1 Smlouva o realizaci vzájemné spolupráce Smluvní strany: Masarykova univerzita, Žerotínovo náměstí 617/9, 601 77 Brno Pedagogická fakulta MU, Poříčí 623/7, 603 00 Brno zastoupená: doc. PhDr. Mgr. Simonou Koryčánkovou, Ph.D., děkankou PdF MU IČ: 00216224 DIČ: CZ00216224 Bankovní spojení: Komerční banka, a. s., č. ú.: 85636621/0100 veřejná vysoká škola podle zákona o vysokých školách (z. č. 111/1998 Sb.), zapsaná v živnostenském rejstříku u Živnostenského úřadu města Brna (dále jen „PdF MU“) a Název organizace: ……………………………………………………………………………………. Sídlo organizace: ……………………………………………………………………………………… Zastoupena: …………………………………………………………………………………………... IČ: ……………………………..…. DIČ: ……………………………… (dále jen „organizace“), uzavírají smlouvu o realizaci konkrétních aktivit vzájemné spolupráce podle ustanovení §1746, odst. 2, zákona č. 89/2012 Sb. Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. I. Předmět smlouvy Předmětem smlouvy je stanovení postupu vzájemné spolupráce mezi spolupracující školou (organizace) a Pedagogickou fakultou MU a stanovení povinností účastníkům smlouvy tak, aby byl řádně zajištěn průběh, obsah, rozsah a podmínky výkonu pedagogické/oborové1 praxe studentů PdF MU ke studiu v rámci platných vzdělávacích studijních programů akreditovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR (pro účely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění změn a doplňků), dále jen „praxe“. 1nehodící škrtněte 2 II. Práva a povinnosti účastníků smlouvy (1)Oba účastníci smlouvy se zavazují, že budou spolupracovat při zajišťování praxe studentů, která bude realizována pod vedením ředitele organizace a jím pověřeného zaměstnance organizace (dále také jen organizace), a to v souladu s příslušným akreditovaným vzdělávacím programem PdF MU. Úplné znění zmiňovaného vzdělávacího programu je zveřejněno na internetových stránkách PdF MU. (2) Práva a povinnosti PdF MU: (2.1) PdF MU zajistí vyslání studentů na praxi a bude spolupracovat s organizací v souladu s touto smlouvou. (2.2) PdF MU pro řádný průběh praxe ustanoví odpovědnou min. jednu osobu, která bude organizovat vyslání studentů na praxi a komunikovat s organizací. (2.3) PdF MU seznámí studenty s tím, že studenti spolupracují při praxi s určenými pedagogickými pracovníky organizace, kteří jsou pro tuto činnost vybíráni oprávněným zástupcem organizace či garantem praxí organizace a na základě souhlasu odborného pracovníka PdF MU.(2.4) Studentovi nebude po dobu praxe poskytována odměna za produktivní činnost. Tím není dotčena možnost PdF MU, aby poskytla v době praxe studentovi stipendium. (2.5) PdF MU před odesláním studenta na praxi poučí o jeho povinnosti nastoupit do organizace v den sjednaného zahájení praxe, o výkonu požadované praxe, o dodržování veškerých předpisů vztahujících se k výkonu praxe, se kterými bude v organizaci seznámen, dodržování pokynů garanta praxí organizace, popř. jím určených dalších zaměstnanců organizace a s povinností se chovat během praxe tak, aby nedocházelo ke škodám na zdraví a majetku a bylo dosaženo cíle praxe. (3) Práva a povinnosti organizace: (3.1) Praxe studentů PdF MU bude prováděna v době vyučování v příslušné organizaci (včetně případné distanční výuky) – pracovišti organizace, nebude-li dohodnuto jinak. (3.2) Organizace se zavazuje, že vytvoří s ohledem na provoz příslušného pracoviště odpovídající podmínky pro průběh praxe a bude udržovat její požadovanou úroveň. (3.3) Organizace má pravomoc spolurozhodovat o rozsahu, skladbě a časovém (dlouhodobém) plánu praxe vždy před zahájením semestru. (3.4) Organizace má pravomoc odmítnout požadavky na uskutečnění praxe nebo jiné aktivity v organizaci, pokud nebyly předem projednány a uvedeny v časovém plánu a včas nahlášeny. (3.5) Organizace se zavazuje podílet na vyhodnocení všech forem spolupráce. (3.6) Organizace vede evidenci docházky studentů na praxi. (3.7) V případě neplnění povinností studentem nebo v případě neúčasti studenta na praxi oznámí organizace tyto skutečnosti bez zbytečného odkladu osobě pověřené organizací praxe na PdF MU. (3.8) Pedagogičtí pracovníci organizace mají právo vyjadřovat se k požadovanému rozsahu a obsahu praxe a k ostatním podmínkám praxe. (3.9) Organizace zabezpečí ochranu osobních údajů studentů i žáků organizace v souladu s právními předpisy. 3 (3.10) Pro účely správného průběhu výuky po dobu praxe studenta zabezpečí organizace souhlas zákonných zástupců žáků s poskytováním nezbytných informací studentovi tak, aby mohla být výuka vedena v souladu s potřebami žáků. Organizace umožní studentovi pořídit audio nebo video záznam z průběhu jeho výuky za účelem reflexe praxe. V případě, že budou v audio či video záznamu dítěte zpracovávány osobní údaje nezletilého dítěte, lze tak činit pouze na základě kvalifikovaného souhlas zákonného zástupce dítěte, jež organizace zprostředkuje. (4) Pracovníci podílející se na praxi v organizaci (4.1) Pro účely zajištění pedagogické praxe organizace ustanovuje tzv. provázející učitele, jejichž úloha spočívá v přípravě, realizaci a evaluaci pedagogických praxí. V rámci svých povinností provázející učitel mimo jiné: a) uvádí studenta do prostředí organizace a třídy, připravuje s ním plán praxe a plán výuky, b)zprostředkovává studentovi informace o požadavcích školního kurikula, vzdělávacích cílech a hodnocení výsledků vzdělávání, c) vytváří studentovi vhodné podmínky pro realizaci výuky a podporuje jeho tvůrčí přístup k výuce, d) systematicky a cíleně hodnotí práci studenta, poskytuje mu zpětnou vazbu a vede jej k sebereflexi, e)kontroluje splnění požadavků (úkolů) praxe a spolupodílí se na hodnocení studentů na praxi ve spolupráci s PdF MU a studentem. III. Místo konání, termíny plnění (1) Místem konání odborné praxe studentů se rozumí pracoviště organizace, nebude-li dohodnuto jinak např. v případě distanční výuky. (2) Organizace umožní studentovi přístup na pracoviště, kde bude odborná praxe vykonávána, případně do dalších prostor s vykonávanou odbornou praxí souvisejících. Dále mu umožní odkládání osobních věcí do prostor k tomu obvyklých, užívání hygienických zařízení a zajistí mu podmínky pro výkon praxe v rozsahu obdobném jako pracovní podmínky vlastním zaměstnancům. (3) Termín zahájení praxe je dohodnut v ústní nebo písemné formě. IV. Cenová ujednání (1) PdF MU se zavazuje vyplatit odměnu za studenty, kteří absolvovali dohodnutou praxi a u nichž organizace poskytne zpětnou vazbu dle požadavků PdF MU. (2) Odměna bude organizaci vyplacena na základě faktury organizace vydané po příslušném semestru. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění je nejpozději k datu 31. 12. za podzimní semestr v daném kalendářním roce a do 30. 6. příslušného kalendářního roku za jarní semestr. Splatnost faktury činí 30 dnů. (3) Přílohou faktury bude seznam všech absolvovaných praxí. 4 (4) Výše odměny je stanovena Ceníkem praxí PdF MU, s nímž byla organizace předem seznámena. (5) Organizace se zavazuje tuto odměnu vyplatit provázejícím učitelům jako součást odměny za práci. (6) Náklady plynoucí z této smlouvy si nese každá smluvní strana sama, pokud nebude dohodnuto jinak. V. Odpovědnost za škodu, zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví (1) Organizace odpovídá za dodržování veškerých platných obecně závazných právních předpisů, zejména z oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, požárních a hygienických předpisů, které se na výkon praxe vztahují. Organizace je povinna studenta před zahájením praxe s výše zmíněnými předpisy a vnitřními předpisy platnými v organizaci prokazatelně seznámit. (2) Odpovědnost organizace a studenta za škodu se řídí platnými obecně závaznými právními předpisy, zejména podle ust. § 391 zákoníku práce. VI. Zvláštní ustanovení (1) Oba účastníci smlouvy se budou vzájemně informovat o problémech vzniklých v rámci praxe studentů a budou je řešit podle stávajících právních předpisů, práv a povinností vyplývajících z této smlouvy. (2) Oba účastníci smlouvy se zavazují, že seznámí s jejím zněním, tj. s úkoly a povinnostmi v ní stanovenými, příslušné odpovědné osoby, které se budou podílet na zajištění praxe a budou kontrolovat jejich činnost. VII. Závěrečná ustanovení (1) Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. (2) Smlouvu lze ukončit na základě vzájemné písemné dohody PdF MU a organizace. (3) Tuto smlouvu mohou PdF MU a organizace bez uvedení důvodu písemně vypovědět. Výpovědní lhůta činí 2 měsíce. Výpovědní doba začíná prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi a končí uplynutím posledního dne příslušného kalendářního měsíce. (4) Změny ve smlouvě jsou možné jen na základě písemných číslovaných dodatků podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. (5) Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu posledním účastníkem této Smlouvy a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. Smluvní strany souhlasí s uveřejněním této smlouvy v registru smluv podle zák. č. 320/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Smlouvu zveřejní PdF MU, za řádné zveřejnění však odpovídají obě smluvní strany. 5 Organizace uveřejnění zkontroluje a případně PdF MU upozorní na nedostatky zveřejnění, jinak PdF MU neodpovídá organizaci za újmu v souvislosti s ne/uveřejněním. (6) Plnění předmětu této smlouvy před účinností této smlouvy se považuje za plnění podle této smlouvy a práva a povinnosti z něj vzniklé se řídí touto smlouvou. (7) Oba účastníci smlouvy prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetli, s jejím obsahem souhlasí, a že smlouva byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek a zavazují se plnit povinnosti smlouvy stanovené tak, aby byly řádně zajištěny zákonné podmínky odborné praxe podle stávajících právních předpisů, což stvrzují svými podpisy. (8) Práva a povinnosti účastníků smlouvy vysloveně neupravené se řídí příslušnými právními předpisy. (9) Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech, každý z účastníků obdrží po jednom originálním vyhotovení. V Brně dne V ……………………… dne ………… Za PdF MU: Za organizaci: …………………………..…………………….. ……………………………….. doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. děkanka PdF MU ředitel/ka organizace