Metodický list personálního oddělení Pedagogické fakulty MU pravidla pro uzavírání dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr na Pedagogické fakultě MU (ve znění účinném od 1. září 2022) I. Předmět úpravy Tento metodický list personálního oddělení Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (dále jen „ML“) stanovuje jednotná pravidla pro uzavírání dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, které jsou hrazeny ze zdrojů zakázky 1111 jednotlivých pracovišť. II. Definice pojmů Pro účely tohoto metodického listu se rozumí: „dohodou o pracích konaných mimo pracovní poměr“ dohoda o provedení práce (dále jen „DPP“) nebo dohoda o pracovní činnosti (dále jen „DPČ“). Obecná pravidla uzavírání dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr se řídí ustanovením §74 - §77 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce ve znění pozdějších předpisů. III. Pravidla pro uzavírání DPP a DPČ Znění popisu pracovní činnosti DPP a DPČ jednotného pro všechna pracoviště fakulty: DPP a DPČ uzavřené na výukovou činnost musí obsahovat: 1. kód a název předmětu; 2. počet hodin výuky realizované externím vyučujícím, který je shodný s počtem hodin v katalogu předmětů; 3. rozsah a formu zkoušení vztahující se k tomuto předmětu. Počet hodin výuky vychází z Katalogu předmětů v ISu MU. Předměty nelze v rámci jedné DPP nebo DPČ sčítat, rozsah výukové činnosti a zkoušení musí být formulován pro každý předmět zvlášť. Částka vyplacená externím vyučujícím za hodinu výuky v sobě zahrnuje také přípravu na výuku, komunikaci se studujícími a práci s IS (vkládání studijních materiálů, zadávání hodnocení atd.). Sazba za výuku je stanovena jednotně na 380,-/vyučovací hodinu a za zkoušení na 250,-/hodinu. Pro ústní zkoušení se počítají 4 studující/hodinu. DPP a DPČ uzavřené na vedení nebo oponování závěrečných prací musí obsahovat: 1. jméno studentky nebo studenta, kterému je práce vedena; 2. typ práce (bakalářská nebo diplomová); 3. semestr/fáze přípravy práce (projekt, práce, dokončení). Práce vedoucí/ho závěrečné práce (celkem 23 hodin) je orientačně rozvržena následovně: Konzultace se studujícími – 9 hodin (za 3 semestry) Průběžná zpětná vazba na pracovní verze práce – 9 hodin (za 3 semestry) Posudek závěrečné práce – 5 hodin Rozvržení práce do semestrů (projekt, práce, dokončení) a mezi jednotlivé činnosti je na rozhodnutí garanta/garantky konkrétního studijního programu. Sazba za vedení závěrečné práce (bakalářské/diplomové) je stanovena v rozsahu 250–300,-/hodinu dle úrovně profesní zkušenosti a kvalifikace vedoucího závěrečné práce. Sazba za posudek oponenta na bakalářskou/diplomovou práci je stanovena v rozsahu 250–300,-/hodinu dle úrovně profesní zkušenosti a kvalifikace. Odměna za oponování závěrečné práce zahrnuje 5 hodiny práce oponenta. Posudek závěrečné práce splňuje náležitosti dané Pokynem děkana PdF MU k závěrečným pracím č. 1/2015 DPP a DPČ uzavřené na zkoušení u státních závěrečných zkoušek musí obsahovat: 1. studijní program; 2. počet hodin zkoušení. Sazba za zkoušení u SZZ je stanovena na 250,-/hodinu. Ad III. S ohledem na zajištění kvality a koherence výuky v dlouhodobé perspektivě je vhodné, aby těžiště výukové činnosti bylo realizováno vyučujícími, popřípadě garantem předmětu dle akreditačních materiálů programu schválených Radou pro vnitřní hodnocení MU. Externí odborníci jsou žádoucím a relevantním doplněním výuky, a to výhradně v odůvodněných případech (zajištění praktické výuky, vysoká specializace, expertnost apod.) Majoritní podíl na zajištění výuky a zkoušení mají kmenoví vyučující fakulty. IV. Administrace uzavírání DPP a DPČ Návrh na uzavření, případně změnu DPP a DPČ se provádí prostřednictvím elektronické aplikace v informačním systému INET. Součástí návrhu je schvalovací proces, jehož obsahem je finanční kontrola dle Pokynu tajemníka č. 3/2019 Zajištění finanční kontroly. Formuláře DPP a DPČ jsou k dispozici na webových stránkách personálního oddělení PdF MU V. Závěrečná ustanovení 1. Tento ML neupravuje hodinové sazby ze zakázek CŽV (doporučená sazba 500,-/hodinu výuky). 2. Tento ML neupravuje hodinové sazby ze zakázek projektů, které se řídí nastavením osobních nákladů v jednotlivých projektech. 3. Výkladem ustanovení tohoto ML pověřuji Personální oddělení PdF MU. 4. Tento ML nabývá účinnosti dnem 1. září 2022. doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. děkan