MUNI Zpráva z prověrky BOZP a PO 2022 V souladu s ustanovením § 108 odst. 5 zákona č. 262/2006 Sb. zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů. Masarykova univerzita, Farmaceutická fakulta Obsah 1 Úvodní ustanovení.......................................................................................2 2 Zjištěné závady a nedostatky.......................................................................4 3 Závěr...........................................................................................................5 1/5 Zpráva z prověrky BOZP a PO 2022 1 Úvodní ustanovení V souladu s ustanovením § 108, odst. 5 zákona č. 262/2006 Sb. zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů a čl. 2, bodu 12, písm. c) Směrnice rektora č. 10/2009 Stanovení organizace zabezpečení bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci na MU byla na všech pracovištích Farmaceutické fakulty MU (objekt 45, objekt 44, objekt 18) dne 14.2.2023 provedena prověrka BOZP. K provedení prověrky byla děkanem jmenována prověrková komise pro všechna pracoviště v následujícím složení. Předseda: Ing. Martina Ježková - tajemnice fakulty, Členové: Tomáš Vonášek - vedoucí oddělení SB Děk FaF MU, Ing. Sabina Grossová - za BOZP a PO, Přednosta příslušného ústavu nebo vedoucí zaměstnanec příslušného pracoviště. Prověrka byla zaměřena zejména na následující oblasti: a) Pracovnělékařské služby: platnosti smluvního vztahu s poskytovatelem pracovně lékařské péče, dokladů zdravotní způsobilosti zaměstnanců. b) Přidělování osobních ochranných pracovních prostředků: evidence výdeje OOPP. c) Dokumentace školení BOZP a provádění školení BOZP: seznámení zaměstnanců s pracovištěm, řidiči služebních vozidel, používání OOPP. d) Dokumentace ve vztahu k pracovním úrazům a nemocem z povolání: kniha úrazů, záznam o použití náplně lékárničky. e) Dokumentace ve vztahu k provozu strojů, technických zařízení, přístrojů a nářadí: průvodní dokumentace (zejména návody). f) Vybavení pracovišť: lékárničky první pomoci, bezpečnostní značení a tabulky, čísla tísňového volání. g) Únikové cesty a východy: cesty a východy volné a přístupné, dostatečné značení, volný únik, šířka komunikací. h) Provozovaná zařízení: stav zařízení, technických zařízení a nářadí. i) Sklady a skladování. j) Kontrola odstranění nedostatků zjištěných při předchozí prověrce. 2/5 ľpráv/a z prověrky BOZP a PO 2022 Prověrkou bylo zjištěno: 1. Revize a kontroly vyhrazených technických zařízení (VTZ) probíhají průběžně dle stanovených lhůt v souladu s právními a ostatními předpisy. Zjištěné závady jsou průběžně odstraňovány. Evidenci revizí a hlídání lhůt má pod správou vedoucí správy budov. 2. Revize PHP proběhla v listopadu 2022 - další proběhne v listopadu 2023. 3. Revize hydrantů proběhla v červenci 2022 - další proběhne v červenci 2023. 4. Prohlídka pracovišť poskytovatelem PLS MUDr. Přibylovou byla provedena v měsíci záři 2022. 5. Kontrola rizikového pracoviště spolu s ostatními pracovišti, poskytovatelem PLS MUDr. Skalníkovou, byla provedena 14.2.2023, o prohlídce byl vyhotoven záznam. 6. V souvislosti s novelou Vyhlášky č. 79/ 2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, (vyhláška o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče) byla ve spolupráci s personálním oddělením a přednosty ústavu zařazená nově vzniklá profesní rizika, o kterých byli informováni. 7. S výše uvedenou novelou souvisí povinnost absolvování periodických lékařských prohlídek některých zaměstnanců. 8. Zdravotní způsobilost zaměstnanců je průběžně kontrolována, všichni zaměstnanci mají platnou lékařskou prohlídku a jsou zdravotně způsobilí k práci. 9. V laboratořích ústavů jsou vyvěšeny příslušné provozní a laboratorní řády. 10. Proběhla kontrola evidence přidělování OOPP na jednotlivých pracovištích. 11. Obsah lékárniček v celém objektu je průběžně doplňován. 12. Evidence pracovních úrazů je vedena pro celou univerzitu centrálně z RMU, v kompetenci Provozního odboru RMU, odškodňovaní probíhá ve spolupráci s Právním odborem RMU průběžně, bez zbytečného odkladu. 13. Školení BOZP a PO formou e-learningu v aplikaci Is. Zpráva z prověrky BOZP a PO 2022 2 Zjištěné závady a nedostatky Zjištěné závady a nedostatky, návrh na odstranění Termín ÚPL - nepovolená zarážka, která brání uzavření protipožárních dveří neprodleně, průběžně kontrolovat ÚPL - PPS v původní verzi - nahradit neprodleně ÚMF - nepovolená zarážka, která brání uzavření protipožárních dveří neprodleně, průběžně kontrolovat Udržovat volný přístup k PHP průběžně Udržovat volné únikové cesty a východy průběžně Zpráva z prověrky BOZP a PO 2022 3 Závěr Během prověrky BOZP nebyly zjištěny žádné další zjevné závady a nedostatky. V Brně dne 24.02.2023 Předseda komise: Ing. Martina Ježková f\ ff Členové komise: Tomáš Vonášek Ing. Sabina Grossová Schválil: prof. PharmDr. Mgr. David Vetchý, Ph.D. / — \\ Zpráva z prověrky BOZP a PO 2022