orientační limit pro projekty v kategoriích C a D stanoví rektor pro celou MU, zpravidla jako částku vynaloženou na tyto projekty v kalendářním roce bezprostředně předcházejícím roku, pro který je soutěž vyhlašována. c) Procentní limit pro projekty specifického výzkumu zaměřené na organizaci studentských vědeckých konferencí (kategorie B), nejvýše však do výše 10% celkové dotace přiznané na specifický výzkum. d) Procentní limit pro zajištění centralizované správy projektů (organizace grantové soutěže včetně nákladů na hodnocení, kontrola projektů a hodnocení výsledků), a to nejvýše do 2,5% z celkové dotace přiznané na specifický výzkum. Limity podle písm. a), c) a d) budou upraveny podle výše dotace přiznané MU na základě rozhodnutí poskytovatele. O úpravách rozhodne rektor na základě návrhu prorektora pro vědu a výzkum projednaného s kvestorem. (12) O přiznání podpory projektům v jednotlivých kategoriích (dále jen „přijaté projekty“) rozhodne rektor do konce hodnoticí lhůty. V kategoriích A a B je přiznání podpory podmíněno celkovou výší částky stanovené na specifický výzkum rozhodnutím poskytovatele, vydaným nejpozději ke dni 31. lednu kalendářního roku, pro který je soutěž vyhlašována. (13) Návrhy projektů (u projektů kategorie A a B pouze návrhy postoupené do druhé fáze vstupního oponentního řízení – čl. 5, čl. 10), přijaté projekty, dílčí a závěrečné zprávy, jakož i posudky v rámci oponentních řízení podle čl. 5, 6, 10, 11, 15 a 16, jsou evidovány elektronicky v Informačním systému evidence projektů (dále jen „ISEP“) v souladu se směrnicí rektora č. 4/2009 Řízení a správa projektů na MU. Za evidenci v ISEP odpovídá řešitel. (14) Příslušným pracovištěm pro studentské projekty, jejichž pravidla se řídí touto směrnicí, je pro účely směrnice rektora č. 4/2009 Odbor pro vědu a výzkum rektorátu MU. OVaV RMU zabezpečuje administrativu projektů a příslušné části oponentních řízení na úrovni univerzity. Část druhá Grantové projekty specifického výzkumu – kategorie A Článek 3 Pravidla pro podání návrhů projektů (1) Grantové projekty specifického výzkumu (projekty kategorie A) jsou zaměřeny na výzkum prováděný studenty akreditovaných doktorských nebo magisterských studijních programů, který je bezprostředně spojen s jejich vzděláváním. (2) Navrhovatelem a odpovědným řešitelem, resp. řešitelem projektu (viz čl. 2 odst. 12 písm. s) a písm. t) směrnice rektora č. 4/2009) může být pouze a) student zapsaný na MU v doktorském studijním programu; v tomto případě musí být členem řešitelského týmu školitel řešitele, který vystupuje v roli odborného garanta projektu, b) akademický pracovník MU[2]. Na jmenování řešitele přijatého projektu se vztahuje ustanovení čl. 2 odst. 1 písm. t) směrnice rektora č. 4/2009. Dalšími členy řešitelského týmu jsou studenti zapsaní na MU v doktorských nebo magisterských studijních programech nebo akademičtí pracovníci MU. Po celou dobu řešení projektu musí studenti tvořit nejméně polovinu členů řešitelského týmu. (3) Návrh projektu musí obsahovat zejména a) anotaci, b) plánovanou dobu řešení projektu (1, 2, nebo 3 kalendářní roky), c) předpokládané výstupy, d) jmenný seznam klíčových členů výzkumného týmu a údaj o počtu dalších zapojených studentů a akademických pracovníků v souladu s pravidly odst. 2, e) v případě plánované účasti na konferencích, workshopech či jiných prezentačních akcích předpokládané uvedení příspěvků (poster, přednáška, publikace ve sborníku), f) požadavek na výši podpory a odpovídající finanční rozpočet (návrh položkového členění pro jednotlivé kalendářní roky plánované doby řešení projektu podle čl. 4, včetně zdůvodnění), g) seznam a stručnou souhrnnou charakteristiku zásadních odborných výsledků členů výzkumného týmu relevantních pro projekt dosažených za posledních 5 let, h) kopie výpisu ze studijní evidence klíčových členů výzkumného týmu z řad studentů, potvrzeného útvarem fakulty příslušným ke správě studijních záležitostí v příslušném studijním programu (např. studijním oddělením nebo oddělením pro vědu a výzkum fakulty), za poslední dva ukončené semestry studia, i) v případě, že budoucím řešitelem projektu je student (odst. 2 písm. a)), písemný souhlas školitele studenta s členstvím v řešitelském týmu a jeho písemné vyjádření k projektu; tímto vyjádřením školitel potvrzuje schopnost studenta vést projekt a vhodnost složení týmu, j) písemné vyjádření ředitele, resp. vedoucího pracoviště, jehož kmenovým pracovníkem je školitel navrhovatele v případě odst. 2 písm. a) (není-li školitel v pracovním poměru MU, požaduje se vyjádření ředitele nebo vedoucího pracoviště, na kterém je navrhovatel zařazen dle vnitřních pravidel fakulty), nebo navrhovatel v případě odst. 2 písm. b); tímto vyjádřením potvrzuje ředitel, resp. vedoucí pracoviště souhlas s projektem, tematickou návaznost projektu na výzkum uskutečňovaný na pracovišti a příslušné fakultě a poskytnutí institucionálního zázemí projektu v rámci pracoviště. (4) Návrh projektu na formuláři předepsaném zadávací dokumentací a obsahující předepsané přílohy předkládá navrhovatel proděkanovi pro vědu a výzkum prostřednictvím oddělení vědy a výzkumu příslušné fakulty nejpozději v posledním dni soutěžní lhůty. (5) Řešený víceletý projekt je třeba pro každý další rok jeho řešení přihlásit do soutěže jako návrh pokračujícího projektu. Návrh se podává na zjednodušeném formuláři, který je součástí zadávací dokumentace. (6) Na projektu se může podílet více fakult. V takovém případě je navrhovatelem a řešitelem projektu akademický pracovník. Navrhovatel předkládá návrh projektu na té fakultě, jejímž je kmenovým zaměstnancem. (7) V kategorii A lze též podávat návrhy na celouniverzitní projekty, zaměřené zejména na podporu knihovních a informačních služeb. Navrhovatelem a řešitelem takového projektu musí být akademický pracovník. Návrh celouniverzitního projektu je posuzován pouze komisí MU. Navrhovatel jej předkládá prorektorovi pro vědu a výzkum prostřednictvím OVaV RMU. Článek 4 Finanční podpora projektů (1) Finanční podpora projektu pro jeden kalendářní rok může činit nejvýše 3 mil. Kč. Může být poskytnuta pouze na způsobilé náklady nebo výdaje podle § 2 odst. 2 písm. l) zákona. Jde o náklady, které mohou být příjemcem vynaloženy na činnosti ve výzkumu, vývoji a inovacích nebo v souvislosti s nimi, a to a) osobní náklady nebo výdaje, včetně stipendií, na výzkum, vývoj a inovace podle zákona o vysokých školách, b) náklady nebo výdaje na pořízení hmotného a nehmotného majetku, c) další provozní náklady nebo výdaje (cestovné včetně konferenčních poplatků, kancelářský a spotřební materiál, odborná literatura, jiné přímé náklady související s realizací projektu), d) náklady nebo výdaje na služby, e) doplňkové náklady nebo výdaje (projekty musí zahrnovat režijní náklady odpovídající standardní sazbě pro dané hospodářské středisko v daném roce, v rámci koncepce uplatňování úplných režijních nákladů v projektu). (2) Podíl osobních nákladů nebo výdajů (včetně stipendií) spojených s účastí studentů doktorského nebo magisterského studijního programu jakožto řešitelů nebo dalších členů řešitelského týmu na řešení projektu, na celkových osobních nákladech nebo výdajích (včetně stipendií), hrazených v rámci způsobilých nákladů projektu[3] činí více než 60%. (3) V odůvodněných případech lze v projektu plánovat i dlouhodobý hmotný majetek. Do způsobilých nákladů nebo výdajů lze zahrnout pouze takovou část nákladů nebo výdajů na pořízení majetku, která odpovídá jejich využití pro projekt. Dlouhodobý hmotný majetek s delší dobou upotřebitelnosti, než je doba řešení projektu, nelze plně hradit z podpory specifického výzkumu[4]. (4) Z podpory lze hradit náklady projektu uskutečňovaného na výzkumném pracovišti jiné právnické osoby než MU[5]. Tato úhrada je možná pouze v případě, jsou-li současně splněny obě následující podmínky: a) na pracovišti jiné právnické osoby se uskutečňuje studijní program akreditovaný v souladu s ustanoveními § 81 zákona o vysokých školách na základě dohody mezi touto právnickou osobou a MU; je-li touto právnickou osobou ústav Akademie věd ČR (dále jen „AV ČR“), jsou relevantními dokumenty Rámcová smlouva o spolupráci a Dohoda o vzájemné spolupráci při uskutečňování doktorských studijních programů (dále jen „dohoda s AV ČR“), uzavřené mezi MU a AV ČR 5. března 1999 a písemné dílčí dohody uzavřené mezi ústavy AV ČR a MU na úrovni fakult podle čl. III písm. g) dohody s AV ČR, b) členy řešitelského týmu projektu jsou i studenti, kteří studují ve studijním programu podle písm. a). V takovém případě mohou být členy řešitelského týmu i vědečtí, výzkumní nebo vývojoví pracovníci této právnické osoby. (5) V případě účasti jiné právnické osoby v projektu podle odst. 4 podléhá úhrada nákladů této právnické osoby spojených s projektem ustanovením dohod podle odst. 4 písm. a). (6) Celkovou výši podpory specifického výzkumu přiznané na řešení přijatých grantových projektů v daném kalendářním roce stanoví rektor na základě rozhodnutí poskytovatele a výsledků vstupního oponentního řízení (čl. 2 odst. 11 a 12, čl. 5) nejpozději do tří pracovních dnů po obdržení rozhodnutí poskytovatele. (7) Fakulta má nárok na úhradu nákladů spojených s organizací první fáze soutěže o podporu grantových projektů specifického výzkumu ve výši stanovené z celkové podpory přiznané podle odst. 6 a odpovídající 20 % limitu podle čl. 2 odst. 11 písm. d)[6]. Tato částka bude převedena na účet fakulty současně s podporou projektů. (8) V případě víceletých projektů musí být pravidla finanční podpory podle odst. 1 až 7 dodržena v každém roce řešení projektu. Článek 5 Vstupní oponentní řízení (1) Ve vstupním oponentním řízení jsou hodnoceny všechny návrhy obsahující předepsané náležitosti. Ostatní návrhy jsou vyřazeny. Vstupní oponentní řízení probíhá v době hodnoticí lhůty ve dvou fázích. První fáze začíná prvním dnem hodnoticí lhůty, tj. 8. října, a končí dnem 10. listopadu. Druhá fáze začíná dnem 11. listopadu a končí dnem 23. prosince, tj. posledním dnem hodnoticí lhůty, který je současně dnem vyhlášení výsledků soutěže. (2) Za realizaci první fáze vstupního oponentního řízení odpovídá děkan, popřípadě pověřený proděkan. (3) V rámci první fáze vstupního oponentního řízení jsou na každé z fakult posouzeny podané návrhy projektů komisí složenou z odborníků ve vědních oborech rozvíjených na fakultě (dále jen „komise fakulty“). Členy komise fakulty jmenuje děkan, popřípadě pověřený proděkan nejpozději do tří pracovních dnů po začátku hodnoticí lhůty. Předsedou komise je děkan nebo pověřený proděkan. Složení komise fakulty oznámí oddělení pro vědu a výzkum fakulty bezodkladně Odboru pro vědu a výzkum RMU. Komise fakulty se usnáší nadpoloviční většinou všech svých členů. Způsoby a další podrobnosti hlasování mohou být upraveny v Jednacím řádu komise fakulty. (4) Kritérii pro hodnocení návrhů projektů jsou zejména a) studijní výsledky navrhovatele za poslední dva ukončené semestry studia a odborná kvalifikovanost jeho školitele (je-li navrhovatelem student), nebo odborná kvalifikovanost navrhovatele (je-li navrhovatelem akademický pracovník) a studijní výsledky klíčových členů výzkumného týmu z řad studentů za poslední dva ukončené semestry studia, b) tematická návaznost projektu na výzkum realizovaný na příslušné fakultě nebo na MU, c) odborná úroveň předpokládaných výsledků projektu včetně možností jejich prezentace, d) přiměřenost celkového rozpočtu a finanční rozvahy plánovaným výsledkům projektu, e) vhodnost složení výzkumného týmu ve vztahu k plánovaným výstupům projektu, f) míra koordinace návrhů z hlediska výzkumných a výukových potřeb fakulty. Opatření děkana vydané podle čl. 2 odst. 6 může pro účely hodnocení projektů v prvním kole obsahovat doplňková kritéria hodnocení projektů vycházející ze specifických nároků fakulty na kvalitu výzkumu. (5) Na základě návrhu komise fakulty rozhodne děkan o rozdělení projektů do skupin takto: a) projekty postupující do druhé fáze vstupního oponentního řízení s celkovou částkou navrhované finanční podpory na daný kalendářní rok do výše orientačního limitu stanoveného pro fakultu (čl. 2 odst. 11), se stanovením pořadí preference projektů, b) projekty postupující do druhé fáze vstupního oponentního řízení nad orientační limit stanovený pro fakultu, se stanovením pořadí preference projektů, c) projekty zamítnuté v první fázi vstupního oponentního řízení. Návrhy projektů podle písm. a) a b) musí být evidovány v ISEP. (6) Komise fakulty si může vyžádat posouzení jednotlivých projektů nezávislými odborníky. V takovém případě je postoupí vždy spolu s projektem do druhé fáze vstupního oponentního řízení. (7) Projekty podle odst. 5 písm. a) a b), jejich seznam potvrzený podpisem děkana a případné odborné posudky podle odst. 6 postoupí oddělení pro vědu a výzkum fakulty do druhé fáze vstupního oponentního řízení předáním OVaV RMU, a to nejpozději 10. listopadu. (8) Za realizaci druhé fáze vstupního oponentního řízení odpovídá prorektor pro vědu a výzkum, administrativu druhé fáze oponentního řízení zajišťuje OVaV RMU. (9) Návrhy projektů v druhé fázi jsou posouzeny jedním nezávislým odborníkem, který není vůči MU v pracovním poměru[7] (dále jen „oponent“). Oponent vypracuje posudek na formuláři předepsaném zadávací dokumentací. O případném provedení tohoto externího hodnocení rozhodne prorektor pro výzkum nejpozději na začátku lhůty pro zahájení druhé fáze oponentního řízení. (10) Návrhy pokračujících projektů, které jsou postoupeny fakultou do druhé fáze vstupního oponentního řízení, nepodléhají ustanovení odst. 9. (11) Návrhy projektů postoupené do druhé fáze vstupního oponentního řízení jsou posouzeny komisí MU, v níž je každá fakulta zastoupena děkanem nebo pověřeným proděkanem. Předsedou komise MU je prorektor pro vědu a výzkum. (12) Komise MU je schopna usnášení, pouze jsou-li přítomny nejméně dvě třetiny jejích členů včetně předsedy. Člena komise MU v roli zástupce fakulty může v závažném a zvlášť odůvodněném případě zastoupit proděkan, který je k zastupování zmocněn tímto členem komise. Předsedu komise MU může v obdobně závažné situaci zastoupit jiný, jím pověřený prorektor. Ke schválení usnesení komise MU je potřeba nadpoloviční většina hlasů všech jejích členů nebo zastupujících členů. Způsoby a podrobnosti hlasování komise MU mohou být upraveny v Jednacím řádu komise MU, který vydává prorektor pro vědu a výzkum. (13) Na základě posouzení návrhů, posudků oponentů a případných posudků odborníků podle odst. 6 se komise MU usnese na návrhu na přijetí projektů k realizaci a případné korekci jejich rozpočtů. Návrh předloží komise MU rektorovi. Rektor rozhodne o návrhu nejpozději v posledním dni hodnoticí lhůty. Výsledky soutěže jsou zveřejněny v Informačním systému MU nejpozději v první pracovní den následující po dni ukončení hodnoticí lhůty[8]. Za zveřejnění odpovídá OVaV RMU. (14) Nejpozději do tří pracovních dnů po obdržení rozhodnutí rektora o výši finanční podpory pro přijaté projekty (čl. 4 odst. 6) předá oddělení pro vědu a výzkum fakulty Odboru pro vědu a výzkum RMU soupis indukovaných změn ve financování projektů přijatých k realizaci ve vstupním oponentním řízení, stvrzený děkanem nebo pověřeným proděkanem. Soupis musí obsahovat a) seznam projektů, které budou v příslušném kalendářním roce fakultou skutečně realizovány, a b) případné změny v rozpočtech těchto projektů vyplývající z definitivně přiznané částky na řešení projektů (čl. 4 odst. 6). Článek 6 Změny v projektech (1) Veškeré změny v projektech musí být uskutečněny tak, aby byly v každé fázi projektu v souladu se všemi ustanoveními relevantních právních předpisů a vnitřních norem MU. (2) Zásadní změnou v projektu kategorie A podle této směrnice (terminologie viz čl. 8 směrnice rektora MU č. 4/2009) se rozumí a) změna položkového členění rozpočtu spočívající v přesunu finanční podpory mezi projekty, b) změna položkového členění spočívající v přesunu finanční podpory mezi investičními a neinvestičními prostředky v rámci poměru investiční a neinvestiční podpory stanoveného pro MU, c) změna typu pořizovaného dlouhodobého hmotného majetku, d) změny položkového členění neinvestičních prostředků v souhrnu převyšující 30% celkové neinvestiční dotace přidělené na řešení projektu, e) změna řešitele, f) předčasné ukončení projektu. Ostatní změny jsou změnami okrajovými. (3) Zásadní změny a) až e) mohou být uskutečněny pouze na základě příslušné žádosti řešitele podle ustanovení čl. 8 směrnice rektora MU č. 4/2009 opatřené souhlasným stanoviskem děkana nebo pověřeného proděkana. O žádosti rozhoduje prorektor pro vědu a výzkum, v případě změny podle odst. 2 písm. b) po konzultaci s kvestorem. (4) V případě předčasného ukončení projektu (odst. 2 písm. f)) předkládá řešitel závěrečnou zprávu shrnující dosavadní výsledky projektu. Nevyužité finanční prostředky se rozdělí a) projektům na dané fakultě nebo b) projektům na jiných fakultách, a to na základě návrhu děkana nebo pověřeného proděkana (děkanů nebo pověřených proděkanů). O návrhu rozhodne prorektor pro vědu a výzkum. (5) Okrajové změny jsou v kompetenci fakulty. Musí být evidovány v ISEP a jejich věcné zdůvodnění musí být obsaženo v dílčí, resp. závěrečné zprávě o výsledcích projektu. Článek 7 Průběžné a závěrečné oponentní řízení (1) Výsledky řešení projektů se hodnotí v průběžném a závěrečném oponentním řízení v období od 1. ledna do 31. března kalendářního roku bezprostředně následujícího po kalendářním roce poskytnutí podpory. Průběžné oponentní řízení probíhá pouze u dvouletých projektů po prvním roce jejich řešení a u tříletých projektů po prvním a druhém roce jejich řešení. Závěrečné oponentní řízení probíhá u všech projektů po ukončení jejich řešení. (2) Pro účely průběžného, resp. závěrečného oponentního řízení zpracuje řešitel dílčí, resp. závěrečnou zprávu o výsledcích projektu včetně přehledu čerpání finančních prostředků na předepsaném formuláři[9]. Formulář spolu s dalšími náležitostmi podle směrnice rektora MU č. 4/2009 vkládá do ISEP nejpozději 31. ledna. (3) V průběžném, resp. závěrečném oponentním řízení jsou výsledky projektu a účelnost využívání finančních prostředků obsažené v dílčí, resp. závěrečné zprávě hodnoceny jedním nezávislým oponentem, který není vůči MU v pracovním poměru, a to zpravidla oponentem, který posuzoval návrh projektu ve vstupním oponentním řízení. Oponent vypracuje posudek na formuláři předepsaném zadávací dokumentací. Administrativu oponentních posudků zabezpečuje OVaV RMU. OVaV RMU postoupí posudky komisi fakulty nejpozději do 5. března. (4) Komise fakulty ve složení podle čl. 5 odst. 3 v průběžném, resp. závěrečném oponentním řízení vyhodnotí výsledky projektu na základě dílčí zprávy a posudku oponenta způsobem stanoveným poskytovatelem (OVaV RMU uvědomí fakultu o předepsaném způsobu hodnocení do tří pracovních dnů po jeho zveřejnění poskytovatelem). Oponent projektu se může účastnit jednání komise s hlasem poradním. Hodnocení postoupí oddělení pro vědu a výzkum fakulty Odboru pro vědu a výzkum RMU nejpozději do 20. března. (5) Součástí etapy závěrečného oponentního řízení, která proběhne na fakultě (odst. 4), je veřejný seminář před hodnoticí komisí fakulty. Seminář organizuje fakulta. Na semináři přednese řešitel zprávu o výsledcích projektu. Semináře se obligatorně účastní předseda nebo jím pověřený člen hodnoticí komise MU (čl. 5 odst. 11). (6) Komise MU (čl. 5 odst. 11 a 12) posoudí podklady postoupené fakultami podle odst. 4 a předloží návrh hodnocení výsledků průběžného, resp. závěrečného oponentního řízení rektorovi nejpozději do tří pracovních dnů před ukončením řízení. Na základě rozhodnutí rektora o návrhu zveřejní MU výsledky řízení zpracované způsobem stanoveným poskytovatelem, a to do 31. března. Za zveřejnění odpovídá prorektor pro vědu a výzkum. (7) Výsledky průběžného oponentního řízení budou zohledněny při rozhodování o návrzích pokračujících projektů v soutěži vyhlášené pro další kalendářní rok. Část třetí Projekty organizace studentských vědeckých konferencí – kategorie B Článek 8 Pravidla pro podávání návrhů projektů (1) Navrhovatelem a řešitelem projektu specifického výzkumu zaměřeného na organizaci studentské vědecké konference (projekt kategorie B) může být pouze akademický pracovník MU. Dalšími členy řešitelského týmu mohou být pracovníci nebo studenti MU. (2) Návrh projektu musí obsahovat zejména a) odbornou charakteristiku plánované konference b) plánovaný termín jejího konání, c) jmenný seznam klíčových členů organizátorského týmu a údaj o počtu dalších zapojených pracovníků, studentů a případných externích spolupracovníků, d) charakteristiku cílové skupiny, pro kterou je konference pořádána, e) popis organizačního zabezpečení akce, f) požadavek na výši podpory a odpovídající finanční rozvahu (návrh položkového členění včetně zdůvodnění), g) v případě, že akce je plánována pouze na úrovni pracoviště, resp. pracovišť fakult (ústavu, skupiny ústavů nebo kateder), písemný souhlas ředitele nebo vedoucího pracoviště, jehož kmenovým pracovníkem je navrhovatel; tímto vyjádřením potvrzuje ředitel, resp. vedoucí pracoviště souhlas s projektem a poskytnutí institucionálního zázemí projektu v rámci pracoviště. (3) Návrh projektu na formuláři předepsaném zadávací dokumentací včetně předepsaných příloh předkládá navrhovatel proděkanovi pro vědu a výzkum prostřednictvím oddělení vědy a výzkumu příslušné fakulty nejpozději v posledním dni soutěžní lhůty. (4) V případě, že se na projektu podílí více fakult, předkládá navrhovatel návrh projektu na té fakultě, jímž je kmenovým zaměstnancem. (5) Návrh projektu celouniverzitní studentské vědecké konference je posuzován pouze komisí MU. Navrhovatel jej předkládá prorektorovi pro vědu a výzkum cestou OVaV RMU. Článek 9 Finanční podpora projektů (1) Finanční podpora projektů kategorie B realizovaných MU v daném kalendářním roce může činit nejvýše 10% celkové částky přiznané MU na specifický výzkum rozhodnutím poskytovatele pro tento rok. (2) V projektu lze plánovat pouze neinvestiční prostředky. (3) Z projektu nelze hradit cestovní náklady účastníků konference. (4) Z podpory projektů nelze hradit náklady případných spolupracujících institucí, s výjimkou nákladů na služby[10]. (5) U projektů celouniverzitní studentské vědecké konference lze plánovat celkový finanční rozpočet pouze do výše, kterou stanoví rektor současně s orientačním finančním limitem (čl. 2 odst. 11). (6) Pro posuzování projektů jsou relevantní ustanovení odst. 1 až 4 a ustanovení čl. 2 odst. 11 a čl. 10 odst. 1. V případě, že část finančních prostředků specifického výzkumu ve výši desetiprocentního limitu celkové podpory specifického výzkumu nebude využita, budou zbývající prostředky použity na financování projektů kategorie A. Článek 10 Vstupní oponentní řízení (1) Vstupní oponentní řízení návrhů projektů podaných na fakultách se řídí ustanoveními čl. 5 odst. 1 až 3, 5, 7, 11 až 14 s tím, že finanční hranice mezi skupinami projektů postoupených do druhé fáze vstupního oponentního řízení podle čl. 5 odst. 5 písm. a) a b) činí 10% orientačního limitu fakulty. (2) U projektů celouniverzitní studentské vědecké konference proběhne pouze druhá fáze vstupního oponentního řízení. (3) Návrhy projektů studentských vědeckých konferencí posuzuje komise MU (čl. 5 odst. 11) souběžně s návrhy projektů kategorie A, a to v souladu s pravidly poskytovatele a podklady poskytnutými z fakult tak, aby mohla efektivně rozhodovat v duchu ustanovení čl. 9 odst. 5. (4) Kritérii pro hodnocení návrhů projektů jsou zejména a) návaznost odborné tematiky konference na výzkum preferovaný na fakultách, resp. MU, b) zabezpečení odborné úrovně konference, c) úroveň organizačního zabezpečení, d) charakter a šíře cílové skupiny (účastníci konference), e) dopad akce z hlediska reprezentace MU, f) předpokládaná efektivita využití finančních prostředků. Článek 11 Změny v projektech (1) Pro řízení změn v projektech platí ustanovení čl. 6 s tím, že zásadními změnami jsou změny podle čl. 6 odst. 2, s výjimkou písm. b) a c). Ostatní změny jsou změnami okrajovými. (2) Žádosti o změny v případě celouniverzitního projektu jsou předkládány prorektorovi pro vědu a výzkum, a to cestou OVaV RMU. Článek 12 Závěrečné oponentní řízení (1) Výsledky řešení projektů se hodnotí v závěrečném oponentním řízení v období od 1. ledna do 31. března kalendářního roku bezprostředně následujícího po kalendářním roce poskytnutí podpory. (2) Pro účely závěrečného oponentního řízení zpracuje řešitel závěrečnou zprávu o výsledcích projektu včetně přehledu čerpání finančních prostředků na předepsaném formuláři[11]. Formulář spolu s dalšími náležitostmi podle směrnice rektora č. 4/2009 vkládá do ISEP nejpozději do 31. ledna. (3) Komise příslušné fakulty ve složení podle čl. 5 odst. 3 v závěrečném oponentním řízení vyhodnotí výsledky projektu na základě závěrečné zprávy způsobem stanoveným poskytovatelem (OVaV RMU uvědomí fakultu o předepsaném způsobu hodnocení bezprostředně po jeho zveřejnění poskytovatelem). Hodnocení postoupí oddělení pro vědu a výzkum fakulty Odboru pro vědu a výzkum RMU nejpozději do 15. března. (4) Komise MU (čl. 5 odst. 11 a 12) posoudí podklady postoupené fakultami podle odst. 3 a závěrečné zprávy o celouniverzitních projektech a předloží návrh hodnocení výsledků závěrečného oponentního řízení rektorovi nejpozději do tří pracovních dnů před ukončením řízení. Na základě rozhodnutí rektora o návrhu zveřejní MU výsledky řízení zpracované způsobem stanoveným poskytovatelem, a to do 31. března. Za zveřejnění odpovídá prorektor pro vědu a výzkum. Část čtvrtá Projekty programu rektora – kategorie C Článek 13 Pravidla pro podávání návrhů projektů (1) Projekty v kategorii C jsou zaměřeny na dosažení nadstandardních výsledků diplomových prací. Podáním přihlášky se navrhovatel zavazuje, že v případě získání finanční podpory projektu uvede tuto skutečnost ve své diplomové práci. (2) O podporu projektů se mohou ucházet studenti magisterských studijních programů MU zapsaní v prvním semestru svého magisterského studia, resp. v druhém semestru svého magisterského studia, pokud započali toto studium v jarním semestru. (3) Vedoucí diplomové práce je odborným garantem projektu. Svým souhlasem s návrhem projektu potvrzuje odbornou hodnotu navrhovaného projektu, nadstandardní úroveň plánovaných výstupů a jejich realizovatelnost v období jednoho kalendářního roku. Zavazuje se ke konzultační činnosti související s projektem po dobu jeho řešení a k vypracování posudku vedoucího-školitele pro průběžné, resp. závěrečné oponentní řízení. (4) Návrh projektu musí obsahovat zejména a) anotaci, b) předpokládané výstupy, c) v případě plánované účasti na konferenci, workshopu či jiné prezentační akci předpokládané uvedení příspěvků (poster, přednáška, publikace ve sborníku), d) požadavek na výši podpory a odpovídající finanční rozvahu, e) návrh na rozložení požadované finanční podpory do období 1. 1. až 30. 6. a 1. 7. až 31. 12. daného kalendářního roku, f) seznam dosavadních dosažených odborných výsledků v dané problematice (popis výsledků, vystoupení na odborných seminářích, výsledky v odborných soutěžích, ceny, publikace, apod.), g) kopie posudků bakalářské práce opatřených podpisy vedoucího práce a oponenta, byla-li součástí předchozího úspěšně ukončeného studia, v opačném případě kopie výpisu ze studijní evidence potvrzeného studijním oddělením za poslední dva ukončené semestry studia, h) hodnocení návrhu projektu jeho odborným garantem. (5) Návrh projektu na formuláři předepsaném zadávací dokumentací a jeho přílohy (zejména přílohy podle odst. 4 písm. g)), vše v pdf, vkládá student do ISEP a rovněž dodá v tištěné podobě na OVaV RMU nejpozději v posledním dni soutěžní lhůty. (6) V rámci vstupního oponentního řízení je každý návrh projektu hodnocen vedoucím diplomové práce na formuláři přihlášky (odst. 5) a jedním nezávislým oponentem, který je odborníkem v daném oboru a který v rámci pracovního poměru vůči MU nepůsobí na fakultě řešitele. Oponent vypracuje posudek na formuláři předepsaném zadávací dokumentací. Článek 14 Finanční podpora projektů (1) Finanční podpora projektu činí nejvýše 60 tis. Kč. Jedná se o běžné prostředky (tzv. neinvestice). Podpora je vyplácena formou stipendia. Zdrojem podpory jsou centralizované prostředky MU. Část stipendia určená jako odměna řešiteli smí činit nejvýše 18 tis. Kč. (2) První část podpory připadající na období od zahájení řešení projektu do konce června daného kalendářního roku je poskytována od započetí řešení projektu. Druhá část podpory je poskytována od měsíce září, a to podle výsledku průběžného oponentního řízení (viz čl. 17 odst. 5). (3) Odborným garantům projektů úspěšně hodnocených v závěrečném oponentním řízení náleží odměna ve výši 10 procent podpory projektu. (4) Odměny odborných garantů podle odst. 3 a příslušné zákonné odvody a náklady všech oponentních řízení jsou hrazeny z prostředků RMU podle platných pravidel. (5) Studijní literatura pořízená z podpory projektu, financované formou stipendia, je majetkem studenta. Článek 15 Vstupní oponentní řízení (1) Návrhy projektů obsahující všechny povinné náležitosti a údaje vyžadované v předepsaných formulářích jsou v průběhu hodnotící lhůty hodnoceny v oponentním řízení. Ostatní návrhy jsou vyřazeny. (2) Kritérii pro hodnocení návrhů projektů jsou zejména a) odborná úroveň výsledků navrhovatele v bakalářské práci, byla-li součástí předchozího studia; v případě, že bakalářská práce nebyla součástí předchozího studia navrhovatele projektu, nahrazuje se toto kritérium studijním průměrem v předchozích semestrech (čl. 13 odst. 4 písm. g)), b) odborná úroveň předpokládaných výsledků projektu včetně možností jejich prezentace, c) nadstandardní úroveň plánovaných výstupů v porovnání s obvyklými výstupy diplomových prací, d) přiměřenost celkového rozpočtu a finanční rozvahy plánovaným výsledkům projektu. Článek 16 Změny v projektech (1) O žádostech o změny v projektu rozhoduje prorektor pro vědu a výzkum. Žádosti formulované v souladu s příslušnými ustanoveními směrnice rektora č. 4/2009 Řízení a správa projektů na MU a doložené vyjádřením garanta předkládá řešitel prorektorovi cestou OVaV RMU. (2) Ze závažných důvodů může řešitel požádat o přerušení projektu. Žádost doloženou vyjádřením garanta podává prorektorovi pro vědu a výzkum prostřednictvím Odboru pro vědu a výzkum RMU. V případě svého kladného rozhodnutí stanoví prorektor rovněž pravidla a lhůty pro pokračování projektu. (3) Pokud řešitel od řešení projektu zcela odstoupí a projekt předčasně ukončí, je povinen oznámit tuto skutečnost neprodleně OVaV RMU. Současně s tímto oznámením předloží a) zprávu o dílčích výsledcích dosažených při řešení projektu včetně vyúčtování finančních prostředků, které již byly pro řešení projektu vynaloženy, a příslušných účetních dokladů, b) vyjádření garanta a jeho souhlas se skutečnostmi uvedenými ve zprávě podle písm. a). (4) V případě předčasného ukončení projektu je řešitel povinen vrátit všechny přidělené finanční prostředky, nebo jejich stanovenou část. O výši finančních prostředků určených k vrácení rozhodne komise MU na základě stavu řešení projektu, čerpání finančních prostředků a vyjádření garanta. Řešitel je povinen provést úhradu do 30 dnů ode dne rozhodnutí komise. Způsob vrácení prostředků dohodne řešitel s odpovědným pracovníkem OVaV RMU. (5) Žádosti o výjimky z pravidel této směrnice platných pro projekty kategorie C doložené vyjádřením garanta podává řešitel písemně prorektorovi pro vědu a výzkum prostřednictvím OVaV RMU. Článek 17 Průběžné a závěrečné oponentní řízení (1) Výsledky řešení projektů se hodnotí v průběžném a závěrečném oponentním řízení. (2) Průběžné oponentní řízení projektů probíhá v období 1. července až 15. srpna daného kalendářního roku. Závěrečné oponentní řízení probíhá v období 1. ledna až 31. března následujícího kalendářního roku. (3) Pro účely průběžného oponentního řízení zpracuje řešitel dílčí zprávu o výsledcích projektu včetně přehledu čerpání finančních prostředků, a to na formuláři předepsaném zadávací dokumentací. Dokument vkládá do ISEP. Řešitel dodá OVaV RMU účetní doklady o čerpání finančních prostředků. (4) V průběžném oponentním řízení jsou výsledky projektu a účelnost využívání finančních prostředků shrnuté v dokumentaci podle odst. 3 hodnoceny vedoucím diplomové práce ve formuláři předepsaném zadávací dokumentací. (5) Na základě hodnocení vedoucího se komise MU ve složení podle čl. 5 odst. 11 usnáší na návrhu, zda pokračovat v podpoře projektu nebo projekt ukončit a podporu zastavit. Zdůvodněný návrh schválený většinou hlasů svých členů předkládá komise rektorovi. Nejpozději do 15. srpna rozhodne rektor o pokračování podpory resp. zastavení projektu a ukončení podpory. (6) Pro účely závěrečného oponentního řízení zpracuje řešitel závěrečnou zprávu o výsledcích projektu včetně přehledu čerpání finančních prostředků,a to na formuláři předepsaném zadávací dokumentací. Dokument vkládá do ISEP, a to vždy k 31. lednu kalendářního roku následujícího bezprostředně po roce řešení projektu. Řešitel dodá na OVaV RMU účetní doklady o čerpání finančních prostředků. (7) Výsledky projektu a účelnost využívání finančních prostředků shrnuté v dokumentaci podle odst. 6 jsou hodnoceny ve formuláři předepsaném zadávací dokumentací vedoucím diplomové práce a jedním nezávislým oponentem, který v rámci pracovního poměru vůči MU nepůsobí na fakultě řešitele. Tímto oponentem je zpravidla odborník, který posuzoval návrh projektu ve vstupním oponentním řízení. (8) Závěrečné oponentní řízení je ukončeno formou veřejného semináře před komisí MU, kde řešitel přednese zprávu o výsledcích svého projektu. Garant projektu a oponent se mohou účastnit neveřejné části jednání komise s hlasem poradním. V závěrečném oponentním řízení je hodnotící komise schopná usnášení, jsou-li přítomny nejméně dvě třetiny jejích členů. Komise se usnáší na návrhu závěrů o výsledcích projektu většinou hlasů svých členů.Tento návrh ve formuláři předepsaném zadávací dokumentací předkládá rektorovi. Část pátá Projekty programu rektora – kategorie D Článek 18 Pravidla pro podávání návrhů projektů (1) Projekty jsou zaměřeny na podporu vydávání studentských časopisů publikujících aktuální problematiku vzdělávání výzkumu a akademického života univerzity a fakult. (2) O podporu projektů se mohou ucházet studenti MU. (3) Návrh projektu musí obsahovat zejména a) anotaci charakterizující celkové zaměření časopisu, b) explicitní vymezení odborného nebo vzdělávacího zaměření časopisu, c) explicitní popis zaměření na akademický život obecně a na MU, d) specifikace obsahových rubrik, e) explicitní popis fakultního přesahu, f) popis cílové skupiny čtenářů a odhad její početnosti, g) typ časopisu (elektronický, tištěný), odhad rozsahu (počet znaků), podíl obrazových a grafických příloh na celkovém rozsahu (v % plochy), počet vydaných čísel v roce, h) složení studentské redakce, i) požadavek na výši podpory a odpovídající finanční rozvahu, včetně spolufinancování, j) popis způsobu udržitelnosti po ukončení podpory projektu, k) seznam a stručný popis dosavadních dosažených výsledků v dané problematice. (4) Návrh projektu na formuláři předepsaném zadávací dokumentací a jeho případné přílohy, vše v pdf, vkládá student do ISEP a rovněž dodá v tištěné podobě na OVaV RMU nejpozději v posledním dni soutěžní lhůty. (5) V rámci vstupního oponentního řízení je každý návrh projektu hodnocen dvěma pověřenými oponenty – členy Ediční rady MU, kteří vypracují posudek na formuláři předepsaném zadávací dokumentací. (6) Pro projekt přijatý k poskytnutí podpory je Ediční radou stanoven garant, který provádí odbornou konzultační činnost k projektu po dobu jeho řešení a vypracovává Posudek garanta pro závěrečné oponentní řízení. Článek 19 Finanční podpora projektů (1) Finanční podpora projektu činí nejvýše 80 tis. Kč. Jedná se o běžné prostředky (tzv. neinvestice). Podpora je vyplácena formou stipendia. Zdrojem podpory jsou centralizované prostředky MU. Část stipendia určená jako odměna řešiteli a studentské redakci smí činit nejvýše 15 tis. Kč. (2) Podpora je poskytována od započetí řešení projektu. (3) Odbornému garantovi projektu úspěšně hodnoceného v závěrečném oponentním řízení náleží odměna ve výši 10 procent podpory projektu. (4) Odměny odborných garantů podle odst. 3 a příslušné zákonné odvody a náklady všech oponentních řízení jsou hrazeny z prostředků RMU podle platných pravidel. (5) Studijní literatura pořízená z podpory projektu, financované formou stipendia, je majetkem studenta. (6) Z podpory projektu lze hradit pouze osobní náklady, cestovné, studijní literaturu, materiál a služby a to v rozsahu, který byl schválen v návrhu projektu. (7) Změny v projektech se řídí ustanoveními čl. 16. Článek 20 Závěrečné oponentní řízení (1) Výsledky řešení projektů se hodnotí v závěrečném oponentním řízení. Závěrečné oponentní řízení probíhá v období 1. ledna až 31. března následujícího kalendářního roku. (2) Pro účely závěrečného oponentního řízení zpracuje řešitel závěrečnou zprávu o výsledcích projektu včetně přehledu čerpání finančních prostředků,a to na formuláři předepsaném zadávací dokumentací. Dokument vkládá do ISEP, a to vždy k 31. lednu kalendářního roku následujícího bezprostředně po roce řešení projektu. Řešitel dodá na OVaV RMU účetní doklady o čerpání finančních prostředků. (3) Výsledky projektu a účelnost využívání finančních prostředků shrnuté v dokumentaci podle odst. 2 jsou hodnoceny ve formuláři předepsaném zadávací dokumentací garantem projektu a jedním nezávislým oponentem, kterého určí Ediční rada MU. (4) Závěrečné oponentní řízení je ukončeno formou veřejného semináře před komisí MU (Ediční radou), kde řešitel přednese zprávu o výsledcích svého projektu. Garant projektu a oponent se mohou účastnit neveřejné části jednání komise s hlasem poradním. V závěrečném oponentním řízení je hodnotící komise schopná usnášení, jsou-li přítomny nejméně dvě třetiny jejích členů. Komise se usnáší na návrhu závěrů o výsledcích projektu většinou hlasů svých členů.Tento návrh ve formuláři předepsaném zadávací dokumentací předkládá rektorovi. Část šestá Přechodná a závěrečná ustanovení Článek 21 Přechodná ustanovení (1) Na projekty programu rektora původně řešené dle směrnice rektora MU č. 5/2009 čl. 2 odst. 1 písm. c) až h), od 1. ledna 2010 řešené dle směrnice rektora č. 9/2009 a od 1. 9. 2010 řešené dle směrnice rektora č. 7/2010 se řídí touto směrnicí ode dne její účinnosti, s výjimkou data ukončení projektu, které zůstává v platnosti podle schváleného projektu. (2) Soutěž o podporu projektů kategorie D pro rok 2011 bude vyhlášena 1. dubna 2011, soutěžní lhůta bude ukončena 22. dubna 2011 a hodnoticí lhůta 4. května 2011. Obdobím řešení podpořených projektů v roce 2011 je období od 1. května 2011 do 31. prosince 2011. (3) Pro soutěž o podporu projektů v kategorii D pro rok 2011 budou projekty ve vstupním oponentním řízení hodnoceny pouze jedním oponentem – členem ediční rady. Článek 22 Závěrečná ustanovení (1) Veškerá ustanovení v opatřeních děkana vyhlašovaných v souvislosti s touto směrnicí (viz zejm. čl. 2 odst. 6, čl. 5 odst. 4) a jednací řády komisí (čl. 5 odst. 3 a 12) musejí být v souladu s touto směrnicí, pravidly poskytovatele, dalšími souvisejícími vnitřními normami MU a s formulací vyhlášení soutěže. (2) Tato směrnice ruší směrnici rektora č. 7/2010 „Pravidla soutěže o podporu studentských projektů na Masarykově univerzitě“. (3) Kontrolu dodržování této směrnice vykonává prorektor pro vědu a výzkum. (4) Výkladem této směrnice je pověřen prorektor pro vědu a výzkum. (5) Tato směrnice nabývá účinnosti dnem zveřejnění. V Brně 29. března 2011 Petr Fiala rektor ________________________________ [1] Souhlas děkana se dokládá vyplněným evidenčním záznamem návrhu projektu, část A, podle přílohy 3a-1 dle směrnice rektora č. 4/2009 Řízení a správa projektů na MU. [2] Viz Příloha č. 1 Vnitřního mzdového předpisu MU. [3] Ve všech případech v této směrnici zahrnují osobní náklady i stipendia. [4] Na základě schválených rozpočtů přijatých projektů požádá MU poskytovatele o schválení příslušné části dotace na investiční prostředky. [5] Jedná se zejména o ústavy Akademie věd ČR. [6] Tj. nejvýše 0,5% z podpory přiznané na projekty fakulty podle čl. 4 odst. 7. [7] Tzn. může být u MU zaměstnán na základě DPP a DPČ. [8] Přiznání konkrétní výše finanční podpory rozhodnutím rektora podle čl. 5 odst. 13 na daný kalendářní rok není nárokové, závisí na výši podpory přiznané MU v rozhodnutí poskytovatele (viz čl. 2 odst. 11 a čl. 4 odst. 6). Ustanovení předchozí věty platí i pro přiznání podpory v druhém, resp. druhém a třetím roce dvouletých, resp. tříletých projektů. [9] Formuláře pro předkládání zpráv a formuláře pro hodnocení projektů v průběžném a závěrečném oponentním řízení budou k dispozici po zveřejnění způsobu hodnocení projektů poskytovatelem (čl. 4 odst. 3 pravidel poskytovatele). [10] Z ustanovení vyplývá, že do projektu nelze zahrnout jinou instituci jako partnera, jemuž by byly z projektu převáděny finanční prostředky. [11] Formuláře pro předkládání zpráv a formuláře pro hodnocení projektů v průběžném a závěrečném oponentním řízení budou k dispozici po zveřejnění způsobu hodnocení projektů poskytovatelem (čl. 4 odst. 3 pravidel poskytovatele).