MUNI PEDAGOGICKÁ FAKULTA Vysoké školství v pohybu: výzvy a odezvy seriál význačných přednášek — podzim 2018 — na Pedagogické fakultě MU CHTĚNÉ I NECHTĚNÉ, PLÁNOVANÉ I NEPLÁNOVANÉ, KOMUNIKOVANÉ I NEKOMUNIKOVANÉ, NAPLNĚNÉ I NENAPLNĚNÉ ZMĚNY UVÁDĚJÍ VYSOKÉ ŠKOLSTVÍ DO P O H Y B U ... PREZENTUJÍ SE JAKO VÝZVY A MAJÍ SVÉ ODEZVY... CÍLEM SERIÁLU PŘEDNÁŠEK JE NABÍDNOUT PROSTOR PRO PREZENTACI, A M A L Ý Z U A HODNOCENÍ AKTUÁLNÍCH PROBLÉMU VYSOKÉHO ŠKOLSTVÍ A VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGIKY... 27 . 9 . 2 0 1 8 15:30 - 17:00 GALERIE R U U, PDF MU POŘÍČÍ 9 ( SUTERÉN) , BRNO HODNOCENÍ VÝZKUMU \/ ČESKÉ REPUBLICE SPECIFIKA A BUDOUCÍ VÝZVY Hodnocení vědy je v současné době ožehavým tématem, zejména v souvislosti s od základů se měnící metodikou. Hodnocení vědy by mělo být především strategickým nástrojem, v českém prostředí je však charakterizováno tlakem na publikační činnost, který může mimo jiné navozovat nepřirozené výzkumné motivace. Přednáška reflektuje především aktuální změny a budoucí výzvy transformujícího se hodnocení, ale budou zmíněny i podpůrné nástroje hodnocení vědy (například bibliometrie), vědecká sebeprezenta-ce a efekty hodnocení na chování oborů. Výstupem přednášky bude detailní přehled principů aktuálního hodnocení výzkumu v ČR a koncepty jeho implementace do vnitřního prostředí univerzity Mgr. Michal Petr Absolvoval na FF MU obory Historie a Archeologie. Po studiu přijal výzvu podílet se na vytvoření nového multikulturního centra v Opavě, kde uvedl do života muzejní expozici odějinách města. Po skončení tohoto projektu Michal Petr od roku 2011 pracuje na MU, kde se věnuje problematice vědeckého publikování a hodnocenívědyaod roku 2012 na rektorátu MU jako manažer hodnocení výzkumu. Ve spektru jeho zájmu jsou systémy hodnocení v ČR a zahraničí a různé aspekty a strategie vědeckého publikování. V současné době se intenzivně zabývá odbornou bibliometrií v rámci Centra pro scientometrickou podporu na MU. Michal Petr se rovněž podílí na mezinárodním výzkumu v oblasti publikačních vzorců ve společenských a humanitních vědách. WWW. PED.MUHII.cz