AS MU BRNO 2003 Zápis 3/03 ze zasedání Akademického senátu MU dne 3. března 2003 (podléhá schválení členy AS MU na jednání AS MU dne 7. dubna 2003) Přítomni: dle prezenční listiny Nepřítomni: Mgr. Mareš, Strnad, Krčová, Haklová, Ján; z toho omluveni: doc. Židlická, doc. Horáková, doc. Křetínský, doc. Pala, Dr. Sekot, Dr. Holzer Brabcová, Žiak, Bc. Nantl Hosté: prof. Slovák, RNDr. Šmíd, CSc., Mgr. Hollanová, Ing. Moštěk, Ing. Foukalová; po část jednání byl přítomen rektor MU prof. Zlatuška Z celkového počtu 45 členů AS MU přítomno 30 členů. Navržený pořad jednání: 1. Schválení zápisu ze dne 5. 2. 2003 2. Schválení navrženého programu jednání 3. Informace vedení MU o UKB 4. Komentář k souběžnému členství předsedů fakultních senátů v AS MU 5. Informace o přípravách rozpočtu na rok 2003 6. Aktualizace Dlouhodobého záměru MU na rok 2004 7. Diskuse k výzvě olomouckých filozofů 8. Diskuse ke zprávám Vedení MU a Kolegia rektora uveřejňovaných v ISO 9. Zpráva a komentář LK AS MU k legislativním návrhům FSpS 10. Různé 1. Zápis ze dne 5.2.2003 Byly zaslány připomínky Bc. Nantlem, který uvádí, že: a) pan Kotásek - byl přítomen, ale nezapsal se b) Doc. Ježek není z Jihočeské univerzity, ale Západočeské, c) bod č. 6 -- doplnit Ekonomickou komisi d) bod č.7 -- připomínka k hlasování o možnosti el. hlasování Ad a) vyplněná prezenční listina je součástí zápisu jednání AS MU; pokud se někdo nezapíše do prezenční listiny neexistuje doklad o jeho přítomnosti; Ad b) opraveno Ad c) bude projednáno na dubnovém jednání AS MU Ad d) Erik Caha - pověřený přípravou některých technických podkladů pro elektr. hlasování: -- přednesl stanovisko k elektronickému hlasování, (písemný materiál bude přílohou zápisu); -- e-hlasování nepředstavuje technický problém; -- veřejné hlasování je jednodušší procedurou než tajné; -- otázka zda ano, či ne je v rovině procedurální; -- nutno zakomponovat do řádu 2. Navržený program jednání -- schválen: - přivítáni hosté zasedání; - člen AS MU za LF MU doc. Vokurka rezignoval na svoje členství v AS MU, protože byl s platností od 1.2. tr. jmenován proděkanem LF MU; členkou AS MU za LF se tak stává doc. Vašků, která byla řádně zvolena a získala v platných volbách (které osvědčil předseda AS LF MU prof. Šlapák) potřebný počet hlasů; 3. Informace vedení MU o UKB vystoupil prof. Slovák, zmocněnec rektora MU pro výstavbu Univerzitního kampusu (UKB) - z titulu této funkce je mj. pověřen jednat na přípravě a pozdější realizaci UKB. Prof. Slovák připravil pro AS MU úvodní materiál, který je přílohou tohoto zápisu jednání AS MU. Dále byla vedena cílená diskuse: ˙ dotaz (doc. Kostroň): -- vystoupil s návrhem možnosti veřejné prezentace (např. fotodokumentace modulu či plánů UKB na chodby jednotlivých fakult MU) prof. Slovák odkázal na internetové univerzitní stránky; - do 27.5.2002 nesměla MU ze zákonných důvodů podnikat žádné kroky v propagování stavby; - teprve 19.12.2002 byl záměr zaregistrován, proto byla do této doby aktivita k mediálním prezentacím malá a - 31.1.2003 stále nebylo jasné, zda bude podepsána smlouva s generálním projektantem; - do konce března tr. bude vypracován harmonogram, který bude závazný, - hlavním manažerem UKB byl ve výběrovém řízení vybrán Ing. Richter (manažer s velkými zkušenostmi, který v minulosti zajišťoval velké stavby v celé ČR -- např. odsíření elektráren v ČR); ˙ dotaz (doc. Bednaříková):-- "V případě, že již byla vybrána firma pro projektování stavby, bude možno vznášet nějaké připomínky?" odpověď: firma A PLUS -- bude zajišťovat celý projekt (územní a stavební řízení, komplexní stavební práce, bude vypracovávat zadání pro další části stavebního řízení); - úkol prof. Slováka je zajišťovat komunikaci na úrovni, kde bude docházet k rozhodování, jak bude vše konkrétně vypadat; až se bude zpracovávat hrubé zadání, které musí projít diskusí, pak se bude pracovat na projektování, ˙ dotaz (doc. Pavlík): "Jsou všechny pozemky vykoupeny?" odpověď: některé pozemky jsou zaknihovány, nemůže dojít k situaci jako např. u podniku Philips, veřejná VŠ má cesty procedurální, jak situaci řešit, toto může však znamenat určité zdržení; ˙ dotaz (prof. Vomela): "Počítá se s takovým vedením stavebního režimu, aby průběh stavby nekomplikoval pobyt pacientů v nemocnici?" odpověď: "bude k těmto aspektům přihlédnuto". ˙ "Změní výstavba UKB umístění stávajícího heliportu?" Stávající heliport bude přemístěn dle jednání s ředitelem FN dále a bude přistavěn chráněný koridor (náklady několika milionů). Je nutno však dodržet normu, aby vzdálenost heliportu nebyla příčinou odebrání licence traumatologického centra. Protože další dotazy nebyly na profesora Slováka již směřovány, poděkoval prof. Vomela za diskusi. Současně bylo dohodnuto, že: - AS MU bude dostávat průběžně informaci o postupu výstavby UKB ve stejných termínech, jak je tato předkládána vedení MU; - Pokud budou chtít členové AS MU zodpovědět konkrétní dotazy, je třeba tyto zaslat nejpozději deset dnů před termínem jednání AS MU přímo na elektronickou adresu prof. Slováka: slovak@math.muni.cz 4. Komentář k souběžnému členství předsedů fakultních senátů v AS MU Předseda Legislativní komise AS MU Bc. Nantl a Dr. Stárková se z jednání omluvili, proto se tento bod přesouvá na další jednání AS. 5. Příprava rozpočtu na rok 2003 Již v listopadu 2002 byla zahájena příprava na rozpis dotace pro rok 2003, v únoru proběhlo jednání ve vedení, bude následovat kolegium, které se bude věnovat otázce způsobu rozepsání dotace (touto problematikou se opakovaně iniciativně zabývala i Ekonomické komise AS MU). Senátu bude předložen návrh na rozdělení dotace za celou MU. V souvislosti se změnou metodiky se změní i odvody do centralizovaných zdrojů a koeficienty. Ing. Moštěk, tajemník FSS a člen EK AS MU předložil materiály, pomocí kterých vysvětloval "spravedlnost odvodů do celouniverzitních zdrojů". S dalšími aktuálními materiály o stavu příprav rozpočtu MU vystoupila Ing. Foukalová; v průběhu měsíce března by jednotlivé akademické senáty fakult MU měly schvalovat své fakultní rozpočty; následně - v souladu s již opakovaně probranou metodikou - bude na dubnovém jednání AS MU projednáván rozpočet MU. Dále ing. Foukalová informovala o přípravě výroční zprávy, která musí být zpracována dle metodiky MŠMTV (tato dosud nebyla dodána); zpráva o hospodaření MU za rok 2002 je však již číselně zpracována, hospodaření minulého roku končí kladným výsledkem a veškeré materiály jsou pro členy AS MU k dispozici na webu, včetně přehledových tabulek jednotlivých pracovišť. 6. Aktualizace dlouhodobého záměru MU na rok 2004 Rektor MU vysvětlil nutnost každoroční aktualizace "Dlouhodobého záměru MU": - strukturu záměru předepisuje MŠMT, tento úkon má vcelku relativně malé důsledky, výjimkou je vypisování grantů, kde je dobré, když se problematika navrhovaného grantového úkolu ztotožňuje s dlouhodobým záměrem. 7. Diskuse k výzvě olomouckých filozofů AS MU byl opakovaně vyzván e-maily, aby se připojil k tzv. "Olomoucké výzvě" (její text rozeslal předseda AS MU již dříve všem členům AS MU). AS MU se shodl na následujícím usnesení: - AS MU se ztotožňuje se stanoviskem, že platy vysokoškolských pedagogů jsou nízké a zejména pro mladé učitele jsou na hranici bídy; - AS MU konstatuje, že výše ministerské dotace pro vysoké školy je nedostačující, tato skutečnost je jednou z hlavních příčin nízkých platů vysokoškolských pedagogů; - platové tarify však určuje výhradně vysoká škola, požadavek, aby výši platu stanovilo ministerstvo, je v rozporu se Statutem vysoké školy; - doc. Kostroň navrhl diskutovat o personální politice na MU. Závěr: AS MU se nehodlá připojit jako celek k výzvě olomouckých učitelů; na některém z příštích jednání se bude AS MU zabývat personální politikou na MU - termín dojedná předseda AS MU. 8. Diskuse ke zprávám vedení MU a Kolegia rektora uveřejňovaných v ISO Podle poznatků členů AS MU nebyl v poslední době možný přístup na dokumentový server ke starším zprávám z jednání Vedení MU a z Kolegia rektora MU. Předseda AS MU informoval o této skutečnosti rektora MU a podá na příštím zasedání AS MU zprávu o řešení. (Pozn.: Rektor MU se tímto problémem zabýval a sdělil, že technická příčina byla již odstraněna a přístupy jsou volné.) 9. Zpráva a komentář LK AS MU k legislativním návrhům FSpS - LK AS MU Statut FspS a jeho přílohy prostudovala a jejím jménem Bc Nantl doporučuje materiály ke schválení; materiály byly uveřejněny na webu. Hlasování: pro 30 proti 0 zdržel se 0 10. Různé Byla dohodnuta pravidla pro e-mailový písemný styk mezi senátory: 1) texty psát s diakritikou, 2) přílohy zasílat v rtf formátu, 3) senátní adresu využívat pouze tehdy, chceme-li něco sdělit všem, zprávy jednotlivcům je vhodnější posílat na jejich osobní adresy 4) deset dnů před zasedáním AS MU zašlou předsedové komisí AS MU návrhy k programu AS MU na adresu jvomela@med.muni.cz Předseda AS MU informoval AS MU, že jménem AS MU blahopřál doc. RNDr. Milanu Gelnarovi, novému děkanovi PřF MU a poděkoval odstupujícímu děkanovi PřF MU prof. RNDr. Janu Slovákovi. Úkoly: LK AS MU předloží na dubnové zasedání návrh procedurálních pravidel předmětu el. hlasování a podá návrh na specifikaci předmětu elektronického hlasování. Příloha zápisu: Zpráva prof. Slováka a o UKB Termín dalšího zasedání AS MU 7. dubna 2003 v 16. OO Zapsala: Š. Karmazínová, 6. března 2003 Autorizoval: J. Vomela, 10.března 2003 Doplněk informací: Na jednání Kolegia rektora byla podána zpráva o dosavadních jednáních ohledně úprav tarifních platů mezi vedením MU a odboráři. Jednání nejsou dosud ukončena, upravené tarifní tabulky však AS MU nemusí schvalovat. Jindřich Vomela Zpráva o stavu projektu UKB 1. Zadání projektu Dopisem z 19.12.2002 vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rozhodnutí o registraci akce "MU Výstavba univerzitního kampusu v Brně Bohunicích", č. 233332-0701, v informačním systému ISPROFIN podle §5 vyhlášky č. 40/2001 Sb., ve kterém stanovilo výši a formu účasti státního rozpočtu na financování přípravy a zabezpečení akce, podmínky čerpání dotace, pravidla projektového řízení a obsah dokumentace projektu. Uvedeným aktem přešla příprava výstavby UKB z mimořádného režimu daného souhlasem MŠMT s předstihovým zahájením soutěží na výběr projektanta a manažera projektu vydaným 30. srpna 2002 do standardního postupu přípravy a financování projektu. Problémem je, že vzhledem k dlouhým průběžným lhůtám registrace akce a nevhodnosti změn dokumentace v průběhu jejího schvalování obsahuje registrační list akce údaje o potřebách a zdrojích financování akce, které již neodpovídají očekávanému průběhu projektu -- vzhledem ke stavu přípravy je vyloučeno, aby bylo na projekt v roce 2003 účelně vynaloženo registračním listem předpokládaných 963 mil. Kč. Současný odhad nákladů pro rok 2003 činí 216 mil. Kč, očekávané výdaje budou upřesněny po dokončení zadávacích procedur veřejné zakázky na výběr generálního projektanta a rozpracování projektové dokumentace. Je nezbytné počítat s úpravou rozhodnutí o registraci v průběhu prvního pololetí tohoto roku. Současně bude provedena úprava zadání projektu z hlediska členění stavby na etapy a časového plánu jejího rozvinutí. 2. Informace o stavu přípravy projektu Výběr generálního projektanta Zadávání veřejné zakázky je ukončeno. Po převzetí nabídek proběhlo jejich posouzení a vyhodnocení komisí jmenovanou ministryní školství, mládeže a tělovýchovy. Po odmítnutí námitek dvou uchazečů proti vyloučení ze soutěže bylo vydáno a uchazečům doručeno rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky, rozhodnutí zadavatele odpovídá doporučení komise pro posouzení a hodnocení nabídek (jako nejvhodnější nabídka byla vybrána nabídka společnosti A PLUS). V zákonné lhůtě podal jeden z uchazečů námitky proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky. Zdůvodnění MU jím ale bylo respektováno a po vypršení zákonné lhůty pro vyžádání přešetření Úřadem pro hospodářskou soutěž byla 18.2.2003 podepsána smlouva se společností A PLUS. Výběr manažera projektu Byly převzaty a otevřeny nabídky podané uchazeči v této obchodní veřejné soutěži, která je v závěrečné fázi. Proti rozhodnutí o vyloučení ze soutěže vydanému na doporučení komise pro otvírání obálek s nabídkami podali oba vyloučení uchazeči námitky. Námitce jednoho z nich rektor univerzity vyhověl, námitku druhého uchazeče zamítl. Zasedání komise pro posouzení a hodnocení nabídek jmenované rektorem university proběhlo 17.1.2003. Komise pro posouzení a hodnocení nabídek vybrala nejvhodnější nabídku. V návaznosti na podmínky úvěrové smlouvy byl výběr nejvhodnější nabídky úspěšně prokonzultován s Evropskou investiční bankou. V současné době běží zákonná lhůta pro podání žádosti o přešetření Úřadem pro hospodářskou soutěž u dvou uchazečů soutěže, kteří podali námitky. Výběr právního poradce investora Soutěž je také v závěrečné fázi. Nabídky tří renomovaných uchazečů na výkon funkce právního poradce investora byly uchazeči předloženy v obchodní veřejné soutěži dne 16.1.2003. Na zasedání komise pro hodnocení nabídek byla vybrána nejlepší nabídka a jeden z uchazečů byl navržen k vyloučení pro neúplnost nabídky. Po vypršení lhůty k námitce vyloučeného účastníka a konzultaci s EIB bude zítra oznámena nejlepší nabídka. Ustavení projektového týmu UKB Byl ustaven projektový tým Masarykovy univerzity pro výstavbu UKB. Tým v současné době pracuje ve složení ˙ Jiří Richter, výkonný ředitel UKB ˙ Radomír Mikeska, zástupce výkonného ředitele, hlavní inženýr pro stavební část projektu ˙ Viera Mižaková, specialistka pro procurement ˙ Jitka Jílková, asistentka Další členové budou do týmu přijati až po dokončení výběru manažera projektu v závislosti na konkrétních potřebách projektu. Uvolnění staveniště Projektový tým UKB převzal ke dni 17. ledna 2003 dosud zpracovanou dokumentaci a odpovědnost za řešení majetkoprávních vztahů v souvislosti s projektem UKB (s výjimkou dořešení restitučních nároků, které zůstává prozatím v přímé odpovědnosti zmocněnce rektora p. Slováka). V závěrečné fázi je příprava smlouvy o převodu objektů Fakultní nemocnice Bohunice v zájmovém území výstavby UKB, převod bude s vysokou pravděpodobností proveden bezúplatně. Podmínky převodu byly předjednány s vedením FNB. V zájmovém prostoru UKB jsou však na pozemcích MU umístěny další objekty jiných vlastníků než FNB (pozůstatky zařízení staveniště z výstavby FNB, zahrádkářská kolonie), v některých případech nejsou vlastníci těchto pozemků známi. Projektový tým UKB připravuje identifikaci vlastníků a uživatelů uvedených objektů a legalizaci vztahů s nimi, cílem je dosáhnout včasného uvolnění objektů a jejich likvidace či převodu na MU (v případech možného využití objektů pro potřeby zařízení staveniště). Současně připravuje projektový tým UKB nápravu nepřijatelného a neudržitelného stavu pozemkové evidence v případě přístupové komunikaci k vrátnici FNB -- na pozemcích převzatých MU v roce 2002 je vybudována příjezdní komunikace do FNB, která není evidována v katastru nemovitostí, její užívání je de jure nelegální a za její údržbu (byť je městem Brnem na základě tradice prováděna, bez smluvního vztahu) nese právní odpovědnost MU. Jednání o restitučních nárocích vznesených k části pozemků v zájmovém území UKB se po určité stagnaci vzniklé problematickou komunikací právních zástupců obou stran restituentů dostalo do nové fáze -- MU oslovilo s návrhem na řešení dané záležitosti přímo restituenty a jejich zahraniční právní zástupce. Výsledky předběžných jednání právního poradce MU s těmito zástupci restituentů dávají naději na rychlé ukončení daného případu tak, aby neblokoval další postup územní přípravy projektu. Napojení staveniště na inženýrské sítě Zahájení konkrétních jednání se správci sítí o podmínkách napojení je podmíněno rozvinutím prací na projektové dokumentaci a získáním základních technických údajů o potřebách areálu. Uvedená jednání jsou připravována již ve spolupráci s generálním projektantem. Příprava souvisících investic Vlastníkem rozhodujících pozemků pro výstavbu souvisících investic je společnost CD XXI majetkově propojená s vítězem obchodní veřejné soutěže na výkon funkce GP. Až do uplynutí zákonné lhůty pro podání případných námitek proti rozhodnutí MU o výběru nejvhodnější nabídky nemohlo MU činit žádné kroky k uzavření smlouvy, jednání s CD XXI v tomto období by mohlo vážně ohrozit dokončení zadávacího procesu. Ve fázi přípravných jednání je projekt atletické haly. Tento a podobné návrhy budou posouzeny v kontextu s komplexním řešením zájmového území v rámci přípravy územního rozhodnutí UKB. Ve vazbě na přípravu souvisících investic bude nutno v krátké době rozhodnout, zda MU využije svého práva ze smlouvy a budoucí smlouvě o směně pozemků MU mimo školský areál UKB za pozemky CD XXI ve školském areálu UKB či zda bude jednat o koupi pozemků CD XXI ve školském areálu UKB a pozemky mimo školský areál si ponechá k uplatnění svého vlivu na rozhodování o charakteru a postupu výstavby souvisících investic. Podle předběžného vyjádření je společnost CD XXI k jednání o podmínkách prodeje pozemků místo uvažované směny ochotna. Zároveň je také vedeno jednání o urychlené výstavbě ubytovacích kapacit. 3. Náklady projektu Rozhodnutím o registraci akce v informačním systému ISPROFIN jsou celkové investiční náklady akce stanoveny na 3 507,5 mil. Kč, neinvestiční náklady na 197 mil. Kč. Z uvedených nákladů bylo k 31.12.2002 vyčerpáno cca 16 mil. Kč investičních nákladů a cca 3,5 mil. Kč výdajů neinvestičních. Do zprávy o stavu projektu metodicky náleží výrok o stavu čerpání rozpočtu ve vztahu k rozpočtu a výrok o očekávaných nákladech projektu ve vazbě na zadání projektu. Vzhledem k tomu, že práce na projektové dokumentaci nebyly dosud rozvinuty, nelze uvedené hodnocení zatím provést. Z formální hlediska lze však konstatovat, že v současné době neexistují signály nasvědčující překročení registrovaných nákladů projektu. 4. Rozpočet projektu pro rok 2003 Je zpracován návrh rozpočtu projektu UKB na rok 2003 -- investiční výdaje projektu jsou předpokládány ve výši 196 mil. Kč (z toho dosud nespecifikovaná rezerva 100 mil. Kč), neinvestiční výdaje ve výši 20 mil. Kč. Dokončení prací na rozpočtu však dosud brání nejasnosti ve zdrojové části rozpočtu. Prováděcí vyhláška k zákonu o účetnictví platná od 1. ledna 2003 zásadním způsobem změnila metodiku odpisování dlouhodobého majetku vysokých škol -- od letošního roku nebudou odpisovány náklady na pořízení dlouhodobého majetku financované ze státní dotace, a to pravděpodobně ani z majetku pořízeného před rokem 2003. Dosavadní metodika umožňovala vytvářet fond pro reprodukci investičního (nyní dlouhodobého) majetku mimo jiné ve výši odpovídající odpisům z dlouhodobého majetku bez omezení zdrojů, ze kterých byl pořízen. Provedená změna účetních postupů ve svých důsledcích zásadním způsobem omezuje vytváření FRIM a bez doprovodných změn umožňujících vytváření FRIM přímo ze státní dotace se MU dostane do patové situace -- prostředky pro tvorbu FRIM podle nových účetních předpisů nedosáhnou výše umožňující plnění závazků MU z úvěrové smlouvy s EIB, a to jak ve vztahu k závazku MU na krytí části výdajů na projekt z vlastních zdrojů MU, tak ve vztahu k následnému splácení návratné části státní dotace. Pokusy o získání metodického návodu k řešení vzniklé situace na MŠMT nebyly zatím úspěšné. Ekonomický útvar MU proto ve spolupráci s projektovým týmem UKB považuje za nezbytné iniciovat jednání všech zainteresovaných stran (MF, MŠMT, ČMTRB, MU) k nalezení východiska umožňujícího plynulé financování projektu jak ve fázi jeho realizace, tak ve fázi splácení dluhu. 5. Časový plán projektu Rozhodnutím o registraci akce v informačním systému je jako orientační termín ukončení akce stanoven prosinec 2006, jiné termíny nejsou v dokumentu uváděny. Časový plán projektu obsažený v návrhu záměru stavby z roku 2002 není vzhledem ke stavu přípravy projektu splnitelný. Projektový tým UKB pracuje na návrhu časového plánu, který bude podkladem pro jednání s generálním projektantem a následně manažerem projektu, jejichž výstupem bude řídící časový plán projektu. Základní verze časového plánu, se kterou MU do uvedených jednání vstoupí, bude dokončena v souladu s požadavkem MŠMT z rozhodnutí o účasti státního rozpočtu v lednu 2003, řídící časový plán projektu hodlá projektový tým UKB v součinnosti s GP a manažerem projektu dokončit do konce března 2003. Součástí prací na časovém plánu projektu je vhodná etapizace stavby. Projektový tým UKB sleduje ve svých záměrech kromě uvolnění staveniště a přeložek sítí rovněž možnost předstihové realizace dvou pavilonu školské části UKB, která by umožnila ověření použitých technologií a stavebních postupů a minimalizaci problémů v hlavní části stavby. Pro předstihovou realizaci jsou předběžně uvažovány pavilony určené pro integrované laboratoře UKB, na jejichž definici a projektovém zadání usilovně pracuje zvláštní tým vedený Janem Slovákem a děkany LF a PřF. 6. Nejvýznamnější úkoly v nadcházejícím období Pro rozvinutí projektu je v nadcházejících dvou měsících nejdůležitější: ˙ dokončit zadání veřejných zakázek na výkon funkce generálního projektanta, manažera projektu a právního poradce investora ˙ zahájit práce na projektové dokumentaci ˙ navrhnout účelnou etapizaci stavby a vytvořit řídící harmonogram projektu ˙ identifikovat zbývající vlastníky nemovitostí v zájmovém území a legalizovat vztahy s nimi ˙ dokončit jednání o restitučních nárocích k části pozemků v zájmovém území ˙ zahájit jednání se správci inženýrských sítí o podmínkách napojení UKB ˙ ve financování projektu nalézt východisko ze situace vzniklé změnou účetních předpisů 7. Podprogram 233 333 -- rekonstrukce stávajících areálů Tento podprogram je řízen standardními postupy útvarem pana Ing. Brychty (pod supervizí pana kvestora ing. Galeho, řídící komise UKB a zmocněnce rektora pro celý program). Pro rok 2003 se počítá s rozsahem 308 mil. Kč, skladba investic viz. návrh rozpočtu MU, a je vedeno usilovné vyjednávání s MŠMT o jednotlivých záměrech. UKB MU, Richter 14.1.2003 Jan Slovák 3.3.2003