Zápis ze zasedání Rady pro vnitřní hodnocení MU 16. října 2018 Přítomni: dle prezenční listiny Místo jednání: Velká zasedací místnost, Rektorát Masarykovy univerzity Program: 1) Projednání záměru vzniku studijního programu Veřejné zdravotnictví předkládaného Lékařskou fakultou 2) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Lékařské fakulty 3) Projednání záměrů vzniku studijních programů Biotechnologie a Analytický geochemik předkládaných Přírodovědeckou fakultou 4) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Přírodovědecké fakulty 5) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Pedagogické fakulty 6) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Filozofické fakulty 7) Projednání návrhů změn v dosavadních studijních oborech 8) Různé ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Úvodem přítomné přivítal Ladislav Rabušic, místopředseda Rady pro vnitřní hodnocení (dále „RVH“), a představil program a cíle jednání. 1) Projednání záměru vzniku studijního programu Veřejné zdravotnictví předkládaného Lékařskou fakultou I. Navazující magisterský studijní program Veřejné zdravotnictví Andrea Pokorná, navrhovaná garantka, představila záměr vzniku studijního programu, popsala předpokládanou strukturu studijních plánů a profil absolventa. V diskusi se členové RVH věnovali možnosti změny názvu studijního programu s ohledem na obsah studia, přijímacímu řízení do prezenční a kombinované formy studia a profilu předpokládaných uchazečů z lékařských a nelékařských bakalářských programů. Dále se garantka vyjádřila k zajištění chystané spolupráce s dalšími fakultami MU a k navrhovanému panelu hodnotitelů. Navrhovaný zahraniční expert působí ve Velké Británii a je členem řady mezinárodních organizací. 2 Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 15 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU vrací k přepracování záměr vzniku magisterského studijního programu Veřejné zdravotnictví, včetně návrhu panelu hodnotitelů, předložený dne 17. 9. 2018 Lékařskou fakultou MU, a současně uvádí následující doporučení pro toto přepracování: a. konkretizovat vstupní znalosti uchazečů a profil absolventa c. sjednotit podmínky a obsah studia pro prezenční a kombinovanou formu d. představit zamýšlenou strukturu předmětů co do obsahu i rozsahu. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 2) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Lékařské fakulty II. Bakalářský studijní program Dentální hygiena Lenka Roubalíková, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Jana Zouhara. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Dentální hygiena. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 3 III. Bakalářský studijní program Nutriční terapie Ondřej Zvěřina, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. Zpravodaj dále upozornil na nízkou míru internacionalizace studijního programu. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Nutriční terapie. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 6 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. IV. Bakalářský studijní program Laboratorní diagnostika ve zdravotnictví Zdeňka Čermáková, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Břetislava Koudely. V diskusi se členové RVH věnovali otázce již uskutečněné změny názvu studijního programu na žádost Ministerstva zdravotnictví. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Laboratorní diagnostika ve zdravotnictví. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. V. Bakalářský studijní program Zdravotnické záchranářství Dagmar Seidlová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Josefa Janyšky. V diskusi se členové RVH věnovali obecnému problému kreditového podhodnocení předmětů vyučovaných na Lékařské fakultě z důvodu potřeby naplnění požadavků regulátora Ministerstva zdravotnictví. Na podnět Josefa Janyšky se RVH dále zabývala otázkou kumulace úvazků na fakultě a ve fakultní 4 nemocnici, která je pro Lékařskou fakultu příznačná. Členové se shodli, že úvazek garanta programu daný pracovním poměrem k fakultní nemocnici se pro účely posuzování standardů personálního zabezpečení započítává do úvazku na příslušné fakultě i do úvazku na MU jako celku. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Zdravotnické záchranářství. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. VI. Navazující magisterský studijní program Intenzivní péče Roman Gál, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Jana Zouhara. Zpravodaj upozornil na připomínky hodnotitele týkající se nižší úspěšnosti studia. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Intenzivní péče naplňuje požadavky vyplývající ze Standardů kvality studijních programů MU, které jsou přílohou vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU. Bude-li předloženo povolení příslušného uznávacího orgánu podle § 78 odst. 7 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, udělí Rada pro vnitřní hodnocení MU oprávnění uskutečňovat studijní program na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. VII. Bakalářský studijní program Ortoptika Pavel Beneš, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Břetislava Koudely. Zpravodaj upozornil na značně kritický posudek hodnotitelky studijního programu a neodpovídající publikační činnost 5 navrhovaného garanta. V diskusi se členové RVH věnovali otázce požadované publikační činnosti a zkušeností z praxe, kterými by měl garant profesně orientovaného studijního programu na Masarykově univerzitě disponovat. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Ortoptika. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 4 roky s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. VIII. Bakalářský studijní program Optika a optometrie Svatopluk Synek, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Břetislava Koudely. V diskusi se členové RVH věnovali otázce věkové struktury personálního zabezpečení studijního programu. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Optika a optometrie. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 6 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. IX. Navazující magisterský studijní program Optometrie Svatopluk Synek, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Břetislava Koudely. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných při projednávání bakalářského studijního programu Optika a optometrie. 6 Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Optometrie. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 6 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. X. Bakalářský studijní program Fyzioterapie Petr Dobšák, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Zbyňka Vybírala. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi se členové RVH věnovali otázce struktury uchazečů o studium v českojazyčné a anglickojazyčné verzi studijního programu. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Fyzioterapie. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XI. Bakalářský studijní program Physiotherapy Petr Dobšák, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Zbyňka Vybírala. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných při projednávání českojazyčné verze studijního programu. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program 7 Physiotherapy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 9.50 odešel Břetislav Koudela 3) Projednání záměru vzniku studijních programů předkládaných Přírodovědeckou fakultou Tomáš Kašparovský, děkan Přírodovědecké fakulty, rámcově představil oba předkládané záměry vzniku studijních programů v kontextu uplatnitelnosti absolventů na trhu práce a strategického cíle Masarykovy univerzity zvýšit počet profesně orientovaných programů ve studijní nabídce. XII. Navazující magisterský studijní program Biotechnologie Martin Mandl, navrhovaný garant, představil záměr vzniku interdisciplinárně orientovaného studijního programu, popsal plánovanou strukturu praxí a poměr výuky v českém a anglickém jazyce. V diskusi se členové RVH věnovali otázce konkurenceschopnosti předloženého studijního programu v českém vysokoškolském prostředí, plánovanému počtu studentů a struktuře předloženého panelu hodnotitelů, který v osobě navržené zahraniční expertky neskýtá dle úsudku RVH dostatečnou záruku mezinárodního aspektu hodnocení. Za zahraničního experta je považován odborník, který doloží relevantní a aktuální profesní zkušenost z působiště mimo Českou a Slovenskou republiku. Pokud tento odborník požadovanou zahraniční zkušenost nemá, může být v návrhu panelu hodnotitelů uveden v jiné kategorii, tj. jako akademický pracovník nebo zaměstnavatel, pokud je s ohledem na jeho profesní profil možné jej rovněž do této kategorie zařadit. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 15 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje záměr vzniku magisterského studijního programu Biotechnologie, předložený dne 12. 9. 2018 Přírodovědeckou fakultou MU a současně požaduje upravit návrh panelu hodnotitelů tak, aby byl náležitě reflektován prvek mezinárodního hodnocení. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 12 Proti: 0 8 Zdržel se: 1 Usnesení bylo přijato. XIII. Doktorský studijní program Analytický geochemik Viktor Kanický, navrhovaný garant, představil záměr vzniku doktorského studijního programu, který bude určen pro absolventy geologicky či chemicky zaměřeného studia. Vyjádřil se dále ke struktuře studia a k plánovanému počtu přijímaných uchazečů. V diskusi se členové RVH věnovali otázce uplatnitelnosti absolventů a podílu výuky a výzkumné činnosti ve studijním programu. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 15 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje záměr vzniku doktorského studijního programu Analytický geochemik, včetně návrhu panelu hodnotitelů, předložený dne 19. 9. 2018 Přírodovědeckou fakultou MU. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 12 Proti: 1 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 4) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Přírodovědecké fakulty XIV. Bakalářský studijní program Lékařská genetika a molekulární diagnostika Petr Kuglík, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Josefa Tomandla. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Lékařská genetika a molekulární diagnostika. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 9 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XV. Navazující magisterský studijní program Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví – Bioanalytik Zdeněk Glatz, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Josefa Tomandla. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi se členové RVH věnovali tématu kreditového ohodnocení předmětů programu a připomínkám, které měla Akreditační komise k přeměňovanému studijnímu oboru. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví – Bioanalytik. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XVI. Navazující magisterský studijní program Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví – Lékařská genetika a molekulární diagnostika Petr Kuglík, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Josefa Tomandla. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví - Lékařská genetika a molekulární diagnostika. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 10 11.10 přišel Mikuláš Bek 5) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Pedagogické fakulty XVII. Bakalářský studijní program Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání Dagmar Opatřilová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XVIII. Navazující magisterský studijní program Speciální pedagogika pro učitele základních škol Dagmar Opatřilová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. V diskusi se členové RVH věnovali otázce možného zpřehlednění studijní nabídky, uplatnitelnosti absolventů studijního programu a zejména pak možnosti sloučení se studijním programem Speciální pedagogika pro učitele středních škol, jelikož významná část obsahu těchto studijních programů je shodná. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení vrací v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU návrh přeměny na studijní program Speciální pedagogika pro učitele základních škol k přepracování s doporučením, aby byl sloučen se studijním programem Speciální pedagogika pro učitele středních škol. Rada pro vnitřní hodnocení nepožaduje opětovné projednání ve fakultních orgánech. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 13 Proti: 0 11 Zdržel se: 1 Usnesení bylo přijato. XIX. Navazující magisterský studijní program Speciální pedagogika pro učitele středních škol Věra Vojtová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných při projednávání studijního programu Speciální pedagogika pro učitele základních škol. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení vrací v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU návrh přeměny na studijní program Speciální pedagogika pro učitele středních škol k přepracování s doporučením, aby byl sloučen se studijním programem Speciální pedagogika pro učitele základních škol. Rada pro vnitřní hodnocení nepožaduje opětovné projednání ve fakultních orgánech. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 1 Usnesení bylo přijato. XX. Bakalářský studijní program Logopedie Petr Kopečný, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Ladislava Rabušice. V diskusi se členové RVH věnovali otázce obsahového rozdílu mezi studijními programy Logopedie a Speciální pedagogika, potřebě zahrnutí pedagogicko-psychologického základu či zaměření praxí. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Logopedie. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 12 XXI. Navazující magisterský studijní program Logopedie Ilona Bytešníková, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Ladislava Rabušice. V diskusi se členové RVH mimo témat zmíněných při projednávání bakalářského studijního programu Logopedie věnovali zejména otázce kritérií přijímacího řízení. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Logopedie. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXII. Bakalářský studijní program Speciální pedagogika Věra Vojtová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Ladislava Rabušice. V diskusi se členové RVH zabývali otázkou uplatnitelnosti absolventů zejména v kontextu inkluzivního vzdělávání v České republice. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Speciální pedagogika. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 13 XXIII. Bakalářský studijní program Special Education Věra Vojtová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Ladislava Rabušice. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných při projednávání českojazyčné verze studijního programu. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Special Education. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXIV. Navazující magisterský studijní program Speciální pedagogika Karel Pančocha, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Ladislava Rabušice. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných při projednávání předchozích příbuzných studijních programů z oblasti vzdělávání Neučitelská pedagogika. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Speciální pedagogika. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 14 XXV. Navazující magisterský studijní program Special Education Karel Pančocha, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Ladislava Rabušice. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Special Education. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 13.40 odešel Vojtěch Kyselý, Josef Tomandl a Ivana Černá XXVI. Navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy Jiří Poláček, navrhovaný garant, představil studijní program v kontextu vzdělávání učitelů českého jazyka a literatury na Pedagogické fakultě. V diskusi se členové RVH věnovali otázce rozdělení učitelského vzdělávání mezi jednotlivé fakulty Masarykovy univerzity a možné kombinovatelnosti programů ve sdruženém studiu napříč fakultami. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení bude pokračovat v projednávání návrhu studijního programu Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy, jakmile bude předložena dohoda děkanů Filozofické a Pedagogické fakulty o kombinovatelnosti studijních programů směřujících k profesi učitele českého jazyka a literatury pro střední školy. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 1 Usnesení bylo přijato. 15 6) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Filozofické fakulty Milan Pol, děkan Filozofické fakulty, představil strukturu učitelských navazujících magisterských programů na Filozofické fakultě a vyjádřil se k restrukturalizaci programů, ke které došlo před třemi lety. Dále se věnoval uplatnitelnosti absolventů a personálnímu zajištění předmětů pedagogickopsychologického základu a oborových didaktik. XXVII. Navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy Michaela Soleiman pour Hashemi, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. V diskusi se členové RVH věnovali otázce kombinovatelnosti učitelských studijních programu Filozofické a Pedagogické fakulty. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení bude pokračovat v projednávání návrhu studijního programu Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy, jakmile bude předložena dohoda děkanů Filozofické a Pedagogické fakulty o kombinovatelnosti studijních programů směřujících k profesi učitele českého jazyka a literatury pro střední školy. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 1 Usnesení bylo přijato. XXVIII. Navazující magisterský studijní program Učitelství pedagogiky pro střední školy Petr Novotný, zástupce navrhované garantky Kláry Šeďové, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi se členové RVH věnovali otázce počtu studentů a uplatnitelnosti absolventů. Návrh usnesení: Návrh přeměny na studijní program Učitelství pedagogiky pro střední školy naplňuje požadavky vyplývající ze Standardů kvality studijních programů MU, které jsou přílohou vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU. Bude-li předloženo povolení příslušného uznávacího orgánu podle § 78 odst. 7 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, udělí Rada pro vnitřní hodnocení MU oprávnění uskutečňovat studijní program na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 11 Proti: 0 16 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXIX. Navazující magisterský studijní program Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy Petr Dytrt, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Světlany Hanušové. V diskusi se členové RVH věnovali otázce legislativních požadavků na kvalifikaci a tvůrčí výkon garanta studijního programu zařazeného v oblasti vzdělávání Učitelství. Dále byla věnována pozornost personálnímu zabezpečení oborových didaktik a možnostem habilitačních řízení v oborech didaktiky cizích jazyků. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení vrací v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU návrh přeměny na studijní program Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy k přepracování s doporučením, aby byl předložen nový návrh garanta studijního programu, který bude splňovat požadavky nařízení vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém školství. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 1 Usnesení bylo přijato. XXX. Navazující magisterský studijní program Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy Sylvie Stanovská, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Emanuela Hurycha. V diskusi se členové RVH věnovali otázce legislativních požadavků na kvalifikaci a tvůrčí výkon garanta studijního programu zařazeného v oblasti vzdělávání Učitelství. Dále byla věnována pozornost personálnímu zabezpečení studijního programu zahraničními lektory. Návrh usnesení: Návrh přeměny na studijní program Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy naplňuje požadavky vyplývající ze Standardů kvality studijních programů MU, které jsou přílohou vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU. Bude-li předloženo povolení příslušného uznávacího orgánu podle § 78 odst. 7 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, udělí Rada pro vnitřní hodnocení MU oprávnění uskutečňovat studijní program na 4 roky s vnitřním hodnocením za 3 roky. 17 Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXXI. Navazující magisterský studijní program Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy Jiří Gazda, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Emanuela Hurycha. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Návrh přeměny na studijní program Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy naplňuje požadavky vyplývající ze Standardů kvality studijních programů MU, které jsou přílohou vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU. Bude-li předloženo povolení příslušného uznávacího orgánu podle § 78 odst. 7 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, udělí Rada pro vnitřní hodnocení MU oprávnění uskutečňovat studijní program na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXXII. Navazující magisterský studijní program Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy Ivo Buzek, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Světlany Hanušové. V diskusi se členové RVH věnovali otázce legislativních požadavků na kvalifikaci a tvůrčí výkon garanta studijního programu zařazeného v oblasti vzdělávání Učitelství, pozornost byla věnována také struktuře jazykovědných předmětů studijního programu. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení vrací v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU návrh přeměny na studijní program Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy k přepracování s doporučením, aby byl předložen nový návrh garanta studijního programu, který bude splňovat požadavky nařízení vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém školství. 18 Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXXIII. Navazující magisterský studijní program Učitelství historie pro střední školy Petr Škyřík, zastupující navrhovaného garanta studijního programu Lukáše Fasoru, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Emanuela Hurycha. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Návrh přeměny na studijní program Učitelství historie pro střední školy naplňuje požadavky vyplývající ze Standardů kvality studijních programů MU, které jsou přílohou vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU. Bude-li předloženo povolení příslušného uznávacího orgánu podle § 78 odst. 7 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, udělí Rada pro vnitřní hodnocení MU oprávnění uskutečňovat studijní program na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXXIV. Navazující magisterský studijní program Učitelství základů společenských věd pro střední školy Radim Brázda, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Zbyňka Vybírala. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Návrh přeměny na studijní program Učitelství základů společenských věd pro střední školy naplňuje požadavky vyplývající ze Standardů kvality studijních programů MU, které jsou přílohou vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU. Bude-li předloženo povolení příslušného uznávacího orgánu podle § 78 odst. 7 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, udělí Rada pro vnitřní hodnocení MU oprávnění uskutečňovat studijní program na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. 19 Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 14.20 odešel Mikuláš Bek 7) Projednání návrhů změn v dosavadních studijních oborech Místopředseda RVH Ladislav Rabušic sdělil, že RVH obdržela dvě žádosti o změnu ve studijních oborech. Jedná se o tzv. podstatné změny, které mají být dle metodik oznamovány Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství. Ředitel pro kvalitu Petr Černikovský uvedl, že žádosti o změnu v dobíhajících studijních oborech by měly být předkládány pouze v nezbytných případech. Ke změnám v nově schválených studijních programech připravuje Odbor pro kvalitu RMU metodiku, která bude vycházet z procesu schvalování změny oprávnění uskutečňovat studijní program podle vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU. Místopředseda představil žádost Fakulty sociálních studií o změnu garanta studijních oborů: a) Sociologie, bakalářský (navržená garantka doc. PhDr. Iva Šmídová, Ph.D.) b) Sociologie, navazující magisterský (navržená garantka doc. PhDr. Kateřina Nedbálková, Ph.D.) c) Sociology, navazující magisterský (navržený garant doc. PhDr. Tomáš Katrňák, Ph.D.) d) Cultural Sociology, navazující magisterský (navržený garant doc. PhDr. Csaba Szaló, Ph.D.) e) International Joint Master‘s Degree in Cultural Sociology, navazující magisterský (navržená garantka doc. Bernadette Nadya Jaworsky, Ph.D.) Po schválení Radou pro vnitřní hodnocení bude dále oznámení o změně postoupeno Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství, který je příslušný k projednávání změn v uskutečňování studijních oborů. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení v souladu s čl. 11 odst. 2 písm. p) vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje předložení oznámení Fakulty sociálních studií o změně ve výše uvedených studijních oborech Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 10 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 20 Dále místopředseda RVH seznámil členy rady s žádostí Ekonomicko-správní fakulty o schválení změny předmětů státních závěrečných zkoušek ve stávajících bakalářských a magisterských studijních oborech od akademického roku 2018/2019 tak, aby nová státní závěrečná zkouška zahrnovala obhajobu závěrečné práce a odbornou rozpravu nad obsahem profilujících předmětů. Cílem opatření je sjednotit státní závěrečné zkoušky ve studijních oborech se státními závěrečnými zkouškami v nově schválených studijních programech. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení v souladu s čl. 11 odst. 2 písm. p) vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje předložení oznámení Ekonomicko-správní fakulty o změně v obsahu státních závěrečných zkoušek ve stávajících bakalářských a magisterských studijních oborech uvedených v žádosti Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 10 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 8) Různé Příští zasedání RVH proběhne 20. 11. 2018 ve velké zasedací místnosti RMU. Zapsal: Zdeněk Ježek Schválil: Ladislav Rabušic 21 Příloha č. 1: Prezenční listiny Prezenční listina členů Rady pro vnitřní hodnocení MU Přítomen Nepřítomen doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D. * doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D. * prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc. * prof. RNDr. Ivana Černá, CSc. * doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. * prof. JUDr. Jan Hurdík, DrSc. * doc. PaedDr. Emanuel Hurych, Ph.D. * prof. RNDr. Josef Janyška, DSc. * prof. MVDr. Břetislav Koudela, CSc. * prof. RNDr. Ludmila Křivánková, CSc. * Mgr. Vojtěch Kyselý * prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc. * doc. RNDr. Josef Tomandl, Ph.D. * prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D. * prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc. * Prezenční listina hostů Mgr. Michal Bulant, Ph.D. Prorektor pro studium a informační technologie doc. PhDr. Markéta Pitrová, Ph.D. Prorektorka pro rozvoj Mgr. Zdeněk Ježek Odbor pro kvalitu Mgr. Donika Zůbková Odbor pro kvalitu Ing. Veronika Kajurová, Ph.D. Odbor pro kvalitu doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. Pedagogická fakulta doc. Mgr. Vladimír Richter Pedagogická fakulta Mgr. Martina Lužná Pedagogická fakulta doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. Pedagogická fakulta doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. Pedagogická fakulta PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. Pedagogická fakulta 22 doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. Pedagogická fakulta doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D. Pedagogická fakulta prof. PhDr. Milan Pol, CSc. Filozofická fakulta PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. Filozofická fakulta Mgr. Kateřina Kalová, Ph.D. Filozofická fakulta prof. PhDr. Michaela Soleiman pour Hashemi, CSc. Filozofická fakulta doc. Mgr. Pavel Kosek, Ph.D. Filozofická fakulta doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. Filozofická fakulta doc. PhDr. Zdeňka Hladká, Dr. Filozofická fakulta doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. Filozofická fakulta doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr. Filozofická fakulta doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D. Filozofická fakulta doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. Filozofická fakulta doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Filozofická fakulta doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc. Filozofická fakulta prof. PhDr. Ivo Pospíšil, DrSc. Filozofická fakulta doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D. Filozofická fakulta doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. Filozofická fakulta doc. PhDr. Radim Brázda, Dr. Filozofická fakulta Ing. Mgr. Zdeňka Jastrzembská, Ph.D. Filozofická fakulta doc. Mgr. Tomáš Kašparovský, Ph.D. Přírodovědecká fakulta Ing. Lucie Janíčková Přírodovědecká fakulta doc. Ing. Martin Mandl, CSc. Přírodovědecká fakulta prof. RNDr. Zdeněk Glatz, CSc. Přírodovědecká fakulta doc. RNDr. Petr Kuglík, CSc. Přírodovědecká fakulta prof. RNDr. Viktor Kanický, DrSc. Přírodovědecká fakulta doc. MUDr. Lenka Roubalíková, Ph.D. Lékařská fakulta prof. MUDr. Petr Dobšák, CSc. Lékařská fakulta RNDr. Ondřej Zvěřina, Ph.D. Lékařská fakulta MUDr. Zdeňka Čermáková, Ph.D. Lékařská fakulta Mgr. Pavel Beneš, Ph.D. Lékařská fakulta doc. MUDr. Svatopluk Synek, CSc. Lékařská fakulta MUDr. Dagmar Seidlová, Ph.D. Lékařská fakulta 23 prof. MUDr. Roman Gál, Ph.D Lékařská fakulta doc. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D. Lékařská fakulta prof. MUDr. Jarmila Siegelová, DrSc. Lékařská fakulta Mgr. Jana Sedláková Lékařská fakulta Studijní program (SP) Typ SP1 Std. doba studia Forma studia Profil SP3 Jazyk SP4 Garant SP Studijní plány Doba platnosti oprávnění (v letech) Vnitřní hodnocení do (v letech) Přeměněné studijní obor(y) Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví - Lékařská genetika a molekulární diagnostika N 2 P A ČJ doc. RNDr. Petr Kuglík, CSc. Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví - Lékařská genetika a molekulární diagnostika (jednooborový) 10 5 Lékařská genetika a molekulární diagnostika pro odborné pracovníky v laboratorních metodách Lékařská genetika a molekulární diagnostika B 3 P A ČJ doc. RNDr. Petr Kuglík, CSc. Lékařská genetika a molekulární diagnostika (jednooborový) 10 5 Lékařská genetika a molekulární diagnostika Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví - Bioanalytik N 2 P P ČJ prof. RNDr. Zdeněk Glatz, CSc. Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví - Bioanalytik (jednooborový) 10 5 Bioanalytik – odborný pracovník v laboratorních metodách Logopedie B 3 P/K A ČJ PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. Logopedie (jednooborový, prezenční); Logopedie (jednooborový, kombinovaný); Speciální pedagogika - komunikační techniky (na dostudování kombinovaný); Speciální pedagogika komunikační techniky (na dostudování) 10 3 Speciální pedagogika – komunikační techniky Logopedie N 2 P/K A ČJ doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. Logopedie (jednooborový, prezenční); Logopedie (jednooborový, kombinovaný); Speciální pedagogika - komunikační techniky (na dostudování); Speciální pedagogika - komunikační techniky (na dostudování kombinovaný) 10 3 Speciální pedagogika – komunikační techniky Special Education B 3 P/K A AJ doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. Special Education (one-field, full-time); Special Education (one-field, combined) 10 3 Speciální pedagogika Special Education N 2 P/K A AJ doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D. Special Education (Specialization 1 - Speech and Hearing Impairments, full-time); Special Education (Specialization 1 - Speech and Hearing Impairments, combined); Special Education (Specialization 2 - Visual Impairments, full-time); Special Education (Specialization 2 - Visual Impairments, combined); Special Education (Specialization 3 Behavioral Disorders, full-time); Special Education (Specialization 3 - Behavioral Disorders, combined); Special Education (Specialization 4 - Intellectual Disabilities and Autism Spectrum Disorders, combined); Special Education (Specialization 4 - Intellectual Disabilities and Autism Spectrum Disorders, full-time); Special Education (Specialization 5 Multiple Disabilities, combined); Special Education (Specialization 5 - Multiple Disabilities, full-time); Special Education (Specialization 6 - Special Adult Education, combined); Special Education (Specialization 6 - Special Adult Education, full-time); Special Education (na dostudování) 10 3 Special Education Speciální pedagogika B 3 P/K A ČJ doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. Speciální pedagogika (jednooborový, prezenční); Speciální pedagogika (jednooborový, kombinovaný); Speciální pedagogika (na dostudování kombinovaný); Speciální pedagogika (na dostudování) 10 3 Speciální pedagogika Speciální pedagogika N 2 P/K A ČJ doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D. Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie, prezenční); Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie, kombinovaný); Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie, prezenční); Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování, prezenční); Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra, prezenční); Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami, prezenční); Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika, prezenční); Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie, kombinovaný); Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování, kombinovaný); Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra, kombinovaný); Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami, kombinovaný); Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika, kombinovaný); Speciální pedagogika (na dostudování kombinovaný); Speciální pedagogika (na dostudování); Speciální pedagogika pro učitele (na dostudování kombinovaný); Speciální pedagogika pro učitele (na dostudování); Speciální andragogika (na dostudování kombinovaný); Speciální andragogika (na dostudování) 10 3 Speciální pedagogika; Speciální pedagogika pro učitele; Speciální andragogika Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání B 3 P/K A ČJ doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (hlavní kombinovaný); Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (vedlejší kombinovaný); Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní prezenční); Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší prezenční); Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní kombinovaný); Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší kombinovaný) 10 3 Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání Pedagogické asistentství speciální pedagogiky; Pedagogické asistentství speciální pedagogiky Dentální hygiena B 3 P P ČJ doc. MUDr. Lenka Roubalíková, Ph.D. Dentální hygiena (jednooborový) 10 4 Dentální hygiena Fyzioterapie B 3 P P ČJ prof. MUDr. Petr Dobšák, CSc. Fyzioterapie (jednooborový) 10 4 Fyzioterapie Laboratorní diagnostika ve zdravotnictví B 3 P/K P ČJ MUDr. Zdeňka Čermáková, Ph.D. Laboratorní diagnostika ve zdravotnictví (jednooborový); Laboratorní diagnostika ve zdravotnictví (jednooborový kombinovaný) 10 4 Zdravotní laborant Nutriční terapie B 3 P P ČJ RNDr. Ondřej Zvěřina, Ph.D. Nutriční terapie (jednooborový) 6 4 Nutriční terapeut Optika a optometrie B 3 P P ČJ doc. MUDr. Svatopluk Synek, CSc. Optika a optometrie (jednooborový) 6 3 Optika a optometrie Optometrie N 2 P P ČJ doc. MUDr. Svatopluk Synek, CSc. Optometrie (jednooborový) 6 3 Optometrie Ortoptika B 3 P P ČJ Mgr. Pavel Beneš, Ph.D. Ortoptika (jednooborový) 4 3 Ortoptika Physiotherapy B 3 P P AJ prof. MUDr. Petr Dobšák, CSc. Physiotherapy (jednooborový) 10 4 Physiotherapy Zdravotnické záchranářství B 3 P P ČJ MUDr. Dagmar Seidlová, Ph.D. Zdravotnické záchranářství (jednooborový) 10 4 Zdravotnický záchranář 1 B = bakalářský; N = navazující magisterský; M = magisterský; D = doktorský 2 P = prezenční; K = kombinovaná 3 A = akademický; P = profesní 4 ČJ = český jazyk; AJ = anglický jazyk Příloha č. 2: Přehled schválených studijních programů, 16. 10. 2018 Oblast(i) vzdělávání: Biologie, ekologie a životní prostředí | Zdravotnické obory Oblast(i) vzdělávání: Chemie | Zdravotnické obory Oblast(i) vzdělávání: Neučitelská pedagogika Oblast(i) vzdělávání: Učitelství Oblast(i) vzdělávání: Zdravotnické obory