Pokyny pro odbornou praxi souvislou studentů 2. ročníku navazujícího magisterského studia speciální pedagogiky – komunikační techniky (SPpK70_Speciálněpedagogická praxe intervenční II), * Speciálněpedagogická praxe intervenční I proběhne v jarním semestru po dobu 4 týdnů dle vlastní volby (časová dotace 4 hodiny denně) Souvislou speciálněpedagogickou praxi intervenční I budou studenti vykonávat v zařízeních dle individuální dohody s vyučujícími, ideálně v místě bydliště. Nepodaří-li se studentovi samostatně v místě bydliště praxi zajistit, oznámí to na počátku semestru vyučující/mu a ve spolupráci s ní/ním naleznou řešení situace. Povinnosti studentů: * být na vybraném pracovišti čtyři hodiny denně; * seznámit se s chodem pracoviště, personálním obsazením, diagnózami dětí (žáků, klientů); * seznámit se s dokumentací, která je požadována k zařazení dětí (žáků, klientů) do zařízení; * provádět asistentské práce pod supervizí určeného pracovníka; · sledování intervenčních speciálněpedagogických přistupů; * vést deník o pedagogické praxi; * student zpracuje charakteristiku používaných intervenčních přístupů. · odevzdat 2x originál dohody o platbě za praxi cvičnému učiteli (viz Manuál k dohodě o platbě za praxi pro poskytovatele praxe – http://www.ped.muni.cz/wsedu/zdroj_mat/pedag_praxe/dohody/manual_pro_poskytovatele_praxe_k_dohode_o _platbe_za_praxi.docx) v případě samostatných výstupů studentů (5); * deník a potvrzení o absolvování praxe, které potvrdí pracoviště, na němž praxe probíhala, odevzdat vyučující/mu specializace dle dohody. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, děkujeme Vám, že jste přijal(a) na pedagogickou praxi studenta/studentku 2. ročníku navazujícího magisterského studijního programu oboru speciální pedagogika – komunikační techniky. Zapojením do této spolupráce se stáváte naším partnerem: · stanete se průvodcem studenta a jeho supervizorem v období realizace praxe; · budete řídit asistentské práce studenta s dětmi (žáky, klienty); · poskytnete, laskavě, studentovi informace a materiály, které jsou nezbytné pro porozumění chodu Vaší školy (školského zařízení) · umožníte studentovi účastnit se pedagogické práce s dětmi/žáky, orientovat se ve vedení dokumentace; · umožnit studentovi sledovat metody a postupy, užívané při speciálněpedagogické intervenci s dětmi (žáky, klienty); · máte možnost sledovat deník praxe, který si student povinně vede; · máte možnost sledovat a zhodnotit závěrečnou zprávu z praxe studenta. Vaším právem je * spolurozhodovat o udělení či neudělení zápočtu studentovi za vykonanou praxi; * konzultovat potíže vzniklé v průběhu praxe s metodikem a žádat od něho účinnou pomoc * být za svoji odpovědnou práci honorován na základě řádně vyplněné a odevzdané dohody v případě studentů, kteří mají samostatné výstupy pod supervizí učitele v rozsahu 5 hodin. Povinností studenta je být na pracovišti 4 hodiny denně. Děkujeme za Vaši ochotu věnovat se přípravě budoucích speciálních pedagogů. Těšíme se na další spolupráci. PhDr. Petr Kopečný, Ph.D. e-mail: kopecny@ped.muni.cz Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Pedagogická fakulta MU Poříčí 9 603 00 Brno tel. 549493508