Masarykova univerzita Pedagogická fakulta Č. j . : MU/29762/2013/PdF Pokyn tajemníka č. 1/2013 „Pravidla stravování zaměstnanců na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity" (ve znění účinném od 1. 5. 2013) Článek 1 Všeobecná ustanovení (1) Účel: Tento pokyn upravuje zejména formy stravování, podmínky, za kterých je poskytován příspěvek na stravování a bližší podmínky poskytování stravenek veřejného stravování (dále j e n „stravenky") s příspěvkem zaměstnavatele. (2) Rozsah platnosti: pro všechny zaměstnance pedagogické fakulty MU (3) Definice pojmů a zkratek: stravenky veřejného stravování - dále j e n stravenky (4) Odpovědnost: za uplatňování a dodržování pokynu nese pracovnice personálního oddělení. Článek 2 Formy stravování Zaměstnanci mají možnost využívat těchto forem stravování s příspěvkem zaměstnavatele (1) stravování v menzách MU, (2) stravování ve Školní jídelně Brno na ul. Nádvorní 1 (při této formě stravování nelze nakupovat stravenky a stravovat se v menzách MU), (3) stravování v jiných stravovacích zařízeních s využitím stravenek (dodavatelem stravenek je toho času společnost Edenred C Z s.r.o.), (4) kombinace, tj. stravování v jiných stravovacích zařízeních s využitím stravenek a současně stravování v menzách MU. 1 Článek 3 Podmínky poskytování příspěvku zaměstnavatele na stravování zaměstnanců (1) Příspěvek na stravování náleží zaměstnanci, který je zaměstnán v pracovním poměru a současně splňuje podmínku výkonu práce, tzn. odpracování pracovní směny v délce nejméně 3 hodiny. (2) O změnu formy stravování může zaměstnanec požádat do 15. dne každého měsíce, a to písemně prostřednictvím personálního oddělení fakulty; změnu současně nahlásí rovněž pověřené osobě na svém pracovišti. Personální oddělení provede v informačním systému potřebnou změnu, a to s účinností nejdříve od 1. dne měsíce následujícího po podání žádosti. Článek 4 Podmínky stravování na ZŠ Nádvorní 1 (1) Zaměstnanec si přihlásí nebo odhlásí stravu ve školní jídelně do 13:00 hodin předcházejícího dne. (2) Stravování bude poskytnuto v době od 11:15 do 11:45 hodin. Mimo tuto dobu musí zaměstnanec čekat, až budou vydány obědy žákům školy. (3) Stravování bude zajištěno v době, kdy bude školní jídelna v provozu. V případě přerušení provozu školní jídelny (např. prázdniny) nebude zajištěno náhradní stravování. (4) Cena oběda činí 62 Kč od 1. 1. 2013, přičemž příspěvek zaměstnance činí 28 Kč a příspěvek zaměstnavatele 34 Kč. Článek 5 Podmínky poskytování stravenek (1) Stravenky jsou zaměstnancům vydávány na následující kalendářní měsíc. (2) Zaměstnanci si objednávají stravenky v systému INET s ohledem na plánovanou pracovní nepřítomnost a fond pracovní doby, maximálně však do výše plného fondu pracovní doby v daném měsíci. Zaměstnanci tak činí vždy do 13. dne v měsíci na následující kalendářní měsíc. Personální oddělení děkanátu Pedagogické fakulty MU zakoupí objednané stravenky a na základě předávacího protokolu je předá zaměstnancům pověřeným agendou distribuce stravenek na jednotlivých pracovištích. (3) Nákup stravenek pro zaměstnance je hrazen srážkou ze mzdy zaměstnance a příspěvkem zaměstnavatele na stravování zaměstnanců. (4) Srážka ze mzdy zaměstnance činí 36,- Kč za stravenku a je prováděna na základě uzavřené dohody o srážkách ze mzdy. Uzavření dohody o srážkách ze mzdy představuje nezbytný předpoklad pro poskytování stravenek. Příspěvek zaměstnavatele činí 44,- Kč za stravenku. (5) Při přečerpání příspěvků zaměstnavatele na stravenky bude zaměstnanci sražena odpovídající částka ze mzdy bez přiznání tohoto příspěvku, tj. 80,- Kč za stravenku. (6) Vedoucí pracovníci pověří na svém pracovišti osobu, která bude zajišťovat agendu spojenou s distribucí stravenek. 2 Článek 6 Závěrečná ustanovení (1) Související dokumenty • Opatření rektora č. 2/2009 „Některá práva zaměstnanců v pracovním poměru k Masarykově univerzitě". (2) S e z n a m záznamů nejsou (3) S e z n a m příloh • nejsou (4) Kontrola a aktualizace a) Kontrolu a aktualizaci tohoto pokynu provádí l x ročně manažerka pro vnitřní vztahy. První kontrola bude provedena rok po vydání tohoto pokynu. Kontroly jsou zaznamenávány do záznamu Kontrola dokumentů b) Povinností každého zaměstnance fakulty, který při své práci využívá tento pokyn je neustále sledovat jeho aktuálnost a funkčnost a upozornit manažerku pro vnitřní vztahy na jeho nedostatky a potřebu změn. (5) Výkladem ustanovení tohoto pokynu pověřuji personální oddělení Pedagogické fakulty MU. (6) Tento pokyn ruší pokyn tajemníka 1/2009. (7) Historie změn datum účinnosti předchozího vydání informace o podstatě změny novějšího vydání odkaz na předchozí vydání (8) Tento pokyn nabývá platnosti dnem zveřejnění. (9) Tento pokyn nabývá účinnosti dnem 1. 5. 2 0 1 3 . V Brně 30. 4. 2 0 1 3 Bc. Petr Štika, MBA tajemník PdF MU 3