227. schůze Akademického senátu Masarykovy univerzity Zápis z řádného zasedání ze dne 14. 5. 2018 Program zasedání 1. Zahájení 1 2. Předání osvědčení o zvolení senátorem AS MU.. 2 3. Kontrola úkolů. 2 4. Změna Vnitřního mzdového předpisu MU.. 2 5. Rozpočet MU na rok 2018. 8 6. Pozemková agenda. 9 7. Volba členky Volební a mandátové komise AS MU.. 14 8. Různé. 14 A. Změna názvu Komise pro záležitosti doktorského studia a začínajících vědeckých pracovníků AS MU 14 Přílohy zápisu 1. Prezenční listina 2. Přijatá usnesení 3. Změna Vnitřního mzdového předpisu MU 4. Investiční a neinvestiční rozpočet Masarykovy univerzity pro rok 2018 a střednědobý výhled Přítomni Členové AS senátoři uvedení v prezenční listině a v tabulce účasti, která tvoří přílohu č. 1 tohoto zápisu; při zahájení zasedání AS MU bylo přítomno 43 senátorů a senátorek; celkem se zasedání zúčastnilo 44 členů AS Zvaní hosté doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D., rektor doc. JUDr. Ivan Malý, CSc., prorektor pro internacionalizaci prof. Ing. Petr Dvořák, CSc., prorektor pro výzkum Mgr. Michal Bulant, Ph.D., prorektor pro studium a informační technologie doc. PhDr. Markéta Pitrová, Ph.D., prorektorka pro rozvoj Mgr. Marta Valešová, MBA, kvestorka Mgr. Tereza Fojtová, ředitelka pro komunikaci Mgr. Petr Pokorný, ředitel Odboru pro personální řízení RMU Ing. Tomáš Říha, vedoucí Provozního odboru RMU Další členové akademické obce MU 1. Zahájení Jednání zahájil předseda AS, Stanislav Balík, uvítal na zasedání všechny přítomné a konstatoval usnášeníschopnost AS MU. Ze zasedání se omluvili: Tomáš Pitner, Ivan Foletti, Zuzana Došlá, Daniel Kerekeš a Vladimír Štill. Předseda AS pověřil pořízením zápisu ze zasedání Petra Konopáče. Předseda AS uvedl, že není obsazen jeden mandát v SK za FF (rezignoval Matej Patrik Žitňanský). Budou vyhlášeny doplňovací volby. Rektor informoval ohledně jednání ČKR za přítomnosti ministra školství a jeho náměstků. Nemá zprávy ohledně rozpočtu ČR. Připravuje se novela ZVŠ, která by měla usnadnit dostudování studentům ve stávajících studijních programech. Očekává se pozitivní výsledek institucionální akreditace MU, neznamená to však, že MU získá akreditaci ve všech oblastech. Předseda AS navrhl program zasedání (viz program). Návrh programu byl schválen. 2. Předání osvědčení o zvolení senátorem AS MU Předseda VaMK (Petr Najvar) předal osvědčení Danielu Vázquez Touriňovi. 3. Kontrola úkolů Předseda AS informoval, že trvá žádost rektorovi, aby vedl diskusi o novele Volebního řádu AS MU. Úkol je v tuto chvíli na straně VaMK – komise svolala zasedání, kde se bude zabývat obsáhlými návrhy, které vzešly z vnitřní diskuse. 4. Změna Vnitřního mzdového předpisu MU Předseda AS uvedl, že rektor navrhl projednat změnu Vnitřního mzdového předpisu MU v termínu stanoveném JŘ AS. AS změnu vnitřního předpisu schvaluje nadpoloviční většinou všech členů. Úvodem rektor představil návrh této změny. V rámci širší dohody bylo rozhodnuto, že Vnitřní mzdový předpis MU bude měněn ve dvou fázích. Nejprve bylo dořešeno vymezení pracovních pozic. Následující jednání o změně mzdových tarifů byla přenesena na toto období, mimo jiné proto, že každá změna mzdových tarifů představuje obrovskou technickou zátěž pro jednotlivá personální oddělení. Optimální je provádět takovou změnu v polovině daného roku. Vyjednávání o změně mzdových tarifů probíhalo v posledních dvou letech. Čekalo se na to, jak dopadne vyjednávání o rozpočtu na rok 2018. Rektor zdůraznil, že předkládá primárně navyšování tarifů (nárokové složky mzdy), nikoliv nutně navyšování celkových mezd (tj. vč. nenárokových složek). Z hlediska výše mezd se jedná o neutrální opatření, které má naplňovat dlouhodobý závazek managementu MU vůči odborům vyjádřený v kolektivní smlouvě, tj. závazek, že nárokové části mzdy (tj. tarif + výkonnostní příplatek) budou tvořit nejméně 50 % průměrné mzdy. Tento požadavek je logický, přičemž výraznější vychýlení netarifních složek mzdy (zejm. mimořádných odměn) zavdává příčiny k podezření z netransparentnosti mzdové politiky na MU. Proto bylo usilováno o relativně výrazný posun tarifu, aby zaměstnancům byla dána vyšší jistota výše mzdy. Z toho důvodu je navrženo zvýšení tarifů plošně o 10 %. V případě docentů a profesorů je navrženo výraznější navýšení. První důvod je věcný, protože je zřejmé, že jsou to kategorie akademických zaměstnanců, které jsou rozhodující pro celý chod MU z hlediska akreditace. Zároveň jsou to pracovníci, kteří mají největší zátěž z hlediska výzkumného směřování univerzity. Minulý systém MU, který byl navyšován plošně po 5 %, byl velmi plochý, nebyla tam dostatečná progrese tarifů směrem k vyšším pozicím. Např. v kategorii docent a profesor tvoří nárokové součásti mzdy nejnižší podíl. Proto je adekvátní vyšší progrese těchto tarifů, aby u těchto kategorií byla udržena rozumná proporce mezi nárokovými a nenárokovými částmi mzdy. Druhým důvodem bylo to, že celkové reálné roční mzdy na MU jsou nejvyšší v ČR v rámci veřejných vysokých škol. O předkládaném návrhu byla vedena rozsáhlá diskuse s vedeními fakult. Pokud bude navržený mzdový předpis přijat, je třeba, aby došlo k úpravám v mzdové politice jednotlivých pracovišť tak, aby z důvodu změny tarifů nedošlo k dotčení výkonnostních příplatků. Zvýšení tarifů není legitimním důvodem pro snížení výkonnostních příplatků. V případě pracovišť, která neunesou celkový růst mezd, bude nutné korigovat výši nenárokových mimořádných odměn. Kromě schvalovacího procesu v AS probíhá vyjednávání s odbory o kolektivní smlouvě. Odbory považují 10% navýšení za minimum. Pokud by nebylo provedeno, lze očekávat, že nedojde k uzavření kolektivní smlouvy. Rektor dále sdělil, že toto navýšení bylo modelováno i s ohledem na dopady do rozpočtu příštího roku. Rektor navrhovaný kompromis považuje za rozumný. Je třeba, aby byl provázen implementací nového mzdového předpisu jako celku. Mzdový předpis říká jasně, že není třeba všechny zařadit na pozice podle kvalifikace, kterou získali, pokud nevykonávají práci, která je adekvátní např. pozici profesora či docenta. Profesor může být zařazen na pozici docenta, pokud jeho výkon odpovídá pozici docenta. Předpis je třeba vnímat v souvislosti s pravidelným hodnocením akademických pracovníků. Toto hodnocení již má na univerzitě standardizovanou podobu a je dokumentováno v IS. Děkanům a ředitelům, kteří fakticky vykonávají personální politiku na MU, jsou nabízeny dostatečné nástroje pro to, aby navýšení tarifů bylo vyváženo rozumnými personálními procedurami na úrovni fakult. Odměňování lektorů – rektor vychází z dohody s děkany, kteří neměli v tuto chvíli žádnou snahu zvýšení promítnout do kategorie lektorů. Tato pozice je využívána na fakultách odlišným způsobem, s odlišným obsahem práce a s odlišnou mírou využití těchto pozic. Rektor bude nabádat děkany, aby tam, kde je to adekvátní a kde je zátěž lektorů srovnatelná s docenty, bylo přistoupeno ke stanovení výkonnostních příplatků rozhodnutím děkana tak, aby tyto kategorie byly srovnatelné s kategoriemi habilitovaných pracovníků. Nic nebrání tomu, aby fakultní politiky adekvátně zohlednily pracovní zátěž lektorů. Diskuse (zápis je v tomto i v dalších bodech zjednodušenou a zkrácenou verzí diskuse, nejedná se o doslovný přepis) Předseda KAP Na úrovni KAP proběhla diskuse o odměňování. Zmínil některé podstatné argumenty – zvyšování tarifů jako souběžné snižování pohyblivých složek mezd (argumenty proti: dochází k demotivaci stávajících zaměstnanců, protože jsou hodnoceni spíše za minulé zásluhy než za současný výkon; pro: nízko nastavené tarify demotivují případné potenciální zaměstnance a v rámci akademické svobody by byla žádoucí jakási garantovaná jistota na rozumné výši). Dále zmínil argumenty strukturální, které se týkaly pozice lektorů oproti docentům a profesorům. Lektoři nemají možnost dosáhnout na flexibilní zdroje, jsou vázáni na fixní příjem. Strukturální posun relativně snižuje váhu lektorů. Dále vyzval, aby zastánci příslušných argumentů tyto své argumenty prezentovali, protože v rámci KAP nedošlo k jednoznačné shodě. Rektor Tarify byly doposud stanoveny obdobně jako na řadě jiných veřejných vysokých škol. Celkové mzdy MU jsou ale reálně o 30 % vyšší. Není důvod, aby MU neměla vyšší tarify zvláště v klíčových pozicích, např. tarif profesora je nedostatečný. Dále to souvisí se systematizací míst, kterou by musely provádět fakulty ve své režii. Oproti srovnání se mzdami profesorů v zahraničí (např. Německo) je výše tarifů (nárokové složky mezd) na MU zcela neadekvátní. Reálná mzda na MU se ale od základní nárokové složky diametrálně liší. Navrženou změnou je pracovníkům dávána vyšší míra jistoty. Při inzerování pozic je zajištěna garance základního příjmu na slušné úrovni. Zahraničním zájemcům o práci na MU se velmi špatně vysvětluje vnitřní mzdový systém, který je založen téměř výhradně na mimořádných odměnách, což je z hlediska mezinárodního měřítka neobvyklé. To, že 70 % mzdy tvoří u profesora nenárokové složky je např. v Německu nepředstavitelné. Dosavadní mzdová politika odpovídala stagnaci po krizi, 6 let nerostl rozpočet, tarify byly zvyšovány mírně. Dlouhodobě jsou tarify na MU vůči celkovým mzdám nastaveny nízko a je třeba toto korigovat. Ve veřejné sféře se odměny zvyšují a MU s tímto trendem musí držet krok. Smutná Nevnímá, že by současný systém znamenal relativně malou míru jistoty ve výši mzdy. Výši tarifu je nutné vnímat v kontextu celkové výše mzdy vč. nenárokových složek. Dovede si představit transparentní systém plnění určitých kritérií, který by vedl k nároku na další složky mzdy. Obává se demotivace odvádět určitou práci v minimálním standardu, který očekáváme od profesora a docenta. Nenalezla, kde jsou definovány pracovní pozice (např. u profesora a docenta). Souhlasila, že nároková složka mezd může být vysoká, pokud MU dokáže oprávněně někoho posunout výší mzdy na nižší pozici, pokud neplní roli, která se od něj požaduje. Rektor Doplnil, že pracovní pozice jsou definovány v katalogu pracovních pozic. Pokorný Katalog pracovních pozic je již měsíc platná vnitřní směrnice (neprochází schvalováním AS) a jsou v ní popsány charakteristiky pracovních pozic. Norma vznikla na základě rozsáhlé debaty, která byla vedena v souvislosti s vnitřním mzdovým předpisem. Vnitřní mzdový předpis jako takový obsahuje základní mantinely a katalog pracovních pozic na něj navazuje. Norma obsahuje i charakteristiku jednotlivých pozic akademických pracovníků, byla o tom vedena diskuse napříč všemi fakultami. Zde vzniklo i stanovisko, že Lektor II je pozice z hlediska mzdových tarifů na úrovni odborného asistenta a části vědeckých pracovníků. Smutná Jaké má MU nástroje na řešení situace, kdy docent, nebo profesor zjevně nebude vykonávat své úkoly? Pokorný Určité nástroje existují v rámci vnitřního mzdového předpisu. Existují čtyři základní mzdové složky, tarif je pouze jednou z nich. Dvě složky jsou osobní ohodnocení (dříve výkonnostní) a funkční příplatek za vykonávání určité funkce (např. vedoucí katedry). Další složkou jsou odměny. Filosofie je taková, že by měly být solidní tarify a zároveň by měla být významná složka v podobě osobního ohodnocení, které je založeno na hodnocení konkrétního zaměstnance, jeho dlouhodobého přínosu, atd. (měla by se v ní odrazit např. publikační činnost, dlouhodobá učitelská činnost, apod.). Měla by se mírně zmírnit či potlačit složka odměn, která byla mnohdy vyplácena relativně s malým přímým vztahem k vykonávané práci. Určitá cílová kritéria pro tuto složku mzdy mnohdy nejsou zcela transparentní, přesto tvoří významnou část celkové mzdy. Pokud má být zaměstnanci poskytnuta odměna, nemělo by se ideálně jednat o mimořádnou, ale o cílovou odměnu. Rektor Upozornil na paradoxní situaci, kdy se zdá, že se nachází ve zvláštní pozici – z pozice vedení korporace obhajuje navyšování tarifů proti odporu zaměstnanců. Rektor nezná případy profesorů, kteří by nic univerzitě nepřinášeli. Na většině fakult navržené navýšení tarifů nepůsobí větší potíže, většina fakult je spíše v situaci, kdy by potřebovala více profesorů. Když se někdo uchází o místo na MU, neví, jaká je průměrná mzda profesora. Celkové mzdy nejsou vidět. Nesmí se podceňovat psychologická role tarifu jako nástroje na stabilizaci zaměstnanců, které je nutné dobře vybírat. Je třeba mít náročná výběrová řízení, a proto byla prosazena změna řádu výběrových řízení (zejm. doplnění o mezinárodní prvek). Za poslední tři roky se zpřísnily podmínky na pravidelné hodnocení pracovníků. Požádal členy AS o důvěru, že se jedná o rozumné řešení. Bejček Ve vyjádření pana rektora postřehl určitý rozpor, protože to vypadalo, že se na jedné straně tarifem zvyšují celkové mzdy, toto však samozřejmě neplatí, což následně rektor potvrdil. Mění se toliko přeskupení mezi nárokovými a motivačními částmi mezd. Z hlediska selekčního potenciálu, o kterém mluvil pan rektor, je výhodnější, když je nároková složka mzdy menší, protože to „parazitního“ člověka odradí – za malý výkon má nízký nárok (tj. tarif). Naopak to zvyšuje výkonnost a zásluhovost. Na PrF mají léta systém motivace, který se týká jak výkonnostních složek, tak i systému odměn, řada věcí je kvalitativního charakteru. Osoba, která rozhoduje o výkonnostních složkách a odměnách, má před sebou vodítko a může se podle těchto kritérií řídit s minimálními korekcemi. Je problém, že se změní nejdřív tarif a teprve pak se budou hledat obsahové parametry pro jednotlivé pozice. Nedokáže si představit, že by děkan profesora, který má pracovní poměr profesora, zařadil do funkce docenta, nebo že by existovali „profesoři A“ (ti, kteří jsou plného práva a kteří splňují standardy) a „profesoři B“ (ti, kteří nemají odpovídající výkon). Vnímá určitou amotivační charakteristiku návrhu: ten, kdo odváděl kvalitní výkon, dostane z větší části nárokovou mzdu. Demotivační prvek je v tom, když daná osoba, která byla výkonově motivována, uvidí, že druzí mají ty samé peníze nebo větší, přestože neodvádí shodný výkon. Toto může některé demotivovat. Smutná Zkušenost PrF je odlišná v tom, že kritéria pro osobní ohodnocení a odměny zde existují, z pohledu PrF je systém transparentní. Je otázka, do jaké míry by bylo problematické navázat na transparentní pevná kritéria nikoliv závislá na subjektivním posouzení. To může být alternativa k navrženému systému. Zajímala se o fungování pohyblivé složky mezd. Má informaci, že pohyblivá složka bude údajně stále stejně velká. Upozornila, že projekty začnou postupně ztrácet jako součást rozpočtu osobní náklady. Obává se v této souvislosti demotivace v kontextu toho, o čem mluvil senátor Bejček a cesta zpět již nebude možná. Považuje za nebezpečné snížit balík motivačních peněz. Černá Podpořila návrh z pohledu akvizice nových docentů a profesorů. MU potřebuje, aby přicházeli noví lidé, kteří jsou ze zahraničí a nejsou to bývalí studenti. Má zkušenosti s tím, že v rámci výběrových řízení, kterých se účastnila, bylo nevysvětlitelné, že tarif (nároková složka) činí pouhých 30 %. MU ztratila adepty, protože jim nebyla schopna nabídnout adekvátní zaručené finanční ohodnocení. Zájemci nebyli ochotní přijmout, že 70 % mezd je formou odměn. Rektor Fakulty meziročně rostou průměrně o cca 13 %. Jsou fakulty, které rostou až o 18 %, ty budou schopny reálně navýšit mzdy. PrF nebrání nic v zachování jejího systému. PrF bude stále rozdělovat na mimořádné odměny cca ¼ mzdového rozpočtu a návrh nevyvolá zásadní změnu struktury mezd. Je to posun, který je graduální u profesorů, kterých není mnoho. O pár procent by vzrostl podíl tarifu u profesora a docenta, ale to budou jednotky procent, o které poroste relativní váha tarifu, nebude to tak, že by tarif byl např. 50 % celkové mzdy. Suchý Požádal zástupce PrF, aby nekategorizovali, co má dělat docent a profesor, variabilita je různá. Kategorizací by členové akademické obce MU spáchali více škody než užitku. I profesor, který negarantuje a nepíše, ale dokáže pro obor nadchnout např. 100 nových uchazečů, je pro obor nepostradatelný. Předseda AS Vnitřní mzdový předpis odkazuje na katalog pracovních pozic. AS může říct rektorovi, že vnitřní mzdový předpis neschválí, pokud nebude jeho součástí katalog pracovních pozic. AS může tedy mít na podobu katalogu vliv. Přidal se k podpoře navrhované změny. Nemyslí si, že se MU vzdává motivačních a demotivačních nástrojů. Zdaleka ne všechny psychologické a sociologické výzkumy potvrzují přímou úměru mezi odměnami a výkonem. Co se týče sjednocování kritérií v reakci na senátorku Smutnou – ví, že pokud by k něčemu takovému došlo, bylo by definování jednoho společného minimálního jmenovatele zcela bezvýznamné. Např. jen v rámci FSS existují diametrálně odlišná pracoviště. Nepodporuje debatu o sjednocování kritérií uvnitř MU. Koščík Zopakoval, co řekl na zasedání KAP. Navržené odstupňování tarifních složek není natolik dramatické, aby se jednalo o zcela zásadní změnu. Na LF nehrozí, že by byly omezeny finance pro odborné asistenty a zvýšení není natolik dramatické, aby se změnily mzdové poměry. Je to spíše krok, který by měl většině vyhovovat, protože klesne výše odměn, které může vedení rozdělovat, resp. klesne nepoměr odměn a zmizí tím i prostor pro svévoli. Stále zůstane dost peněz na motivační složky mezd. Malý Jako bývalý děkan má s touto problematikou zkušenost. Navrhovaný kompromis mu přijde relativně bezbolestný. Benefit spočívá v tom, že se zvyšuje jistota pracovníků a konkurenceschopnost při náboru, je to cena, která možná stojí za dílčí omezení. Vznesené obavy ostatních senátorů vnímá, ale neobává se jich. Vurm Oceňuje jistotu a stabilitu tarifních nárokových složek mezd. Zaujalo ho tvrzení pana rektora, že by se osobní ohodnocení nemělo měnit a mělo by být do jisté míry garantováno. Co však potenciálně donutí vedoucí kateder, aby nehýbali s touto složkou mezd? Dále se vyjádřil k nárůstu financí pro garanty na jeho fakultě a s tím souvisejícím otázkám. Rektor Výše osobního ohodnocení musí být založena na výsledcích hodnocení akademického pracovníka. Důvodem pro změnu nemůže být to, že se zvýšily tarify a že pracoviště nemá dostatek peněz. Podle celkových čísel růstu rozpočtu by neměla být v zásadě fakulta, která by neměla peníze na to, aby musela sahat na výkonnostní složky mzdy. Je si vědom problému s otázkou garantů, obdobně jsou si tohoto vědomi i děkani. Děkani byli upozorňováni na změnu funkčních příplatků garantům, protože zákon změnil požadavky na garanty. MU ve vnitřních předpisech přesunula na garanty mnohem větší zodpovědnost za studijní program. Je správné, aby příplatek garantům byl vyšší a byl stanoven společný univerzitní práh. Některé fakulty sáhly k větší redukci studijních programů a některé k menší, ale to samo o sobě nemůže uvést např. FF do ekonomické nerovnováhy. Považuje za správné, že garant má příplatek ve stanovené výši, protože nový systém hodnocení kvality po něm vyžaduje více práce a má též větší odpovědnost např. před MU a Národním akreditačním úřadem. Předseda AS Upozornil, že funkční příplatky pro garanty jsou již schváleny, resp. úprava je platná, ale ještě není účinná (viz prosincová novela vnitřního mzdového předpisu). Přišel Radim Šíp Kozubek Podpořil návrh. Zvýšení tarifu pomůže při náboru, zejm. osob ze zahraničí. Nedomnívá se, že to nabourá výkonnostní potenciály na jednotlivých fakultách. Rektor Upozornil, že meziroční nárůst rozpočtu na PrF je cca 15 %. Smutná Problematiku vnímala tak, že v rámci PrF bude snížena výkonnostní část mezd, kdežto netransparentní náhodně přidělovaná složka odměn není na PrF nijak závratná. Pochopila, že primárním záměrem je, aby netransparentní odměny přešly do balíku tarifů. Lízal Neprotestuje proti navýšení mzdových tarifů. Poměr, jakým se to činí, není z pohledu lektora ideální. Mluvil o pozici Lektora II. Minulým předpisem byla zrušena tato třída lektora. V současné době vidí další degradaci této pozice, protože navýšení mzdy na této pozici je pouze 10 %. Lektoři nemají možnost navýšit mzdy jako jiní akademici. Pokud chce MU dát jistotu a stabilitu profesorům a docentům, tak by měla být i dána lektorům. Lektoři realizují velkou část výuky, umožňují tím svým kolegům získat projekty a vyšší odbornost. Zeptal se rektora, jak se staví k pozici lektorů – neměli by i oni dostat lepší ohodnocení? Rektor Je si vědom problematiky lektorů. Model PřF není ale univerzální pro celou MU. PřF vždy bojovala za to, že výuka musí být spojena s vědou a že učit mají ti, kteří dělají vědu. Sama v praxi udělala větší dělbu práce, než v obecné rovině deklarovala. Rektor si nebyl jist, zda má motivovat zbytek MU k tomu, aby šli cestou výrazného odlišení role lektorů a habilitační dráhy. Nemá jednoznačný názor, zda je to správné řešení. Ve chvíli, kdy dojde ke zvýšení mezd lektorů jako u docentů, bude vyslán signál, že stát se lektorem je rozumná cesta. Je to však složitá debata, která se léta nevedla. Slíbil, že bude vést diskuzi o lektorech ve zbytku svého funkčního období. Není si jistý, zda je pro MU rozumná plošná motivace k tomu, aby si lidé volili cestu lektorů místo habilitací. Může to mít konsekvence pro chování zejména menších pracovišť. Dočasné řešení této problematiky by mohlo být takové, že by fakulty postupovaly podle svých strategií, které nejsou univerzální. Na PřF je větší množství lektorů, kterých se tato problematika týká, zatímco na řadě fakult jsou to jednotky osob. Shoda o ohodnocení na úrovni lektora není na úrovni fakult zatím dosažena. Rektor o tomto vyvolá debatu a považuje to za legitimní problematiku. Lízal Pokud se lektoři liší, proč nemají např. určité mzdové třídy? Například výzkumní pracovníci mají také své mzdové třídy (I–IV) a pokud jde míra zapojení tímto ohodnotit u pracovníků, kteří dělají pouze výzkum, tak by to mohlo být stejné i u těch, kteří zase naopak pouze učí (tedy mohl by být lektor I–IV). Upozornil, že za stávajícího nastavení nevidí perspektivu v pozici lektora. Hlasování o změně Vnitřního mzdového předpisu Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 44. Pro: 35 Proti: 2 Zdrželi se: 6 Nehlasoval: 1 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. b), podle § 17 odst. 1 písm. d) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů a podle ustanovení čl. 39 odst. 5 a čl. 45 odst. 3 Statutu Masarykovy univerzity schvaluje změnu vnitřního předpisu Vnitřní mzdový předpis Masarykovy univerzity ve znění, které tvoří přílohu zápisu. 5. Rozpočet MU na rok 2018 Rektor bod uvedl. Rozpočet na rok 2018 je schvalován až v květnu 2018 v důsledku horší disciplíny MŠMT v rozdělování rozpočtu VVŠ. Kvestorka hovořila o přípravě rozpočtu a rozpočet představila. Celkový rozpočet MU pro rok 2018 je přes 8 mld. Kč. Jedná se o nárůst o cca 22 %. Navýšení financí znamená zároveň nárůst práce. Rok 2018 je velmi náročný. Předpokládaný hospodářský výsledek je +30 mil. Kč. Rozpočet je neztrátový. Na navýšení se nejvýrazněji podílejí příspěvek na vzdělávací činnost, institucionální podpora a z projektů zejména MUNI4students. Část navýšení bude nutné použít na spolufinancování investičních akcí MU. Poměr garantovaných prostředků ze strany státu by měl být kolem 70 % v rámci normativu – MU se o tom dlouhodobě snaží přesvědčovat politickou reprezentaci. V případě střednědobého výhledu jde o odhad navýšení rozpočtu o 3 %. Je komplikované dělat dlouhodobé projekce, protože MU nedovede odhadnout budoucí rozpočtovou politiku státu ve vztahu k VVŠ. Stanovisko Ekonomické komise AS MU EK AS doporučuje Akademickému senátu schválit „Rozpočet MU pro rok 2018 a střednědobý výhled neinvestičního rozpočtu MU do roku 2020“. (Stanovisko přijato jednomyslně, přednesl je předseda EK Josef Menšík) Hlasování o schválení rozpočtu MU na rok 2018 Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 44. Pro: 44 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů schvaluje investiční a neinvestiční rozpočet Masarykovy univerzity pro rok 2018 a střednědobý výhled dle předloženého návrhu, který tvoří přílohu zápisu. Hlasování o rozdělení hospodářského výsledku za rok 2017 do finančních fondů Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 44. Pro: 44 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity schvaluje rozdělení hospodářského výsledku za rok 2017 do finančních fondů dle předloženého návrhu. 6. Pozemková agenda Předseda AS informoval, že materiály v rámci pozemkové agendy byly předloženy rektorem ve lhůtách dle JŘ. AS se k návrhům vyjadřuje nadpoloviční většinou přítomných. Pro schválení záměrů je rozhodující souhlas Správní rady MU. Kvestorka návrhy představila, jedná se o dva prodeje nemovitostí, sedm věcných břemen a koupi drobného pozemku. Podrobněji hovořila o prodeji kolejí Lomená 48 a rekreačního střediska Cikháj. Na zasedání byl přítomen Ing. Tomáš Říha, vedoucí Provozního odboru RMU. Kolej Lomená: V nejbližších letech by byla nutná velká investice do oprav. Kolej se nachází ve vzdálenější lokalitě v městské části Komárov, kde standardně neprobíhá výuka. Kolej se sice na podzimní semestr obsadí, ale v následujícím semestru (cca v dubnu) je obsazenost jen cca poloviční. Studenti si totiž najdou kvalitnější bydlení jinde. Z těchto důvodů se vedení MU rozhodlo nabídnout tuto nemovitost k prodeji. Jakmile dojde k ukončení transakce, plánuje se koupě internátu sester FN Brno u UKB (pokud to bude možné). Cílem není snižovat celkovou kapacitu lůžek kolejí. Kolej v rámci kampusu Bohunice bude mnohem vhodnější. Cikháj: Objekt vyžaduje rekonstrukci, není dostatečně vytížen. Jeho provoz končí každoročně ve ztrátě cca 1 mil. Kč a je nutné jej dotovat. Vedení MU po detailní revizi nemovitého majetku naznalo, že není třeba držet všechny nemovitosti a vlastnictví některých objektů nepřináší MU požadovaný efekt. S rozvojem investičních projektů očekává MU spolufinancování investic ve výši cca 100 mil. Kč. Došlo sice ke zvýšení celkového rozpočtu MU, ale spolufinancování si vyžádá část těchto peněz. Rektor doplnil, že dokončení rekonstrukce kolejí Vinařská povede k zachování stávající celkové ubytovací kapacity kolejí MU. Prodejem koleje Lomená by nemělo dojít k zásadnímu omezení nabídky ubytování pro studenty MU. Stanovisko Ekonomické komise AS MU EK AS doporučuje Akademickému senátu vyslovit s navrženými majetkovými operacemi souhlas. (Stanovisko přijato jednomyslně, přednesl je předseda EK Josef Menšík) Odešel Michal Koščík Proběhla diskuse ohledně podoby podkladů (pro potřeby vyjádření AS) k prodejům koleje SKM MU Lomená 48 a rekreačního střediska Cikháj 45. Na základě diskuse rektor upravil návrhy svých usnesení ve věci těchto prodejů a do obou usnesení doplnil minimální cenu, za kterou AS MU bude souhlasit s prodejem (viz následující dvě usnesení níže): „… a to minimálně za odhadní cenu … mil. Kč.“ Hlasování o prodeji nemovitosti Kolej SKM MU Lomená 48 Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 40 Proti: 0 Zdrželi se: 1 Nehlasovali: 2 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s prodejem nemovitosti Kolej SKM MU Lomená 48 v k. ú. Komárov, obec Brno, okr. Brno-město, a to minimálně za odhadní cenu 58,2 mil. Kč. Hlasování o prodeji nemovitosti Rekreační středisko Cikháj 45 Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 40 Proti: 0 Zdrželi se: 3 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s prodejem nemovitosti Rekreační středisko Cikháj 45 v k. ú. Cikháj, obec Cikháj, okr. Žďár n. Sázavou, a to minimálně za odhadní cenu 8,5 mil. Kč. Ing. Říha představil záměry zřízení věcných břemen. Požadavky na věcná břemena jsou ve většině případů vyvolána novou výstavbou MU. Hlasování o zřízení věcného břemene se společností E.ON Distribuce, a. s., na pozemku parc. č. 1338/5 Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 42 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Nehlasoval: 1 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene se společností E.ON Distribuce, a. s., na pozemku parc. č. 1338/5 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město. Hlasování o zřízení věcného břemene se společností Českomoravská energetika, s. r. o. na pozemcích v k. ú. Bohunice Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 42 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Nehlasoval: 1 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene se společností Českomoravská energetika, s. r. o., na pozemcích parc. č. 1338/37, 1338/21, 1338/10, 1338/25, 1338/17, 1331/78, 1331/126, 1331/320, 1331/75 a 1331/116 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město. Hlasování o zřízení věcného břemene se společností E.ON Distribuce, a.s., na pozemku parc. č. 1331/90 Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene se společností E.ON Distribuce, a.s., na pozemku parc. č. 1331/90 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město. Hlasování o zřízení služebnosti se společností Teplárny Brno, a.s., na pozemcích parc. č. 1626 a 1627 Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o zřízení služebnosti se společností Teplárny Brno, a.s., na pozemcích parc. č. 1626 a 1627, k. ú. Staré Brno, obec Brno, okr. Brno-město. Hlasování o služebnosti inženýrských sítí na pozemcích parc. č. 350/5, 350/6 a 350/8 Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí se záměrem zřídit služebnost inženýrských sítí na pozemcích parc. č. 350/5, 350/6 a 350/8 v k. ú. Pisárky, obec Brno, okr. Brno-město pro pana Jiřího Vaška. Hlasování o služebnosti stezky a cesty na části pozemku parc. č. 1347/2 v k. ú. Bohunice Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí se záměrem zřídit služebnost stezky a cesty na části pozemku parc. č. 1347/2 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město a služebnost inženýrských sítí na pozemcích parc. č. 1347/2, 1347/11 a 1349/2 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město pro společnost FINTIME s.r.o. Hlasování o zřízení služebnosti inženýrské sítě se společností UPC Česká republika, s.r.o., na pozemcích parc. č. 1681/112, 1681/110 a 1681/59 v k. ú. Starý Lískovec Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení služebnosti inženýrské sítě se společností UPC Česká republika, s.r.o., na pozemcích parc. č. 1681/112, 1681/110 a 1681/59 v k. ú. Starý Lískovec, obec Brno, okr. Brno-město. Kvestorka představila záměr koupě pozemku parc. č. 1680/2 v k. ú. Staré Brno. Jedná se o drobný pozemek pod schody u vchodu do PdF na ul. Poříčí. Hlasování o koupi pozemku parc. č. 1680/2 v k. ú. Staré Brno Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s koupí pozemku parc. č. 1680/2 v k. ú. Staré Brno, obec Brno, okr. Brno-město od Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. 7. Volba členky Volební a mandátové komise AS MU Předseda AS informoval, že Jiří Špalek rezignoval na své členství ve VaMK z důvodu časového vytížení. Jiří Špalek (jako člen AS) za sebe nominoval Marii Královou, která s nominací souhlasila. Volba proběhne veřejně, ke zvolení je třeba nadpoloviční většina přítomných. Nominace: Maria Králová. Maria Králová se krátce představila. Předseda AS zahájil diskusi. Nikdo se nepřihlásil. Volba členky VaMK AS MU – Maria Králová Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity bere na vědomí rezignaci člena Volební a mandátové komise AS MU doc. Mgr. Jiřího Špalka, Ph.D. a volí členkou Volební a mandátové komise AS MU Mgr. Marii Královou, Ph.D. 8. Různé A. Změna názvu Komise pro záležitosti doktorského studia a začínajících vědeckých pracovníků AS MU Předseda Komise pro záležitosti doktorského studia a začínajících vědeckých pracovníků AS MU (Pavel Lízal) navrhl zkrátit název této komise. Náplň práce komise zůstane beze změn. Hlasování o změně názvu Komise pro záležitosti doktorského studia a začínajících vědeckých pracovníků AS MU Počet přítomných členů AS MU byl před zahájením hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity mění název Komise pro záležitosti doktorského studia a začínajících vědeckých pracovníků AS MU na název Doktorandská komise AS MU s tím, že pracovní náplň komise se tím nijak nemění. Jakub Peschel se zeptal, jestli by se neměla k Vnitřnímu mzdovému předpisu MU (který byl schvalován na tomto zasedání) vyjadřovat i Doktorandská komise AS MU. Předseda AS odpověděl, že komisi nic nebránilo záležitost projednat. Nejbližší řádné zasedání Akademického senátu MU bylo svoláno na 4. června 2018. Na závěr předseda AS poděkoval všem přítomným za účast a ukončil zasedání v 18.30 hod. Zapsal: Petr Konopáč Text schválil: doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D., předseda AS MU, dne 25. 5. 2018. Zápis zveřejněn po sedmidenní lhůtě na uplatnění připomínek členů AS dne 4. 6. 2018. …………………………………………. doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D. Příloha č. 1 PREZENČNÍ LISTINA Zasedání Akademického senátu MU dne 14. 5. 2018 Komora akademických pracovníků Přítomen Nepřítomen Právnická fakulta prof. JUDr. Josef Bejček, CSc. X JUDr. Klára Drličková, Ph.D. X JUDr. Veronika Smutná, Ph.D. X Lékařská fakulta prof. MUDr. Milan Brázdil, Ph.D. X Mgr. Bc. Michal Koščík, Ph.D. X doc. RNDr. Josef Tomandl, Ph.D. X Přírodovědecká fakulta prof. RNDr. Zuzana Došlá, DSc. omluvena prof. RNDr. Zdeněk Glatz, CSc. X RNDr. Pavel Lízal, Ph.D. X Filozofická fakulta doc. Ivan Foletti, MA, Docteur es Lettres omluven Mgr. Petr Vurm, Ph.D. X Mgr. Daniel Vázquez Touriňo, Ph.D. X Pedagogická fakulta Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. X Mgr. Petr Najvar, Ph.D. X doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D. X Ekonomicko-správní fakulta Mgr. Maria Králová, Ph.D. X Mgr. Josef Menšík, Ph.D. – předseda KAP X doc. Mgr. Jiří Špalek, Ph.D. X Fakulta informatiky prof. RNDr. Ivana Černá, CSc. X prof. RNDr. Michal Kozubek, Ph.D. X doc. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D. omluven Fakulta sociálních studií doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D. X doc. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D. X PhDr. Petr Suchý, Ph.D. X Fakulta sportovních studií Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. X Mgr. Eduard Hrazdíra, Ph.D. X Mgr. Michal Kumstát, Ph.D. X Vysokoškolské ústavy Mgr. Karel Kubíček, PhD. X Mgr. Kamila Novotná X PhDr. Renata Prucklová X PREZENČNÍ LISTINA Zasedání Akademického senátu MU dne 14. 5. 2018 Studentská komora Přítomen Nepřítomen Právnická fakulta Lukáš Buchta X Oldřich Florian X Lékařská fakulta Natália Antalová X Albert Štěrba X Přírodovědecká fakulta Mgr. Michaela Tvrdoňová – předsedkyně SK X Bc. Ondřej Vymazal X Filozofická fakulta Mgr. et Mgr. Tomáš Varga X Mgr. et Mgr. Jan Werner X mandát neobsazen Pedagogická fakulta Karel Doleček X Mgr. et Mgr. Markéta Sedláková X Ekonomicko-správní fakulta Alexandra Bečková X Ing. Martin Murín X Ing. Ondřej Špetík X Fakulta informatiky Mgr. Jakub Peschel X RNDr. Vladimír Štill omluven Fakulta sociálních studií Ing. Mgr. Daniel Kerekeš omluven Jiří Němec X Fakulta sportovních studií Mgr. Tereza Králová X Bc. Michal Vlček X Příloha č. 2 PŘIJATÁ USNESENÍ Zasedání Akademického senátu MU dne 14. 5. 2018 1. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. b), podle § 17 odst. 1 písm. d) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů a podle ustanovení čl. 39 odst. 5 a čl. 45 odst. 3 Statutu Masarykovy univerzity schvaluje změnu vnitřního předpisu Vnitřní mzdový předpis Masarykovy univerzity ve znění, které tvoří přílohu zápisu. 2. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů schvaluje investiční a neinvestiční rozpočet Masarykovy univerzity pro rok 2018 a střednědobý výhled dle předloženého návrhu, který tvoří přílohu zápisu. 3. Akademický senát Masarykovy univerzity schvaluje rozdělení hospodářského výsledku za rok 2017 do finančních fondů dle předloženého návrhu. 4. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s prodejem nemovitosti Kolej SKM MU Lomená 48 v k. ú. Komárov, obec Brno, okr. Brno-město, a to minimálně za odhadní cenu 58,2 mil. Kč. 5. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s prodejem nemovitosti Rekreační středisko Cikháj 45 v k. ú. Cikháj, obec Cikháj, okr. Žďár n. Sázavou, a to minimálně za odhadní cenu 8,5 mil. Kč. 6. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene se společností E.ON Distribuce, a. s., na pozemku parc. č. 1338/5 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město. 7. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene se společností Českomoravská energetika, s. r. o., na pozemcích parc. č. 1338/37, 1338/21, 1338/10, 1338/25, 1338/17, 1331/78, 1331/126, 1331/320, 1331/75 a 1331/116 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město. 8. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene se společností E.ON Distribuce, a.s., na pozemku parc. č. 1331/90 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město. 9. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o zřízení služebnosti se společností Teplárny Brno, a.s., na pozemcích parc. č. 1626 a 1627, k. ú. Staré Brno, obec Brno, okr. Brno-město. 10. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí se záměrem zřídit služebnost inženýrských sítí na pozemcích parc. č. 350/5, 350/6 a 350/8 v k. ú. Pisárky, obec Brno, okr. Brno-město pro pana Jiřího Vaška. 11. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí se záměrem zřídit služebnost stezky a cesty na části pozemku parc. č. 1347/2 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město a služebnost inženýrských sítí na pozemcích parc. č. 1347/2, 1347/11 a 1349/2 v k. ú. Bohunice, obec Brno, okr. Brno-město pro společnost FINTIME s.r.o. 12. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení služebnosti inženýrské sítě se společností UPC Česká republika, s.r.o., na pozemcích parc. č. 1681/112, 1681/110 a 1681/59 v k. ú. Starý Lískovec, obec Brno, okr. Brno-město. 13. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s ustanovením § 9 odst. 2 písm. c) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů souhlasí s koupí pozemku parc. č. 1680/2 v k. ú. Staré Brno, obec Brno, okr. Brno-město od Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. 14. Akademický senát Masarykovy univerzity bere na vědomí rezignaci člena Volební a mandátové komise AS MU doc. Mgr. Jiřího Špalka, Ph.D. a volí členkou Volební a mandátové komise AS MU Mgr. Marii Královou, Ph.D. 15. Akademický senát Masarykovy univerzity mění název Komise pro záležitosti doktorského studia a začínajících vědeckých pracovníků AS MU na název Doktorandská komise AS MU s tím, že pracovní náplň komise se tím nijak nemění.