254. schůze Akademického senátu Masarykovy univerzity Zápis z řádného zasedání ze dne 3. 5. 2021 Program zasedání 1. Zahájení 3 2. Informace o změnách v členství AS MU.. 4 3. Kontrola úkolů. 4 4. Zpráva rektora. 4 5. Rozpočet MU pro rok 2021 a střednědobý výhled neinvestičního rozpočtu MU do roku 2023 5 6. Návrh na I. změnu vnitřního předpisu Jednací řád Rady pro vnitřní hodnocení MU.. 8 7. Návrh na III. změnu vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU.. 9 8. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení věcného břemene pro umístění rozvaděče vysokého napětí (VN) k pozemku p. č. 1331/20 k. ú. Bohunice dle uzavřené Smlouvy č. 1030052088/001 o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene ze dne 3. 8. 2020. 14 9. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) u PrF k pozemkům p. č. 1098/1, 1101, 1102/2, 1102/4 a 1102/5 v k. ú. Veveří 15 10. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě Tvrdého – Soukopova – Klácelova k pozemkům p. č. 123 a 324 v k. ú. Staré Brno a k pozemkům p. č. 49, 293, 294, 592, 773, 1037, 1065 a 1136/2 v k. ú. Stránice. 16 11. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě Žlutý kopec – náměstí Míru k pozemkům p. č. 380/53 a 375 v k. ú. Staré Brno a p. č. 595 v k. ú. Veveří 16 12. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě Kounicova – Kotlářská k pozemku p. č. 1024 v k. ú. Veveří 17 13. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě mezi PrF a PřF k pozemkům p. č. 280/2, 280/3 a 280/5 v k. ú. Veveří 17 14. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě PřF – Tučkova – Botanická k pozemkům p. č. 1645, 1646 a 1060/1 v k. ú. Veveří 18 15. Záměr rektora jmenovat člena Vědecké rady MU.. 18 16. Různé. 19 Přílohy zápisu 1. Prezenční listina 2. Přijatá usnesení 3. Neschválená usnesení 4. Překlad usnesení do anglického jazyka 5. Rozpočet MU pro rok 2021 a střednědobý výhled neinvestičního rozpočtu MU do roku 2023 6. Rozdělení hospodářského výsledku za rok 2020 do finančních fondů 7. I. změna Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení MU 8. Podstatné podmínky Smlouvy o zřízení věcného břemene pro umístění rozvaděče VN 9. Podstatné podmínky Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě u PrF 10. Podstatné podmínky Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě Tvrdého – Soukopova – Klácelova 11. Podstatné podmínky Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě Žlutý kopec – náměstí Míru 12. Podstatné podmínky Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě Kounicova – Kotlářská 13. Podstatné podmínky Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě mezi PrF a PřF 14. Podstatné podmínky Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě PřF – Tučkova – Botanická Přítomni Členové AS senátoři uvedení v prezenční listině a v tabulce účasti, která tvoří přílohu č. 1 tohoto zápisu; při zahájení zasedání AS bylo přítomno 47 senátorů a senátorek; celkem se zasedání zúčastnilo 49 členů AS Zvaní hosté prof. MUDr. Martin Bareš, Ph.D., rektor doc. PhDr. Břetislav Dančák, Ph.D., prorektor pro internacionalizaci prof. PhDr. Jiří Hanuš, Ph.D., prorektor pro personální a akademické záležitosti Mgr. Michal Bulant, Ph.D., prorektor pro vzdělávání a kvalitu doc. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., prorektor pro vnější vztahy a celoživotní vzdělávání doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D., prorektorka pro záležitosti studentů a absolventů doc. JUDr. Radim Polčák, Ph.D., prorektor pro rozvoj, legislativu a informační technologie Mgr. Marta Valešová, MBA, kvestorka Marián Kišš, M.A., Ph.D., kancléř doc. Mgr. Tomáš Kašparovský, Ph.D., děkan Přírodovědecké fakulty Mgr. Pavel Žára, M.A., tiskový mluvčí, RMU Další členové akademické obce a veřejnost Definice používaných zkratek AS Akademický senát Masarykovy univerzity CERPEK Centrum rozvoje pedagogických kompetencí CJV Centrum jazykového vzdělávání CTT Centrum pro transfer technologií CZS Centrum zahraniční spolupráce ČKR Česká konference rektorů EK Ekonomická komise Akademického senátu MU FaF Farmaceutická fakulta Masarykovy univerzity FI Fakulta informatiky Masarykovy univerzity HV Hospodářský výsledek IP DKRVO Institucionální podpora na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace IS MU Informační systém Masarykovy univerzity JMK Jihomoravský kraj JŘ Jednací řád Akademického senátu Masarykovy univerzity KAP Komora akademických pracovníků Akademického senátu MU LF Lékařská fakulta Masarykovy univerzity LK Legislativní komise Akademického senátu MU MF Ministerstvo financí České republiky MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky MU Masarykova univerzita NAÚ Národní akreditační úřad OP VVV Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání PrF Právnická fakulta Masarykovy univerzity PřF Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity PVČ Příspěvek na vzdělávací činnost RMU Rektorát Masarykovy univerzity RVH Rada pro vnitřní hodnocení Masarykovy univerzity SIMU Simulační centrum Lékařské fakulty MU SK Studentská komora Masarykovy univerzity SKM Správa kolejí a menz Masarykovy univerzity SR Správní rada Masarykovy univerzity UKB Univerzitní kampus v Bohunicích UPOL Univerzita Palackého v Olomouci ÚHOS Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ÚVT Ústav výpočetní techniky VMK Volební a mandátová komise Akademického senátu MU VR Vědecká rada Masarykovy univerzity VŘ Volební řád Akademického senátu Masarykovy univerzity ZVŠ Zákon o vysokých školách 1. Zahájení Předseda AS, Josef Menšík, uvítal na on-line zasedání všechny přítomné a konstatoval usnášeníschopnost AS. Pořízením zápisu ze zasedání pověřil JUDr. Lenku Mičkalovou. Diskuse (zápis je v tomto i v dalších bodech zjednodušenou a zkrácenou verzí diskuse, nejedná se o doslovný přepis) Předseda AS zahájil diskusi. Nikdo se do diskuse nepřihlásil. Hlasování o programu zasedání Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 47. Pro: 47 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Návrh programu zasedání byl schválen (viz program). 2. Informace o změnách v členství AS MU Předseda VMK stále eviduje jedno neobsazené místo ve SK a od minulého zasedání AS neproběhla žádná změna. Diskuse Předseda AS zahájil diskusi. Nikdo se do diskuse nepřihlásil. 3. Kontrola úkolů Předseda AS uvedl, že žádný formální úkol nebyl veden. Diskuse Předseda AS zahájil diskusi. Nikdo se do diskuse nepřihlásil. 4. Zpráva rektora Rektor sdělil, že dne 13. 4. 2021 proběhlo Kolegium rektora a rozšířené kolegium rektora. Probíhala jednání následujících orgánů: RVH (20. 4. 2021); EK a LK (26. 4. 2021); diskuse na SK (13. 4. 2021). 22. 4. 2021 – mimořádná porada s děkany (příprava na uvolňování praktické výuky, testování, očkování). Od 3. 5. 2021 se mohou akademičtí pracovníci VŠ registrovat k očkování – jedná se o pracovníky podílející se na kontaktní výuce studentů; bližší informace poskytnou fakulty a personální odbor RMU. Proběhlo jednání se zástupci JMK o využití dobrolnického centra MU při pomoci seniorům čekajícím na očkování. 26. 4. 2021 – předal jmenovací dekrety novým profesorům a setkal se s držiteli ERC Advanced grantů. 27. 4. 2021 – setkání se zástupci MU v NAÚ. Probíhají zasedání Krizového výboru a Krizového štábu. Prorektoři se zabývají tématy z minulého zasedání AS (např. diskusním fórem IS MU, které bylo probíráno i na LK); na poradě vedení v červnu 2021 se bude řešit otázka, jak se postavit k nežádoucímu chování i ve vztahu k disciplinárnímu řádu. Události vně MU: ČKR (15. 4. 2021); EUA Annual Conference (22. – 23. 4. 2021); podpis memoranda o spolupráci s ÚHOS (26. 4. 2021); EUA Strategy Group (28. 4. 2021); Kulatý stůl Vzdělávání, FSV UK (29. 4. 2021). 29. 4. 2021 – jednání na MŠMT s náměstkem Dolečkem, na kterém se řešil např. výhled a parametry rozpočtu na rok 2022; v pracovní skupině při MŠMT se řešila příprava na očkování. Pozvánka: konference Science for Society (12. 5. 2021). V ČKR budou probíhat v červnu volby do předsednictva ČKR – je vyzýván, aby kandidoval na pozici předsedy; nominaci vážně zvažuje, rozhodne se během krátké doby. ČKR má význam v celé řadě oblastí, je zapotřebí, aby byla sjednocujícím prvkem VŠ a měla by se věnovat prvkům, které VŠ primárně spojují a méně prvkům, které je rozdělují. Poděkoval končícímu AS a věří, že s novým AS naváže na stávající spolupráci. Diskuse Předseda AS zahájil diskusi. Nikdo se do diskuse nepřihlásil. 5. Rozpočet MU pro rok 2021 a střednědobý výhled neinvestičního rozpočtu MU do roku 2023 Předseda AS bod uvedl: • návrh předložil rektor v termínu stanoveném JŘ a tedy i ve lhůtě dle § 9 odst. 3 ZVŠ; • AS schvaluje dle § 9 odst. 1 písm. c) ZVŠ; • k přijetí návrhu je třeba nadpoloviční většina přítomných. Rektor poděkoval všem, kteří se podíleli na přípravě rozpočtu. Rozpočet prošel všemi schvalovacími procesy bez komplikací. Jeho výše je obdobná jako v roce 2020. V položkách, které jsou z dlouhodobého hlediska důležité pro udržitelnost, se zvyšuje podíl peněz na vzdělávání (PVČ) a výzkum (IP DKRVO). Dlouhodobá strategie MU (tlak na kvalitu atd.) vede k získávání většího podílu na národní úrovni. Věří, že i v roce 2022 bude rozpočet růstový, byť MU nečeká lehké období, z tohoto důvodu již vede jednání na MŠMT a MF. Úkolem rektora je obhajovat prorůstové rozpočty VŠ. Připravuje akademickou obec na období, které nemusí být jednoduché. MU má dobře nastavené vnitřní hospodaření a fondy, ze kterých se bude čerpat např. z důvodu investičních akcí. Rozdělení HV je navrhováno dle tradičních pravidel. Kvestorka uvedla, že celkový rozpočet činí 8,892 mld. Kč (neinvestiční část – 7,579 mld. Kč; investiční část 1,313 mld. Kč); pokles oproti roku 2020 je o 5 mil. Kč – týká se to hlavně oblasti investiční, ale nejde o zásadní pokles. Neinvestiční část – plánované výnosy 7,579 mld. Kč, plánované náklady 7,527 mld. Kč → plánovaný HV činí dle tohoto modelu 52,03 mil. Kč. Plánovaná výše výnosů je o 136 mil. Kč vyšší (tj. o 1,8%) oproti roku 2020, důvodem je především navýšení normativních zdrojů (PVČ, IP DKRVO) – příspěvky už reflektují výše příspěvků pro FaF na celý rok. Ve střednědobém výhledu státního rozpočtu se plánuje a je možné očekávat, že v příštích letech by mohlo docházet k mírným nárůstům v neinvestičních zdrojích. Pokud jde o plánované neinvestiční výnosy v kapitole státního rozpočtu pro VŠ, zde byl nárůst cca o 1 mld. Kč, ale pouze 600 mil. Kč šlo do PVČ a zbylé prostředky byly využity na další vyplácení doktorských studií. Struktura plánovaných neinvestičních výnosů – došlo k mírnému poklesu v ostatních veřejných prostředcích na vzdělávání (mírné snížení prostředků v projektech např. OP VVV). Větší pokles je ve vlastních zdrojích a doplňkové činnosti, kdy se jedná hlavně o prostředky z kolejného a stravného – krize v roce 2020 a 2021 způsobila velké ztráty SKM. Dokud krize neskončí, MU není schopna tyto ztráty nahradit jinými výnosy, samozřejmě získala v této souvislosti státní kompenzace, ale ty dosahují zhruba 1/8 ztrát, a proto v části čerpání fondů je vidět nárůst o 38,65 %, který tyto ztráty pokrývá. Investiční část – plánovaná částka investičního rozpočtu činí 1,313 mld. Kč (o 141 mil. Kč méně, než byl plán pro rok 2020; pokles o 10 %) – tento pokles je způsoben zejm. ukončením stavby SIMU. Nejvýznamnější plánované investice jsou v rámci projektů OP VVV a v investičních programech MŠMT – probíhají velké investiční akce (např. rekonstrukce přednáškových sálů na PrF, výměna zdrojů chladu na UKB). Významná je plánovaná částka 120 mil. Kč na nákup nemovitosti INBIT – minulý týden zastupitelstvo JMK schválilo celou investici, čeká se na uplynutí formálních lhůt atd. Poděkovala investičnímu odboru RMU, protože poslední rok byl komplikovaný z důvodu onemocnění COVID-19, což způsobovalo problémy na stavbách, přičemž za všemi těmito čísly je obrovské množství práce. Rozdělení HV za rok 2020 – navrhuje se rozdělit HV ve výši 103,1 mil. Kč do fondu rozvoje investičního majetku, rezervního fondu, fondu provozních prostředků a fondu odměn. Ušetřilo se na cestovném, službách a dalších oblastech a na druhé straně byly vyšší náklady, a proto považuje HV za rok 2020 za dobrý. Je třeba se na tato čísla dívat v globálním měřítku, MU je poskytuje MŠMT a MF, které pak říkají, že VŠ mají peněz dost a žádosti o kompenzace ztrát MU mohou znít nepřesvědčivě, protože je vidět, že má MU dostatečné zdroje v rezervách. Pokud se má MU rozvíjet jako univerzita a spolupodílet se na velkých investicích, musí šetřit. Střednědobý výhled neinvestičního rozpočtu MU pro období 2021 – 2023 – bylo uplatněno stejné pravidlo jako v posledních 3 letech – tj. mírný nárůst o 3 %; nejsou k dispozici žádné návody a metody, jak k tomuto přistupovat jiným způsobem. Stanovisko EK (přednesl předseda EK, K. Kubíček) EK doporučila AS vyslovit souhlas s rozpočtem MU pro rok 2021, střednědobým výhledem neinvestičního rozpočtu a rozdělením HV za rok 2020 do fondů dle návrhu, který byl předložen. Na EK proběhla drobná diskuse. Diskuse Senátor I. Foletti požádal o bližší vysvětlení fondu odměn u rozdělení HV za rok 2020. Kvestorka odpověděla, že je tradičním postupem MU převést 10 % HV do fondu odměn, z něhož rektor rozděluje odměny vedoucím pracovníkům MU. Senátor O. Špetík se dotázal, proč narostla položka ostatní v nákladech RMU a co se pod touto položkou skrývá. L. Hrdličková (RMU) odpověděla, že RMU spravuje své finanční prostředky, které následně čerpá, ale do rozpočtu plánuje i finanční prostředky, které jsou určeny k převodu ostatním fakultám – tzn. centralizace na GAMU (cca 55 mil. Kč bude následně rozděleno v interní soutěži) a nelze takové prostředky plánovat v jiné položce. Totéž se týká rezervy, v konceptu centralizovaných prostředků jsou i rezervní položky z centralizovaných prostředků, je tam rezerva rektora, kvestora – tyto výdaje také nemají přesné určení. FPP (23 mil. Kč) představují další plánované převody na podporu např. personální politiky, spolufinancování neinvestičních částí projektů. Skutečnost se od plánu velice liší, v položce skutečnost jsou pak reálné ostatní náklady, do kterých např. spadá tvorba fondů, bankovní poplatky, pojistné apod. Plán a skutečnost se liší i u mzdových nákladů – plán je nižší než skutečnost, což se např. týká způsobu plánování odměn, které v rozpočtu nejsou úplně alokovány a pak se na ně využívají různě rezervy. V převážně většině se jedná o centralizované položky, které budou rozděleny v rámci roku. Předseda AS dodal, že rozdíl v plánované položce ostatní v nákladech RMU je oproti plánu minulého roku 5 %. Předsedkyně KAP uvedla, že v roce 2020 se při debatě o rozpočtu a přesunu FaF hovořilo, že FaF se zatím bude nacházet v budovách Veterinární univerzity Brno a do 5 let bude dokončena výstavba prostor pro FaF (částečně financována z veřejných prostředků a částečně z prostředků MU) a s tím spojené stěhování. Dotázala se, v jaké fázi je toto plánování a jakým způsobem se to promítne do rozpočtu MU v příštích letech. Rektor odpověděl, že FaF bude v nájmu ještě po dobu 4 let s následnou dvouletou opcí. Diskutuje se, že by financování výstavby probíhalo z Národního plánu obnovy (kapitola 3.1), přičemž pokud dopadne vše dobře, 90 % investic bude pokryto z tohoto plánu a 10 % bude financovat MU. Pokud půjde vše dle plánu, tak v roce 2022, příp. 2023, by mohla být zahájena výstavba, která by byla ukončena v roce 2025/2026 v UKB. FaF byla získána s cílem posílit MU jako celek, jednalo se o strategické a výborné rozhodnutí, je zde vize budoucí vzájemné spolupráce mezi jednotlivými fakultami (např. nové studijní programy). Na tyto nové studijní programy pak bude zacíleno budoucí financování z operačních programů a objevují se i nové investiční možnosti ze strany soukromých společností atd. Kvestorka doplnila, že MU přijala FaF v polovině roku 2020, kdy bylo zakoupeno i zařízení pro FaF ve výši cca 30 mil. Kč a uhradila se polovina ročního nájemného (cca 10 mil. Kč). Pokud byly nestandardní podmínky pro fakulty (např. platily nájem kvůli stěhování a rekonstrukcím), tak se MU podílela na těchto nákladech z centralizovaných prostředků, a proto se i pro rok 2021 počítá s tím, že se bude FaF hradit nájem. FaF zaplatí část odvodů ve standardním režimu MU a současně MU činí veškeré kroky, aby FaF podpořila a pomohla ji při rozvoji tak, aby získávala další zdroje a finanční prostředky, aby mohla během 3 až 5 let naskočit do standardního fungování a zároveň aby byla schopna pokrýt veškeré provozní náklady při stěhování vč. všech odvodů. Pokud MU získá investici z Národního plánu obnovy, bude to úspěch. Vize umístění FaF v UKB, synergie mezi jednotlivými fakultami a VŠ ústavy je unikátní a bude jediná svého druhu v ČR. FaF potřebuje podporu, aby získala finanční prostředky ke svému fungování a zařadila se tak třeba i do standardů odměňování na úroveň MU. Předsedkyně KAP shrnula diskusi, že investice na vybudování FaF v UKB skrze Národní plán obnovy je možné chápat jako neplánovanou podporu této výstavby. Pokud jde o celkové náklady, tak je zde vize, že během 4 let bude FaF fungovat ve standardním režimu jako ostatní fakulty. Kvestorka souhlasila a připomněla, že když vedení MU začalo komunikovat celou tuto akvizici, říkalo, že by přechodové období mělo trvat 5 let. Hodně času vedení MU strávilo vyjednáváním s MŠMT a vedením Veterinární univerzity Brno ohledně překlopení PVČ a IP DKRVO, aby byly zabezpečeny normativní prostředky pro FaF; v minulosti se nikdy nic takového nedělo. Pro MŠMT nebylo jednoduché, že přesun FaF probíhal v polovině roku, protože s tím bylo spojeno velké množství administrativních problémů, komplikací, přepočítávání a MŠMT už nikdy nedovolí, aby takové přesuny probíhaly v půlce roku. Tímto postupem se podařilo zabezpečit základní zdroje pro FaF. V rozpočtu MU činí normativní zdroje 45 %, zbytek jsou další zdroje vysoutěžené v projektech na vzdělávání, vědu atd. a pak jsou tam další doplňkové zdroje – to jsou zdroje, které FaF téměř nemá. Je zde obrovský potenciál a nutnost, aby FaF zapracovala na dalších zdrojích. Senátor M. Vrubel se dotázal v souvislosti s přesunem zbývajících nelékařských zdravotnických oborů z Komenského náměstí do prostor UKB, zda se plánuje další výstavba, či zda toto téma již není aktuální. Rektor potvrdil, že dochází k postupnému opouštění Komenského náměstí LF. Některá část Komenského náměstí byla opravena a poskytnuta studentským spolkům, tento bod bude probírán na poradě vedení 4. 5. 2021; další zázemí je určeno pro CERPEK a CZS. Nyní není na stole žádná extenzivní expanze v rámci UKB pro nelékařské studijní programy. Jedná se o záležitost, která je intenzivně probírána s LF. Kvestorka doplnila, že přesun částečně probíhá do stávajících prostor UKB a čeká se na dostavbu studentského a stravovacího centra v UKB. Co se týče části studentského centra, MU je plně připravena s dokumentací, schválením na MŠMT, má slíbené finanční prostředky z národního investičního programu, ale harmonogram se prodlužuje, protože se odsunuje zahájení stravovací části. Z důvodu koronavirové krize odsunulo MŠMT další výzvu na projekty kolejí a menz. Probíhají intenzivní jednání s MŠMT, které je připraveno tuto výzvu s drobnými změnami vyhlásit, předpokládá se, že se tak stane v 2. polovině roku 2021. Jakmile bude projekt schválen, tak se přistoupí k budování celého komplexu. Senátor S. Hasil si všiml u neinvestičních položek, že většina celouniverzitních center roste (CTT, ÚVT, CJV), klesá CZS (zřejmě z důvodu pandemie) a středisko Teiresiás. Požádal o vysvětlení, k čemu u těchto položek dochází. Předseda AS uvedl, že se jedná o otázku financování z různých směrů. Rektor dodal, že tento dotaz padl i na EK a jedná se o využití jiného zdroje financování a šetří se tak centralizované zdroje. U střediska Teiresiás nedochází k žádné změně. CZS je ovlivněno částečně pandemií, ale plánují se i další zdroje financování z programu na podporu strategického řízení v režimu, který byl schvalován na konci roku 2020. Poděkoval za diskusi a zdvořile požádal o vyjádření souhlasu s tímto bodem. Hlasování o rozpočtu MU pro rok 2021 Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 49. Pro: 49 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. c) zákona o vysokých školách schvaluje investiční a neinvestiční rozpočet Masarykovy univerzity pro rok 2021 a střednědobý výhled neinvestičního rozpočtu Masarykovy univerzity do roku 2023 ve znění, které tvoří přílohu zápisu ze zasedání. Hlasování o rozdělení HV za rok 2020 do finančních fondů Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 48. Pro: 48 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity schvaluje rozdělení hospodářského výsledku za rok 2020 do finančních fondů dle návrhu, který tvoří přílohu zápisu ze zasedání. Rektor poděkoval za schválení rozpočtu, je to čest i závazek pro něj. Předseda AS vyhlásil 13 minutovou přestávku. 6. Návrh na I. změnu vnitřního předpisu Jednací řád Rady pro vnitřní hodnocení MU Předseda AS bod uvedl: • návrh předložil rektor v termínu stanoveném JŘ; • AS návrh schvaluje podle § 9 odst. 1 písm. b) bod 3 ZVŠ; • k přijetí návrhu je třeba nadpoloviční většina všech členů AS. Prorektor M. Bulant sdělil, že změna předpisu vychází z analýzy praxe a toho, jak fungoval celý systém zajišťování kvality za poslední 4 roky. Jde o zakotvení zvyklosti, ke které RVH postupně dospěla, tzn., že hlasování je neveřejné. Tento návrh vzešel z RVH a byl projednán Kolegiem rektora. Stanovisko LK (přednesl předseda LK, M. Koščík) LK doporučila AS vyslovit souhlas s tímto návrhem. Podrobnější diskuse byla, ale závěr byl jednoznačný; pouze 2 členové LK se zdrželi hlasování. Diskuse Předseda AS zahájil diskusi. Nikdo se do diskuse nepřihlásil. Hlasování o návrhu na I. změnu Jednacího řádu RVH Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 48. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 5 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. b) bod 3 zákona o vysokých školách schvaluje I. změnu Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení Masarykovy univerzity, jejíž znění tvoří přílohu zápisu ze zasedání. Rektor poděkoval za schválení. 7. Návrh na III. změnu vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU Předseda AS bod uvedl: • návrh předložil rektor v termínu stanoveném JŘ; • AS návrh schvaluje podle § 9 odst. 1 písm. b) bod 3 ZVŠ; • k přijetí návrhu je třeba nadpoloviční většina všech členů AS. Prorektor M. Bulant uvedl, že novela byla předložena na základě vyhodnocení fungování RVH, programových rad a dalších zkušeností z fungování systému zajišťování kvality. Návrh změn se týká: 1) složení a způsobu zapojení hodnotících panelů a programových rad; 2) vnitřního hodnocení doktorských studijních programů – původně byla představa obdobného systému jako u bakalářských a magisterských studijních programů, ale nakonec se dospělo k závěru, že bude žádoucí provázat toto hodnocení s hodnocením výzkumu, vývoje a inovací; 3) úpravy při schvalování a hodnocení studijních programů – zjednodušení administrativních zvyklostí; zrušení podmínky dvouleté lhůty pro podání nového návrhu na vznik nového studijního programu v případě zamítnutí, což vycházelo z předpisu NAÚ, kde se to ukazuje jako nefunkční, protože v případech, kde to vypadá na zamítnutí žádosti, VŠ své návrhy stahují. RVH dospěla k názoru, že bude raději působit ve vzájemné diskusi s fakultami, případné nekvalitní žádosti bude dopracovávat a podávat dříve, než aby odstrašovala výše uvedenou lhůtou. Navrhuje se také změkčení podmínky pro dokládání souhlasu regulátora v případě, že program procházel tímto hodnocením a schválením z pohledu regulátora. Předpokládaná a skutečná role programových rad v systému zajišťování kvality na MU – když se v letech 2016 a 2017 zamýšleli nad nastavením systému, tak základní premisou byl dialog, např. u přeměn studijních programů se tento koncept osvědčil, přestože bylo namítáno, že se zbytečně přidává tento úkol a že většina jiných univerzit zvolila pragmatičtější přístup, dle něhož se obory přemění na programy a posléze proběhne diskuse. Pokud jde o programové rady, ne na všech fakultách existovaly rady studijních programů. Programové rady byly zavedeny jako poradní orgán garanta, nemají zodpovědnost ani kompetenci rozhodovat o studijních programech. Přemýšleli, jak zprostředkovat zpětnou vazbu studentů, přičemž diskuse o zapojení studentů do programových rad nebyly jednoduché. V letech 2019 a 2020 proběhla tři setkání se zástupci programových rad a potěšilo je, že zvolené pojetí s účastí studentů bylo chápáno jako užitečné a z toho vychází i navrhovaná změna, aby počet studentů v programových radách mohl být vyšší než 1, což lze i nyní, ale stávající dikce je na některých fakultách chápána tak, že 1 studenta navrhne SK fakultního AS a tím je předpisu vyhověno. Představa je taková, že ve chvíli, kdy bude více studentů, kteří mají zájem o činnost programových rad, bylo by vhodné, aby každému zájemci bylo umožněno vyslyšení jeho zpětné vazby. Na LK bylo spornou otázkou, zda mají být všichni zástupci studentů nominováni SK fakultních AS. Historicky zapojení SK vyplynulo z toho, že metod, jak získat studentského zástupce do programových rad, nebylo mnoho; jednalo se o kompromis, což bylo dohodnuto se SK. V připomínkovém řízení se objevovaly i námitky, že členové programových rad by měli mít inkompatibilitu s členstvím v AS, tento požadavek byl odmítnut. Základní rolí programové rady je funkce poradního orgánu garanta, jež má přinést zpětnou vazbu ze strany absolventů, studentů atd. a způsob, jakým bude vzat v potaz názor tohoto orgánu, je na odpovědnosti děkana, garanta studijního programu. Stanovisko LK (přednesl předseda LK, M. Koščík) LK doporučila AS vyslovit souhlas s tímto návrhem – 11 členů bylo pro, 3 členové se zdrželi hlasování. Probíhala zajímavá diskuse o tomto bodu, během níž předseda LK připomínal význam činnosti LK, jež spočívá v posuzování souladu navrhovaného předpisu se zákonem a správnosti procedur přijímání předpisů, přičemž žádná taková připomínka nepadla. Předseda LK požádal členy LK, aby své názory, zda je něco v tomto předpisu vhodné či nikoliv, směřovali spíše na zasedání AS a související diskusi. Diskuse Předseda SK sdělil, že SK se tímto předpisem zabývala podrobně. Předjednání SK se týkalo zejm. bodu obsazování studentů v programových radách a poděkoval prorektorovi R. Polčákovi, který poskytl SK rychlou konzultaci. Požádal senátora L. Buchtu a prorektora R. Polčáka o shrnutí pozměňovacích návrhů SK. Prorektor R. Polčák uvedl, že první pozměňovací návrh SK se týkal omezení délky funkčního období na 36 měsíců u studentů daného studijního programu, nebo absolventů studijního programu s aktivním studiem; tento návrh byl rektorem akceptován a bude jej navrhovat v tomto pozměněném znění. Součástí tohoto návrhu bylo ustanovení týkající se přechodu členství v programové radě u studentů, kteří absolvují jedno studium a pak pokračují v dalším studiu – podstatou je, aby v případě přetržky studia nedošlo k zániku členství v rámci funkčního období; rektor i s tímto návrhem souhlasil. Probíhala diskuse o čl. 9 odst. 4, kdy návrh počítá s tím, že děkan bude mít povinnost jmenovat alespoň 1 studentského zástupce na návrh SK fakultního AS, ale nic mu nebrání mu v tom, aby jmenoval více studentských zástupců, ale min. 1 zástupce musí být jmenován na návrh SK fakultního AS. SK navrhuje ponechat úpravu stávajícího znění, tj., že všechny studentské členy programové rady bude děkan jmenovat na návrh SK fakultního AS. Rektor po diskusi zváží, jakou variantu čl. 9 odst. 4 zvolí. Předseda AS uvedl, že předpis byl předjednán v užším kolektivu, AS měl v podkladech jiný materiál, a proto je nutné jej seznámit s konkrétní textací změn. Pokud předloží rektor přímo na zasedání AS nové znění, JŘ umožňuje takový návrh projednat. Předseda SK poděkoval za shrnutí a za to, že první dva návrhy SK byly akceptovány. Předseda LK vyjádřil zmatení, zda bude pozměněný návrh přijímán na tomto zasedání AS či nikoliv, nové znění textu nikde neviděl, a proto požádal o jeho zpřístupnění. Nevěděl, zda se spěchá na přijetí tohoto předpisu. Prorektor M. Bulant by ocenil přijetí tohoto bodu na nynějším zasedání z důvodu hodnocení doktorských studijních programů, je nutné nachystat celý proces a potřebují mít jistotu, že budou schopni hodnotit tyto studijní programy ve spojení s hodnocením výzkumu a vývoje, jak je plánováno. Z formálního pohledu je na AS, jakým způsobem bude hlasovat, není problém promítnout návrh rektora, v němž se projevila jeho akceptace dvou pozměňovacích návrhů SK. Navrhované omezení délky funkčního období na 36 měsíců je formulováno standardně jako u AS. Ocení v budoucnu i diskusi, jakým způsobem zajistit zastoupení doktorských studentů v hodnocení programu, který studují – s tímto si nevěděli rady a není to v předpisu zahrnuto právě kvůli změně pojetí hodnocení doktorských studijních programů. Z důvodu, jak jsou konstruovány oborové rady v zákoně a jaké jsou jejich kompetence, nenašli žádnou možnost, jakým způsobem zapojit doktorské studenty přímo do jednání oborových rad; na setkání se zástupci oborových rad doktorských studijních programů neformálně vyzývali, aby doktorští studenti byli zapojeni na konzultační úrovni atd., formální zapojení tedy není. K čl. 9 odst. 4 uvedl, že se řeší kompetence SK fakultních AS v nominacích studentských zástupců, pro srovnání máme i KAP, které tuto kompetenci nemají, protože si nemysleli, že by to měly dělat komory. Vždy to bylo vnímáno jako servis SK fakultních AS, které v tomto procesu pomáhají, a nikoliv že by se jednalo o jejich úkol či zodpovědnost. Předseda AS dodal, že technicky nic nebrání v projednání upravené a lepší změny předpisu, pouze je nutné vědět, jak daná verze vypadá. Prorektor R. Polčák informoval, že plnou textaci předpisu i s akceptovanými návrhy SK přichystal právní odbor RMU a je možné dokument nasdílet. Dle senátora J. Bejčka není spor o dvou akceptovaných návrzích SK. Má za to, že nezaznělo, co je smyslem výlučné navrhovací pravomoci SK fakultního AS do poradního orgánu, který by měl mít možnost formovat především ten, komu se má radit. Je legitimní otázka, zda nejde o prestižní či mocenskou pozici, či jde o něco více. Od prvního zmíněného bychom se měli oprostit. Doporučil hlasovat o návrhu rektora, který má jistě důvody k předložení takového návrhu, které by měly být explicitně vyjádřeny. Dle prorektora R. Polčáka podstatou čl. 9 odst. 4 je, že děkan bude mít povinnost jmenovat min. 1 studentského zástupce na návrh SK fakultního AS, ale ostatní studentské zástupce může a nemusí jmenovat na návrh SK fakultního AS. Nyní platí, že všechny studentské zástupce jmenuje děkan toliko na návrh SK fakultního AS. Prorektor M. Bulant dodal, že původní interpretace čl. 9 odst. 4 byla fakultami vnímána tak, že studentský zástupce je 1 a je jmenován na základě nominace SK fakultního AS. Na schůzkách s programovými radami zdůrazňovali, že studentských zástupců může být více, ale min. počet je 1 – zřejmě si tento názor mezi sebou ostatní nesdíleli, a proto vedení MU chce tuto problematiku vyjasnit. Netušil, že se toto téma stane kontroverzním. Nechtěli nechat celou odpovědnost za nalezení vhodných kandidátů do programových rad na SK fakultních AS. Předkladatel vnímá změnu v rozšíření možnosti nominování a jmenování studentských zástupců do programových rad. Na MU je velký rozptyl studijních programů, některé z nich budou mít problém nalézt vhodného studentského zástupce na rozdíl od velkých studijních programů. Předseda LK uvedl, že nemá problém podpořit návrh, změna může přinést zlepšení, ale zřejmě faktický dopad nebude velký. Požádal o označení osoby předkladatele, protože bylo prezentováno, že se jedná o dohodu mezi SK a rektorem. Předseda AS měl za to, že předkladatelem je rektor, který předkládá nový text, upravený po dnešním jednání SK. V minulosti se občas takové změny na zasedáních AS stávaly a není problém se přizpůsobit jakémukoliv způsobu hlasování. Prorektor R. Polčák navrhl postupovat dle čl. 12 odst. 4 JŘ. Předseda LK upozornil na čl. 16 odst. 1 JŘ. Je možné považovat původní návrh za stažený a nyní je tu kompletně nový návrh rektora, anebo je možnost nejdříve hlasovat o pozměňovacím návrhu a pak o celém předpisu. Prorektor R. Polčák uvedl, že právní odbor RMU zpracoval konkrétní znění návrhu. Doporučil hlasovat o tomto předpisu jako o návrhu rektora, nikoliv jako o pozměňovacím návrhu. Předseda LK s tímto postupem souhlasil. Senátor S. Hasil zmínil další úhel pohledu – když budou všichni studentští zástupci nominováni stejným způsobem, tak nebude problém sledovat, kdo je v programových radách. Pokud bude nějaký student v programové radě, je to známka, že je vše v pořádku a nemusí být nutně veden paralelně nějaký seznam, kdo a jak se dostal do programové rady. Pokud budou všichni nominováni stejným způsobem, tak odpadnou dílčí problémy a část administrativní zátěže pro garanty a pracovníky děkanátu. Prorektor M. Bulant odpověděl, že administrativní zátěž je ošetřena aplikací pro garanty, kde je i evidence programových rad. Dá se to vyřešit i obráceným způsobem tak, jak je to u zaměstnanců, kteří nejsou nominováni KAP a sjednocení by mohlo jít na obě strany. Situace je rozdílná na fakultách a vedení evidence, zda se jedná o nominanta za SK fakultního AS či nikoliv, je věcí řešitelnou a je na posledním místě v uvažování, proč a jak. Dle senátora L. Buchty navržená změna čl. 9 odst. 4 nabízí více interpretací a situaci více znepřehlední – musela by se vést evidence. Současný systém je jednodušší tím, že všechny studenty nominuje SK fakultního AS a vytváří se tak reprezentace studentů navržená studenty, dalo by se to řešit i jinak (např. plebiscitem studentů daného programu, ale jednalo by se o dlouhou proceduru). K čl. 9 odst. 5 uvedl, že příslušné věty jsou převzaty z VŘ. Upravený přechod přispěje k věci a sníží administraci. Senátorka D. Krejčí dodala, že pokud je cílem některých změn, aby bylo umožněno navrhovat studenty do programových rad i jinak než přes SK fakultních AS, tak toto se již děje (např. na FI). Rádi přijímají návrhy od pedagogů. Nejedná se o cenzuru, výhodu vidí v tom, že když návrhy půjdou přes SK fakultních AS, tak tyto orgány budou mít přehled, kdo je v programových radách a mohou tak i lépe komunikovat s dalšími studenty. Dle D. Solaka (host) předložený návrh omezuje pravomoci SK fakultních AS a domnívá se, že dává smysl, aby nominace činila SK fakultního AS, která je přímo voleným orgánem studentskou částí akademické obce. V celé řadě případů tyto orgány dělají proces nominací transparentně, komunikují se studenty atd. Stojí za zvážení diskutovat o návrhu SK, aby v této části bylo ponecháno stávající znění. Předseda AS zrekapituloval, že byl předložen předpis ve lhůtě dle JŘ a byl řádně projednán LK, ale po dnešním jednání SK došlo k jeho změnám, které jsou uvedeny v odst. 3 návrhu (tj. změna čl. 9 odst. 5) a součástí aktuálního návrhu jsou zároveň i změny, které byly předloženy v řádné lhůtě dle JŘ. Rektor poděkoval za práci LK. Nově navržené změny (tj. délka funkčního období a přechod mezi jednotlivými typy studijních programů) jsou rozumné a jdou vstříc původní myšlence, aby poradní orgán byl flexibilní a měl možnost mít více studentů, pokud to příslušný garant uzná za vhodné. Diskutovanou změnu čl. 9 odst. 4 si nemůže osvojit, musí ji nejdříve projednat s děkany, protože je to změna faktická. Jedná se o předpis, se kterým se dá dále pracovat. Dle předsedy AS předkládaná změna předpisu slouží k dovyjasnění některých pasáží a není vyloučeno v budoucnu v něm provádět další změny. Ocenil flexibilitu rektora, že na žádost SK podanou hodinu před zasedáním AS dokázal provést změny předpisu. Požádal o vstřícnost při hlasování. Předseda SK se rozhodl vyjádřit svůj názor jakožto názor senátora, nikoliv předsedy SK. V průběhu diskuse zazněla slova typu kontroverzní návrh atd., která se mu rétoricky nelíbila. SK ke všem návrhům přistupuje s konstruktivní myšlenkou. Mrzelo ho, že na AS zazněly formulace, že by se ze strany studentů jednalo o nějakou mocenskou hru. V minulosti se stávalo, že se některé názory jednoho pak paušalizovaly na celou SK. Vždy se snažil ke všem vnitřním předpisům a diskusím přistupovat konstruktivně a s dlouhodobým záměrem. Pokud je na straně jeho kolegů názor, že to může fungovat jinak a lépe, tak se jedná o stejně rovnocenný názor, jako kdyby vzešel z KAP. Členové AS by měli být rovnocennými partnery. Vymezil se vůči označení, že se jedná o kontroverzní návrh. Poděkoval rektorovi a prorektorovi R. Polčákovi za jejich účast na zasedání SK. Neprezentoval názor všech, sám nemá jasný názor ohledně posledního bodu, ale poděkoval za přijetí těch bodů, které navrhovala SK. Dle předsedy AS již původně předložený předpis znamenal posun směrem kupředu a další vylepšení představuje návrh vzešlý z jednání se SK. Chápal, že flexibilita má své hranice, měnit rychle něco, co bylo předjednáno s děkany, není jednoduché. Nejedná se o neměnný předpis. Rektor potvrdil, že se nejedná o finální verzi předpisu. Předpis vychází z novely ZVŠ, MU postupně cizeluje své vnitřní předpisy, které zvyšují kvalitu studijních programů. V mezinárodních žebříčcích si stojí MU velmi dobře. Kdyby nebyla situace akutní ve vztahu k vnitřnímu hodnocení doktorských studijních programů, tak by se více bavil o tomto předpisu na AS. Nyní vnímá největší změnu v umožnění účasti většího počtu zástupců studentů v programových radách, řeší se záležitost doktorských studijních programů a k předpisu se jistě vrátí v budoucnu. Skutečně musí s děkany projednat, zda ponechat původní znění čl. 9 odst. 4 či nikoliv. Senátorka V. Smutná se dotázala, zda není možné o předpisu hlasovat na příštím zasedání AS, i když chápe, že by již o tom hlasoval nový AS; sama si není jistá, jak hlasovat. Netuší, zda by odložení hlasování na příští zasedání AS způsobilo vedení MU nějaké problémy. Prorektor M. Bulant uvedl, že nejdůležitější změnou je způsob hodnocení doktorských studijních programů, které se dělá 1x za 5 let. Kdyby se podařilo předpis schválit v červnu 2021, tak by to zásadní škodu nezpůsobilo. Problém by byl s hodnocením doktorských studijních programů a další věci jsou poměrně marginální, i když se jedná o změny k lepšímu. Rektor dodal, že se to nestihne. Předpis musí projít standardním schvalovacím kolečkem. Domnívá se, že LK nebude v té době existovat. Nemyslí si, že odložení o měsíc by něčemu pomohlo, jako realizovatelné vidí spíše hlasování v říjnu 2021, ale naráží se na problém s hodnocením doktorských studijních programů. Senátor S. Hasil navrhl s ohledem na průběh diskuse tajné hlasování o tomto bodu. Předseda AS aklamací ověřil, že pro procesní návrh senátora S. Hasila na tajné hlasování se vyjádřila více než 1/10 přítomných členů AS a vyhlásil tedy tajné hlasování o návrhu III. změny vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů na MU. Hlasování o návrhu na III. změnu vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU Tajné hlasování Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 45. Pro: 25 Proti: 8 Zdrželi se: 12 Neschválené usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. b) bod 3 zákona o vysokých školách schvaluje III. změnu vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů Masarykovy univerzity ve znění pozměňovacího návrhu předloženého rektorem Masarykovy univerzity na zasedání Akademického senátu Masarykovy univerzity, který tvoří přílohu zápisu ze zasedání. Rektor respektoval hlasování, které komplikuje situaci doktorským studijním programům. Bude se radit ohledně možných změn tohoto předpisu. Nepředpokládá, že změny předloží na červnové zasedání AS. Předseda AS vyhlásil 10 minutovou přestávku. 8. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení věcného břemene pro umístění rozvaděče vysokého napětí (VN) k pozemku p. č. 1331/20 k. ú. Bohunice dle uzavřené Smlouvy č. 1030052088/001 o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene ze dne 3. 8. 2020 Předseda AS bod uvedl: • návrh předložil rektor v termínu stanoveném JŘ; • AS se k záměru vyjadřuje podle § 9 odst. 2 písm. c) ZVŠ; • rozhodující je souhlas SR [§ 15 odst. 1 písm. c) ZVŠ]; • k přijetí návrhu je třeba nadpoloviční většina přítomných. K. Kvítková (RMU) uvedla, že bod 8 se týká smlouvy o zřízení věcného břemene ve prospěch společnosti EG.D, a.s. (dříve E.ON Distribuce, a.s.) – jedná se o zřízení trafostanice v UKB; uvedená společnost uhradí MU jednorázovou náhradu 10 000 Kč bez DPH. Zbývajích 6 bodů se týká smluv řešících stávající optické kabelové vedení v majetku MU (ÚVT) uložené v zemi na pozemcích Statutárního města Brna, v těchto případech uhradí MU Statutárnímu městu Brnu níže uvedené ceny dle Metodiky Statutárního města Brna, takže nebylo možné vyjednávat o cenách. Dále představila mapové zobrazení navrhovaných služebností včetně návrhů jednotlivých usnesení. Uzavření takových služebností je pro MU nutnost z důvodu zajištění přístupu ke kabelům, k jejich údržbě atd. Stanovisko EK k bodům 8 až 14 (přednesl předseda EK, K. Kubíček) EK doporučila AS vyslovit souhlas se všemi záměry uvedenými v bodech 8 až 14. Souhrná diskuse k bodům 8 až 14 Předseda AS zahájil diskusi. Nikdo se do diskuse nepřihlásil. Hlasování o záměru uzavření Smlouvy o zřízení věcného břemene pro umístění rozvaděče VN k pozemku p. č. 1331/20 k. ú. Bohunice Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 44. Pro: 44 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením věcného břemene k pozemku p. č. 1331/20, jehož součástí je stavba, budova č. p. 126 stavba občanského vybavení v k. ú. Bohunice, obec Brno, okres Brno-město zapsaném na LV č. 929 vedeném u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch společnosti EG.D, a.s., IČ: 28085400, se sídlem Lidická 1873/36, Černá Pole, 602 00 Brno (dříve E.ON Distribuce, a.s., dříve se sídlem F. A. Gerstnera 2151/6, České Budějovice 7, 370 01 České Budějovice) za úplatu ve výši 10 000 Kč (slovy: deset tisíc korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení věcného břemene týkající se výše uvedeného pozemku, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 9. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) u PrF k pozemkům p. č. 1098/1, 1101, 1102/2, 1102/4 a 1102/5 v k. ú. Veveří Hlasování o záměru uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě u PrF Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 41. Pro: 41 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 1098/1, 1101, 1102/2, 1102/4 a 1102/5 v k. ú. Veveří, obec Brno zapsaným na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 57 202 Kč (slovy: padesát sedm tisíc dvě stě dva korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 10. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě Tvrdého – Soukopova – Klácelova k pozemkům p. č. 123 a 324 v k. ú. Staré Brno a k pozemkům p. č. 49, 293, 294, 592, 773, 1037, 1065 a 1136/2 v k. ú. Stránice Hlasování o záměru uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě Tvrdého – Soukopova – Klácelova Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 42. Pro: 42 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 123 a 324 v k. ú. Staré Brno, obec Brno dotčeným v rozsahu dle geometrického plánu č. 1434-3365/2019 a k pozemkům p. č. 49, 293, 294, 592, 773, 1037, 1065 a 1136/2 v k. ú. Stránice, obec Brno dotčeným v rozsahu dle geometrického plánu č. 893-3365/2019 všechny zapsané na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 210 976 Kč (slovy: dvě stě deset tisíc devět set sedmdesát šest korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 11. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě Žlutý kopec – náměstí Míru k pozemkům p. č. 380/53 a 375 v k. ú. Staré Brno a p. č. 595 v k. ú. Veveří Hlasování o záměru uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě Žlutý kopec – náměstí Míru Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 41. Pro: 41 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 380/53 a 375 v k. ú. Staré Brno, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 1426,890-50/2020 a k pozemku p. č. 595 v k. ú. Veveří, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 530,612-9383/2006, všechny zapsané na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 10 030 Kč (slovy: deset tisíc třicet korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 12. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě Kounicova – Kotlářská k pozemku p. č. 1024 v k. ú. Veveří Hlasování o záměru uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě Kounicova – Kotlářská Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 42. Pro: 42 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemku p. č. 1024 v k. ú. Veveří, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 715-109c/2010 zapsanému na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 6 888 Kč (slovy: šest tisíc osm set osmdesát osm korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedeného pozemku, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 13. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě mezi PrF a PřF k pozemkům p. č. 280/2, 280/3 a 280/5 v k. ú. Veveří Hlasování o záměru uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě mezi PrF a PřF Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 43. Pro: 43 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 280/2, 280/3 a 280/5 v k. ú. Veveří, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 715-109b/2010, zapsaným na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 64 070 Kč (slovy: šedesát čtyři tisíc sedmdesát korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 14. Záměr uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v majetku MU (optické kabelové vedení) v lokalitě PřF – Tučkova – Botanická k pozemkům p. č. 1645, 1646 a 1060/1 v k. ú. Veveří Hlasování o záměru uzavření Smlouvy o zřízení služebnosti pro umístění podzemního vedení telekomunikační sítě v lokalitě mezi PřF – Tučkova – Botanická Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 44. Pro: 44 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 1645, 1646 a 1060/1 v k. ú. Veveří, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 715-109a/2010, zapsaným na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 173 000 Kč (slovy: sto sedmdesát tři tisíc korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. Rektor poděkoval za schválení. Předseda EK poděkoval všem kolegům z EK za jejich práci, připomínky a prostudování materiálů. Dále poděkoval bývalým předsedům EK, M. Pruckové, tajemnici AS a dalším osobám z RMU za přípravu materiálů a administraci; přeje, aby nový AS měl do budoucna takové osoby k dispozici. Předseda AS se k poděkování připojil a dodal, že komise výrazně usnadňují fungování AS, a proto si poděkování zaslouží předsedové a členové všech senátních komisí, stejně jako asistentka AS a tajemnice AS, I. Zlatušková. 15. Záměr rektora jmenovat člena Vědecké rady MU Předseda AS bod uvedl: • návrh předložil rektor v termínu stanoveném JŘ; • AS dává rektorovi předchozí souhlas dle § 9 odst. 1 písm. f) ZVŠ; • tajné hlasování, k přijetí je třeba nadpoloviční většina přítomných. Rektor uvedl, že je dobrým zvykem MU, že děkani fakult jsou členy VR, což je logické, protože jsou předsedové fakultních vědeckých rad. Jelikož jmenoval nového děkana FaF, doc. Vetchého, žádá tímto AS o vyjádření předchozího souhlasu ke jmenování této osoby jako člena VR. Je rád, že budou ve VR dva farmaceuti, aby se mohlo pracovat na žádosti o institucionální akreditaci v oblasti farmacie a žádostech o habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem. Dále sdělil, že emeritní rektor UPOL, prof. J. Miller, rezignoval na své členství ve VR, a proto na nejbližším zasedání AS předloží další nominaci do VR, kdy nominantem bude nový rektor UPOL, prof. M. Procházka. Diskuse Předseda AS zahájil diskusi. Nikdo se do diskuse nepřihlásil. Hlasování o záměru rektora jmenovat člena Vědecké rady MU Tajné hlasování Počet přítomných členů AS byl v době hlasování 44. A. doc. PharmDr. Jan Gajdziok, Ph. D. – 43 hlasů Zdrželi se: 1 Přijaté usnesení: Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. f) zákona o vysokých školách dává rektorovi předchozí souhlas ke jmenování člena Vědecké rady Masarykovy univerzity, a to doc. PharmDr. Mgr. Davida Vetchého, Ph.D. Rektor poděkoval za schválení. 16. Různé A. Poděkování předsedy AS Předseda AS uvedl, že současný AS opustilo během tohoto prodlužovaného funkčního období 11 členů KAP (tři děkani, řada proděkanů aj.); SK opustilo 20 členů, po celé období zde působilo 6 zástupců studentek a studentů. Poděkoval členům AS, členům všech komisí, asistentce, tajemnici AS, rektorovi a jeho týmu za kvalitní a korektní vztahy. AS zvládl koronavirové období se ctí, v tomto období se podařilo zřídit FaF, 2x schválit rozpočet MU a AS byl schopen se na některých věcech i neshodnout, což k jeho fungování neodmyslitelně patří. Vedle pružnosti AS při přechodu do on-line podoby jednání ocenil především otevřenost, kolegiálnost a vysokou kulturu senátních diskusí, které považuje za velký vklad do budoucna. Závěrem poděkoval AS, že mohl pracovat na pozici jeho předsedy a bylo mu ctí tuto funkci zastávat. B. Informace o usnesení SK a poděkování předsedy SK Předseda SK přečetl usnesení SK, kterým vyjádřila podporu evropských her handicapované mládeže „Emil Open“. Tuto akci podporuje rektor; jeden studentský senátor je i koordinátorem dobrovolníků. Připojil se k poděkování předsedy AS. C. Poděkování předsedkyně KAP Předsedkyně KAP si považuje tvůrčího prostředí a dobré kombinace kreativity, tvorby vizí, zodpovědnosti vůči stabilitě a kontinuitě. Pevně věří, že osobnosti současného AS, které nebudou členy budoucího AS, nadále budou věnovat zájem o dění v AS. Věří, že po této nelehké době se bude pokračovat v tradici osobního setkávání po jednáních AS za účelem neformálních diskusí. Ocení, když končící senátoři budou v kontaktu s budoucími senátory AS. Těší se na osobní setkání s budoucími senátory a poděkovala za vzájemnou spolupráci. Předseda AS dodal, že byla tradice se neformálně setkávat po každém zasedání AS a rovněž bylo tradicí, že končící AS se setkával osobně s vedením MU na konci svého funkčního období. Také mu chybí neformální diskuse. D. Závěrečné slovo rektora Rektor ocenil přijaté usnesení SK. Poděkoval členům AS za spolupráci a popřál jim mnoho úspěchů v pracovním, studijním a osobním životě. Byla to zajímavá a dynamická doba, která byla z velké části postižena pandemií onemocnění COVID-19. Věří, že se toto onemocnění na podzim 2021 neobjeví, příp. se objeví v menší míře, je nutné neztratit obezřetnost. V této nelehké době byla MU schopna přejít do on-line prostoru a rozhodovat o věcech, které jsou pro ni zásadní – FaF, schválení Strategického záměru MU, dvou rozpočtů atd. Vyzdvihl rozvoj dobrovolnického centra MU, jakož ocenil růst ochoty více se zajímat o společnost a dění kolem nás – jedná se o hodnoty, na kterých by MU měla stavět. Věří, že se budou vzájemně potkávat při různých událostech MU. Nejbližší řádné zasedání Akademického senátu MU bylo svoláno na 7. června 2021. Na závěr předseda AS poděkoval všem přítomným za účast a ukončil zasedání v 19:54 hod. Zapsala: JUDr. Lenka Mičkalová. Text schválil: Mgr. Josef Menšík, Ph.D., předseda AS, dne 14. 5. 2021. Zápis zveřejněn po sedmidenní lhůtě na uplatnění připomínek členů AS dne 22. 5. 2021. …………………………………………. Mgr. Josef Menšík, Ph.D. Příloha č. 1 PREZENČNÍ LISTINA Zasedání Akademického senátu MU dne 3. 5. 2021 Komora akademických pracovníků Přítomen Nepřítomen Právnická fakulta prof. JUDr. Josef Bejček, CSc. X prof. JUDr. Naděžda Rozehnalová, CSc. X JUDr. Veronika Smutná, Ph.D. X Lékařská fakulta prof. MUDr. Milan Brázdil, Ph.D. X Mgr. Bc. Michal Koščík, Ph.D. X doc. RNDr. Josef Tomandl, Ph.D. X Přírodovědecká fakulta prof. RNDr. Zuzana Došlá, DSc. X prof. RNDr. Zdeněk Glatz, CSc. X RNDr. Pavel Lízal, Ph.D. X Filozofická fakulta prof. Ivan Foletti, MA, Docteur es Lettres X Mgr. Petr Vurm, Ph.D. X Mgr. Daniel Vázquez Touriňo, Ph.D. X Pedagogická fakulta doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. X doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D. X Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. X Ekonomicko-správní fakulta doc. Mgr. Maria Králová, Ph.D. – předsedkyně KAP X Mgr. Josef Menšík, Ph.D. – předseda AS X RNDr. Luboš Bauer, CSc. X Fakulta informatiky prof. RNDr. Ivana Černá, CSc. X prof. RNDr. Michal Kozubek, Ph.D. X doc. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D. X Fakulta sociálních studií doc. PhDr. Iva Šmídová, Ph.D. X doc. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D. X doc. PhDr. Tomáš Vlček, Ph.D. X Fakulta sportovních studií Mgr. Tomáš Vencúrik, Ph.D. X Mgr. Eduard Hrazdíra, Ph.D. X Mgr. Zora Svobodová, Ph.D. X Farmaceutická fakulta doc. PharmDr. Jan Gajdziok, Ph.D. X PharmDr. Tomáš Goněc, Ph.D. X Mgr. Adéla Lamaczová X Vysokoškolské ústavy doc. Mgr. Karel Kubíček, PhD. X prof. MUDr. Irena Rektorová, Ph.D. X PhDr. Renata Prucklová X PREZENČNÍ LISTINA Zasedání Akademického senátu MU dne 3. 5. 2021 Studentská komora Přítomen Nepřítomen Právnická fakulta Lukáš Buchta X Mgr. Oldřich Tristan Florian X Lékařská fakulta Mgr. Natália Antalová X MDDr. Čeněk Černoch X Přírodovědecká fakulta Mgr. Jakub Malý X Mgr. Tomáš Brom X Filozofická fakulta Bc. Lucie Tomaňová X Mgr. et Mgr. Jan Werner X Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil X Pedagogická fakulta Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová X Bc. David Košatka X Ekonomicko-správní fakulta Bc. David Jakubčák X Jakub Daněk X Mgr. Ing. Ondřej Špetík X Fakulta informatiky – mandát neobsazen – – – Bc. Dominika Krejčí X Fakulta sociálních studií Bc. Jiří Maixner X Mgr. Jiří Němec – předseda SK X Fakulta sportovních studií Mgr. Adam Kyselica X Bc. Jan Galuszka X Farmaceutická fakulta PharmDr. Tomáš Bílik X Jaroslava Jamrichová X Příloha č. 2 PŘIJATÁ USNESENÍ Zasedání Akademického senátu MU dne 3. 5. 2021 1. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. c) zákona o vysokých školách schvaluje investiční a neinvestiční rozpočet Masarykovy univerzity pro rok 2021 a střednědobý výhled neinvestičního rozpočtu Masarykovy univerzity do roku 2023 ve znění, které tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 2. Akademický senát Masarykovy univerzity schvaluje rozdělení hospodářského výsledku za rok 2020 do finančních fondů dle návrhu, který tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 3. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. b) bod 3 zákona o vysokých školách schvaluje I. změnu Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení Masarykovy univerzity, jejíž znění tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 4. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením věcného břemene k pozemku p. č. 1331/20, jehož součástí je stavba, budova č. p. 126 stavba občanského vybavení v k. ú. Bohunice, obec Brno, okres Brno-město zapsaném na LV č. 929 vedeném u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch společnosti EG.D, a.s., IČ: 28085400, se sídlem Lidická 1873/36, Černá Pole, 602 00 Brno (dříve E.ON Distribuce, a.s., dříve se sídlem F. A. Gerstnera 2151/6, České Budějovice 7, 370 01 České Budějovice) za úplatu ve výši 10 000 Kč (slovy: deset tisíc korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení věcného břemene týkající se výše uvedeného pozemku, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 5. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 1098/1, 1101, 1102/2, 1102/4 a 1102/5 v k. ú. Veveří, obec Brno zapsaným na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 57 202 Kč (slovy: padesát sedm tisíc dvě stě dva korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 6. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 123 a 324 v k. ú. Staré Brno, obec Brno dotčeným v rozsahu dle geometrického plánu č. 1434-3365/2019 a k pozemkům p. č. 49, 293, 294, 592, 773, 1037, 1065 a 1136/2 v k. ú. Stránice, obec Brno dotčeným v rozsahu dle geometrického plánu č. 893-3365/2019 všechny zapsané na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 210 976 Kč (slovy: dvě stě deset tisíc devět set sedmdesát šest korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 7. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 380/53 a 375 v k. ú. Staré Brno, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 1426,890-50/2020 a k pozemku p. č. 595 v k. ú. Veveří, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 530,612-9383/2006, všechny zapsané na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 10 030 Kč (slovy: deset tisíc třicet korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 8. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemku p. č. 1024 v k. ú. Veveří, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 715-109c/2010 zapsanému na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 6 888 Kč (slovy: šest tisíc osm set osmdesát osm korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedeného pozemku, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 9. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 280/2, 280/3 a 280/5 v k. ú. Veveří, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 715-109b/2010, zapsaným na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 64 070 Kč (slovy: šedesát čtyři tisíc sedmdesát korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 10. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 2 písm. c) zákona o vysokých školách souhlasí se zřízením služebnosti k pozemkům p. č. 1645, 1646 a 1060/1 v k. ú. Veveří, obec Brno v rozsahu dle geometrického plánu č. 715-109a/2010, zapsaným na LV č. 10001 u Katastrálního úřadu pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno-město ve prospěch oprávněné Masarykovy univerzity povinným Statutárním městem Brnem za cenu 173 000 Kč (slovy: sto sedmdesát tři tisíc korun českých) bez DPH. Akademický senát Masarykovy univerzity souhlasí s uzavřením Smlouvy o zřízení služebnosti týkající se výše uvedených pozemků, jejíž podstatné podmínky tvoří přílohu zápisu ze zasedání. 11. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. f) zákona o vysokých školách dává rektorovi předchozí souhlas ke jmenování člena Vědecké rady Masarykovy univerzity, a to doc. PharmDr. Mgr. Davida Vetchého, Ph.D. Příloha č. 3 NESCHVÁLENÁ USNESENÍ Zasedání Akademického senátu MU dne 3. 5. 2021 1. Akademický senát Masarykovy univerzity v souladu s § 9 odst. 1 písm. b) bod 3 zákona o vysokých školách schvaluje III. změnu vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů Masarykovy univerzity ve znění pozměňovacího návrhu předloženého rektorem Masarykovy univerzity na zasedání Akademického senátu Masarykovy univerzity, který tvoří přílohu zápisu ze zasedání. Příloha č. 4 PŘEKLAD USNESENÍ DO ANGLICKÉHO JAZYKA Zasedání Akademického senátu MU dne 3. 5. 2021 UPOZORNĚNÍ: Jednacím jazykem Akademického senátu MU je čeština a následující překlad je pouze pro informativní účely. Resolutions of the 254^th Meeting of Masaryk University Academic Senate held on May 3, 2021 1. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 1 let. c) of the Act on Higher Education Institutions approves the investment and non-investment budget of Masaryk University for 2021 and the medium-term outlook of the non-investment budget of Masaryk University until 2023, in wording that constitutes an Annex to the Minutes of the meeting. 2. The Academic Senate of Masaryk University approves the distribution of the economic result for the year 2020 into financial funds according to the draft, which constitutes an Annex to the Minutes of the meeting. 3. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 1 let. b) point 3 of the Act on Higher Education Institutions approves the First Amendment to the Rules of Procedure of the Board for Internal Evaluation of Masaryk University, the wording of which constitutes an Annex to the Minutes of the meeting. 4. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 2 let. c) of the Act on Higher Education Institutions approves the establishment of an easement for the plot No. 1331/20, which includes the construction, a building No. 126 which is a construction of public amenities in the cadastral area Bohunice, municipality of Brno, district Brno-city, registered at a title deed No. 929 kept by the Cadastral Office for the South Moravian Region, Cadastral Office Brno-city in favour of the company EG.D, a.s., ID Number: 28085400, with its registered office at Lidická 1873/36, Černá Pole, 602 00 Brno (formerly E.ON Distribuce a.s., with its registered office at FA Gerstnera 2151/6, České Budějovice 7, 370 01 České Budějovice) for a payment of the amount of CZK 10,000 (in words: ten thousand Czech crowns) excluding VAT. The Academic Senate of Masaryk University agrees with the conclusion of the Agreement on the Establishment of an easement relating to the above-mentioned plot, the essential conditions of which constitute an Annex to the Minutes of the meeting. 5. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 2 let. c) of the Act on Higher Education Institutions approves the establishment of an easement for the plots No. 1098/1, 1101, 1102/2, 1102/4 and 1102/5 in the cadastral area Veveří, municipality of Brno, registered at the title deed No. 10001 kept by the Cadastral Office for the South Moravian Region, Cadastral Office Brno-city in favour of the authorized entity Masaryk University by the obligatory entity Statutory City of Brno for the price in the amount of CZK 57,202 (in words: fifty-seven thousand two hundred and two Czech crowns) without VAT. The Academic Senate of Masaryk University agrees with the conclusion of the Agreement on the Establishment of an Easement relating to the above-mentioned plots, the essential conditions of which constitute an Annex to the Minutes of the meeting. 6. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 2 let. c) of the Act on Higher Education Institutions approves the establishment of an easement for the plots No. 123 and 324 in the cadastral area Staré Brno, municipality of Brno affected to the extent according to the geometric plan No. 1434-3365 / 2019 and the plots No. 49, 293, 294, 592, 773, 1037, 1065 and 1136/2 in the cadastral area Stránice, municipality of Brno affected to the extent according to the geometric plan No. 893-3365 / 2019 all registered at title deed No. 10001 at the Cadastral Office for the South Moravian Region, Cadastral Office Brno-city in favour of the authorized entity Masaryk University by the obligatory entity Statutory City of Brno for the price in the amount of CZK 210,976 (in words: two hundred and ten thousand nine hundred and seventy-six Czech crowns) without VAT. The Academic Senate of Masaryk University agrees with the conclusion of the Agreement on the Establishment of an Easement relating to the above-mentioned plots, the essential conditions of which constitute an Annex to the Minutes of the meeting. 7. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 2 let. c) of the Act on Higher Education Institutions approves the establishment of an easement for the plots No. 380/53 and 375 in the cadastral area Staré Brno, municipality of Brno, to the extent according to the geometric plan No. 1426,890-50/2020 and to the plot No.595 in cadastral area Veveří, municipality of Brno to the extent according to the geometric plan No. 530,612-9383 / 2006, all registered at a title deed No. 10001 at the Cadastral Office for the South Moravian Region the city of Brno for the price in the amount of CZK 10,030 (in words: ten thousand thirty Czech crowns) without VAT. The Academic Senate of Masaryk University agrees with the conclusion of the Agreement on the Establishment of an Easement relating to the above-mentioned plots, the essential conditions of which constitute an Annex to the Minutes of the meeting. 8. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 2 let. c) of the Act on Higher Education Institutions approves the establishment of an easement for the plot No. 1024 in cadastral area Veveří, municipality of Brno to the extent according to geometric plan No. 715-109c / 2010 registered at a title deed No. 10001 at the Cadastral Office for the South Moravian Region, Cadastral Office Brno-city in favour of the authorized entity Masaryk University by the obligatory entity Statutory City of Brno for the price in the amount of CZK 6,888 (in words: six thousand eight hundred and eighty-eight Czech crowns) without VAT. The Academic Senate of Masaryk University agrees with the conclusion of the Agreement on the Establishment of an Easement relating to the above-mentioned plot, the essential conditions of which constitute an Annex to the Minutes of the meeting. 9. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with § 9 par. 2 let. c) of the Act on Higher Education Institutions agrees with the establishment of an easement to the plots No. 280/2, 280/3 and 280/5 in the cadastral area Veveří, municipality of Brno to the extent according to the geometric plan No. 715-109b / 2010, registered at a title deed No. 10001 at the Cadastral Office for the South Moravian Region, Cadastral Office Brno-city in favour of the authorized entity Masaryk University by the obligatory entity Statutory City of Brno for the price in the amount of CZK 64,070 (in words: sixty-four thousand seventy Czech crowns) without VAT. The Academic Senate of Masaryk University agrees with the conclusion of the Agreement on the Establishment of an Easement relating to the above-mentioned plots, the essential conditions of which constitute an Annex to the Minutes of the meeting. 10. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 2 let. c) of the Act on Higher Education Institutions approves the establishment of an easement to the plots No. 1645, 1646 and 1060/1 in the cadastral area Veveří, municipality of Brno, registered at a title deed No. 10001 by the Cadastral Office for the South Moravian Region, Cadastral Office Brno-city in favour of the authorized entity Masaryk University by the obligatory entity Statutory City of Brno for the price in the amount of CZK 173,000 (in words: one hundred and seventy-three thousand Czech crowns) without VAT. The Academic Senate of Masaryk University agrees with the conclusion of the Agreement on the Establishment of an Easement relating to the above-mentioned plots, the essential conditions of which constitute an Annex to the Minutes of the meeting. 11. The Academic Senate of Masaryk University in accordance with Section 9 par. 1 let. f) of the Act on Higher Education Institutions gives the Rector its prior consent to appoint doc. PharmDr. Mgr. David Vetchý, Ph.D., a member of the Scientific Board of Masaryk University.