1 č.j. MU-IS/62597/2017/529910/PdF-2 Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Zápis z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 20. června 2017 Přítomno: 23 členů VR (z celkového počtu 34) Omluveni: 11 (doc. Hanušová, prof. Janíková, doc. Svatoňová, doc. Trna, prof. Pol, doc. Harčaríková, doc. Havlík, doc. Kaplánek, doc. Květoňová, doc. Slavík, prof. Steinmetz) Program: 1. Přednáška a habilitační řízení PhDr. Zory Syslové, Ph.D., obor Pedagogika 2. Problematika doktorských studijních programů 3. Schválení složení komisí k nově zahájeným kvalifikačním řízením 4. Schválení odborníků pro státní závěrečné zkoušky 5. Různé Zasedání VR zahájil děkan fakulty, přivítal přítomné členy VR a vysvětlil již předem elektronickou poštou avizovaný přesun pořadí projednávaných bodů (nahlášených několika pozdních příchodů na zasedání). Při zahájení jednání byla VR těsně usnášeníschopná; bylo přítomno 18 z celkového počtu 34 členů. Děkan fakulty informoval členy VR, že v návaznosti na novelu VŠ zákona vešel 3. 5. 2017 v platnost a účinnost nový Jednací řád VR PdF MU (členové VR jej obdrželi vytištěný spolu s ostatními materiály pro dnešní jednání, současně je k dispozici na webu http://www.ped.muni.cz/o-fakulte/organy-pdf-mu/vedecka-rada). Vychází ze znění předchozího Jednacího řádu, nově obsahuje zejména ustanovení o:  veřejném elektronickém přístupu k zápisům z jednání VR (čl. 3 odst. 6), zápis proto nebude obsahovat podrobnosti o průběhu neveřejné rozpravy;  projednávaných otázkách dle ustanovení § 30 VŠ zákona (čl. 4 odst. 1);  projednávaných bodech v rámci habilitačního řízení, resp. řízení ke jmenování profesorem (čl. 6 odst. 4, 5);  povinnosti členů VR narozených před 1. prosincem 1971 předložit lustrační osvědčení a související čestné prohlášení dle zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích (čl. 2 odst. 4). 1. Schválení komisí pro nově zahajovaná kvalifikační řízení Členové VR měli předem k dispozici spisy v Inetu MU a návrhy na složení komise Dokumentovém serveru IS MU. JMENOVACÍ ŘÍZENÍ VR PdF MU schvaluje složení komise dle § 74 odst. 3 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů1 a Směrnice MU č. 1/2016 Habilitační a řízení a řízení ke jmenování profesorem – čl. 13 odst. 12 , odst. 23 . doc. PhDr. Tomáš JANÍK, Ph.D., – docent, vedoucí Institutu výzkumu školního vzdělávání a proděkan pro výzkum a akademické záležitosti Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. 1 Pro posouzení návrhu schvaluje na návrh děkana … příslušná vědecká nebo umělecká rada pětičlennou komisi složenou z profesorů, docentů a dalších významných představitelů daného nebo příbuzného oboru. Předsedou komise musí být profesor a nejméně tři členové musí být odborníci z jiného pracoviště než z vysoké školy, na které se jmenovací řízení koná. 2 Nedojde-li k zastavení řízení z důvodu neodstranění případných formálních nedostatků v určené lhůtě podle čl. 11 odst. 3, předkládá podklady ke jmenovacímu řízení děkan vědecké radě fakulty spolu s návrhem na složení hodnoticí komise. Hodnoticí komise je pětičlenná. Jejími členy jsou profesoři, docenti a další významní odborníci v daném oboru nebo oborech příbuzných. Předsedou hodnoticí komise je profesor, zpravidla pracovník MU. Nejméně tři členové komise jsou odborníci z jiného pracoviště než MU. Členy hodnoticí komise a jejího předsedu jmenuje na základě schválení vědeckou radou fakulty děkan. 3 Členem hodnoticí komise může být častý spoluautor uchazeče jen ve výjimečných případech, a to po schválení vědeckou radou fakulty, která je seznámena s předběžným vyjádřením prorektora pro akademické záležitosti v této věci. 2  Obor: Pedagogika  Byla doložena doporučující stanoviska těchto profesorů:  Univ. Prof. Dr. Eva VETTER, Universität Wien, Zentrum für LehrerInnenbildung (Professorin für Fachdidaktik / Sprachlehr- und -lernforschung und Vize-Leiterin des Fachdidaktischen Zentrums der Philologisch- Kulturwissenschaftlichen Fakultät)  Prof. Dr. Manfred PRENZEL, Technische Universität München, School of Education, Susanne Klatten-Stiftungslehrstuhl für Empirische Bildungsforschung (Professur für Pädagogische Psychologie, Voristzender des Wissenschaftsrates Deutschlands)  prof. PhDr. Beata KOSOVÁ, CSc., Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky (profesorka pedagogiky, proděkanka pro vědu, výzkum a umění)  prof. PhDr. Eliška WALTEROVÁ, CSc., Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (profesorka pedagogiky)  Návrh složení komise: předseda: prof. PhDr. Milan POL, CSc. – Ústav pedagogických věd FF MU, děkan FF MU, člen VR PdF MU. členové: prof. PhDr. Milada RABUŠICOVÁ, Dr. – Ústav pedagogických věd FF MU. Odbornice na výchovu a vzdělávání. Soustřeďuje se na srovnávací pedagogiku, vzdělávací politiku, pedagogiku rodiny a předškolního věku. V této oblasti řešila řadu grantů a výzkumných projektů. Jako členka mezinárodního expertního týmu OECD posuzovala stav péče o nejmenší děti a výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku v Maďarsku nebo ve Finsku. Je spoluautorkou studie Age management, která se zabývá možnostmi pracovního uplatnění lidí ve věkové skupině nad 50 let, a aktuálně se věnuje tématu mezigeneračního učení. prof. PhDr. Stanislav ŠTECH, CSc. – Katedra psychologie PdF UK v Praze. Profesor v oboru pedagogická psychologie. Zabývá se teoretickým výzkumem témat kulturní psychologie a významu výchovy pro genezi psychických funkcí; byl garantem VZ Psychologická antropologie dětství a mládí z hlediska výchovy (později téma upraveno na Čeští žáci a základní škola po deseti letech: vývoj a změny pohledem psychologie a oborových didaktik). Postupně zastával funkce vedoucího katedry, člena vedení PdF UK, prorektora UK pro rozvoj, místopředsedy Rady Psychologického ústavu AV ČR, náměstka ministryně školství K. Valachové. Působil či působí v několika VR, je členem (dříve vedoucím redaktorem) redakční rady časopisu Pedagogika, členem redakční rady časopisu Recherche et Formation (INRP - Paříž). Jeho profesní vývoj ovlivnily zahraniční pobyty (Paříž – Université Paris 8 Saint-Denis, Itálie – Řím, Padova, Turín), které vyústily nejen ve společné publikace, ale i ve spolupráci v rámci programu Erasmus. Prof. Dr. Michaela GLÄSER-ZIKUDA – Lehrstuhl für Schulpädagogik, Institut für Erziehungswissenschaft, Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie, FriedrichAlexander-Universität, Nürnberg (Německo) – v současné době zde působí ve funkci proděkanky pro vzdělávání pedagogů. Oblastmi jejího odborného zaměření jsou didaktika, emoce, motivace a strategie učení ve škole a ve třídě, vzdělávání učitelů, pedagogický výzkum, autoregulace učení a emocí ve vzdělávacím kontextu, implementace inovativních vzdělávacích prostředí a jejich didaktické dopady, kombinace kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod. Působila na univerzitách v Ludwigsburgu, Freiburgu a Jeně; absolvovala přednáškové pobyty na University of North Carolina (USA), University of Oulu (Finsko), University of Bern (Švýcarsko). Kromě toho získala i praxi na základních a středních školách. Spolupracuje s redakcemi národních i mezinárodních odborných časopisů, působí jako recenzentka pro Spolkové ministerstvo školství, umění a kultury Rakouska, Grantovou agenturu ČR a další výzkumné instituce a nadace v Německu, Švýcarsku, Jihoafrické republice a Finsku. Působí v mezinárodních odborných organizacích, jako je European Association of Research on Learning and Instruction (EARLI) či Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF). Prof. Dr. Hans-Ulrich GRUNDER – Direktor des Instituts für Bildungswissenschaften, Universität Basel (Švýcarsko) – věnuje se školní pedagogice, obecné pedagogice, výzkumu hodnocení v oblasti vzdělávání, výuky a rozvoje školy, historii pedagogiky, mediální výchově a didaktice, vzdělávání učitelů a jeho historii. Řadu let vyučoval na různých stupních a druzích škol, založil také vlastní alternativní školu. Od r. 1983 byl výzkumným asistentem na Pedagogickém institutu Univerzity v Bernu, poté pracoval na Univerzitě v Curychu a na Pedagogické fakultě Univerzity v Göttingenu; od akademického roku 1995/6 byl profesorem na Institutu vzdělávání Univerzity v Tübingenu. Dále působil na 3 Pädagogische Hochschule Aargau-Nordwestschweiz a v řídících funkcích na Fachhochschule Nordwestschweiz. Od r. 2013 je profesorem na Univerzitě v Basileji, od 1. 1. 2017 ve funkci ředitele Institutu pro vědy o vzdělávání. K návrhu na složení komise nebyly ze strany členů VR žádné připomínky. Výsledek hlasování VR (19 přítomných): 18 hlasů kladných, 0 záporných, 1 se zdržel. Závěr: VR PdF MU schválila návrh na složení komise pro řízení ke jmenování profesorem doc. Janíka. Dále předal děkan fakulty řízení zasedání proděkanu pro výzkum a akademické záležitosti doc. Janíkovi. HABILITAČNÍ ŘÍZENÍ VR PdF MU schvaluje komisi dle § 72 odst. 5 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů4 a Směrnice MU č. 1/2016 Habilitační a řízení a řízení ke jmenování profesorem – čl. 6 odst. 15 , odst. 26 . Mgr. Jakub HLADÍK, Ph.D. – odborný asistent a ředitel Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.  Obor: Pedagogika  Habilitační práce: Multikulturní kompetence ve vzdělávání studentů pomáhajících profesí: Modelování a měření kompetencí v kulturně pluralitní společnosti.  Návrh složení habilitační komise: předseda: prof. PhDr. Vlastimil ŠVEC, CSc. – IVŠV PdF MU, člen VR PdF MU. členové: prof. PhDr. Jolana HRONCOVÁ, PhD. – katedra pedagogiky PdF UMB v Banské Bystrici. V pedagogické a vědecko-výzkumné práci se celoživotně věnuje problematice sociální pedagogiky, sociální patologie a její prevenci, sociologii a filozofii výchovy. Na své fakultě je garantkou doktorského studia a habilitačního a jmenovacího řízení v oboru Pedagogika. Je autorkou a spoluautorkou 12 monografií, z nichž 2 vyšly v zahraničí, řady vědeckých studií v odborných časopisech a sbornících. Její práce zaznamenaly značný citační ohlas odborníků na Slovensku i v zahraničí. Je (byla) členkou redakčních rad odborných časopisů (Mládež a spoločnosť, The New Educational Review, Auxilium Sociale Nowum) a několika vědeckých rad. V letech 2002-2005 zastávala funkci proděkanky PdF UMB pro vědu a výzkum. prof. PhDr. Blahoslav KRAUS, CSc. – katedra sociální patologie a sociologie PdF UHK. Odborné zaměření: sociologie výchovy, sociální patologie, sociální pedagogika. Byl řešitelem a koordinátorem řady výzkumných úkolů (Open society Fund, resortního výzkumu MŠMT) a také mezinárodních grantů (koordinátorem byly univerzity ve Varšavě, Opole a Szegedu). Byl hlavním řešitelem Výzkumného záměru MŠMT Sociální analýza mládeže ve východočeském regionu. Byl nebo je členem sedmi vědeckých rad. Je členem ČAPV (po dva roky byl jejím prezidentem), České pedagogické společnosti, členem VR nakladatelství MSD v Brně, vědecké rady časopisu The Czech-Polish-Slovak Educational Review a Wychowanie na co dzień. doc. PhDr. Dana KNOTOVÁ, Ph.D. – Ústav pedagogických věd FF MU. Její odborná a výzkumná činnost je zaměřena na pedagogiku volného času, sociální pedagogiku, školní poradenství, multikulturní výchovu, náhradní výchovnou a rodinnou péči. Byla řešitelkou či spoluřešitelkou řady projektů (GAČR, MŠMT, operačních programů, European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions, Erasmus). Je (byla) členkou redakčních 4 Pokud nedojde k zastavení habilitačního řízení podle odst. 4, předloží děkan … věc vědecké nebo umělecké radě fakulty … spolu s návrhem na složení pětičlenné habilitační komise. Habilitační komise se skládá z profesorů, docentů a dalších významných představitelů daného nebo příbuzného oboru. Předsedou komise musí být profesor a nejméně tři členové musí být odborníci z jiného pracoviště než z vysoké školy, na níž se habilitační řízení koná. 5 Nedojde-li k zastavení řízení z důvodu neodstranění případných formálních nedostatků v určené lhůtě podle čl. 4 odst. 3, předkládá podklady k habilitačnímu řízení děkan vědecké radě fakulty spolu s návrhem na složení habilitační komise. Habilitační komise je pětičlenná. Jejími členy jsou profesoři, docenti a další významní odborníci v daném oboru nebo oborech příbuzných. Předsedou habilitační komise je profesor, zpravidla pracovník MU. Nejméně tři členové komise jsou odborníci z jiného pracoviště než MU. Členy habilitační komise a jejího předsedu jmenuje na základě schválení vědeckou radou fakulty děkan. 6 Členem habilitační komise nemůže být spoluautor díla nebo v případě souboru uveřejněných vědeckých prací či inženýrských prací spoluautor části díla, které je uchazečem předkládáno jako habilitační práce. Členem habilitační komise může být častý spoluautor uchazeče jen ve výjimečných případech, a to po schválení vědeckou radou fakulty, která je seznámena s předběžným vyjádřením prorektora pro akademické záležitosti v této věci. 4 rad časopisů Chowanna, Pedagogika spoleczna, Pedagoggium (Polsko), Pedagogická orientace; členkou VR FHS UTB ve Zlíně, odborných společností ČPdS, ČAPV, Asociace vzdělavatelů v sociální pedagogice, Asociace vzdělavatelů pedagogů volného času, oborové skupiny pro odborné školství a sociální činnost MŠMT ČR. doc. PaedDr. Ondrej KAŠČÁK, PhD. – vedoucí katedry školskej pedagogiky PdF TU v Trnavě; působí též jako vědecký pracovník SAV. Výzkum orientuje na školskou a vzdělávací politiku, školskou etnografii, sociologii dětství a sociologii vzdělávání. Je vedoucím redaktorem časopisu Journal of Pedagogy, členem Skupiny expertů na sociální aspekty vzdělávání a přípravy (NESET) při EK, členem Rady pro systémové změny ve školství při MŠ SR. Je členem vědeckých rad (PdF TU, ÚVSK SAV, ŠPÚ), pracovních skupin GA VEGA, KEGA a vědeckých společností a asociací - Sektion Soziologie der Kindheit, Deutsche Gesellschaft für Soziologie, ČAPV. Jeho studie Communists, Humboldtians, neoliberals and dissidents: or the path to a post-communist homo oeconomicus vyšla v listopadu 2016 v prestižním časopise z oblasti pedagogických věd Journal of Education Policy. Časopis se nachází v top 20 a v prvním kvartilu kategorie Education & Educational Research (Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Reports) a kategorie Education (Elsevier, B. V., SCImago Journal Rank). K návrhu na složení komise nebyly ze strany členů VR žádné připomínky. Výsledek hlasování VR (21 přítomných): 20 hlasů kladných, 0 záporných, 1 se zdržel. Závěr: VR PdF MU schválila návrh na složení komise pro habilitační řízení dr. Hladíka. PaedDr. Hana STADLEROVÁ, Ph.D. – odborná asistentka katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.  Obor: Výtvarná výchova  Jako habilitační práce byla v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, jeho § 72 odst. 3 písm. c) předložena tiskem vydaná monografie, která přináší nové vědecké poznatky: STADLEROVÁ, Hana. (2015). Speciální výtvarná výchova v pomáhajících profesích. Brno: MU. 220 s. ISBN 978-80- 210-8128-4.  Návrh složení habilitační komise: předseda: prof. PaedDr. Radek HORÁČEK, Ph.D. – KVV PdF MU, člen VR PdF MU. členové: doc. PaedDr. Hana HORKÁ, CSc. – katedra pedagogiky PdF MU. Zabývá se školní pedagogikou, soudobými otázkami teorie výchovy, environmentální edukací a ekologickou výchovou. Je (byla) řešitelkou a spoluřešitelkou grantů s uvedenou problematikou (GAČR, VZ, GA MU). Na PdF MU je členkou oborové rady DSP v oboru Pedagogika, úspěšnou školitelkou doktorandů tohoto oboru, mezi které se řadí i uchazečka; působí též v oborové komisi Didaktiky geografie. doc. PhDr. Marie FULKOVÁ, Ph.D. – katedra výtvarné výchovy PdF UK v Praze. Na PdF MU je členkou OR DSP Výtvarná výchova. Ve své vědecké činnosti se zabývá problematikou vizuální gramotnosti, interdisciplinárních přístupů a vizuálních teorií ve výtvarné výchově, věnuje se výzkumu didaktických přístupů k strukturaci obsahů vyučování ve výtvarné výchově a v oblasti zprostředkování umění, se zaměřením na současné výtvarné umění a jeho kognitivní potenciality v kulturní edukaci. Výzkumný kontext zahrnuje sociální a kulturní souvislosti galerijní a muzejní edukace a kritickou analýzu vztahů mezi vzdělávacími a kulturními institucemi. Široká je její spolupráce se zahraničím (Velká Británie, Japonsko, Finsko, Španělsko, Portugalsko, USA, Kanada), kde působí i v různých orgánech a funkcích. doc. Mgr. Jitka GÉRINGOVÁ, Ph.D. – katedra výtvarné kultury PdF UJEP v Ústí nad Labem. Na PdF MU je členkou OR DSP Výtvarná výchova. Věnuje se artefiletice, arteterapii, problematice učitele jako pracovníka pomáhající profese, hodnocení ve výtvarné výchově, zprostředkování výtvarné tvorby. Zabývá se i mytologií, kulturou a uměním v psychologii, ritualizací běžných či svátečních činností z ženského úhlu pohledu. Na svém pracovišti je garantem doktorského studia a koordinátorem programu Erasmus. prof. PaedDr. Jaroslava Anna ŠICKOVÁ-FABRICI, Ph.D., akad. sochařka – katedra výtvarné výchovy PdF UK v Bratislavě. Věnuje se arteterapii, pořádá arteterapeutické dílny a kurzy, organizuje semináře a konference. Přednášela na evropských, amerických i australských univerzitách; absolvovala velký počet studijních a přednáškových stáží (Easter Univerzity - 5 School for Social Changes a Hahneman University ve Filadelfii, USA, Montclair State university v New Jersey, USA, Stony Brook school, Long Island, USA, High school Miyazaki, Japonsko, C.G.Jung Institut Soul, Jižní Korea a další). Arteterapii jsou věnovány i její knižní tituly – např. Základy arteterapie alebo Arteterapia – ú(zá)žitkové umenie?, Význam výtvarných materiálov a médií v arteterapii. V roce 2000 založila a dodnes vede organizaci Terra Therapeutica, a v roce 2010 Inštitút pre vzdelávanie v arteterapii. K návrhu na složení komise vznesl připomínku doc. Franiok – jde-li o tématiku speciální výtvarné výchovy, proč není v komisi zastoupen speciální pedagog? Prof. Horáček (navržený předseda této komise) uvedl, že publikační činnost dvou navrhovaných členek komise – doc. Géringové a prof. Šickové-Fabrici odpovídá tomuto zaměření; komise je sestavena tak, aby obsáhla veškerý odborný záběr uchazečky – jejím dominantním zaměřením je vyučování výtvarné výchově jako součást učitelství pro mateřské a základní školy. Do diskuse se dále zapojila prof. Vítková (akreditace oborů), doc. Němec (lze řešit oponentem z oboru Speciální pedagogika), prof. Horáček (předběžně se počítá jako s oponentem s doc. Pančochou), prof. Rabušic (složení komise je relevantní, rozhodující pro řízení jsou posudky na habilitační práci; bude-li mezi oponenty speciální pedagog zastoupen, bude vše v pořádku). Výsledek hlasování VR (21 přítomných): 16 hlasů kladných, 0 záporných, 5 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila návrh na složení komise pro habilitační řízení dr. Stadlerové. PhDr. Jitka LORENZOVÁ, Ph.D. – odborná asistentka katedry pedagogiky Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.  Obor: Pedagogika  Habilitační práce: Sociální pedagogika – věda, praxe, profese. K problému utváření oborové a profesní identity sociální pedagogiky  Návrh složení habilitační komise: předseda: prof. PhDr. Vlastimil ŠVEC, CSc. – IVŠV PdF MU, člen VR PdF MU. členové: prof. PhDr. Ivan LUKŠÍK, CSc. – katedra školskej pedagogiky PdF TU v Trnave. Sociální a pedagogický psycholog a pedagog, zabývá se výzkumem vzdělávání a péče o diskriminované děti a děti v těžkých životních situacích, přechodem mladých lidí z ústavní výchovy do běžného života a sociálními a pedagogickými otázkami sexuality, rodu a reprodukce. Je spoluautorem publikací Deti v ťažkých životných situáciách, Kultúra školy a výchovných zariadení a Sexualita a rodovosť v sociálnych a výchovných súvislostiach. Je členem redakční rady časopisu Human Affairs. Podílí se na realizaci výzkumných a aplikačních projektů zaměřených na ústavní výchovu, chudobu a marginalizaci dětí, sexuální a reprodukční zdraví v spolupráci s WHO, IOM a dalšími organizacemi. doc. PaedDr. Jan SLAVÍK, CSc. – katedra výtvarné kultury PdF ZČU v Plzni, člen VR PdF MU. doc. PhDr. Pavel VACEK, Ph.D. – katedra pedagogiky a psychologie PdF UHK v Hradci Králové. Oblastmi jeho vědeckého zájmu jsou: psychologické aspekty morálního vývoje, etická, mravní výchova a výchova charakteru, hodnoty, výchova k hodnotám, etická dimenze pedagogické profese, škola a prevence sociálně patologických jevů, prevence syndromu vyhoření v pedagogické profesi, kázeň ve škole, metody a postupy řešení kázeňských problémů. Je členem v oborových a vědeckých radách, členem ČPdS, EF ČR, AME, členem expertní komise MŠMT pro implementaci etické výchovy do škol ad. V letech 2005-2012 byl vedoucím katedry pedagogiky a psychologie PdF UHK, v letech 2012-2016 zastával funkci děkana PdF UHK. doc. Mgr. Radim ŠÍP, Ph.D. – katedra sociální pedagogiky PdF MU. Ve své odborné činnosti se zabývá těmito tématy: pragmatismus (Peirce, James, Dewey), filozofie výchovy se zaměřením na pragmatismus, dějiny okcidentálního myšlení, pozdní modernita, nacionalismus a postnacionalismus, neopragmatismus (Rorthy, Shusterman, Johnson, Hickman), pragmatistické pojetí tělesnosti (Shusterman, Johnson), pojetí těla a tělesnosti ve starověku, středověku a novověku, filozofie sportu (především sportovní mýty a moderní ideologie sportu). Habilitoval se před touto vědeckou radou v roce 2014 s habilitační prací Problematické aspekty současné pedagogiky z pohledu pedagogické filozofie. 6 K návrhu na složení komise nebyly ze strany členů VR žádné připomínky. Výsledek hlasování VR (21 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila návrh na složení komise pro habilitační řízení dr. Lorenzové. Prof. Šrámek upozornil na terminologii habilitačních řízení a řízení ke jmenování profesorem v cizích jazycích při překladu materiálů pro zahraniční členy komisí. Doc. Janík uvedl, že zahraničním účastníkům řízení se musí proces kvalifikačních řízení v ČR vysvětlit jako celek, poněvadž se od procesu v jiných zemích často výrazně liší. Prof. Rabušic – je třeba oficiálně používat terminologii, kterou zavádí vysokoškolský zákon. 2. Problematika doktorských studijních programů  Doc. Janík přednesl zprávu o výsledcích přijímacího řízení do doktorských studijních programů pro: - akademický rok 2016/2017 – zahájení studia jaro 2017 – viz příloha č. 1 tohoto zápisu; - akademický rok 2017/2018 – zahájení studia podzim 2017 – viz příloha č. 2 tohoto zápisu. Závěr: VR PdF MU bere na vědomí zprávu o průběhu přijímacích řízení do doktorského studia. Prof. Horáček informoval členy VR, že v katalogu prací bude nově na základě úsilí a spolupráce MŠMT, MK a MPSV ustavena profese s oficiálním názvem edukátor v kultuře, která zahrnuje i galerijního pedagoga – absolventa na PdF MU akreditovaného navazujícího magisterského, resp. doktorského studijního programu, který byl opěrným bodem argumentace při vyjednávání o zavedení nové profese.  Doc. Janík dále předložil ke schválení návrh školitelů nově přijatých studentů doktorských studijních programů se zahájením studia jaro 2017, resp. podzim 2017 – školitele schvaluje vědecká rada dle Studijního a zkušebního řádu MU – čl. 26 odst. 17 . Prof. Šrámek vznesl dotaz, o které jazyky v oboru Didaktika cizího jazyka jde. Doc. Janík: jde o jazyky na PdF MU rozvíjené, tj. anglický, německý, francouzský a ruský jazyk. Výsledek hlasování VR (21 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila navržené školitele nově přijatých studentů DSP – jejich seznamy jsou přílohami č. 3 a 4 tohoto zápisu.  Doc. Janík uvedl a okomentoval další bod z oblasti problematiky DSP: Na návrh předsedkyně Oborové rady doktorského studijního oboru Didaktika cizího jazyka prof. PhDr. Věry Janíkové, Ph.D., a společném projednání této záležitosti děkan předkládá VR v souladu s čl. 25 odst. 28 Studijního a zkušebního řádu Masarykovy univerzity ke schválení změnu složení uvedené oborové rady. Hlavním důvodem je potřeba obohatit její členskou základnu o zástupce didaktiky francouzského a ruského jazyka, neboť příslušná pracovní skupina AK schválila v létě 2016 fakultou předložený záměr o 7 Studium v programu nebo oboru se uskutečňuje podle individuálního studijního plánu pod vedením školitele. Školitele jmenuje a odvolává děkan na základě návrhu oborové rady a po schválení vědeckou radou fakulty. Děkan může návrh na jmenování, nebo odvolání školitele předložit vědecké radě ke schválení i z vlastního rozhodnutí po projednání s předsedou oborové rady. Školitelé jsou navrhováni z řad profesorů a docentů, samostatných nebo vedoucích vědeckých pracovníků. Ve výjimečném případě může děkan po schválení vědeckou radou jmenovat školitelem pro konkrétního studenta a konkrétní téma disertační práce akademického pracovníka, který nesplňuje požadavek stanovený v předchozí větě, nejméně však s titulem Ph.D., CSc. nebo Dr., popřípadě titulem ekvivalentním. 8 Členy oborové rady jmenuje a odvolává děkan po schválení vědeckou radou fakulty. Vychází přitom z návrhů zahrnutých v obsahu programu a návrhů zaměstnanců s příslušnou kompetencí. Kategorie zaměstnanců kompetentních předkládat tyto návrhy stanoví děkan. Návrhy změn ve složení již ustavené oborové rady předkládá děkanovi její předseda po schválení v oborové radě. Návrhy na změny ve složení oborové rady může děkan předložit ke schválení vědecké radě fakulty i z vlastního rozhodnutí po projednání s předsedou OR. 7 rozšíření záběru tohoto doktorského oboru o dvě výše zmíněné oborové didaktiky (doposud se jednalo pouze o didaktiku anglického a německého jazyka), a také jistá generační výměna. Návrh na ukončení spolupráce: doc. PhDr. Alena Lenochová, CSc., PdF UP v Olomouci (rok narození 1946, odchod do důchodu, zdravotní situace, vlastní žádost) doc. PhDr. Jarmila Mothejzlíková, CSc., FF UK v Praze (odchod do důchodu, nepokračuje v činnostech spojených s DS, jednání oborové rady se osobně nikdy nezúčastnila) prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc., FF Univerzity Pardubice (platný člen na počátku fungování OR, jednání OR se zúčastnil osobně pouze jednou, pedagogika, kterou reprezentoval, je zastoupena dostatečně). Nové členky: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., KFJL PdF MU doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D., KRJL PdF MU doc. PaedDr. Eva Stranovská, PhD., katedra germanitiky FF UKF v Nitře Připomínky k návrhu nebyly ze strany členů VR vzneseny. Výsledek hlasování VR (21 přítomných): 21 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: VR PdF MU schválila navrženou změnu ve složení OR doktorského studijního oboru Didaktika cizího jazyka. 3. Schválení odborníků pro státní závěrečné zkoušky V souladu s § 53 odst. 29 zákona o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů v platném znění a dle čl. 23 odst. 1 Studijního a zkušebního řádu MU10 byla předložena žádost o schválení odborníků pro komise SZZ. Ze strany členů VR nebyly vzneseny žádné připomínky a návrh, který je přílohou č. 5 tohoto zápisu, byl jednomyslně schválen. Výsledek hlasování VR (22 přítomných): 22 hlasů kladných, 0 záporných, 0 se zdrželo. Závěr: Vědecká rada schválila navržené odborníky pro státní závěrečné zkoušky. 4. Různé – informace v rámci tohoto bodu podal děkan fakulty, doc. Němec:  Informace: Dne 24. 1. 2017 bylo ukončeno habilitační řízení PhDr. Martina Lachouta, Ph.D., v oboru Pedagogika na vlastní žádost uchazeče ze zdravotních důvodů.  Příští zasedání VR PdF MU se budou konat 7. listopadu 2017 a 16. ledna 2018. 5. Přednáška a habilitační řízení PhDr. Zory SYSLOVÉ, Ph.D., obor Pedagogika Před vědeckou radou proběhla přednáška a uskutečnilo se habilitační řízení v oboru Pedagogika paní PhDr. Zory Syslové, Ph.D., odborné asistentky katedry primární pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. 9 Právo zkoušet při státní zkoušce mají pouze profesoři, docenti a odborníci schválení příslušnou vědeckou, uměleckou nebo akademickou radou. 10 Každá ze součástí státní zkoušky se koná před zkušební komisí (dále jen ”komise”). Členy komise jsou vždy a) profesoři a docenti jmenovaní děkanem podle § 53 odst. 2 zákona, popřípadě i b) další odborníci jmenovaní děkanem po schválení vědeckou radou fakulty podle § 53 odst. 2 zákona, přičemž Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) může jmenovat další členy zkušební komise z významných odborníků v daném oboru (§ 53 odst. 3 zákona). Předsedu komise jmenuje na návrh děkana rektor. Předseda komise řídí její jednání a odpovídá za její činnost. Komise a její členové jsou jmenováni na dobu neurčitou. Předseda a členové komise jmenovaní podle písm. a), nebo b) mohou být se souhlasem příslušné vědecké rady odvoláni orgánem, který je jmenoval. 8 Řízení uvedl, komisi i oponenty představil doc. Janík. Předseda habilitační komise prof. Švec seznámil VR s kandidátkou a přednesl návrh komise s odůvodněním k jejímu jmenování docentkou. Habilitační přednášku Výzvy pedagogického výzkumu předškolního vzdělávání vyslechli přítomní členové vědecké rady, předseda habilitační komise, oponentka habilitační práce doc. Majerčíková a četní hosté z řad odborné veřejnosti. Prezentace přinesla stručný přehled vývoje výzkumu předškolního vzdělávání a představila témata empirických studií realizovaných v oblasti předškolního vzdělávání v České republice v letech 2000–2016. Šlo o analýzy studií, které byly ve sledovaném období publikované v odborných časopisech a relevantních sbornících. Hlavním cílem přednášky bylo na základě výsledků těchto výzkumů formulovat výzvy, které výzkum přináší směrem ke společenské praxi, ale i do teorie a zpět do výzkumu samotného. Přehled výzkumů naznačuje změny v jejich vývoji ve sledovaném období, zejména z hlediska využité metodologie. Hlavní výzvou je potřeba realizovat koordinovanější výzkumy s podporou státu, které by umožnily budování hlubšího porozumění procesům spojeným s předškolním vzděláváním. V diskusi k přednášce vystoupili: prof. Košut (školy Montessori), prof. Spáčilová (výuka cizího jazyka v MŠ), prof. Vítková (práce prof. Monatové), doc. Richter (dvojkolejnost vzdělávání odborníků pro mateřské školy – na středních i vysokých školách). Jako habilitační práce byla předložena v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (dále jen „zákon“), jeho § 72 odst. 3 písm. c) tiskem vydaná monografie, která přináší nové vědecké poznatky: SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. Brno: Munipress, 2017. ISBN 978- 80-210-8475-9 (tisk), ISBN 978-80-210-8476-6 (elektr.). doi: 10.5817/CZ.MUNI.M210- 8476-2016. V úvodu její obhajoby zazněly posudky oponentek: doc. Majerčíkové (FHS UTB ve Zlíně), za nepřítomnou doc. Lipnickou (PdF UMB v Banské Bystrici) přečetl její posudek doc. Franiok a za nepřítomnou doc. Šikulovou (PdF UJEP v Ústí nad Labem) přednesl zásadní pasáže jejího posudku doc. Pančocha. Poté uchazečka odpověděla na otázky formulované oponentkami v posudcích. V diskusi položili další otázky: doc. Franiok (inkluze, intergrace v MŠ, diagnostické schopnosti učitelek MŠ), prof. Košut (rozvoj estetické výchovy předškolních dětí pod tlakem masmédií), prof. Stuchlíková (specifičnost VŠ přípravy učitelek MŠ – diskusi k tomuto tématu doplnila doc. Majerčíková). V neveřejné diskusi vystoupili: doc. Stehlíková Babyrádová, doc. Mužík, doc. Píšová, doc. Vitásková, doc. Němec, dr. Klement, prof. Rabušic. Výsledek hlasování VR (23 přítomných): 16 hlasů kladných, 4 záporné, 3 neplatné. Závěr: Vědecká rada PdF MU nedoporučila děkanovi fakulty postoupit rektorovi MU návrh na jmenování paní PhDr. Zory Syslové, Ph.D., docentkou v oboru Pedagogika a v souladu s § 72 odst. 10 rozhodla řízení zastavit. V Brně dne 28. června 2017 doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. děkan Zapsala: D. Nesnídalová Četl: T. Janík, proděkan Příloha č. 1 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 20. června 2017 1 Zpráva o výsledcích přijímacího řízení do doktorských studijních programů pro akademický rok 2016/2017 – zahájení studia jaro 2017 Obor Forma Přihlášeno Přijato Nepřijato pro neprospěch Nedostavili se k přijím. zkoušce Zapsaní Didaktika cizího jazyka prezenční 1 1 0 0 1 kombinovaná 5 4 1 0 4 CELKEM 6 5 1 0 5 Hudební teorie a pedagogika prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 0 Pedagogika prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 1 1 0 0 1 CELKEM 1 1 0 0 1 Sociální pedagogika prezenční 1 1 0 0 1 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 1 1 0 0 1 Speciální pedagogika prezenční 4 3 0 1 3 kombinovaná 2 2 0 0 2 CELKEM 6 5 0 1 5 Speciální pedagogika AJ prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 0 Speciální pedagogika NJ prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 0 Výtvarná výchova prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 0 Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky prezenční 1 1 0 0 1 kombinovaná 1 1 0 0 1 CELKEM 2 2 0 0 2 Didaktika geografie prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 0 Jazyková a literární komunikace prezenční 0 0 0 0 0 kombinovaná 1 1 0 0 1 CELKEM 1 1 0 0 1 PdF MU CELKEM prezenční 7 6 0 1 6 kombinovaná 10 9 1 0 9 CELKEM 17 15 1 1 15 Zpracovala: Mgr. Hana Florková Příloha č. 2 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 20. června 2017 1 Zpráva o výsledcích přijímacího řízení do doktorských studijních programů pro akademický rok 2017/2018 – zahájení studia podzim 2017 Obor Forma Přihlášeno Přijato Nepřijato pro neprospěch Nedostavili se k přijím. zkoušce Zapsaní Didaktika cizího jazyka prezenční 6 6 0 0 Zápisydosudneproběhly. kombinovaná 3 3 0 0 CELKEM 9 9 0 0 Didaktika cizího jazyka (ang.) prezenční 1 1 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 CELKEM 1 1 0 0 Hudební teorie a pedagogika prezenční 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 Pedagogika prezenční 6 5 1 0 kombinovaná 0 0 0 0 CELKEM 6 5 1 0 Sociální pedagogika prezenční 0 0 0 0 kombinovaná 1 1 0 0 CELKEM 1 1 0 0 Speciální pedagogika prezenční 2 1 0 0 kombinovaná 0 *1 0 0 CELKEM 2 2 0 0 Speciální pedagogika AJ prezenční 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 Speciální pedagogika NJ prezenční 0 0 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 CELKEM 0 0 0 0 Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky prezenční 7 6 0 1 kombinovaná 0 0 0 0 CELKEM 7 6 0 1 Didaktika geografie prezenční 4 3 1 0 kombinovaná 0 0 0 0 CELKEM 4 3 1 0 Jazyková a literární komunikace prezenční 3 3 0 0 kombinovaná 0 0 0 0 CELKEM 3 3 0 0 PdF MU CELKEM prezenční 29 25 2 1 kombinovaná 4 5 0 0 CELKEM 33 30 2 1 * Uchazeči byla při přijímací zkoušce doporučena změna formy studia, uchazeč souhlasil. Zpracovala: Mgr. Hana Florková Příloha č. 3 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 20. června 2017 1 Školitelé nově přijatých studentů doktorských studijních programů pro akademický rok 2016/2017, zahájení studia jaro 2017 OBOR PRACOVIŠTĚ DOKTORAND Didaktika cizího jazyka: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. KNJL PdF MU Mgr. et Mgr. Tereza Harastejová Mgr. Pavla Petrová Mgr. Vojtěch Štilec doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. KRJL PdF MU Mgr. Olga Bobrzyková Mgr. Barbora Pávková Jazyková a literární komunikace doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. KČJL PdF MU Mgr. Anna Hronová Pedagogika: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. KGe PdF MU Mgr. Iva Frýzová Sociální pedagogika: doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D. KSoP PdF MU Mgr. Dagmar Krišová Speciální pedagogika: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. KSpP PdF MU Mgr. Nikola Ambrusová* Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá* Mgr. Zuzana Lenhartová* prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. KSpP PdF MU PhDr. Mgr. Petra Kramáriková doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. KSpP PdF MU Mgr. et Mgr. Martin Fiala Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. KVV PdF MU Mgr. Olga Búciová Mgr. Monika Szücsová * Studentky 3letého programu Speciální pedagogiky podaly přihlášku znovu do nově akreditovaného 4letého programu Speciální pedagogika. Zpracovala: Mgr. Hana Florková Příloha č. 4 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 20. června 2017 1 Školitelé nově přijatých studentů doktorských studijních programů pro akademický rok 2017/2018, zahájení studia podzim 2017 OBOR PRACOVIŠTĚ DOKTORAND Didaktika cizího jazyka: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. KAJL PdF MU Mgr. Ľuboš Masaryk doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. KFJL PdF MU Ing. Mgr. Hana Delalande doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. KAJL PdF MU Mgr. Adam Zeisek prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. KNJL PdF MU Mgr. Andrea Frydrychová Mgr. Pavla Petrová* Mgr. Vojtěch Štilec* doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. KRJL PdF MU Mgr. Janina Krejčí doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D. KAJL PdF MU Mgr. Marie Lahodová Vališová Mgr. et Mgr. Vendula Soběslavská Didaktika cizího jazyka (angl.): doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. KAJL PdF MU Mgr. Komla Younesi Heravi Didaktika geografie: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. KGe PdF MU Mgr. Radek Durna Mgr. Martin Stodůlka Mgr. Libor Trtek Jazyková a literární komunikace: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. KČJL PdF MU MgA. Miroslav Jindra doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc. KČJL PdF MU Mgr. Ondřej Pechník Pedagogika: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. KPd PdF MU Mgr. Veronika Lapšanská doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D. IVŠV PdF MU PhDr. Mgr. Monika Svobodová doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. KPd PdF MU Mgr. Tomáš Andrášik Mgr. Markéta Francová Mgr. Hana Koblihová Sociální pedagogika: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. KSoP PdF MU Mgr. Martina Blažková Speciální pedagogika: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. KSpP PdF MU Mgr. Petra Pecharová doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. KSpP PdF MU Mgr. Jiří Martinec Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. KVV PdF MU Mgr. Magda Strouhalová Mgr. Monika Szücsová* doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. KVV PdF MU Mgr. et Mgr. Bc. Lucie Hájková Mgr. Šimon Kříž Mgr. Milada Tkadlecová doc. Mgr.A. Pavel Noga, ArtD. KVV PdF MU MgA. Eva Havelková* * V průběhu studia studenti po domluvě se školitelem vstupovali do nového přijímacího řízení z důvodu změny formy studia. Zpracovala: Mgr. Hana Florková Příloha č. 5 k zápisu z jednání Vědecké rady Pedagogické fakulty MU dne 20. června 2017 1 Schválení odborníci pro komise SZZ Navrhovaný odborník (UČO) Katedra podávající návrh Mgr. Alena Bendová, Ph.D., UČO: 12845, absolventka DSP (2017) na PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., UČO: 135477, Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., UČO: 5686, Katedra sociální pedagogiky PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., UČO: 56187, Katedra sociální pedagogiky PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., UČO: 143665, Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání PdF MU, Katedra pedagogiky PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., UČO: 32695, Katedra speciální pedagogiky PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU Mgr. Petr Soják, Ph.D., UČO: 9726, Katedra sociální pedagogiky PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D., UČO: 14754, Katedra sociální pedagogiky PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU Mgr. František Tůma, Ph.D., UČO: 119281, Katedra pedagogiky PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU PhDr. Mgr. Helena Vaďurová, Ph.D., UČO: 44568, Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání PdF MU Katedra pedagogiky PdF MU Studijní program Studijní obor B7507 B-SPE Specializace v pedagogice všechny studijní obory programu - pedagogické disciplíny M7503 M-ZS5 Učitelství pro základní školy (pětileté) ZS15 Učitelství pro 1. stupeň ZŠ - pedagogické disciplíny N7501 N-PD Pedagogika všechny studijní obory programu - pedagogické disciplíny N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy všechny studijní obory programu - pedagogické disciplíny N7504 N-SS Učitelství pro střední školy všechny studijní obory programu - pedagogické disciplíny N7506 N-SPD Speciální pedagogika všechny studijní obory programu - pedagogické disciplíny Mgr. Miroslav Janík, Ph.D. (183873) Katedra německého jazyka a literatury PdF MU Studijní program Studijní obor B7507 B-SPE Specializace v pedagogice NJ3 Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro ZŠ B7507 B-SPE Specializace v pedagogice NJ3S Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání B7507 B-SPE Specializace v pedagogice LNJ Lektorství cizího jazyka - německý jazyk N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy NJ2 Učitelství německého jazyka a literatury pro ZŠ N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy NJ2 Učitelství německého jazyka pro ZŠ N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy NJJ Učitelství německého jazyka pro ZŠ a JŠ Mgr. Natálie Čeplová, Ph.D. (13913) Katedra biologie PdF MU Studijní program Studijní obor B7507 B-SPE Specializace v pedagogice PR3 Pedagogické asistentství přírodopisu pro ZŠ B7507 B-SPE Specializace v pedagogice PR3S Přírodopis se zaměřením na vzdělávání N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy PR2 Učitelství přírodopisu pro ZŠ PhDr. Petr Květon, Ph.D. (8622) od 1. 7. 2017 Katedra psychologie PdF MU Katedra psychologie PdF MU Studijní program Studijní obor B7501 B-PD Pedagogika všechny studijní obory programu - psychologické disciplíny B7506 B-SPD Speciální pedagogika všechny studijní obory programu - psychologické disciplíny B7507 B-SPE Specializace v pedagogice všechny studijní obory programu - psychologické disciplíny B7531 B-PMP Předškolní a mimoškolní pedagogika MS Učitelství pro mateřské školy - psychologické disciplíny B7505 B-VY Vychovatelství VY Vychovatelství - psychologické disciplíny M7503 M-ZS5 Učitelství pro základní školy (pětileté) ZS15 Učitelství pro 1. stupeň ZŠ - psychologické disciplíny N7501 N-PD Pedagogika všechny studijní obory programu - psychologické disciplíny N7503 N-ZS Učitelství pro základní školy všechny studijní obory programu - psychologické disciplíny N7504 N-SS Učitelství pro střední školy všechny studijní obory programu - psychologické disciplíny N7506 N-SPD Speciální pedagogika všechny studijní obory programu - psychologické disciplíny Zpracoval: Mgr. Petr Šimík