Pokyny k výběru povinně volitelných předmětů
1. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_PEDP | Pedagogická propedeutika | D. Klapko (přednášející), J. Němec (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_SOC1 | Sociologie 1 | A. Sekot (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
SC4BK_TPS1 | Základy teorie práva a státovědy 1 | J. Košíček (přednášející), J. Otoupalíková (přednášející) | z | 15 hodin | 2 |
SC4BK_UFIL | Úvod do filozofie | T. Dvořáček (přednášející), E. Vonková (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
SC4BK_UPS | Úvod do psychologie | E. Řehulka (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
SC4BK_ZSOP | Základy sociální pedagogiky | T. Dvořáček (přednášející), D. Knotová (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
1. semestr - povinně volitelné
1. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_ATE2 | Arteateliéry 2 - Hloubka a reflexe | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
2. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_ANTR | Sociální a pedagogická antropologie | T. Dvořáček (přednášející), P. Soják (přednášející) | k | 15 hodin | 4 |
SC4BK_KOMP | Komparativní pedagogika | T. Janík (přednášející) | z | 15 hodin | 3 |
SC4BK_ONPS | Ontogenetická psychologie | J. Veselá (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_PAT1 | Sociální patologie a prevence 1 | T. Čech (přednášející) | k | 15 hodin | 4 |
SC4BK_TMV | Teorie a metodika výchovy | S. Střelec (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_TPS2 | Základy teorie práva a státovědy 2 | Krátký (přednášející), J. Otoupalíková (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
2. semestr - povinně volitelné
2. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_KZVT | Kurz výběrový (vodní turistika) | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 4 dny | 1 |
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_ATE2 | Arteateliéry 2 - Hloubka a reflexe | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_DHR | Deskové a jiné společenské hry | P. Soják (cvičící) | z | 1 | |
SZ9BP_SFPR | Specifické formy primární prevence sociálně patologických jevů | P. Soják (cvičící) | z | 2 |
3. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_PPV | Propedeutika vědecké práce a pedagogického výzkumu | J. Němec (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_PVC | Pedagogika volného času | T. Čech (přednášející), J. Němec (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_SoPs | Sociální psychologie | J. Řezáč (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_UMPr | Úvod do mediace a probace | J. Otoupalíková (přednášející), J. Salvet (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
SC4BK_VyTe | Výpočetní technika | A. Švec (přednášející), J. Vojáček (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
SC4BK_ZEEV | Základy environmentální edukace | B. Rychnovský (přednášející) | k | 8 hodin | 3 |
SC4BK_ZMV | Základy multikulturní výchovy | L. Gulová (přednášející), E. Štěpařová (přednášející) | k | 8 hodin | 3 |
SC4BK_ZSP1 | Základy soukromého práva 1 | J. Košíček (přednášející), J. Otoupalíková (přednášející) | z | 15 hodin | 2 |
3. semestr - povinně volitelné
Pokyny k výběru povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_CJAN | Cizi jazyk - angličtina | G. Durnová (cvičící), J. Kollárová (cvičící) | z | 15 hodin | 3 |
SC4BK_CJNJ | Cizí jazyk - němčina | M. Mészárosová (cvičící), K. Štěpánková (cvičící) | z | 15 hodin | 3 |
3. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_KZTP | Kurz výběrový (turistika a pobyt v přírodě) | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 3 dny | 3 |
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_ATE2 | Arteateliéry 2 - Hloubka a reflexe | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
4. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_PBP | Projekt bakalářské práce | J. Němec (přednášející) | z | 2 hodiny | 2 |
SC4BK_PdPs | Pedagogická psychologie | E. Řehulka (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_PsIV | Techniky psychologického a interakčního výcviku | J. Řezáč (přednášející) | z | 10 hodin | 2 |
SC4BK_SPr1 | Sociální práce 1 | L. Gulová (přednášející), E. Štěpařová (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_ZSP2 | Základy soukromého práva 2 | Košíček (přednášející), J. Otoupalíková (přednášející), (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
4. semestr - povinně volitelné
Pokyny k výběru povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_PAVC | Pohybové aktivity ve volném čase | D. Jonášová (přednášející), V. Mužík (přednášející), V. Nováček (přednášející), H. Šeráková (přednášející), M. Trávníček (přednášející), J. Vrbas (přednášející), J. Zachrla (přednášející) | k | 20 hodin | 4 |
SC4BK_PMP | Propedeutika mediace a probace | J. Salvet (přednášející) | k | 15 hodin | 4 |
SC4BK_SPOD | Sociálně právní ochrana dětí | J. Otoupalíková (přednášející) | zk | 15 hodin | 6 |
SC4BK_UEEV | Úvod do ekologie a environmentální vědy | B. Rychnovský (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
SC4BK_UPVC | Úvod k pohybové aktivitě ve volném čase | D. Jonášová (přednášející), V. Mužík (přednášející), V. Nováček (přednášející), H. Šeráková (přednášející), M. Trávníček (přednášející), J. Vrbas (přednášející), J. Zachrla (přednášející) | k | 10 hodin | 3 |
SC4BK_VPMV | Vybrané problémy multikulturní výchovy | E. Štěpařová (přednášející), L. Gulová (cvičící) | k | 15 hodin | 3 |
4. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SV4BP_KZVT | Kurz výběrový (vodní turistika) | T. Čech (cvičící), J. Němec (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 4 dny | 1 |
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_ATE2 | Arteateliéry 2 - Hloubka a reflexe | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_DHR | Deskové a jiné společenské hry | P. Soják (cvičící) | z | 1 | |
SZ9BP_SFPR | Specifické formy primární prevence sociálně patologických jevů | P. Soják (cvičící) | z | 2 |
5. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_MAN1 | Management 1 | J. Šťáva (přednášející) | z | 15 hodin | 3 |
SC4BK_PKOM | Sociálně pedagogická komunikace | J. Němec (přednášející), E. Štěpařová (přednášející) | z | 15 hodin | 2 |
SC4BK_PsSy | Psychoterapeutické systémy | P. Soják (přednášející) | z | 15 hodin | 3 |
SC4BK_PZAV | Patologické závislosti | P. Kachlík (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
SC4BK_SpP | Speciální pedagogika | T. Čech (přednášející) | zk | 15 hodin | 5 |
SC4BK_ZVP1 | Základy veřejného práva 1 | A. Krátký (přednášející), A. Nett (přednášející) | z | 10 hodin | 2 |
5. semestr - povinně volitelné
Pokyny k výběru povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_FOSE | Filozofické otázky současné environmentalistiky | O. Syrovátka (přednášející) | zk | 15 hodin | 4 |
SC4BK_MDV | Metodika dramatické výchovy | M. Pavlovská (cvičící), L. Remsová (cvičící) | z | 20 hodin | 4 |
SC4BK_NABS | Náboženství světa | L. Bělka (přednášející), D. Lužný (přednášející) | k | 15 hodin | 3 |
SC4BK_TOPV | Techniky osobnostního a profesionálního rozvoje | P. Soják (přednášející) | k | 15 hodin | 4 |
SC4BK_ZDV | Základy dramatické výchovy | M. Pavlovská (přednášející), L. Remsová (přednášející) | k | 10 hodin | 4 |
SC4BK_ZKS | Řešení konfliktních situací | P. Soják (cvičící) | z | 15 hodin | 3 |
5. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_ATE2 | Arteateliéry 2 - Hloubka a reflexe | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
6. semestr - povinné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_BP | Bakalářská práce | T. Čech (přednášející), J. Němec (přednášející), T. Dvořáček (cvičící), L. Gulová (cvičící), D. Klapko (cvičící), D. Knotová (cvičící), L. Remsová (cvičící), P. Soják (cvičící), E. Štěpařová (cvičící), J. Veselá (cvičící) | z | konzultace | 20 |
SC4BK_PaPs | Patopsychologie | J. Veselá (přednášející) | k | 10 hodin | 3 |
SC4BK_PPPs | Poradenský proces v psychologii | J. Dan (přednášející) | z | 10 hodin | 2 |
SC4BK_PPX | Pedagogická praxe | L. Gulová (cvičící), E. Štěpařová (cvičící) | z | 30 hodin | 3 |
SC4BK_ZVP2 | Základy veřejného práva 2 | J. Otoupalíková (přednášející) | zk | 10 hodin | 4 |
6. semestr - povinně volitelné
Pokyny k výběru povinně volitelných předmětů
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SC4BK_EKSP | Ekologická výchova a environmentální vzdělávání v sociální pedagogice | H. Horká (přednášející) | zk | 30 hodin | 6 |
SC4BK_EVTD | Úvod do estetické výchovy - tvůrčí dílny | P. Kamenický (přednášející) | k | 30 hodin | 6 |
SC4BK_MVSP | Multikulturní výchova v sociální pedagogice | L. Gulová (přednášející), E. Štěpařová (přednášející) | zk | 30 hodin | 6 |
SC4BK_PZCP | Přírodovědná zájmová činnost - pokusnictví | J. Trna (přednášející) | k | 15 hodin | 3 |
SC4BK_SoPo | Sociální politika | M. Severová (přednášející) | zk | 15 hodin | 6 |
SC4BK_SPIT | Mediace a probace v praxi | J. Otoupalíková (přednášející) | z | 15 hodin | 3 |
6. semestr - volitelné
Kód | Název | Učitelé | Ukon. | Pozn. rozsah | Kred. |
---|---|---|---|---|---|
SZ9BP_ATE1 | Arteateliéry 1 - Zážitek z tvorby | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_ATE2 | Arteateliéry 2 - Hloubka a reflexe | L. Graclík (cvičící), P. Novotná (cvičící), P. Soják (cvičící) | z | 18 hodin | 1 |
SZ9BP_DHR | Deskové a jiné společenské hry | P. Soják (cvičící) | z | 1 | |
SZ9BP_SFPR | Specifické formy primární prevence sociálně patologických jevů | P. Soják (cvičící) | z | 2 |
Z nabídky povinně volitelných předmětů si student volí ve 3. semestru jeden cizí jazyk, a to angličtinu nebo němčinu, jehož absolvování je podmínkou pro ukončení studia.
Po 3. semestru studia vybírají jednu ze tří povinně volitelných profilací, která se sestává ze závazné skladby předmětů. Studenti si povinně volitelné předměty zvolené profilace registrují prostřednictvím ISu MU v pořadí, jak jsou řazeny do jednotlivých semestrů (zpravidla dva předměty v každém semestru). Počet studentů v jednotlivých předmětech je omezen horní hranicí 28 účastníků. Změna profilace během studia je možná v odůvodněných případech (změna zdravotního stavu apod.). V navazujícím magisterském studiu na tyto profilace navazují další povinně volitelné předměty, které předchozí profilaci teoreticky prohlubují.
Smyslem profilací je umožnit studentům hlouběji proniknout do vybraných problémů sociální pedagogiky. Předměty v rámci profilací jsou koncipovány jako semináře. Na rozdíl od konzultací (přednášek) jsou povinné. Studenti zpracovávají seminární práce podle zadání vyučujících a obhajují je v seminářích.
Do třetího semestru jsou zařazeny úvodní přednášky k jednotlivým profilacím,
jež končí zkouškou. Studenti tak získají vhled do problematiky jednotlivých
profilací a mohou se rozhodnout v dostatečném předstihu pro jednu ze tří
možností. Výběrem profilace se student neváže k tématu bakalářské práce.
Studenti bakalářského stupně kombinovaného studia si mohou vybírat z
následujících profilací:
• Výchova ve volném čase
• Multikulturní a environmentální výchova (tato profilace se v
navazujícím magisterském studiu dále člení na Multikulturní výchovu a
environmentální výchovu)
• Mediace a probace
IV. semestr
Výchova ve volném čase |
Úvod k pohybové aktivitě ve volném čase |
Pohybové aktivity ve volném čase |
|
Multikulturní a environmentální výchova |
Úvod do ekologie a envir. vědy |
Vybrané problémy multikulturní výchovy |
|
Mediace a probace |
Propedeutika mediace a probace |
Sociálně právní ochrana dětí |
V. semestr
Pedagogika a výchova ve volném čase |
Základy dramatické výchovy |
Metodika dramatické výchovy |
|
Multikulturní a environmentální výchova |
Filozofické otázky současné environmetalistiky |
Náboženství světa |
|
Mediace a probace |
Techniky osobnostního a profesionálního rozvoje |
Řešení konfliktních situací |
VI. semestr
Pedagogika a výchova ve volném čase |
Úvod do estetické výchovy – tvůrčí dílny |
Přírodovědná zájmová činnost – pokusnictví |
|
Multikulturní a environmentální výchova |
Ekologická výchova a environmentální vzdělávání v sociální pedagogice |
Multikulturní výchova v sociální pedagogice |
|
Mediace a probace |
Sociální politika |
Mediace a probace v praxi |
Obsahová náplň studia (nabídka profilových studijních předmětů vztahujících se ke studiu sociální problematiky):
Specifika profilace PEDAGOGIKA VOLNÉHO ČASU
Výchovný vliv pozitivně tráveného volného času jako
významný sociálně pedagogický faktor ovlivňuje všechny věkové a sociální skupiny
populace. Z pedagogické praxe a průzkumů je známo, že aktivní a smysluplné
využívání volného času je výraznou součástí prevence závislostí a dalších
sociálně patologických jevů. Za důležitou se považuje nejen výchova ve volném
čase, ale také výchova k volnému času.
Výchova ve volném čase má své funkce, které lze charakterizovat jako regeneraci,
relaxaci, rekreaci, seberealizaci v zájmových a jiných volnočasových aktivitách,
a v neposlední řadě také volný čas nabízí příležitosti k neformálnímu navazování
sociálních kontaktů.
Pro realizaci takto pojímané výchovy ve volném čase je třeba vytvořit personální
předpoklady vysokoškolsky vzdělaných odborníků schopných připravit podmínky pro
volnočasové aktivity, připravovat zajímavé nabídky a projekty, organizovat a
vést hodnotné činnosti ve volném čase.
Po společném úvodním obecném bloku Pedagogika volného času si studenti
prostřednictvím povinně volitelných předmětů vytvářejí profil, který jim umožní
orientovat se v základních oblastech rozvoje osobnosti (pohybové aktivity,
dramatická výchova, technické a přírodovědné aktivity, ekologická výchova atd.)
Profil absolventa specializace akcentuje především vědomosti a dovednosti
využitelné v práci organizační, plánovací, diagnostické, animační s ohledem na
jeho budoucí profesionální působení.
[nahoru]
Specifika profilace MULTIKULTURNÍ A
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Multikulturní výchova
V současné době vyvstávají otázky vzájemného
soužití mezi národy, etniky a různými skupinami obyvatel stále zřetelněji na
povrch společenského dění. Vedle předsudků a projevů xenofobie majoritní skupiny
se stále více setkáváme s projevy fašismu, šovinismu, nacionalismu, apartheidu
aj.
Multikulturní výchova je oblast praxe, edukační a osvětové činnosti realizované
ve školách a institucích celoživotního vzdělávání za účelem sbližování a
spolupráce mezi etniky, národy, kulturami, rasami aj. Jedná se o oblast
praktické výchovné a vzdělávací činnosti, která se realizuje v osvětově
zaměřených projektech, na výstavách, festivalech, v publikacích různých vládních
a nevládních organizací, národních a mezinárodních, ve školských i mimoškolských
zařízeních, v projektech mezinárodní spolupráce, např. v rámci Evropské unie
zaměřené na mezinárodní výměnu mládeže, studentů a učitelů, spolupráci škol a
různých organizací, nadací, obcí, regionů, spolků, knihoven a jiných institucí.
Multikulturní výchova v našich i evropských podmínkách hledá nové možnosti
vzájemného soužití a spolupráce mezi majoritní většinou a romským obyvatelstvem.
Intenzivně vyvstává potřeba připravit sociální pedagogy také pro oblast výchovné
a vzdělávací práce s imigranty, s dětmi, mladými i dospělými lidmi, kteří žádají
v naší republice o azyl. Oblast sociální pedagogiky nabízí řadu eventualit pro
práci s romskými dětmi a mládeží a také pedagogické činnosti směrem k
příslušníkům jiných národnostních menšin.
Součástí vzdělávání v oblasti multikulturní výchovy je rozpracování různých
témat a jejich následná aplikace do praxe. Profilace v bakalářském studiu má jak
teoretický, tak praktický rozměr, studenti mají možnost vstřebávat poznatky
jednak prostřednictvím interkulturních aktivit, různých diskusí a hravých
činností, ale i teoretickým studiem spojeným s drobnými výzkumnými studiemi
zaměřenými na oblast multikulturní výchovy. Určitá pozornost je věnována
světovému náboženství, jehož jednotlivé aspekty mohou vést k střetům rámci
civilizací.
Environmentální výchova
Ve vzdělávání učitelů se stále více otevírají
filosofické otázky spojené s postupnou změnou chápání postavení člověka nikoliv
jako představitele transcendentního přístupu k přírodě a ke společnosti, ale
člověka jako bytosti, která vnímá sama sebe jako součást celé biosféry. Tento
posun by měl být zachycen také v přípravě budoucích sociálních pedagogů, a to v
pregraduálním ekologickém a environmentálním studiu, jehož principy vycházejí z
chápání světa jako komplexního a důsledně provázaného, nyní však ohroženého
ekosystému, jehož součástí je samozřejmě také člověk i celá lidská společnost.
V bakalářském a následném magisterském studiu sociální pedagogiky s profilací
ekologická výchova a environmentální vzdělávání se studenti seznámí se současným
pojetím ekologie jako vědy, se základními problémy dnešní environmentalistiky a
budou vybaveni teoretickými i metodickými poznatky v oblasti ekologické a
environmentální výchovy. Předpokládáme, že vzdělání v této profilaci budou moci
využít jednak ve své práci sociálního pedagoga ve volnočasových institucích,
např. jako vedoucí dětských a mládežnických zájmových oddílů ve střediscích
ekologické výchovy, případně v centerech volného času a dalších osvětových a
kulturně vzdělávacích zařízeních, jako pracovníci správ chráněných krajinných
oblastí, nebo také ve funkci koordinátorů environmentálního vzdělávání, výchovy
a osvěty ve státní správě (viz Státní program environmentálního vzdělávání,
výchovy a osvěty v České republice. Součást implementace směrnice č. 90/313/EHS,
o svobodě přístupu k informacím o životním prostředí). Své uplatnění mohou
absolventi tohoto typu studia najít také v neziskovém sektoru (občanská
sdružení, veřejně prospěšné společnosti, nadace), poradenských institucích nebo
v organizacích, které zajišťují zprostředkování informací o environmentální
problematice (provozovatelé serverů, vydavatelé literatury, ostatní média).
[nahoru]
Specifika profilace MEDIACE A PROBACE
Specializace vychází ve své koncepci z aktuálních
požadavků MŠMT na přípravu odborníků pro pozici Metodika prevence kriminality v
působnosti jednotlivých krajů republiky a navazuje na původní specializaci
Mediace a probace, jejíž oblast je dílčí součástí nově koncipované specializace.
Koncepce vychází z předpokladu, že studiem oboru Sociální pedagogika získá
absolvent odborné kompetence pro sociální prevenci a intervenci a prohloubením
povinného základu (především předmětů Sociální patologie a prevence, Úvod do
mediace a probace, Teorie a metodika výchovy, Sociální práce, Management,
základy jednotlivých právních disciplín aj.), o specifické rozvíjející oblasti
(viz předměty v rámci specializace). Získá hlubší manažerské a organizační
kompetence pro roli koordinátora, metodika a manažera prevence na jednotlivých
úrovních státní správy, ale rovněž v neziskových organizacích (nadacích,
charitách) a konkrétních výchovných zařízeních včetně škol zabývajících se
preventivní činností. Předpokladem přípravy v rámci specializace je tedy vysoce
vzdělaný odborník pro oblast prevence a intervence všech forem rizikového
chování s kompetencemi pro organizátorskou a manažerskou činnost v rámci této
oblasti. Součástí je rovněž zmiňovaná problematika mediace a probace rozšířena o
komplexnějším pohled na danou problematiku včetně zájmu o všechny věkové
skupiny, tedy děti, mládež i dospělé jedince.
[nahoru]