Zápis z porady 24.11.2015 Přítomni: Omluveni: Beran Fikarová Kohoutek T. Krása Lukas Mareš Masopustová Řezáč Škubalová Žaloudíková Informační část · Další porada 15.12. · Konkurz na novou kolegyni/kolegu v řešení začátkem ledna, vypsán 23.11. - pobídka k šíření na sítích (hledá se: inteligentní, pracovitý/á, doktor/ka, publikující a anglicky mluvící). · Informace k příznivému čerpání rozpočtu a příslib odměn (dvoufázově prosinec, leden). · Informace k Beranovu CŽV - je v přípravě, termíny známy a vedeny v patrnosti. Masopustová začátkem prosince pošle materiál. · V souvislosti s dokumentem k přehledu vedených prací na katedře: Do 30.11. mají být bp,mgr. práce dokončené a v ISu. Oponenti musí být známi a uvedeni v ISu před odevzdáním (!). · Informace k tříletému projektu inkluze katedry sociální pedagogiky: zapojení a úpravy provedly Žaloudíková, Fikarová. Poběhlo zhodnocení formy spolupráce na této věci s katedrou soc.ped. · Informace k situaci s UJAK - přihlásilo se zatím 15 lidí, počty nebudou tak velké, jak se původně čekalo - zátěž proběhne v oblasti kombinovaného studia a závěrečných prací. · Informace k inovaci spol. základu: ve čtvrtek bude postoupena verze k připomínkám akreditační komisi, oficiální verze bude pak na jaře. · Příprava profilu absolventa (kompetenční model) z navazujícího magisterského studia má být do konce listopadu (Mareš). · Informace k zakládání pracovní skupiny při ČMPS - ve fázi rozesílání přizvání do skupiny na jiná pracoviště. · Volitelné kurzy - mohou vypisovat i externisté, či je možné rozsáhleji počítat při zakládání kurzu s externími spolupracujícími (lidé z praxe vítáni). Trojí strategie: rozvinout užitečná témata z předmětů, které vypadly ze společného základu; rozvinout speciální témata zbyvších povinných předmětů; zcela nová svébytná témata. Není uspokojivě vyřešeno, jakým způsobem se budou volitelné předměty rozvrhovat. Z vedení není učiněna ekonomická rozvaha, od jakého počtu studujících lze považovat volitelný kurz za rentabilní. · Žaloudíková: Dne 3.12. proběhne workshop Výchova k nekuřáctví. pí.Karlišová zařizuje vypsání pod jednorázový kurz CŽV, což opravňuje účastníky k získání osvědčení. Řešitelská část · Inovace otázek k SZZ (otázky propojení s pedagogickými, aplikace, podrobně literatura) . První verze připravena (Krása), bude postoupena všem, co učí a zároveň zkouší u státnic k připomínkám - úkol: doplnit literaturu k jednotlivým otázkám, včetně stran do 10.12. · Plán k tvorbě oborového standardu: 1) Lukas pošle všem fakultní standard. 2) Do 10.12. Mareš v součinnosti s Krásou a Kohoutkem upraví. 3) Do 10.12. nechť každý anonymizuje a sdílí s ostatními 3 práce (1 hraniční, 1 průměrnou, 1 výrazně povedenou). 4) Na poradě 15.12. proběhne diskuse nad sdílenými pracemi studujících, která umožní další úpravu standardu a pravidel. · Příprava podkladů pro akreditaci - garanti předmětů nechť v popisu výstupů volí spíše minimalistickou a realistickou verzi. Je třeba také zvažovat odlišné požadavky kladené na materiál akreditační komisí (sručnější tematické vymezení, kompetence nemají nač navazovat v důsledku absence profesního standardu v ČR) a interními pravidly (do ISu se očekává rozvinutý sylabus s představením konkrétní náplně). Dbát na inkluzivní průřezové téma práce s jinakostí dětí - individuální přístup, specifičnost, ve smyslu, že studující bude schopen brát tyto věci v úvahu (kompetence). Rovněž pro podporu internacionalizace zdůraznit skutečnost, že naše kurzy již explicitně pracují s teoriemi ze zahraničí - současný pohled na problematiku v evropské/mezinárodní perspektivě. · Garanti do materiálů pro akreditaci dopíší vyučující v pořadí dle výše úvazku ↘. · Úkol (Škubalová): zjistit termíny LF pro implementaci změn do sylabů, otázek k SZZ (doposud měli Optometři stejné otázky, je třeba načasovat změny i u nich) · Úkol (Sekaninová): připomínat termíny