Platby hrazené převodem z účtu – zálohové platby, faktury, platební příkazy Všeobecné informace: Faktury a další doklady k zaplacení přijímá paní Kšicová, která doklad zkontroluje a předá k FK (finanční kontrola). Pokud doklady neobsahují všechny náležitosti a podklady, jsou vráceny zpět na pracoviště. Příkaz k zaplacení do banky je zadán až po FK. Zahraniční platby je nutné předat na EO ke zpracování s časovým předstihem. Podklady pro zahraniční platbu se zasílají k uhrazení na RMU. Není tedy možné tuto platbu provést ihned. Z každého dokladu musí být jasné, o jakou službu nebo zboží se jedná, kolik počitatelných měrných jednotek nám bylo dodáno. K faktuře za zboží patří dodací listy, které je potřeba dodat společně s fakturou. Dle Ústavy ČR je úředním jazykem v České republice čeština. Dle zákona o účetnictví a dalších zákonů a vyhlášek či předpisů je nutné mít všechny zaúčtované doklady v českém jazyce. Pokud je faktura či jiný doklad k proplacení v jiném jazyce, je potřeba doplnit překlad dokladu do češtiny. To stejné se týká i smluv. Objednávky většinou zadávají sekretářky pracovišť. Objednávka nesmí být vystavena až po dodání faktury, po odebrání zboží nebo služeb. Na objednávce musí uvedeno hůlkovým (tiskacím) písmem jméno a příjmení příkazce operace, jeho podpis a razítko pracoviště. (Výjimka „ Rámcové smlouvy “ : Objednávky podepíše elektronicky pan děkan. Další podpisy a razítka se nedoplňují. Objednávka se odešle na adresu dodavatele. Všechny smlouvy (v češtině) se evidují u paní Komárkové na EO. Tiskopisy: Platební příkaz (bude vyvěšen na dokumentovém serveru). Žádost o úhradu do zahraničí (bude vyvěšena na dokumentovém serveru). Fakturační údaje: 1) Fakturační adresa Masarykova univerzita Filozofická fakulta Arna Nováka 1 602 00 Brno Doklad lze proplatit také s adresou: Masarykova univerzita Žerotínovo nám. 617/9 602 00 Brno (Tato adresa se nedoporučuje, doklad může být na FF dodán pozdě.) 2) Identifikační kódy IČO: 00216224 DIČ: CZ 00216224 3) SWIFT CODE…. KOMBCZ PP 4) IBAN….CZ 43 0100 0000 0000 85636621 Předkontační razítka: (používají se k přehledné orientaci pro FK, pro zaúčtování a k následné kontrole dokladu, razí se na doklad). Zahrnují: číslo zakázky číslo podzakázky fakultní účet syntetický účet analytický účet podpis příkazce operace podpis správce rozpočtu podpis hlavní účetní číslo závazku, pod kterým je zaveden do systému v PC (v RUMBURu). Doklady dodané na EO k proplacení musí obsahovat: podpis příkazce operace číslo zakázky, z které bude platba provedena (pokud má zakázka více pracovišť, je nutné také uvést číslo pracoviště, pokud bude platba z OP VK z nepřímých nákladů, je třeba uvést NN/0100/číslo podzakázky/ číslo pracoviště) doklad, který je hrazen z OP VK, musí být opatřen razítkem projektu a číslem kapitoly, z které je hrazen objednávka nebo číslo smlouvy / může být i obojí přílohy. a) Tuzemská zálohová faktura (proforma faktura) zálohová faktura objednávka nebo číslo smlouvy přílohy. b) Tuzemský daňový doklad, faktura (může také být vyúčtování tuzemské zálohové faktury) daňový doklad objednávka nebo číslo smlouvy přílohy. (Vyúčtování tuzemské zálohové faktury – objednávka se dokládá stejná, jako byla uvedena u zálohové faktury.) Platební příkaz vyplněný platební příkaz objednávka nebo číslo smlouvy přílohy. Údaje, které jsou uvedeny v platebním příkazu, je třeba pro kontrolu doložit v tištěné podobě (údaje vytištěné z internetu, z e-mailu). Daňový doklad, faktura – vyúčtování zálohové platby (platební příkaz) daňový doklad objednávka nebo číslo smlouvy (objednávka se dokládá stejná, jako byla při zálohové faktu- ře) přílohy. Zahraniční zálohová faktura zálohová zahraniční faktura a vyplněná žádost o úhradu do zahraničí objednávka nebo číslo smlouvy přílohy. Údaje, které jsou uvedeny v platebním příkazu, je třeba pro kontrolu doložit v tištěné podobě (údaje vytištěné z internetu, z e-mailu). Žádost o úhradu do zahraničí – použije se v případě, pokud je třeba uhradit zahraniční platbu, a není k dispozici zahraniční proforma faktura vyplněná žádost o úhradu do zahraničí objednávka nebo číslo smlouvy přílohy. Údaje, které jsou uvedeny v žádosti o úhradu do zahraničí, je třeba pro kontrolu doložit v tištěné podobě (údaje vytištěné z internetu, z e-mailu). Zahraniční daňový doklad, faktura (může také být vyúčtování zahraniční zálohové faktury, nebo žádosti o úhradu do zahraničí, kterou se hradila platba předem) daňový doklad + vyplněná žádost o úhradu do zahraničí (při vyúčtování zálohové platby se již nevyplňuje) objednávka nebo číslo smlouvy. (Vyúčtování zahraniční zálohové faktury, žádosti o úhradu do zahraničí – objednávka se dokládá stejná, jako byla při zálohové faktuře nebo žádosti o úhradu do zahraničí,) Doklady, které je nutné přiložit k jednotlivým platbám: Platba – exkurze (pro platby z finančních prostředků určených na výuku lze platit jen exkurze uvedené ve studijním programu na daný semestr, u ostatních finančních zdrojů postupujte podle propozic zadavatele nebo dárce): datum konání akce program exkurze (i k zálohové platbě) seznam osob, které se exkurze zúčastnily (seznam osob se nemusí dokládat při zálohové platbě). Musí být označeni zaměstnanci, účastníci, kteří mají smlouvu § 1746 nebo jinou smlouvu. Pokud se účastní zaměstnanci, je třeba doložit 1. stranu CESu schváleného před cestou. Platba – zajištění stravování, pohoštění (platí pro finanční zdroje mimo těch, které jsou určeny na výuku, vždy dle propozic zadavatele): datum konání akce seznam osob, rozpis jídel (druh, cena za porcí, počet porcí, nesmí obsahovat alkohol!!!) podepsaný dodavatelem akce pro studenty organizované mimo Brno – uvádějte zvlášť zaměstnance, kteří si podávají CES, a následně se jim i krátí stravné akce v Brně – v případě konzumace stravy (oběd, večeře) personální oddělení krátí počet stravenek nebo příspěvků zaměstnavatele na obědy v menze. Na faktuře musí být uvedeno pohoštění (káva, chlebíčky, sušenky, apod.) nebo zajištění stravování (teplá jídla vč. rautu). Platba – přeprava osob, ubytování: datum konání akce seznam osob, které byly přepravovány. Musí být označeni zaměstnanci, účastníci, kteří mají smlouvu podle § 1746, OZ nebo jinou smlouvu. Pokud se účastní zaměstnanci, je třeba doložit 1. stranu CESu schváleného před cestou. Platba – konferenční poplatek: datum konání akce jméno účastníka 1. strana CESu (schváleného před cestou) pozvánka na konferenci.