Interní rozvojový projekt Podpora internacionalizace MU Na základě rozhodnutí vedení MU budou finanční prostředky z interního rozvojového projektu „Podpora internacionalizace MU“ čerpány na základě vnitřní soutěže s následujícími termíny a podmínkami: 1. Harmonogram: v průběhu roku 2018 budou vypsány dvě výzvy, jejichž uzávěrka bude a. k 4. 3. 2018 b. k 16. 9. 2018 Už v prvním termínu lze předložit žádosti pokrývající celý rok 2018. 2. Podmínky: žádosti musí pokrývat oblasti odpovídající prioritám rozvojového programu i aktualizace Dlouhodobého záměru MU[1]: A. Rozšíření nabídky výuky v cizích jazycích a získávání nových studentů - samoplátců B. Zajištění výuky zahraničními vyučujícími 1 Vznik[2] předmětů v cizím jazyce, jejichž obecný charakter umožní sdílení jednoho předmětu více fakultami, především v bakalářském stupni studia, a tedy vznik nových bakalářských oborů v cizím jazyce Dlouhodobé působení[3] zahraničních vyučujících v ucelených semestrálních kurzech 2 Vznik předmětů v cizím jazyce vedoucích ke vzniku nových bakalářských oborů Působení zahraničních vyučujících v intenzivní blokové výuce v rozsahu jednoho semestru 3 Vznik předmětů v cizím jazyce v rámci Masaryk University Summer School Působení zahraničních vyučujících v povinných a povinně volitelných předmětech vyučovaných v češtině, za předpokladu, že výuka v cizím jazyku je standardní součástí akreditovaného obsahu předmětu a že se zahraniční vyučující podílí na hodnocení studentů v kursu 4 Vznik ostatních nových předmětů v cizím jazyce (zejména kategorie povinné a povinně volitelné) Všechny kursy zajišťované zahraničními vyučujícími musí být řádně vedeny v ISu a být kreditově ohodnoceny. 3. O žádostech bude rozhodovat komise ve složení a. prorektor pro internacionalizaci; b. ředitelka pro strategii; c. ředitel CZS, která posoudí soulad žádost se záměry IRP a ADZ. 4. Výše finanční podpory: a. u nových předmětů A1, A2 až 50 tisíc b. u nových předmětů A3 až 20 tisíc c. u nových předmětů A4 až 30 tisíc d. u zahraničních vyučujících dle oprávněných nákladů 5. Proplácení finanční podpory: a. V případě rozšiřování nabídky výuky v cizích jazycích bude 30 % plánované podpory převedeno na zakázky jednotlivých HS ihned na krytí nutných materiálních výdajů; částka zbývající do výše stanovené odměny bude převedena na zakázku ve chvíli, kdy bude doloženo zavedení kompletního kursu do ISu; b. V případě hostujících vyučujících bude požadovaná částka převedena na zakázku příslušného HS neprodleně po schválení komisí (viz odst. 3). 6. Žádosti (za celé HS) budou zaslány na emailovou adresu hrebeska@czs.muni.cz na formuláři, který obdrží řešitelé projektu na jednotlivých HS. Z žádostí musí být zřejmé, kterými podporovanými aktivitami plánují fakulty naplňovat konkrétní priority, zdůvodnění a výše požadovaného čerpání, jakož i odpovědné osoby. 7. K 30. listopadu 2018 se předpokládá evaluace rozvojového projektu, včetně kontroly naplnění záměrů projektu ze strany fakult. ________________________________ [1] Pro zářijovou výzvu může být definice priorit modifikována. [2] Vznikem předmětu se rozumí jeho vytvoření, vybavení studijními materiály včetně interaktivní osnovy a jeho vypsání prostřednictvím ISu tak, aby byl k dispozici studentům. [3] Působením se rozumí pracovní poměr nebo dohoda o pracovní činnosti.