1/23 Závěrečná zpráva o využití Stipendijního programu na podporu studentských komunit Filozofické fakulty Masarykovy univerzity Název projektu Na doslech Základní cíle a přínos projektu Na doslech (www.nadoslech.cz) je projekt, který vznikl už v březnu roku 2020, jako reakce na první vlnu pandemie. Hlavním cílem projektu je vytvářet odborně vedená skupinová online setkání, která poskytují bezpečný a spolehlivý prostor pro sdílení starostí a prožívání účastníků s možností vzájemné inspirace v řešení obtíží. Klienti tak v těžké době získávají sociální oporu, pocit sounáležitosti a nové náhledy. Změny projektu (data změn s detailními informacemi) Projekt se v průběhu roku dočkal několika větších úprav, a to jak časových, tak obsahových. Některé byly vynuceny okolnostmi, jiné proběhly na základě potřeb dobrovolníků. Vždy ale byly prováděny se zřetelem na cíle projektu a snahou o budoucí rozvoj zachování projektu i po vyčerpání stipendijní podpory. Jednou z největších obsahových změn je dohoda moderátorů setkáních (dobrovolníků), že by rádi využili prostředky, které měli sloužit jako jejich odměna k uspořádání workshopu krizové intervence. Této změně bylo vyhověno i na základě posílení týmu o 3 studenty z FF MUNI, kterým workshop poskytl nové nástroje pro práci s klienty. Největší časový posun se odehrál kvůli potřebě prakticky vytvořit úplně nové webové stránky a nemožnosti spustit další části projektu bez toho. Po dlouhém vyjednávání se ukázalo, že bude jednodušší a finančně výhodnější nechat vytvořit webové stránky nové (vzhledem k anglické variantě webu, možnosti stránky samostatně upravovat, hostingu i novým funkcím). To sebou neslo potřebu najít nového zhotovitele. Ten bohužel krátce po začátku spolupráce onemocněl, a práce se tak znovu odložila. Nakonec byl nový web zhotoven na začátku prosince. (A jelikož je na anglickou verzi webu navázána propagace pro anglicky mluvící, posunula se i ta – probíhá nyní.) Propagační materiály byly vyrobeny, jen se zatím nemohly plně využít. Stejně tak se počkalo se spuštěním PPC reklamy. 2/23 Propagace českých grafik, včetně většího zacílení na studeny během podzimního semestru však byla dodržena. Propagace fakulty – druhy propagace Filozofická fakulta Masarykovy univerzity byla propagována skrze příspěvek na facebookové stránce Nenásilné komunikace, na které jsou jednotlivé setkání promována. Také bylo přidáno logo s informací o podpoře do grafik užívaných k propagaci projektu (českých i anglických). Logo s informací o podpoře s „proklikem“ na oficiální stránky FF MUNI bylo přidáno na web projektu, grafiky určené pro expat centra také obsahují zmíněné logo. Popis aktivit, na které byly požadované prostředky použity1 Tvorba nových webových stránek, jejich překlad, měření dopadu služby, tvorba grafik, vzdělávací akce pro dobrovolníky, propagace projektu Termín konání / Celková výše požadované částky 25 000 Kč (+ 3 000 Kč z vlastních zdrojů – darů) Kompletní finanční vyúčtování aktivity 28 000 Kč (25 000 Kč stipendium + 3 000 Kč z vlastních zdrojů – darů) Jednotlivé složky Částky Kompletní překlad webových stránek 3 000 Kč Vytvoření nových webových stránek 10 000 Kč Měření dopadu služby (konzultace s odborníkem a nastavení analytiky měření dopadu služby) 3 000 Kč Vzdělávací akce pro moderátory setkání (Workshop krizové intervence) 6 000 Kč Tvorba propagačních grafik (řešitelem projektu) 3 000 Kč 1 Řešitelé grantu si mohou upravovat velikost políček tabulky podle vlastní potřeby. Pokud řešitelé organizovali víc akcí, každá akce bude mít zvlášť tabulku 3/23 Propagace projektu (reklama na sociálních sítích) 3 000 Kč Prostor pro další informace o předkládaném projektu dle vlastního uvážení Vytíženost setkání Na doslech se do velké míry odvíjí podle aktuální epidemiologické situace a restrikcích namířených proti ní. Proto jsme krom vynuceného posunu způsobeného událostmi popsanými v sekci změn projektu, čekali s vyšší aktivitou placené reklamy na období, ve kterém je po našich setkání větší zájem. V tomto období se nyní nacházíme a dá se předpokládat, že v něm ještě chvíli setrváme. Zbytek prostředků tak bude využit v následujících týdnech pro propagaci setkání, jelikož je pravděpodobnější, že takto utracené peníze skutečně přinesou kýžené ovoce v podobě rozšíření povědomí o službě mezi lidmi, kteří ji potřebují. Náš tým byl rozšířen o 3 studenty Filozofické fakulty a 2 studenti psychologického ústavu FF MU v rámci projektu absolvovali stáž. V příštím semestru se vzhledem k rozšíření kapacit našeho týmu i narůstajícímu počtu sezení plánuje v možnostech praxe pro studenty pokračovat. Celkově se od dostání podpory zúčastnilo skupin přes 100 lidí. Rád bych přitom dodal, že od začátku podzimního semestru narůstá počet studentů, kteří se setkání účastní. Přesné metriky ovšem vzhledem k povahu služby a GDPR nedisponujeme. Příloha (pokud řešitelé organizovali více aktivit, příloha bude pro každou akci zvlášť): Fotodokumentace (každá akce min. 3 ks) Vzhledem k povaze setkání z nich nevznikají žádné záznamy ani screenshoty. Dodáváme proto alespoň příklady využití propagačních grafik. Propagační materiály (všechny druhy propagačních materiálů) Doklady o využití finančních prostředků (ve formě oskenovaného dokumentu v čitelné podobě s jasným označením, ke které aktivitě patří) Datum 15.12.2021 Podpis řešitele 4/23 Příloha č. 1. – CZ grafiky (propagační materiál) 5/23 6/23 7/23 8/23 Příloha č. 2. – ENG grafiky (propagační materiál) 9/23 10/23 11/23 12/23 13/23 14/23 Příloha č. 3. využití propagačních materiálů se zmíněním o podpoře od FF MUNI (FB stránka Nenásilné komunikace) 15/23 Příloha č. 4. Propagace projektu Na doslech skrze IS MUNI 16/23 17/23 18/23 Příloha č. 5. Logo FF MUNI na zápatí webových stránek projektu Na doslech 19/23 Příloha č. 6. Faktury a) Tvorba nového webu 20/23 b) Překlad stránek 21/23 c) Vzdělávací akce pro moderátory (1. lektorka) 22/23 d) Vzdělávací akce pro moderátory (2. lektorka) 23/23 e) Měření dopadu služby