1 č.j. MU-VR/126564/2018/768629/PdF-2 Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Zápis z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 23. října 2018 Přítomno: 24 členů VR (z celkového počtu 33) Omluveni: 9 (prof. Bártová, prof. Janáček, doc. Kaplánek, doc. Květoňová, prof. Pol, prof. Rabušic, doc. Stehlíková Babyrádová, doc. Svatoňová, doc. Vitásková) Program: 1. Habilitační řízení: Mgr. Petr Najvar, Ph.D., obor: Pedagogika 2. Akreditační materiály: habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem 3. Návrh na udělení Medailí MU u příležitosti oslav 100. výročí založení MU 4. Doktorské studijní programy 5. Odborníci pro SZZ 6. Různé Zasedání VR zahájil děkan fakulty, přivítal přítomné členy VR i hosty. Informoval členy VR, že doc. PaedDr. Štefan Porubský, PhD., byl slovenským prezidentem Andrejem Kiskou jmenován s účinností od 19. září 2018 profesorem v oboru Pedagogika; prof. Porubskému jménem fakulty pogratuloval. Dále pověřil řízením zasedání proděkana pro výzkum a akademické záležitosti doc. Janíka. 1. Přednáška a habilitační řízení: Mgr. Petr NAJVAR, Ph.D. – odborný asistent katedry primární pedagogiky a Institutu výzkumu školního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Obor: Pedagogika  Řízení bylo zahájeno 23. 2. 2018, komisi schválila VR PdF MU na zasedání 27. 2. 2018.  Přednáška pro odbornou veřejnost se uskutečnila 5. října 2018 ve 13.00 hod. v zasedací místnosti PdF MU na téma: Od obecné didaktiky k didaktice transdisciplinární: vivat Didactica Viva!. Název habilitační práce: Jako habilitační práce byl v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, jeho § 72 odst. 3 písm. b) předložen soubor uveřejněných vědeckých prací doplněný komentářem (část prací v anglickém jazyce): Two perspectives on quality in teaching and learning (Dva způsoby nahlížení na kvalitu výuky) Téma habilitační přednášky před VR PdF MU: Dva přístupy ke zkoumání (kvality) výuky v metodologické komparaci. Komise: prof. PhDr. Vlastimil ŠVEC, CSc., Pedagogická fakulta MU, předseda komise doc. PaedDr. Petr URBÁNEK, Dr., Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická TUL v Liberci (omluva – výuka, zasedání AS TUL) doc. PhDr. Ondřej HNÍK, Ph.D., Pedagogická fakulta UJEP v Ústí nad Labem doc. Mgr. Klára ŠEĎOVÁ, Ph.D., Filozofická fakulta MU Assoc. Prof. Mag. Dr. Stefan ZEHETMEIER, Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung, Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Rakousko) (omluva – zahraniční cesta) Oponenti: prof. PaedDr. Iva STUCHLÍKOVÁ, CSc., Pedagogická fakulta JČU v Českých Budějovicích prof. PhDr. Jiří MAREŠ, CSc., Lékařská fakulta v Hradci Králové UK v Praze prof. PhDr. Stanislav ŠTECH, CSc., Pedagogická fakulty UK v Praze Předseda habilitační komise prof. Švec představil členům VR i četným hostům jednání kandidáta a přednesl návrh komise s odůvodněním k jeho jmenování docentem. V přednášce habilitant stručně představil dva komplexní přístupy ke zkoumání školní výuky, na jejichž 2 rozvoji se v posledních 10 letech podílel. Konkrétně se zaměřil na výzkumné postupy, jež byly v těchto projektech uplatněny, a provedl jejich srovnání. V závěru přednášky propojil tyto dva přístupy s příslušnými pojetími učitelského vzdělávání. Zvláštní pozornost věnoval shrnutí vlastního přínosu k rozvoji obou přístupů a širšímu evropskému kontextu rozvoje obou přístupů. V následné rozpravě vystoupili: prof. Mareš (možný třetí přístup), doc. Němec (struktura vyučovací hodiny, testování žáků), doc. Slavík (přínos habilitanta k vytvoření trojrozměrného diagramu v rámci řešení projektu GA ČR, přístup ČŠI). V úvodu obhajoby habilitační práce vystoupili její oponenti: prof. Stuchlíková, prof. Mareš, prof. Štech. Následně uchazeč reagoval na jimi v posudcích formulované otázky. V rozpravě vystoupila prof. Stuchlíková (linearita obou přístupů, jejich propojení), prof. Mareš (problematika práce s videostudií), doc. Havlík (přístup učitelů k natáčení – nestylizují se?), doc. Slavík (teorie konceptuální změny). Vystoupení oponentů i diskutujících vyzněla pro uchazeče pozitivně, ocenila jeho práci i přínos pro obor. Výsledek hlasování VR (24 přítomných): 24 hlasů kladných, 0 záporných, 0 neplatných. Závěr: Vědecká rada PdF MU doporučila děkanovi fakulty postoupit rektorovi MU návrh na jmenování pana Mgr. Petra Najvara, Ph.D., docentem v oboru Pedagogika. 2. Akreditační materiály: habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem – VR schvaluje dle § 30 odst. 1 písm. d)1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění a v souladu s čl. 4 odst. 1 písm. d)2 Jednacího řádu VR PdF MU. Materiály byly předem dostupné členům VR prostřednictvím Inetu. Problematiku uvedl proděkan doc. Janík.  Obor Hudební výchova – dosud platná akreditace končí tomuto oboru pro habilitační řízení i řízení ke jmenování profesorem 1. 11. 2019 – jde tedy o žádost o prodloužení dosavadní akreditace. Prof. Michal Košut, Ph.D., jako garant tohoto oboru uvedl, že akreditační práva fakulta má již od r. 1993. Zatím proběhlo pouze jedno jmenovací řízení, na fakultě jsou však potenciální kandidáti na jmenování do budoucna. V rámci vyhlášené diskuse nebyly vzneseny žádné dotazy ani připomínky. Výsledek hlasování VR (21 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU v souladu s § 30 odst. 1 písm. d) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění a dle čl. 4 odst. 1 písm. d) Jednacího řádu VR PdF MU navrhuje předložit rektorovi žádost o akreditaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem oboru Hudební výchova.  Obor Výtvarná výchova – dosud platná akreditace končí tomuto oboru pro habilitační řízení i řízení ke jmenování profesorem 1. 11. 2019 – jde tedy také o žádost o prodloužení dosavadní akreditace. Materiál okomentoval garant oboru prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. Stejně jako Hudební výchova i obor Výtvarná výchova má akreditaci přiznánu od r. 1993. Obor těží ze skutečnosti, že v Brně působí také umělecké obory výtvarného zaměření (FaVU VUT v Brně); vzájemně se tak ovlivňují teoretikové, pedagogové oboru a výkonní umělci. V akreditačním materiálu je mj. popsáno personální složení oboru, habilitační a jmenovací obor navazuje na nově konstituovaný čtyřletý obor DSP Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky, jenž postupně nahrazuje 1 Vědecká rada fakulty navrhuje rektorovi záměr předložit žádost o akreditaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem, a to v případě řízení uskutečňovaných na fakultě. 2 VR ... navrhuje rektorovi a jeho prostřednictvím VR MU záměr předložit žádost o akreditaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem, a to v případě řízení uskutečňovaných na fakultě. 3 původní tříletý obor Výtvarná výchova. Za slabší místo práce katedry výtvarné výchovy, která obor zaštiťuje, považuje pouze nedostatek vědeckých projektů – mohla vykázat pouze jeden projekt GA ČR. V rámci vyhlášené diskuse nebyly vzneseny žádné dotazy ani připomínky. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU v souladu s § 30 odst. 1 písm. d) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění a dle čl. 4 odst. 1 písm. d) Jednacího řádu VR PdF MU navrhuje předložit rektorovi žádost o akreditaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem oboru Výtvarná výchova.  Obor Didaktika cizího jazyka – žádost o akreditaci nového oboru habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem. Obor uskutečňuje čtyřletý DSP od akademického roku 2010/2011, tedy po dobu požadovaného dvojnásobku standardní doby studia, splňuje požadavky Národního akreditačního úřadu na vědeckou činnost s mezinárodním rozsahem, řešitelství projektů, má odpovídající publikační činnost i personální zázemí. Materiál představila garantka oboru prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. Uvedla, že jej připravovala ve spolupráci všech čtyř jazykových kateder v návaznosti na DSP, o jehož akreditaci žádali v roce 2010. Mají již dostatek absolventů. Obor se snaží emancipovat didaktiku cizích jazyků, mají dobré personální zázemí i mezinárodní aspekt své činnosti. Habilitační a jmenovací obor bude v případě úspěchu akreditace ojedinělý v rámci ČR. Poděkovala též za práci na akreditačních materiálech všem zúčastněným. V diskusi se o slovo přihlásil prof. Šrámek: považuje konstituování tohoto habilitačního a jmenovacího oboru na fakultě za neobyčejně důležité. Jednak bude mít integrující význam v oblasti metodiky (i didaktiky) pedagogické práce v poměru cizích jazyků a jazyka českého a také výrazně povýší prestiž fakulty v měřítku MU, České republiky i v rozměru internacionálním. Doc. Janík uvedl, že žádost o tak vysoká akreditační práva se podává zřídkakdy – pokud bude žádost kladně vyřízena, půjde o pátý habilitační a jmenovací obor na PdF MU. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU v souladu s § 30 odst. 1 písm. d) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění a dle čl. 4 odst. 1 písm. d) Jednacího řádu VR PdF MU navrhuje předložit rektorovi žádost o akreditaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem oboru Didaktika cizího jazyka.  Další záležitosti akreditací: Doc. Richter, proděkan pro bakalářské studium a přijímací řízení, oznámil VR, že na doporučení Rady pro vnitřní hodnocení ze dne 16. 10. 2018 dojde ke sloučení studijních programů Speciální pedagogika pro učitele ZŠ a Speciální pedagogika pro učitele SŠ v jeden studijní program Speciální pedagogika pro učitele ZŠ a SŠ a jeho garantkou bude paní doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. Poněvadž oba studijní programy již prošly schvalovacím procesem, není nutno jej kvůli sloučení opakovat. Závěr: VR PdF MU bere na vědomí sloučení studijních programů Speciální pedagogika pro učitele ZŠ a Speciální pedagogika pro učitele SŠ v jeden studijní program Speciální pedagogika pro učitele ZŠ a SŠ s garantkou doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilovou, Ph.D. 4 3. Návrh na udělení Medailí MU u příležitosti oslav 100. výročí založení MU Děkan fakulty doc. Němec informoval členy VR, že Masarykova univerzita rozhodla o udělení různých druhů vyznamenání u příležitosti oslav 100. výročí svého založení. Mimo jiná vyznamenání každá fakulta podává návrh na udělení jedné Zlaté medaile MU a dvou Stříbrných medailí MU, jejichž návrhy podléhají dle Směrnice MU č. 8/2015 Udělování medailí Masarykovy univerzity doporučení fakultní vědecké rady3,4 . Vedení fakulty předkládá tyto návrhy (plné znění návrhů bylo členům VR k dispozici v Inetu):  Zlatá medaile MU: Šimon Pánek, ředitel obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, za jeho celoživotní charitativní činnost ve prospěch lidí, kteří se ocitli v tíživé situaci ať již vlivem válečných konfliktů, přírodních katastrof, či svého sociálního postavení nebo zdravotního stavu. Jeho aktivity a postoje zdůrazňují význam výchovy, vzdělání a tvorby příležitostí pro potřebné. V diskusi vystoupil prof. Košut s dotazem, proč byla vybrána zrovna tato osobnost, jaký má vztah k PdF MU. Děkan fakulty objasnil, že Š. Pánek sice konkrétní přímý vztah k naší fakultě nemá, ale že u Zlaté medaile MU jde dle výše uvedené Směrnice MU o ocenění vlivu navrhované osobnosti na kulturní a společenské dění, které má v případě Šimona Pánka přesah i do vzdělávací činnosti, kterou Člověk v tísni podporuje. Šimon Pánek s návrhem na ocenění projevil souhlas. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 1 se zdržel. Závěr: VR PdF MU v souladu s čl. 4 odst. 5 Směrnice MU č. 8/2015 Udělování medailí Masarykovy univerzity doporučuje předložit VR MU návrh na udělení Zlaté medaile MU Šimonu Pánkovi.  Stříbrné medaile MU: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc., vedoucí katedry geografie PdF MU, je významnou osobností didaktiky geografie a teorie a praxe terénního vyučování, připravil nedávno akreditovaný DSP oboru Didaktika geografie, je zakladatelem integrovaného odborného pracoviště v Jedovnici, kde probíhá v letních měsících terénní vyučování pro žáky základních a středních škol z celé ČR, je i spoluzakladatelem a organizátorem zeměpisné olympiády v ČR i na mezinárodní úrovni. Významně tak reprezentuje a propaguje v tuzemsku i zahraničí naši fakultu a univerzitu. Za svou činnost související s organizací zeměpisných olympiád obdržel tři čestná uznání MŠMT ČR a v letošním roce za celoživotní aktivity spojené s rozvojem didaktiky geografie, založením integrovaného odborného pracoviště v Jedovnici i práci na poli zeměpisných olympiád Medaili MŠMT ČR. V diskusi nebyly vzneseny žádné dotazy ani připomínky. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU v souladu s čl. 5 odst. 4 Směrnice MU č. 8/2015 Udělování medailí Masarykovy univerzity doporučuje předložit VR MU návrh na udělení Stříbrné medaile MU doc. PaedDr. Eduardu Hofmannovi, CSc. doc. Mgr. Vladimír Richter, člen VR PdF MU, působí na katedře hudební výchovy PdF MU, v letech 2004-2015 byl jejím vedoucím. Je významným specialistou na autentické provozování starší hudby – oživuje (nejen) českou písňovou tvorbu první 3 Čl. 4 odst. 5 – Zlatá medaile MU: Děkani fakult, příp. ředitelé vysokoškolských ústavů předkládají své návrhy na základě doporučení vědecké rady fakulty, resp. ústavu. ... 4 Čl. 5 odst. 4 – Stříbrná medaile MU: Návrhy podané vedoucími zaměstnanci součástí MU, které mají vědeckou radu, se předkládají na základě jejího doporučení. ... 5 poloviny 19. století, bohaté uplatnění nachází také jako interpret skladeb soudobých. Je jedním z uměleckých vedoucích vokálně experimentálního souboru Affetto, organizačně i umělecky se podílí na činnosti studentského komorního smyčcového orchestru Collegium musicum při KHV PdF MU, spolupracoval s celou řadou předních souborů provozujících starou hudbu (Flores Musicae, Musica Flora, Capella Regia, Musica antiqua Praha, Rožmberská kapela) a komorní žánry (Capella Moravica, Madrigal Quintet Brno, Pražští madrigalisté). Své umělecké aktivity, jimiž výrazně reprezentuje MU, neustále propojuje i s pedagogickou prací včetně práce v doktorském studijním programu Hudební teorie a pedagogika. Děkan fakulty uvedl, že doc. Richter již nechce pokračovat v proděkanské funkci v jeho následujícím děkanském funkčním období a tedy chápe současně návrh na toto ocenění jako symbolickou tečku a poděkování za jeho dosavadní práci. V diskusi vystoupil doc. Richter a doplnil, že již dosáhne důchodového věku, proto by se rád dále věnoval především odborné práci. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 1 se zdržel. Závěr: VR PdF MU v souladu s čl. 5 odst. 4 Směrnice MU č. 8/2015 Udělování medailí Masarykovy univerzity doporučuje předložit VR MU návrh na udělení Stříbrné medaile MU doc. Mgr. Vladimíru Richterovi. 4. Problematika doktorských studijních programů  Rozšíření oborové rady DSP Specializace v pedagogice, oboru Hudební teorie a pedagogika (materiál byl členům VR předem k dispozici v Inetu) Proděkan doc. Janík informoval, že oborová rada DSP Specializace v pedagogice, oboru Hudební teorie a pedagogika v souladu s čl. 27 odst. 1 Studijního a zkušebního řádu MU5 a dle čl. 10 odst. 36 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schválila dne 28. 6. 2018 (č.j. MUIS/105980/2018/747657/PdF-1) své rozšíření o níže uvedené odborníky a garant tohoto oboru DSP, prof. Košut, navrhl děkanovi v souladu s uvedeným předpisem jejich jmenování za členy OR. Oba nově navrhovaní jsou renomovanými odborníky s kvalitními vědeckými a pedagogickými výsledky v oblasti své působnosti.  doc. Mgr. MgA. Monika Holá, Ph.D. - katedra hudebních a humanitních věd, Hudební fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU v souladu s čl. 10 odst. 3 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje jmenování doc. Mgr. MgA. Moniky Holé, Ph.D., členkou OR DSP Specializace v pedagogice, oboru Hudební teorie a pedagogika.  doc. PhDr. Jiří Kusák, Ph.D. – vedoucí katedry hudební výchovy, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. 5 Pro každý doktorský program je v souladu s § 47 odst. 6 zákona a vnitřním předpisem MU Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů Masarykovy univerzity (dále jen „Předpis o studijních programech”) ustavena oborová rada, která sleduje a hodnotí studium a garantuje jeho trvale vysokou úroveň. Pravidla pro její složení, ustavení, jakož i její pravomoci v rámci procesu zajišťování kvality doktorských programů stanoví Předpis o studijních programech. 6 Členy oborové rady ... odlišné od garanta příslušného studijního programu jmenuje a odvolává děkan na návrh garanta studijního programu a akademických pracovníků s příslušnou kompetencí, jejichž kategorie děkan stanoví. Odůvodněný návrh na jmenování členů oborové rady schvaluje VR fakulty. Návrh na změnu ve složení již ustanovené oborové rady předkládá děkanovi garant studijního programu po schválení oborovou radou, která o návrhu rozhoduje nadpoloviční většinou hlasů všech členů. Návrh na změnu ve složení již ustanovené oborové rady může děkan předložit VR fakulty i z vlastní iniciativy, po předchozím projednání s garantem studijního programu. ... 6 Závěr: VR PdF MU v souladu s čl. 10 odst. 3 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje jmenování doc. PhDr. Jiřího Kusáka, Ph.D., členem OR DSP Specializace v pedagogice, oboru Hudební teorie a pedagogika.  Změna předsedy oborové rady DSP Specializace v pedagogice, obor Hudební teorie a pedagogika a garanta tohoto studijního programu (materiál byl členům VR předem k dispozici v Inetu) Oborová rada na tomtéž zasedání vzala na vědomí rezignaci prof. Michala Košuta, Ph.D., na funkci předsedy této OR a tím i garanta příslušného studijního programu7 . Novým předsedou byl zvolen doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D., kterého navrhuje děkan fakulty ke schválení VR dle čl. 7 odst. 38 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU za garanta doktorského studijního programu Specializace v pedagogice, oboru Hudební teorie a pedagogika. Doc. Sedláček je pověřený vedením katedry hudební výchovy PdF MU, vyučujícím i školitelem v DSP, vč. již dvou úspěšných absolventů, editorem a spoluautorem 4 sborníků evidovaných ve WoS (MUSIC EDUCATION - TERRA COGNITA?, 2016; MUSIC PREFERENCES OF YOUTH AS A CONTEMPORARY MUSIC EDUCATION ISSUE, 2015; TOPICAL ISSUES OF CONTEMPORARY MUSIC EDUCATION, 2012; THE MULTIMEDIA TECHNOLOGIES APPLICATIONS IN MUSIC EDUCATION, 2010) – podrobnější informace o jeho tvůrčí činnosti, vzdělání, praxi a dalších aktivitách jsou k dispozici v akreditačním materiálu habilitačních řízení a řízení ke jmenování profesorem oboru Hudební výchova, který je také schvalován na tomto zasedání VR. V diskusi uvedl prof. Košut, že ve funkci předsedy OR a garanta oboru byl 18 roků. Předává nyní tuto pozici mladší generaci; bude mu zanedlouho již 65 let, má jisté zdravotní problémy, proto na jaře skončil s funkcí vedoucího katedry, nyní předává agendu DSP. Doc. Janík vyslovil poděkování prof. Košutovi za jeho dlouholetou práci v uvedených funkcích. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU v souladu s čl. 7 odst. 3 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje jmenování doc. PhDr. Marka Sedláčka, Ph.D., garantem DSP Specializace v pedagogice, oboru Hudební teorie a pedagogika.  Zpráva o průběhu doktorského studia v akademickém roce 2017/2018 (materiál byl členům VR předem k dispozici v Inetu) Doc. Janík okomentoval předložený materiál: V nově akreditovaných oborech DSP zvolna narůstá počet studentů, mírně klesá počet studentů oboru Pedagogika, neboť část zájemců, kteří by dříve studovali pod oborem Pedagogika, dnes volí nově akreditované obory, zejm. didaktiky a sociální pedagogiku. Zatím se fakultě nedaří naplňovat studenty obory s výukou v cizích jazycích, bude třeba v následujícím obdobím věnovat této problematice větší pozornost. Aktuálně se připravují reakreditační materiály oborů Pedagogika, Didaktika geografie a Hudební teorie a pedagogika, další obory budou následovat tak, jak jim postupně bude dobíhat akreditace. V diskusi nebyly vzneseny žádné dotazy ani připomínky. 7 Vnitřní předpis Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU, čl. 10 odst. 1: ... Oborová rada je poradním orgánem garanta studijního programu, který je jejím předsedou. 8 Návrh děkana na jmenování a odvolání garanta studijního programu schvaluje vědecká rada fakulty ... . Návrh podle věty první obsahuje odůvodnění vysvětlující odborné a organizační předpoklady pro funkci garanta a informace o všech okolnostech relevantních pro posouzení naplnění požadavků vyplývajících ze zákona a z nařízení o standardech. 7 Závěr: VR PdF MU bere na vědomí zprávu o průběhu doktorského studia v akademickém roce 2017/2018, která je přílohou č. 1 tohoto zápisu z jednání VR.  Zpráva o výsledcích přijímacího řízení do doktorských studijních programů pro akademický rok 2018/2019 – zahájení studia podzim 2018 (materiál byl členům VR předem k dispozici v Inetu). Doc. Janík okomentoval výsledky přijímacího řízení pro nový akademický rok. Konstatoval, že do oboru Didaktika geografie se nepřihlásil žádný uchazeč. Se zástupci oboru byla diskutována možnost otevřít jej více absolventům jiných škol z České republiky i Slovenska. V diskusi nebyly vzneseny žádné dotazy ani připomínky. Závěr: VR PdF MU bere na vědomí hodnotící zprávu o výsledcích přijímacího řízení pro podzimní semestr akademického roku 2018/2019, která je přílohou č. 2 tohoto zápisu z jednání VR.  Schválení školitelů nově přijatých studentů doktorských studijních programů pro akademický rok 2018/2019, zahájení studia podzim 2018 – školitele schvaluje vědecká rada dle Studijního a zkušebního řádu MU – čl. 28 odst. 39 (materiál byl členům VR předem k dispozici v Inetu). Předložené návrhy jednotlivých oborů stručně okomentoval doc. Janík, v diskusi nebyly k materiálu žádné dotazy ani připomínky. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila navržené školitele nově přijatých studentů DSP se zahájením studia od podzimního semestru 2018. Jejich seznam je přílohou č. 3 tohoto zápisu z jednání VR.  Oborová rada oboru Pedagogika navrhla děkanovi na svém zasedání dne 8. 6. 2018 změnu školitele Mgr. Karla Picky. Původní školitel: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (k 31. 8. 2018 ukončil pracovní poměr na PdF MU z důvodu odchodu do důchodu). Téma práce: Gamifikace vzdělávacího procesu – využití počítačových her jako didaktického nástroje. Nový školitel: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 1 se zdržel. Závěr: VR PdF MU schválila předložený návrh na změnu školitele Mgr. Karla Picky. 5. Habilitační řízení – schválení komisí – VR schvaluje dle § 72 odst. 5 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů10 , resp. Směrnice MU č. 7/2017 Habilitační a řízení a řízení ke jmenování profesorem na MU – čl. 7 odst. 111 , 212 , 313 a 414 (materiál byl členům VR předem k dispozici v Inetu). 9 Školitele jmenuje a odvolává děkan na základě návrhu oborové rady nebo z vlastního rozhodnutí po projednání s předsedou oborové rady. Návrh na jmenování nebo odvolání školitele schvaluje vědecká rada fakulty, pokud fakulta předpisem nestanoví jinak. 10 Pokud nedojde k zastavení habilitačního řízení podle odst. 4, předloží děkan … věc vědecké radě fakulty … spolu s návrhem na složení pětičlenné habilitační komise. Habilitační komise se skládá z profesorů, docentů a dalších významných představitelů daného nebo příbuzného oboru. Předsedou komise musí být profesor a nejméně tři členové musí být odborníci z jiného pracoviště než z vysoké školy, na které se habilitační řízení koná. 11 Nedojde-li k zastavení řízení z důvodu neodstranění případných formálních nedostatků v určené lhůtě podle čl. 4 odst. 3, předkládá děkan návrh na zahájení habilitačního řízení vědecké radě fakulty spolu s návrhem na složení habilitační komise. Habilitační komise je pětičlenná. Jejími členy jsou profesoři, docenti a další významní odborníci v daném oboru nebo oborech příbuzných. Předsedou habilitační komise je profesor, zpravidla pracovník MU. Členy habilitační komise a jejího předsedu jmenuje děkan po schválení složení komise vědeckou radou fakulty. 12 Nejméně tři členové komise jsou odborníci z jiného pracoviště než MU. Jedná se o odborníky, kteří nemají na MU uzavřen pracovněprávní vztah formou pracovního úvazku nebo dohody o pracovní činnosti. Za externího člena habilitační komise není považován emeritní profesor MU, přestože jeho pracovní vztah k univerzitě již netrvá. 8  Mgr. Pavel BENEŠ, Ph.D. – odborný asistent a vedoucí katedry optometrie a ortoptiky Lékařské fakulty Masarykovy univerzity.  Obor: Speciální pedagogika  Habilitační práce: Zraková postižení – behaviorální přístupy při edukaci s pomůckami (text práce je odevzdán k tisku formou odborné monografie v nakladatelství Grada)  Návrh složení habilitační komise: předseda: prof. PhDr. Marie VÍTKOVÁ, CSc. – KSpIP PdF MU, členka VR PdF MU. členové: prof. MUDr. Blanka BRŮNOVÁ, DrSc., – Oční klinika dětí a dospělých, 2. LF UK v Praze, Fakultní nemocnice v Motole a katedra přírodovědných oborů, Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, pracoviště Kladno. Zabývá se oční chirurgií, dětskou oftalmologií a problematikou aplikace kontaktních čoček. V počátcích své kariéry spolupracovala s Ottou Wichterlem. Zakládala první aplikační střediska kontaktních čoček. Vedla kurzy oftalmologů v aplikaci našich kontaktních čoček v zahraničí (Německo, Polsko, Italie, Španělsko, Kuba, tehdejší Sovětský svaz). V rámci 2. lékařské fakulty v Motole založila bakalářské studium optiky a optometrie. Spoluzaložila také kontaktologickou společnost. V letech 1986–1998 působila jako přednostka kliniky Motole. doc. Mgr. Kateřina VITÁSKOVÁ, Ph.D. – Ústav speciálněpedagogických studií PdF UP v Olomouci, členka VR PdF MU. doc. PaedDr. Terézia HARČARÍKOVÁ, PhD. – katedra špeciálnej pedagogiky PdF UK v Bratislave, členka VR PdF MU. doc. PhDr. Karel PANČOCHA, Ph.D. – vedoucí Institutu výzkumu inkluzivního vzdělávání PdF MU, člen VR PdF MU. Děkan PdF MU obdržel souhlas děkana LF MU se zahájením řízení pracovníka Lékařské fakulty MU. Návrh na složení komise doplnila prof. Vítková informací, že uchazeč spolupracuje s katedrou speciální a inkluzivní pedagogiky PdF MU v rámci mezioborového projektu (participoval mj. na výběru pomůcek pro práci s nevidomými a slabozrakými pro nákup z tohoto projektu), podílí se rovněž na výuce a dále se počítá s jeho spoluprací na výuce nově akreditovaného magisterského oboru Speciální pedagogika se specializací Oftalmopedie. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 1 se zdržel. Závěr: VR PdF MU schválila dle § 72 odst. 5 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, resp. čl. 7 Směrnice MU č. 7/2017 Habilitační a řízení a řízení ke jmenování profesorem na MU navržené složení habilitační komise pro řízení Mgr. Pavla Beneše, Ph.D.  PhDr. Anna TOMKOVÁ, Ph.D. – odborná asistentka katedry preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.  Obor: Pedagogika  Habilitační práce – tiskem vydaná monografie: Tomková, A. (2018). Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: UK, Pedagogická fakulta. 315 s. ISBN 978-80-7290-982-7. 13 Nejméně jeden člen komise je ze zahraničí (od požadavku lze upustit pouze v případě, že ze zahraničí je alespoň jeden z oponentů habilitační práce). Odborníkem ze zahraničí se rozumí osoba s cizí státní příslušností, která nepůsobí trvale v ČR. Ve výjimečných případech může být za zahraničního odborníka považována také osoba s českou státní příslušností, která více než 10 let nepůsobí v ČR. 14 Členem habilitační komise nemůže být spoluautor díla nebo v případě souboru uveřejněných vědeckých prací či inženýrských prací spoluautor části díla, které je uchazečem předkládáno jako habilitační práce. Členem habilitační komise nemůže být častý spoluautor uchazeče – povoluje se u max. 30 % výsledků, které uchazeč vykazuje podle čl. 5 odst. 2 písm. d) a e) Směrnice. 9  Návrh složení habilitační komise: předseda: prof. PhDr. Vlastimil ŠVEC, CSc. – IVŠV PdF MU, člen VR PdF MU. členové: prof. PhDr. Vladimíra SPILKOVÁ, CSc., – katedra anglistiky a amerikanistiky FF Univerzity Pardubice. Odborně se zabývá primární pedagogikou, obecnou didaktikou, pedeutologií, komparativní pedagogikou a vzdělávací politikou. Je (spolu)autorkou monografií: Proměny primárního vzdělávání v ČR, Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání, Kvalita učitele a profesní standard, Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Vývoj po roce 1989 a perspektivy. Je členkou redakční rady časopisu Pedagogika. prof. PhDr. Bronislava KASÁČOVÁ, PhD. – katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky PdF UMB v Banské Bystrici, Slovensko; odborně se zabývá učitelskou profesí a osobností učitele, pedagogickou diagnostikou žáka a třídy, historií regionálního školství. doc. PhDr. Hana KASÍKOVÁ, CSc. – katedra pedagogiky FF UK v Praze. Je odbornou garantkou učitelské přípravy na FF UK, členkou VR FF UK, oborové rady oboru Pedagogika na FF UK, Výchovná dramatika (DAMU), Aplikovaná lingvistika (FF UK). Ve své práci se zaměřuje na obecnou a školní didaktiku, kooperativní učení, diverzitu a edukaci, inkluzívní vzdělávání, učitelské vzdělávání. Vyučuje také v zahraničí (Rakousko, Norsko, Maďarsko, Slovensko, Portugalsko, USA, Kanada, Polsko, Finsko, Chorvatsko), účastní se mezinárodních konferencí (Brazílie, Malajsie, Španělsko, Norsko aj.), absolvovala výzkumné a studijní pobyty a stáže: Fulbrigtovo stipendium pro výzkum (Univerzita Minnesota), Univerzita Krakov, Universita Northumbria, Universita Newcastle, Vysoká škola pro umění (Kunst Hogschool) Utrecht, Universita Lancaster, Universita Warwick. Je členkou redakční rady Pedagogické orientace, Moderního vyučování, Tvořivé dramatiky. doc. PaedDr. Hana HORKÁ, CSc. – katedra pedagogiky PdF MU, zakladatelka katedry primární pedagogiky PdF MU a dlouholetá její členka. Zabývá se školní pedagogikou, soudobými otázkami teorie výchovy, environmentální edukací a ekologickou výchovou. Je (byla) řešitelkou a spoluřešitelkou grantů s uvedenou problematikou (GAČR, VZ, GA MU). Na PdF MU je členkou oborové rady DSP v oboru Pedagogika, úspěšnou školitelkou doktorandů tohoto oboru; působí též v oborové komisi Didaktiky geografie. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 1 se zdržel. Závěr: VR PdF MU schválila dle § 72 odst. 5 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, resp. čl. 7 Směrnice MU č. 7/2017 Habilitační a řízení a řízení ke jmenování profesorem na MU navržené složení habilitační komise pro řízení PhDr. Anny Tomkové, Ph.D. 6. Schválení odborníků pro státní závěrečné zkoušky – VR schvaluje v souladu s § 53 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění15 a dle čl. 25 odst. 1 Studijního a zkušebního řádu MU16 (materiál byl 15 Právo zkoušet při státní zkoušce mají pouze profesoři, docenti a odborníci schválení příslušnou vědeckou, uměleckou nebo akademickou radou. 16 Každá ze součástí státní zkoušky se koná před zkušební komisí (dále jen „komise”). Členy komise jsou a) profesoři a docenti jmenovaní děkanem podle § 53 odst. 2 zákona, popřípadě i b) další odborníci jmenovaní děkanem po schválení vědeckou radou fakulty podle § 53 odst. 2 zákona, přičemž Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo”) může jmenovat další členy zkušební komise z významných odborníků v daném oboru (§ 53 odst. 3 zákona). Předsedu komise jmenuje na návrh děkana rektor. Předsedou komise je vždy profesor nebo docent nebo odborník schválený vědeckou radou fakulty. Předseda komise řídí její jednání a odpovídá za její činnost. Komise a její členové jsou jmenováni na dobu neurčitou. 10 členům VR předem k dispozici v Inetu). Všichni navrhovaní jsou pracovníci PdF MU s titulem za jménem. K předloženému návrhu nebyly vzneseny žádné připomínky. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila v souladu s § 53 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění a dle čl. 25 odst. 1 Studijního a zkušebního řádu MU navržené odborníky pro státní závěrečné zkoušky, jejichž seznam je přílohou č. 4 tohoto zápisu z jednání VR. 7. Různé:  S připomínkou 100. výročí vzniku republiky vystoupil prof. Šrámek. Hovořil o vytrácejícím se vlastenectví, nízké frekvenci používání slova „vlast“ v naší komunikaci. Zmínil i čtyři oblasti území republiky, které k 28. 10. 2018 nebyly součástí vznikající ČSR – Valticko, západní část Vitorazska, Hlučínsko a obce na česko-polském pomezí Píšť, Hať, Ovsiště.  Termín dalšího zasedání VR PdF MU je plánován na 22. nebo 29. ledna 2019, a to v souvislosti realizací oslav 100. výročí založení MU. Na 29. ledna 2019 je plánována první akce s předáním Velké zlaté medaile MU. Bude-li možno časově spojit účast na zmíněném slavnostním aktu a zasedání VR PdF MU, pozveme členy VR k oběma akcím současně. Nebude-li to možné, uskuteční se zasedání VR PdF MU 22. ledna 2019. O definitivním termínu zasedání VR budou členové včas informováni.  Půjde o poslední zasedání VR PdF MU v aktuálním funkčním období děkana fakulty doc. PhDr. Jiřího Němce, Ph.D. Dle čl. 2 odst. 3 Jednacího řádu VR PdF MU je „funkční období členů VR PdF MU shodné s funkčním obdobím děkana, který je jmenoval“. Proto pro nové funkční období děkana bude sestavována nová VR. Současné funkční období doc. Němce končí dnem 31. 1. 2019.  AS PdF MU na svém zasedání dne 2. 10. 2018 zvolil doc. PhDr. Jiřího Němce, Ph.D., kandidátem na funkci děkana pro jeho druhé funkční období na roky 2019-2022.  V závěru jednání děkan fakulty poděkoval všem za účast a popřál příjemné podzimní dny. V Brně dne 25. října 2018 doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. děkan Zapsala: D. Nesnídalová Četl: T. Janík, proděkan Předseda a členové komise jmenovaní podle písmena a), nebo b) mohou být se souhlasem příslušné vědecké rady odvoláni orgánem, který je jmenoval. Příloha č. 1 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 23. října 2018 11 Zpráva o průběhu doktorského studia v akademickém roce 2017/2018 Aktivní studium akademický rok 2017/18 (stav ke dni 31. 10. 2017) Studijní program/obor Prez. forma Komb. forma Celkem Filologie/Jazyková a literární komunikace 2 1 3 Pedagogika/Pedagogika (3letý program) 0 1 1 Pedagogika/Pedagogika (4letý program) 21 6 27 Pedagogika/Sociální pedagogika 6 2 8 Specializace v pedagogice/Didaktika cizího jazyka 17 17 34 Specializace v pedagogice/Hudební teorie a pedagogika 11 5 16 Specializace v pedagogice/Didaktika geografie 3 0 3 Specializace v pedagogice/Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky 7 0 7 Specializace v pedagogice/Výtvarná výchova 17 14 31 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (3letý program) 1 7 8 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (4letý program) 19 9 28 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (něm.) 0 0 0 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (angl.) 0 0 0 Celkem 104 62 166 Aktivní studium akademický rok 2018/19 (stav ke dni 23. 10. 2018) Studijní program/obor Prez. forma Komb. forma Celkem Filologie/Jazyková a literární komunikace 4 1 5 Pedagogika/Pedagogika (3letý program) 0 0 0 Pedagogika/Pedagogika (4letý program) 20 6 26 Pedagogika/Sociální pedagogika 9 2 11 Specializace v pedagogice/Didaktika cizího jazyka 19 14 33 Specializace v pedagogice/Hudební teorie a pedagogika 11 2 13 Specializace v pedagogice/Didaktika geografie 2 0 2 Specializace v pedagogice/Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky 14 1 15 Specializace v pedagogice/Výtvarná výchova 9 5 14 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (3letý program) 0 6 6 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (4letý program) 19 10 29 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (něm.) 0 0 0 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (angl.) 0 0 0 Celkem 107 47 154 Přerušení studia (stav ke dni 23. 10. 2018) Studijní program/obor Prez. forma Komb. forma Celkem Filologie/Jazyková a literární komunikace 0 0 0 Pedagogika/Pedagogika (3letý program) 0 0 0 Pedagogika/Pedagogika (4letý program) 1 1 2 Pedagogika/Sociální pedagogika 0 0 0 Specializace v pedagogice/Didaktika cizího jazyka 0 1 1 Specializace v pedagogice/Hudební teorie a pedagogika 2 3 5 Specializace v pedagogice/Didaktika geografie 0 0 0 Specializace v pedagogice/Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky 0 0 0 Specializace v pedagogice/Výtvarná výchova 0 0 0 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (3letý program) 0 0 0 Příloha č. 1 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 23. října 2018 12 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (4letý program) 3 0 3 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (něm.) 0 0 0 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (angl.) 0 0 0 Celkem 6 5 11 Ukončení studia v kalendářním roce 2018 (stav ke dni 23. 10. 2018) Studijní program/obor Zanech. studia pís.ozn. Ukon. studia nespl. požad. Celkem Filologie/Jazyková a literární komunikace 0 0 0 Pedagogika/Pedagogika (3letý program) 0 0 0 Pedagogika/Pedagogika (4letý program) 3 0 3 Pedagogika/Sociální pedagogika 0 0 0 Specializace v pedagogice/Didaktika cizího jazyka 3 0 3 Specializace v pedagogice/Hudební teorie a pedagogika 0 0 0 Specializace v pedagogice/Didaktika geografie 2 0 2 Specializace v pedagogice/Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky 0 0 0 Specializace v pedagogice/Výtvarná výchova 11 2 13 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (3letý program) 0 0 0 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (4letý program) 1 0 1 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (něm.) 0 0 0 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (angl.) 0 0 0 Celkem 20 2 22 Absolventi v kalendářním roce 2018 (od 1. 1. 2018 s výhledem do 31. 12. 2018) Studijní program/obor Prez. forma Komb. forma Celkem Jmenovitě Filologie/Jazyková a literární komunikace 0 0 0 Pedagogika/Pedagogika (3letý program) 0 1 1 Grůzová Pedagogika/Pedagogika (4letý program) 2 0 2 Svojanovský Nýdrlová* Pedagogika/Sociální pedagogika 0 0 0 Specializace v pedagogice/Didaktika cizího jazyka 1 1 2 Chválová Šamalová Specializace v pedagogice/Hudební teorie a pedagogika 0 2 2 Jurčíková Rodičová Specializace v pedagogice/Didaktika geografie 0 0 0 Specializace v ped./Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky 0 0 0 Specializace v pedagogice/Výtvarná výchova 2 4 6 Bajnarová Kamenický Kovář Matějková Novotná Petrů Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (3letý program) 0 1 1 Križo Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (4letý program) 0 0 0 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (něm.) 0 0 0 Speciální pedagogika/Speciální pedagogika (angl.) 0 0 0 Celkem 5 9 14 * Mg. Veronika Nýdrlová - DP odevzdána, termín SZZK dosud nestanoven Zpracovala: Mgr. Hana Florková Příloha č. 2 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 23. října 2018 13 Zpráva o výsledcích přijímacího řízení do doktorských studijních programů pro akademický rok 2018/2019 – zahájení studia podzim 2018 Obor Forma Přihlášeno Přijato Nepřijato pro neprospěch Nedostavili se k přijím. zkoušce Zapsaní Didaktika cizího jazyka prezenční 3 3 0 0 3 kombinovaná 3 3 0 0 3 CELKEM 6 6 0 0 6 Hudební teorie a pedagogika prezenční 3 1 2 0 1 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 3 1 2 0 1 Pedagogika prezenční 4 1 3 0 1 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 4 1 3 0 1 Sociální pedagogika prezenční 1 1 0 0 1 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 1 1 0 0 1 Speciální pedagogika prezenční 5 3 2 0 3 kombinovaná 2 1 1 0 1 CELKEM 7 4 3 0 4 Speciální pedagogika AJ prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 0 Speciální pedagogika NJ prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 0 Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky prezenční 2 2 0 0 2 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 2 2 0 0 2 Didaktika geografie prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 0 Jazyková a literární komunikace prezenční 2 2 0 0 2 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 2 2 0 0 2 PdF MU CELKEM prezenční 20 13 7 0 13 kombinovaná 5 4 1 0 4 CELKEM 25 17 8 0 17 Zpracovala: Mgr. Hana Florková Příloha č. 3 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 23. října 2018 14 Schválení školitelé nově přijatých studentů doktorských studijních programů pro akademický rok 2018/2019, zahájení studia podzim 2018 STUDIJNÍ PROGRAM / OBOR PRACOVIŠTĚ DOKTORAND Filologie / Jazyková a literární komunikace: doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. KČJL PdF MU Mgr. Kateřina Žvaková Mgr. et Mgr. Radim Ošmera Pedagogika / Pedagogika: doc. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. IVŠV PdF MU Mgr. Hana Tulinská Pedagogika / Sociální pedagogika: doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D. KSoP PdF MU Mgr. Štefan Grinvalský Specializace v pedagogice / Didaktika cizího jazyka: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. KFJL PdF MU Mgr. Sabina Bargl Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. KAJL PdF MU Mgr. Petra Langerová prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. KNJL PdF MU Mgr. Barbora Kousalová doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. KPd PdF MU Mgr. Eva Bumbálková Mgr. Jaroslava Jelínková Specializace v pedagogice / Hudební teorie a pedagogika: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D. KHV PdF MU Mgr. Tomáš Chloupek Specializace v pedagogice / Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky: doc. Mgr. Vladimír Havlík KVV PdF MU MgA. Markéta Lisá doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. KVV PdF MU Mgr. Tereza Mikulová Speciální pedagogika / Speciální pedagogika: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. KSpIP PdF MU Mgr. Radka Machálková doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D. IVIV PdF MU Mgr. Vendula Malaníková doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. KSpIP PdF MU Mgr. Radek Šinko Mgr. Marína Štibrányiová Zpracovala: Mgr. Hana Florková Příloha č. 4 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 23. října 2018 15 Schválení odborníci pro státní závěrečné zkoušky Katedra biologie Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D. (328872) Studijní program Studijní obor B7507 B-SPE Specializace v pedagogice PR3 Pedagogické asistentství přírodopisu pro ZŠ B7507 B-SPE Specializace v pedagogice PR3S Přírodopis se zaměřením na vzdělávání N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy PR2 Učitelství přírodopisu pro základní školy Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání Mgr. Jan Čech, Ph.D. (63843) Studijní program Studijní obor B7507 B-SPE Specializace v pedagogice FY3 Pedagogické asistentství fyziky pro ZŠ B7507 B-SPE Specializace v pedagogice FY3S Fyzika se zaměřením na vzdělávání B7507 B-SPE Specializace v pedagogice CH3 Pedagogické asistentství chemie pro ZŠ B7507 B-SPE Specializace v pedagogice CH3S Chemie se zaměřením na vzdělávání B7507 B-SPE Specializace v pedagogice OVP Učitelství praktického vyučování N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy FY2 Učitelství fyziky pro základní školy N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy CH2 Učitelství chemie pro základní školy N7504 N-SS Učitelství pro střední školy UOP Učitelství odborných předmětů pro střední školy N7504 N-SS Učitelství pro střední školy UOPOS Učitelství odborných předmětů pro ZŠ a SŠ specializace obchod a služby N7504 N-SS Učitelství pro střední školy UOPS Učitelství odborných předmětů pro střední školy specializace obchod a služby N7504 N-SS Učitelství pro střední školy UOPST Učitelství odborných předmětů pro střední školy specializace strojírenství Katedra hudební výchovy Mgr. et Mgr. BcA. Bc. Lenka Kučerová, Ph.D. (180260) Studijní program Studijní obor B7507 B-SPE Specializace v pedagogice HL3S Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání B7507 B-SPE Specializace v pedagogice HV3 Pedagogické asistentství hudební výchovy pro ZŠ B7507 B-SPE Specializace v pedagogice HV3S Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání B7507 B-SPE Specializace v pedagogice KL3S Hra na klavír pro ZUŠ se zaměřením na vzdělávání N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy HV2 Učitelství hudební výchovy pro základní školy N7504 N-SS Učitelství pro střední školy HL2S Hlasová výchova N7504 N-SS Učitelství pro střední školy HV2S Hudební výchova N7504 N-SS Učitelství pro střední školy HV2S Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy N7504 N-SS Učitelství pro střední školy KL2S Hra na klavír Katedra německého jazyka a literatury Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D. (109742) Studijní program Studijní obor B7507 B-SPE Specializace v pedagogice LNJ Lektorství cizího jazyka - německý jazyk B7507 B-SPE Specializace v pedagogice NJ3 Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro ZŠ B7507 B-SPE Specializace v pedagogice NJ3S Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy NJ2 Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy NJ2 Učitelství německého jazyka pro základní školy N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy NJJ Učitelství německého jazyka pro základní školy a jazykové školy Příloha č. 4 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 23. října 2018 16 Katedra primární pedagogiky Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. (152991) Studijní program Studijní obor B7531 B-PMP Předškolní a mimoškolní pedagogika MS Učitelství pro mateřské školy M7503 M-ZS5 Učitelství pro základní školy (pětileté) ZS15 Učitelství pro 1. stupeň základní školy Katedra výtvarné výchovy Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (44) Studijní program Studijní obor B7507 B-SPE Specializace v pedagogice SVV3S Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání B7507 B-SPE Specializace v pedagogice VI3S Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání B7507 B-SPE Specializace v pedagogice VV3 Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro ZŠ B7507 B-SPE Specializace v pedagogice VV3S Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání M7503 M-ZS5 Učitelství pro základní školy (pětileté) ZS15 Učitelství pro 1. stupeň základní školy N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy VV2 Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy N7504 N-SS Učitelství pro střední školy GAL2S Galerijní pedagogika a zprostředkování umění N7504 N-SS Učitelství pro střední školy SVV2S Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání N7504 N-SS Učitelství pro střední školy VI2S Vizuální tvorba N7504 N-SS Učitelství pro střední školy VV2S Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy N7504 N-SS Učitelství pro střední školy VV2S Výtvarná výchova Zpracoval: Mgr. Petr Šimík