1 / 5 Směrnice Filozofické fakulty Masarykovy univerzity č. 5/2025 PROVOZNÍ ŘÁD BUDOVY N NA ADRESE JANÁČKOVO NÁM. 2a, BRNO (ve znění účinném od 24. února 2025) Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon″) vydávám tuto směrnici: Článek 1 Předmět úpravy, úvodní ustanovení (1) Provozní řád stanoví pravidla provozu budovy N Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (dále jen „FF MU″ nebo „fakulta″) na adrese Janáčkovo nám. 2a, Brno. Podrobněji upravuje pravidla pro ochranu majetku, stanovuje podmínky pro zajištění požární ochrany, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a pro bezpečný pohyb a pobyt osob v této budově. (2) Všechny osoby, které se zdržují v této budově (zaměstnanci MU, studenti MU, nájemci, dodavatelé, návštěvy pracovní nebo soukromé povahy a ostatní osoby vstupující do areálu za vzdělávacím účelem), jsou povinny se řídit pravidly, která tento provozní řád upravuje, a umístěnými značkami, zavedenými signály a pokyny vydanými oprávněnými zaměstnanci. (3) Pro účely zjednodušení textu této směrnice se rolí či funkcí uvedenou ve formě generického maskulina rozumí role nebo funkce, kterou vykonávají osoby různého genderu. Článek 2 Vstup do budovy (1) Do budovy N je možné vstupovat hlavním vchodem zajištěným systémem elektronické kontroly vstupu. (2) Studenti a zaměstnanci MU, případně další oprávněné osoby vstupující do budovy hlavním vchodem, jsou povinni při vstupu osobně aktivovat vstupní zařízení (vstupní dveře) pomocí identifikační karty MU; přitom jsou povinni dbát na to, aby neumožnili vstup neoprávněné osobě. (3) Boční vchod je trvale uzamčen z vnější strany. (4) Vstup do budovy je umožněn v provozní době stanovené čl. 4 této směrnice. Článek 3 Vjezd a parkování (1) K parkování automobilů mohou zaměstnanci fakulty využít podzemní stání v areálu FF MU na ulici Arna Nováka (dále jen „areál AN″). Podmínky vjezdu a parkování se řídí provozním řádem tohoto areálu. (2) Parkování jízdních kol, koloběžek, jednokolových a dvoukolových osobních transportérů (segway) a podobných dopravních prostředků (dále jen „jiné dopravní prostředky″) je možné po předchozí domluvě na přilehlém dvoře. Je zakázáno umisťovat jiné dopravní prostředky do budovy. 2 / 5 (3) Jízda na jiných dopravních prostředcích, stejně jako jízda na kolečkových bruslích je v budově zakázána. Tento zákaz se netýká využívání dopravních prostředků zdravotně postižených osob. (4) V budově je zakázáno nabíjet jakékoliv elektrické dopravní prostředky. Článek 4 Pobyt v budově v provozní době (1) Provozní doba budovy je v pracovní dny od 6.00 do 22.00 hod. (2) V provozní době je povolen pobyt v budově všem zaměstnancům MU a dalším osobám, které zde vykonávají svou činnost zpravidla na základě smlouvy s MU. (3) Studující MU, účastníci celoživotního vzdělávání na MU a další osoby vstupující do budovy za vzdělávacím účelem v ní mohou pobývat v čase od 7.30 do 22.00 hod., pokud není pro realizaci vzdělávací činnosti stanovena dřívější doba. (4) V provozní době je v budově povolen pobyt rodinných příslušníků zaměstnanců fakulty za účelem jejich návštěvy. (5) Ostatní osoby neuvedené v předchozích odstavcích tohoto článku (např. pracovníci externích servisních služeb pro MU) informují o účelu své návštěvy sekretariát Ústavu hudební vědy FF MU, popřípadě správu budov. (6) V budově platí zákaz podomního prodeje, včetně nabídky pojišťovacích služeb, rozmisťování reklamních předmětů a letáků, politické nebo obchodní agitace a prezentace, prodejních nebo reklamních akcí apod. Osoby provozující tyto aktivity budou z budovy vykázány. Výjimku tvoří akce předem projednané a schválené tajemníkem fakulty. Článek 5 Pobyt v budově mimo provozní dobu (1) Děkan, proděkani, tajemník, pracovníci správy budov a pracovníci Centra informačních technologií FF MU (dále jen „CIT FF MU″) zajišťující servisní činnosti mají trvalý přístup do budovy. (2) Ostatní zaměstnanci MU mohou pobývat v budově mimo provozní dobu (tj. v pracovní dny od 22.00 do 24.00 hod., o víkendech a ve dnech pracovního klidu) na základě trvalého nebo časově omezeného písemného povolení vydaného tajemníkem. Schválená žádost bude předána na vrátnici areálu AN k evidenci. Při vstupu do budovy hlavním vchodem jsou tyto osoby povinny ohlásit a při odchodu odhlásit svůj pobyt na vrátnici areálu AN. (3) Mimo provozní dobu mohou dále ve vyhrazených prostorech budovy pobývat: a) účastníci akcí organizovaných dle čl. 9, b) účastníci akcí pro veřejnost organizovaných fakultou po vyhlášenou dobu jejich konání, c) pracovníci externích firem, kteří zde provádějí plnění díla na základě smluvního vztahu se souhlasem tajemníka nebo vedoucího správy budov. (4) Jakýkoliv neodkladný pobyt v areálu po 22.00 hod. jsou studující i zaměstnanci MU povinni ohlásit před 22.00 hod. na vrátnici areálu AN, interní telefonní linka 1510. Při ohlášení uvedou své jméno, místnost a důvod pobytu a interní telefonní linku na pracoviště. (5) O akcích pořádaných mimo běžnou provozní dobu musí být předem písemně (e-mailem) informována správa budov. Další podrobnosti jsou uvedeny v čl. 9 tohoto provozního řádu. 3 / 5 Článek 6 Ochrana majetku a osob (1) Každý zaměstnanec pracující v budovách fakulty je povinen předcházet poškození, ztrátě, zničení a zneužití majetku zde umístěného. Zejména pak odpovídá za uzamčení všech vstupů do svěřeného pracoviště, uzavření oken a vypnutí osvětlení a elektrických spotřebičů při odchodu z prostoru tohoto pracoviště, pokud odchází jako poslední. (2) V době od 24.00 do 5.00 hod je budova elektronicky zastřežena. (3) Budova je vybavena elektronickou zabezpečovací signalizací a systémem elektronické kontroly vstupu. Správu, údržbu, opravy a revize systémů zajišťuje správa budov ve spolupráci s CIT FF MU. (4) Stanovení podmínek zajištění požární ochrany a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen „BOZP″) v budově je specifikováno v příloze č. 1. (5) Z důvodu zvýšení bezpečnosti osob a ochrany majetku je v budově nainstalován kamerový systém vybavený záznamovým zařízením. Záznamy jsou uchovávány maximálně po dobu 48 hodin (podle kapacity záznamového zařízení) a mohou být využity pouze v souvislosti se zjištěním mimořádných událostí. Provoz kamerového systému zajišťuje CIT FF MU, které také zodpovídá za ochranu snímacích zařízení, přenosových cest a datových nosičů, na nichž jsou uloženy záznamy, před neoprávněným nebo nahodilým přístupem, změnou, zničením, ztrátou nebo jiným neoprávněným zpracováním. Přístup k záznamům zajišťuje pověřený pracovník CIT FF MU po předchozím písemném schválení tajemníkem. (6) Do všech prostorů budovy se tímto zakazuje vstupovat osobám: a) nemajícím žádný vztah a ani zájem k Masarykově univerzitě, b) se zbraní nebo jinými předměty, které jsou způsobilé ohrozit život nebo zdraví anebo pořádek, c) zjevně podnapilým nebo ovlivněným jinou psychotropní látkou a osobám se silně znečištěným oděvem, které svým projevem narušují vzdělávací nebo zkouškový proces, d) u nichž se lze důvodně obávat toho, že jejich chování může vést k narušování principů občanského soužití v rámci univerzitní obce, e) u kterých bylo zjištěno chování v rozporu s písm. a) až d) již v minulosti. (7) Zakazuje se vstup se zvířaty do budovy vyjma vstupu s asistenčními zvířaty. Zaměstnancům je povolen vstup se psem po předchozím souhlasu vedoucího příslušného pracoviště a souhlasu všech osob ve sdílené kanceláři. Odpovědnost za zajištění úklidu případného znečištění nese zaměstnanec, kterému byl vstup se psem povolen. (8) Polepování zdí a prosklených dveří plakáty a směrovníky je v budově zakázáno. Informační plakáty a oznámení jsou zveřejňovány prostřednictvím informačních panelů, které jsou k dispozici všem pracovištím fakulty. Článek 7 Klíčový režim a elektronická kontrola vstupu (1) V budově je zaveden systém generálního klíče. Náhradní vstup do všech dveří v budově zajišťuje správa budov. Generální klíč, zapůjčený z vrátnice areálu AN, je možné použít výhradně v souladu s pokyny správy budov. (2) Pověřený pracovník správy budov a pověřený pracovník sekretariátu Ústavu hudební vědy FF MU zabezpečují výdej klíčů jednotlivým zaměstnancům a oprávněným osobám proti písemnému potvrzení. 4 / 5 (3) Ztrátu přiděleného klíče je zaměstnanec povinen neprodleně ohlásit vedoucímu pracoviště. Ten rozhodne v součinnosti se správou budov o dalším postupu. (4) Při ukončení pracovního poměru jsou zaměstnanci povinni přidělené klíče od pracoviště odevzdat pověřenému pracovníkovi pracoviště, na kterém byl klíč vydán. Stejným způsobem postupují další oprávněné osoby při ukončení svého působení v budově. Vedoucí pracoviště odpovídá za vrácení klíčů od podřízených zaměstnanců. Vrácení klíčů potvrzuje odpovědná osoba na výstupním listu zaměstnance, resp. příslušným protokolem. (5) Je přísně zakázáno provádět svévolné výměny zámků, zámkových vložek a montáž přídavných zámků. Veškeré opravy a úpravy zámkových systémů zajišťuje výhradně pověřený pracovník správy budov. (6) Vstup přes elektronickou kontrolu vstupu je umožněn v souladu s přidělenými přístupovými právy. Článek 8 Úklid objektu (1) Úklid prostorů je zajišťován zaměstnanci FF MU. (2) Závady v bezpečnosti schůdnosti podlah vyžadující neodkladnou nápravu se ohlašují na vrátnici areálu AN, interní telefonní linka 1510. Článek 9 Správa a pronájem místností (1) Zasedací a společenské místnosti v budově jsou využívány pro běžný provoz FF MU, případně i dalších součástí MU. Externím uživatelům a organizacím jsou poskytovány na základě smluvního vztahu. Fakultní a univerzitní studentské spolky mohou užívat prostory fakulty ke svým aktivitám (spolková činnost, přednášky, bazary...) na základě dohody s tajemníkem fakulty. Za studentské spolky fakulty a univerzity se považují pouze ty, jež jsou uvedeny na příslušných stránkách Masarykovy univerzity. (2) Využívání výukových místností (učebny, seminární místnosti, posluchárny) koordinuje studijní oddělení fakulty, které vede evidenci v Informačním systému MU a koordinuje časový harmonogram v souladu s rozvrhy výuky. Předávání klíčů od pronajatých místností organizátorům akce a přebírání klíčů a místností zpět zajišťují pracovníci správy budov. Zaměstnanci fakulty mohou rovněž žádat o rezervaci učeben za účelem konání konferencí a jiných odborných akcí; tyto žádosti schvaluje tajemník fakulty, který zároveň povoluje využití poslucháren v době víkendů a ve dnech pracovního klidu. Článek 10 Kouření v budově (1) Kouření, používání elektronických cigaret, včetně zahřívaných tabákových výrobků, a vstup s otevřeným ohněm jsou zakázány ve všech prostorech budovy. (2) Porušení tohoto zákazu bude v případě zaměstnanců považováno za porušení základních povinností zaměstnance a lze z něj vyvodit příslušné pracovněprávní důsledky. Článek 11 Závěrečná ustanovení (1) Výkladem jednotlivých ustanovení této směrnice pověřuji tajemníka fakulty. (2) Průběžnou aktualizací této směrnice pověřuji vedoucího správy budov. (3) Kontrolu dodržování této směrnice vykonává vedoucí správy budov. 5 / 5 (4) Tato směrnice nabývá platnosti dnem podpisu. (5) Tato směrnice nabývá účinnosti dnem 24. února 2025. Přílohy: č. 1 – Stanovení podmínek zajištění požární ochrany a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci podepsáno elektronicky doc. Mgr. Irena Radová, Ph.D. děkanka