Pokyny pro průběžnou praxi studentů 3. semestru bakalářského studia speciální pedagogiky (směr logopedie-psychopedie) SPp314 * průběžná praxe proběhne v podzimním semestru každý pátek dle harmonogramu praxí, časová dotace 4 hodiny týdně Každý student si zajistí zařízení v místě svého trvalého bydliště pro vykonání průběžné praxe. Průběžnou praxi budou studenti vykonávat v logopedických třídách při běžných mateřských školách, v logopedických mateřských školách, případně dalších logopedických zařízeních (vždy po dohodě s vyučující/m specializace). Povinnosti studentů: * být na vybraném pracovišti čtyři hodiny týdně; * seznámit se s chodem pracoviště, personálním obsazením, diagnózami dětí (žáků, klientů) s narušenou komunikační schopností; * seznámit se s dokumentací, která je požadována k zařazení dětí (žáků, klientů) do zařízení; * provádět asistentské práce pod supervizí určeného pracovníka; * sledovat metody logopedické intervence; * vést deník o průběžné praxi, na podkladě deníku zpracovat zprávu o průběhu praxe; * deník a potvrzení o absolvování praxe, které potvrdí pracoviště, na němž praxe probíhala, odevzdat vyučující/mu specializace dle dohody. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, dovolujeme si Vás požádat o vykonání supervize průběžné praxe studentů 2. ročníku bakalářského studia speciální pedagogiky. Proto Vám k průběhu praxe podáváme následující informace. Vaším právem je * spolurozhodovat o udělení či neudělení zápočtu studentovi za vykonanou praxi; * konzultovat potíže vzniklé v průběhu praxe s metodikem a žádat od něho účinnou pomoc. Povinnosti vyplývající z funkce pedagoga pro supervizi spočívají v plnění těchto úkolů * řídit asistentské práce studentů s dětmi (žáky, klienty); * umožnit studentům seznámit se s provozem pracoviště, s vedením dokumentace dětí (žáků, klientů); * umožnit studentům sledovat metody a postupy, užívané při logopedické intervenci s dětmi (žáky, klienty) s narušenou komunikační schopností; * umožnit studentům sledovat práci s dětmi (žáky, klienty). Povinností studenta je být na pracovišti 4 hodiny týdně. Děkujeme za Vaši ochotu věnovat se přípravě budoucích speciálních pedagogů. Těšíme se na další spolupráci. PhDr. Petr Kopečný, Ph.D. e-mail: kopecny@ped.muni.cz Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Pedagogická fakulta MU Poříčí 9 603 00 Brno tel. 549493148