Masarykova univerzita Pedagogická fakulta Č. j . : MU/21376/2013/PdF Opatření děkana č. 3/2013 K zajištění vyřizování a evidence stížností, podnětů a peticí na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (ve znění účinném od 1. 3. 2013) V návaznosti na Směrnici rektora č. 3/2008 Vyřizování a evidence stížností, podnětů a peticí na Masarykově univerzitě vydávám, podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách) ve znění pozdějších předpisů, toto opatření. Článek 1 Všeobecná ustanovení 1) Účel: Toto opatření upravuje přijímání, vyřizování a evidenci stížností, podnětů a peticí na PdF MU. 2) Rozsah platnosti: Toto opatření se vztahuje na přijímání, vyřizování a evidenci všech podání na PdF MU a j e závazné pro všechny pracovníky PdF MU. 3) Definice pojmů a zkratek: • PdF MU - Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, • Směrnice - Směrnice rektora 3/2008 • MVV - manažerka pro vnitřní vztahy • Podání - stížnost, petice nebo podnět • Stěžovatel - osoba, která učinila podání • Vedoucí - zaměstnanci PdF MU, kteří jsou na jednotlivých stupních řízení oprávněni stanovit a ukládat podřízeným zaměstnancům pracovní úkoly, organizovat, řídit a kontrolovat jejich práci a dávat j i m k tomu účelu závazné pokyny. 4) Odpovědnost: Manažerka pro vnitřní vztahy. Článek 2 Přijímání stížností 1) Závazná pravidla postupu při přijímání, evidenci a vyřizování stížností na PdF MU stanoví Směrnice. 2) Písemná podání předává podatelna po zaevidování MVV. 3) MVV informuje příslušného vedoucího o přijetí podání. 4) MVV zajistí, aby podání mělo všechny náležitosti ve smyslu Směrnice, a neprodleně předá příslušnému vedoucímu k vyřízení. 5) V případě, že stěžovatel nedodá MVV ve lhůtě stanovené Směrnicí náležitosti předepsané Směrnicí, jeho podání bude odloženo. 6) MVV o odložení podání bezprostředně informuje příslušného vedoucího. 7) Anonymní podání předá MVV k posouzení děkanovi. 8) Děkan rozhodne, zda se jedná o anonymní podání ve smyslu Směrnice a zda a kým bude dále řešeno. 9) Podání doručená na jméno je zaměstnanec povinen neprodleně předat podatelně k zaevidování. 10) Každý zaměstnanec fakulty, který obdrží jakékoliv podání jinou cestou, než je popsáno v čl. 2 odst. 4 tohoto opatření, je povinen toto neprodleně předat na podatelnu. 11) Další postup viz čl. 2 odst. 2 - 8 tohoto opatření. Článek 3 Vyřizování stížností 1) Příslušný vedoucí j e povinen vyřídit stížnost v souladu se Směrnicí. 2) Povinnosti vedoucích ve vztahu ke kontrolnímu odboru RMU vyplývající z čl. 5 Směrnice přebírá MVV. 3) Vedoucí odpovídají za řádné a včasné vyřízení j i m postoupených stížností. Článek 4 Přijímání a vyřizování podnětů 1) Závazná pravidla postupu při přijímání, evidenci a vyřizování podnětů na PdF MU stanoví Směrnice. 2) Pro přijímání, evidenci a vyřizování podnětů platí přiměřeně ustanovení článku 2 a 3 tohoto opatření. Článek 5 Přijímání a vyřizování peticí 1) Závazná pravidla postupu při přijímání, evidenci a vyřizování peticí na PdF MU stanoví Směrnice. 2) Pro přijímání, evidenci a vyřizování peticí platí přiměřeně ustanovení článku 2 a 3 tohoto opatření. Článek 6 Evidence stížností, podnětů a peticí 1) Evidenci stížností, podnětů a peticí na PdF MU zajišťuje MVV. 2) Záznam o evidenci stížností, podnětů a peticí je uložen na dokumentovém serveru. Článek 7 Závěrečná ustanovení 1) Související dokumenty: • Směrnice rektora č. 3/2008 Vyřizování a evidence stížností, podnětů a peticí na Masarykově univerzitě. 2) S e z n a m záznamů: • Evidence stížností, podnětů a peticí na PdF MU 3) S e z n a m příloh: • nejsou 4) Kontrola a aktualizace: a) Kontrolu a aktualizaci tohoto opatření provádí l x ročně manažerka pro vnitřní vztahy. První kontrola bude provedena rok po vydání tohoto opatření. Kontroly jsou zaznamenávány do záznamu Kontrola dokumentů. b) Povinností každého zaměstnance fakulty, který při své práci využívá toto opatření, je neustále sledovat jeho aktuálnost a funkčnost a upozornit manažerku pro vnitřní vztahy na jeho nedostatky a potřebu změn. 5) Výkladem ustanovení tohoto opatření je pověřen manažer pro vnitřní vztahy. 6) Toto opatření ruší Opatření děkana 3/2009. 7) Historie změn: Dokumentový server Dokumentový server 8) Toto opatření nabývá platnosti dnem zveřejnění. 9) Toto opatření nabývá účinnosti dnem 1. 3. 2 0 1 3 . V Brně dne 1. 3. 2 0 1 3 doc. RNDr. Josef Trna, C S c . děkan