SpVz 2019 Nejen tým M1 Porada KSIP 7. února 2019 Rozmanitost role (rolí) speciální pedagogiky a speciálních pedagogů Očima speciálních pedagogů výzkum pro M1 = obsazení jednotlivých týmů = úkoly napříč týmy = připomenutí harmonogramu celého SpVz 2019 Karel Červenka – K1 Markéta Olbertová Petra Röderová Věra Vojtová Ivana Márová Ilona Bytešníková – K2 Lenka Doležalová Ilona Fialová Radka Horáková Bára Chleboradová Petr Kopečný Dáša Opatřilová Jarmila Pipeková Evžen Řehulka Věra Vojtová Dana Zámečníková Iva Márová – K3 SpVz 2019 Rámcové obsazení týmů zaměřených na kolektivní publikace Předpokládá se, že reálně se budou členové týmů podílet na více než jedné publikaci, ale s těžištěm právě v jedné Harmonogram obecný  16.1. 2019 - koncepty realizací 3 hlavních větví SpVz2019  20.6. 2019 - odevzdání hrubých verzí (= aby bylo jasné, na čem kdo bude o prázdninách pracovat)  konkrétní představa „hrubých verzí“ diskuze v týmech  10.9. 2019 – info, kdo se jak a s čím zapojil do SpVz2019 (= podklady pro vyplácení odměn)  15.9. 2019 - odevzdání finálních verzí (= aby bylo možné dokončit editaci knih)  říjen 2019 - odevzdání knih edičnímu centru FÁZE 3 červen focus group (sběr + kontrola validity) FÁZE 2 duben-květen strukturované rozhovory (12-18) FÁZE 1 únor-březen ne-strukturované rozhovory (6) M1 Harmonogram výzkumné části FÁZE 1 únor-březen ne-strukturované rozhovory (6) • 1 rozhovor za pédii = 6 rozhovorů • povede DSP (příp. akademik) • participant • vystudoval SP + praktikuje SP (formální role) • praxe min 5 let • člověk v „první linii“ (přímo pracuje s dětmi) • ne-strukturovaný rozhovor • pouze obecný rámec (= chceme, aby nás participanti sami tematicky vedli) • cíl = identifikace klíčových témat = vytvoření struktury pro strukturované rozhovory FÁZE 2 duben-květen strukturované rozhovory (12-18)  2-3 rozhovory za pédii = 12-18 rozhovorů  povede DSP  akademici (školitelé) dle pédií zorganizují sběr dat  výběr institucí a kontakt/výběr participantů  participant (viz fáze 1, absolvent max. 1x)  alespoň jeden z participantů za pédii pracuje v ZŠ  cíl – sběr a analýza dat, identifikace klíčových témat a hrubých závěrů FÁZE 3 červen focus group (sběr + kontrola validity)  ?14.6.2019 - setkání nad špekáčky  ? 15.6.2019 - sobota - "100 malých" - dopo - Fakulta otevřených dveří pro absolventy  setkání s absolventy - 1x focus group (do 10 lidí)  kdo ? za každou pédii zástupce?  přepis skupinového rozhovoru  cíl = validizace dosavadních závěrů a zjištění (pomocí expertů - absolventi) 1. Vedení nestrukturovaných rozhovorů - 6 DSP studentů Instrukce pro tazatele + formulář na terénní poznámky (Červenka) Kdo? vytipují školitelé – 1 pédie = 1 student Termín: 15.2. 2019 2. Výběr participantů pro fázi 1 Kdo? Vytipují akademici dle pédií – vždy 1 participant (viz výše) Termín: 15.2.2019 3. Přepisy cca 20 rozhovorů (fáze 1 i 2) Studenti bc/mgr (možná DSP – na zvážení školitelů) Stipendia (cca 1000-2000 Kč za přepis rozhovoru o délce 60-90 min) Úkol: vytipovat a oslovit cca 5 Studentů (průměr 4 přepisy na studenta) Kdo? Akademici Termín: 28.2. 2019 Software – ExpressScribe… (Červenka) Instrukce k přepisům (Červenka) Termín: 20.2. 2019 5. Etika Vytvoření formuláře informovaného souhlasu Vytvoření instrukce pro tazatele, jak s participantem probrat etické záležitosti rozhovoru-výzkumu Kdo? Kachlík, Červenka Termín: 20.2. 2019 6. Analýza dat (přepisů rozhovorů) Nejlépe týmově v Atlas.ti programu Zajištění software – s dr. Kryzanem probere Pavla Pitnerová (https://atlasti.cleverbridge.com/74/catalog/category.66327/language.en/?_ga=2.267723342.1382234628.15494691 90-1710221371.1549048410) Kdo? Červenka, Márová, ?? ÚKOLY AKTUÁLNÍ Děkuji za pozornost