dle inovovaných procesů v souladu s projektem ZIP MUNI (Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI) JS 2023 2 ▪ Veškeré informace a dokumenty jsou uvedeny na webu pedagogických praxí FF MU web FF MU záložka Student záložka Pedagogické praxe. ▪ Časová dotace činností a obsahová náplň předmětů pedagogické praxe (Praxe 1, 2, 3) je uveřejněna pod příslušnými předměty praxe na webu, pro jednooborové i sdružené studium. ▪ Podmínkou pro udělení zápočtu je odevzdání všech dokumentů uvedených v této prezentaci do odevzdávárny příslušného předmětu praxe v IS, jejichž kompletnost bude potvrzena manažerkou praxí v poznámkovém bloku „Kontrola dokumentů k pedagogické praxi.“ ▪ Studenti dobíhajících šablon nejednotného modelu pedagogických praxí (tzn. nyní absolvující jiné kódy předmětů praxe než XXXPP01/2/3J nebo XXXPP01/2/3S) se řídí obsahovou náplní stanovenou svými oborovými didaktiky, dále uvedené postupy a povinná dokumentace jsou pro ně plně závazné. ▪ Informační hybridní schůzka pro všechny studenty učitelských programů, kteří budou absolvovat v JS 2023 předmět(y) pedagogické praxe, se bude konat v pondělí 23. 1. 2023 ve 13:00 hod.v areálu Arna Nováka 1, učebna B2.23. Připojit on-line se můžete přes MS TEAMS na tomto odkazu. 3 (vyžaduje přihlášení do IS) ▪ Registrace pro JS 2023 bude možná v termínu od 2. 2. 2023 od 10:00 hod. do 19. 2. 2023, portál přístupný pro čtení od 26.1.2023. ▪ Pro pedagogické praxe využijte nabídky „Předmětové praxe“ a jako výchozí zvolte vždy filtr Filozofická fakulta. ▪ Nabídky lze dále přehledně filtrovat podle institucí (tzn. škol), data vložení nabídky, nebo abecedně dle učitelských aprobací. ▪ Podrobný postup máte uveden v této nápovědě. ▪ Pokud vám bude registrace zamítnuta, důvodem bývá zejm. překročení kapacity, opětovně zadejte svou registraci znovu na jiné místo. Nezadávejte najednou duplicitní žádosti. Svou registraci vždy navažte na konkrétní předmět praxe, který již musíte mít zapsán. Potvrzení registrace není automatické a může trvat i v řádu hodin, neboť je potřeba zohlednit kritéria konkrétního studia. ▪ Po schválení registrace vyčkejte cca 1-2 týdny na kontakt na svého provázejícího učitele v poznámkovém bloku předmětu praxe „Kontakt na provázejícího učitele“ a neprodleně si s provázejícím učitelem domluvte konkrétní harmonogram a detaily výkonu své pedagogické praxe. ▪ Sekce „Úkoly“ v portálu praxi je pro studenty dobrovolná a slouží k jejich vlastní evidenci splněných či nesplněných úkolů. Pozn. Portál v režimu předmětových praxí pro pedagogické praxe učitelských programů FF MU neumožňuje studentům založit vlastní místo k praxi. Místa k pedagogické praxi jsou nabízena garanty jednotlivých spolupracujících škol a jejich nabídku není možné studenty měnit. 4 ▪ V odůvodněných případech můžete nominovat školu vlastní. ▪ Vždy však musí být se školou uzavřena tzv. Dohoda o realizaci pedagogických praxí. Databázi těchto škol naleznete ZDE. ▪ Pokud vaše škola v databázi není, není možné k výkonu praxe přistoupit. Kontaktuje neprodleně manažerku praxí a domluvte se s ní individuálně na dalším postupu. ▪ Je-li se školou již dohoda uzavřena, sdělte manažerce praxí e-mailem parametry svého studia dle informací na webu (viz box „Mohu si domluvit praxi na jiné škole?“) Na základě tohoto sdělení bude manažerka praxí komunikovat s ředitelstvím školy. Schválení výkonu praxe je potvrzeno kontaktem na provázejícího učitele, který naleznete v poznámkovém bloku předmětu praxe a je pro studenty pokynem k neprodlené domluvě konkrétního harmonogramu praxe s provázejícím učitelem. ▪ Nominovat vlastní školu nebo domluvit si praxi na výše uvedených spolupracujících školách Dohody o realizaci pedagogických praxí lze pro výkon praxe v JS 2023 nejpozději do 3. 3. 2023. Pozn. Prosím pozor! Při výběru praxe na školách Dohody o realizaci pedagogických praxí studenti neprovádí registraci přes portál praxí. Každý předmět praxe musí být dojednán samostatně; i při „pokračování praxe“ z předchozího semestru (Praxe 2, Praxe 3) je nutné informovat manažerku praxí, která je v součinnosti s garantem praxí na škole. ▪ Sebe / hodnoticí nástroj dle Standardu profesních kompetencí studenta - k dispozici v IS, prosím prostudujte si důkladně metodické instrukce k jeho vyplnění a nezapomeňte svému provázejícímu učiteli zaslat link na jeho část odpovědníku. Na vypracování tohoto dokumentu se podílí student společně s provázejícím učitelem a didaktikem. Dokument je veden v elektronické podobě v IS a po jeho kompletaci jej student vloží do odevzdávárny předmětu praxe ve formátu tisku do PDF. K práci se Sebe / hodnoticím dokumentem v IS můžete využít tuto nápovědu. Prosím pozor, studenti vykonávající Praxi 1 (kódy předmětů XXXPP01J/S) vyplňují svoji evaluaci dvoufázově – viz podrobné informace v nápovědě a metodických instrukcích. ▪ Reflektivní deník, který průběžně doplňujete dle požadavků studijního programu. Odevzdání dokumentu je vyžadováno v elektronické podobě, kterou student vloží po ukončení praxe do odevzdávárny předmětu praxe. ▪ Učitelské portfolio – je dle definice „uspořádaný soubor prací studenta za průběh pedagogické praxe“. Jeho obsahem (vyjma Sebe / hodnoticího nástroje a Reflektivního deníku, tedy povinných dokumentů) by měly být dále např. náslechové listy, textové, grafické a jiné výstupy studenta, přípravy na výuku, učební pomůcky, prezentace, seminární práce atd. Pozn. Celkem tedy všichni studenti odevzdávají minimálně 3 dokumenty, všechny v elektronické podobě. 5 ▪ (tzn. registrovanou přes portál praxí) nemusíte dokládat žádné další dokumenty. Povinnými jsou pro vás pouze dokumenty uvedené na snímku 5. Konkrétní požadavky na jednotlivé části učitelského portfolia dle specifik vašeho programu vám sdělí váš didaktik. ▪ dokládají před začátkem pedagogické praxe Protokol o přijetí spolupracující školou podepsaný studentem, provázejícím učitelem a didaktikem (=garantem praxe na FF MU). Podpis dokumentu lze administrovat skenem a do odevzdávárny předmětu praxe se vkládá také pouze sken. 6 7 ▪ Nikoliv, smluvní zajištění provázejícího učitele probíhá bez součinnosti studenta. Pokud vás provázející učitel přesto pověří doručením nějakého dokumentu k rukám manažerky praxí, může se tak stát na základě jeho rozhodnutí, prosím informujte o této skutečnosti manažerku praxí e-mailem a následně dokument vložte na podatelnu budovy D, Arna Nováka 1, do schránky „Pedagogické praxe.“ ▪ U škol projektu ZIP MUNI je nutné v tomto semestru výkon praxe na škole ukončit nejpozději k 31. 5. 2023. Všechny povinné dokumenty je potom potřeba vložit do odevzdávárny předmětu praxe nejpozději do 11. 6. 2023. ▪ U spolupracujících škol Dohody o realizaci pedagogických praxí dbejte pokynů vašich didaktiků a harmonogramu vašeho studia. 8 Mgr. Dorotu Egerlovou Manažerku praxí dorota.egerlova@phil.muni.cz tel: +420 771 126 602 Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. proděkanka FF MU pro studium učitelských programů a celoživotní vzdělávání Mgr. Dorota Egerlová manažerka praxí