Zápis ze zasedání Rady pro vnitřní hodnocení MU 21. září 2018 Přítomni: dle prezenční listiny Místo jednání: Velká zasedací místnost, Rektorát Masarykovy univerzity Program: 1) Projednání návrhu přeměny studijního oboru na studijní program předložené rektorem na návrh Fakulty sportovních studií 2) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Pedagogické fakulty 3) Žádost o výklad standardu Ministerstva práce a sociálních věcí ve vztahu k doktorským programům 4) Různé ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Úvodem přítomné přivítal Ladislav Rabušic, místopředseda Rady pro vnitřní hodnocení (dále „RVH“), jenž představil program a cíle jednání. V úvodní diskusi se členové RVH krátce věnovali tématu případných duplicit studijních programů v oblasti vzdělávání Učitelství a způsobu posuzování studijních programů zejména ve vztahu k publikační činnosti a perspektivě personálního zabezpečení programu. 1) Projednání návrhu přeměny studijního oboru na studijní program předložené rektorem na návrh Fakulty sportovních studií I. Navazující magisterský studijní program Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy Martin Zvonař, děkan Fakulty sportovních studií (dále FSpS), seznámil členy RVH se strukturou bakalářského a magisterského studia na fakultě. Vladimír Jůva, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Jana Zouhara. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi se členové RVH věnovali možné kombinovatelnosti studijních programů FSpS s jinými fakultami MU a uplatnitelnosti absolventů i mimo pedagogickou profesi. Návrh usnesení: Návrh přeměny na studijní program Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy naplňuje požadavky vyplývající ze Standardů kvality studijních programů MU, které jsou přílohou vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU. Bude-li předloženo povolení příslušného uznávacího orgánu podle § 78 odst. 7 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, udělí Rada pro vnitřní hodnocení MU oprávnění uskutečňovat studijní program na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 12 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 9.20 přišla Ivana Černá 2) Projednání návrhů přeměn studijních oborů na studijní programy předložených rektorem na návrh Pedagogické fakulty II. Bakalářský studijní program Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání Jiří Němec, děkan Pedagogické fakulty (dále PdF), seznámil členy RVH s koncepcí studia na PdF, zejména se strukturou společného pedagogicko-psychologického základu, kreditovým ohodnocením závěrečných prací a systémem praxí. Vladimír Richter, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodajky RVH Ludmily Křivánkové. Osvětlil členům RVH okolnosti vzniku programu a možnosti uplatnění jeho absolventů, vyjádřil se také ke strategii přijímání uchazečů a kapacitním možnostem programu, který se profiluje jako individuální studium pro malý počet studentů. Marek Sedláček, pověřený vedoucí Katedry hudební výchovy PdF, dále upřesnil možnosti uplatnění absolventů, které jsou slibné zejména vzhledem k rostoucímu počtu poboček základních uměleckých škol. V diskusi se členové RVH věnovali otázce zájmu uchazečů, nízkého počtu studentů a možnosti realizovat studium Hlasové výchovy formou studijního plánu jiného programu. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení vrací v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU návrh přeměny na bakalářský studijní program Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání k přepracování s doporučením začlenit jej jako studijní plán do příbuzného studijního programu. Rada pro vnitřní hodnocení požaduje projednání ve fakultních orgánech. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 4 Usnesení bylo přijato. III. Navazující magisterský studijní program Učitelství sólového zpěvu pro ZUŠ Vladimír Richter, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodajky RVH Ludmily Křivánkové. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných u bakalářského programu Hlasová výchova. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení bude pokračovat v projednávání návrhu přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství sólového zpěvu pro ZUŠ po předložení upraveného návrhu přeměny na bakalářský studijní program Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 2 Usnesení bylo přijato. IV. Bakalářský studijní program Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání Judita Kučerová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodajky RVH Ludmily Křivánkové. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. V. Navazující magisterský studijní program Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy Marek Sedláček, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Ladislava Blažka. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 3 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. VI. Bakalářský studijní program Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání Petr Hala, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodajky RVH Ludmily Křivánkové. Dále připodobnil navrhovaný studijní program k programům uskutečňovaným na akademiích múzických umění, čímž se Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání liší od většiny ostatních učitelských programů na PdF. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných u bakalářského studijního programu Hlasová výchova. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení vrací v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU návrh přeměny na bakalářský studijní program Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání k přepracování s doporučením začlenit jej jako studijní plán do příbuzného studijního programu. Rada pro vnitřní hodnocení požaduje projednání ve fakultních orgánech. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 4 Usnesení bylo přijato. VII. Navazující magisterský studijní program Učitelství hry na klavír pro ZUŠ Petr Hala, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodajky RVH Ludmily Křivánkové. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných u bakalářského studijního programu Hlasová výchova. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení bude pokračovat v projednávání návrhu přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství hry na klavír pro ZUŠ po předložení upraveného návrhu přeměny na bakalářský studijní program Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. VIII. Bakalářský studijní program Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání Václava Bakešová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. Zpravodaj vyzdvihl kvalitu připravených podkladů a ocenil aktivity, které Katedra francouzského jazyka a literatury koná při prezentaci studijního oboru potenciálním uchazečům. V diskusi se členové RVH věnovali otázce dosavadního zájmu uchazečů o jednooborové či dvouoborové studium. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. IX. Navazující magisterský studijní program Učitelství francouzského jazyka pro základní školy Václava Bakešová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných v rámci projednávání bakalářského programu Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství francouzského jazyka pro základní školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. X. Bakalářský studijní program Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání Hana Peloušková, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Ladislava Blažka. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XI. Navazující magisterský studijní program Učitelství německého jazyka pro základní školy Věra Janíková, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Emanuela Hurycha. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství německého jazyka pro základní školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XII. Bakalářský studijní program Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání Martin Adam, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Jana Hurdíka. V diskusi se členové RVH zabývali otázkou státní závěrečné zkoušky a možnostmi, jaké nabízejí písemná a ústní forma zkoušky. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. (Světlana Hanušová se hlasování RVH neúčastnila v souladu s čl. 7 odst. 4 Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení.) XIII. Bakalářský studijní program English Language for Education Martin Adam, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Jana Hurdíka. V diskusi členové RVH nevznesli další otázky nad rámec témat diskutovaných u českojazyčné verze téhož programu. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program English Language for Education. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. (Světlana Hanušová se hlasování RVH neúčastnila v souladu s čl. 7 odst. 4 Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení.) XIV. Navazující magisterský studijní program Učitelství anglického jazyka pro základní školy Světlana Hanušová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Jana Hurdíka. V diskusi se členové RVH zabývali otázkou spolupráce anglistických pracovišť Filozofické a Pedagogické fakulty. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství anglického jazyka pro základní školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. (Světlana Hanušová se hlasování RVH neúčastnila v souladu s čl. 7 odst. 4 Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení.) XV. Navazující magisterský studijní program Lower Secondary School English Language Teacher Training Světlana Hanušová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru. Dále se vyjádřila ke komentáři zpravodaje RVH Jana Hurdíka a upřesnila rozdíl mezi českojazyčnou a anglickojazyčnou verzí studijního programu. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Lower Secondary School English Language Teacher Training. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 13 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. (Světlana Hanušová se hlasování RVH neúčastnila v souladu s čl. 7 odst. 4 Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení.) 10.10 přišel Josef Tomandl XVI. Bakalářský studijní program Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání Ivana Kolářová, zástupkyně navrhované garantky Jany Marie Tuškové, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XVII. Navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy Jiří Poláček, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. V diskusi se členové RVH věnovali otázce duplicity předloženého studijního programu s obdobným programem na Filozofické fakultě. Děkan PdF Jiří Němec objasnil historicky danou dělbu učitelského vzdělávání, kdy Pedagogická fakulta připravovala učitele pro základní školy a ostatní fakulty připravovaly dle svého zaměření učitele pro příslušné předměty vyučované na středních školách. Učitelské programy pro střední školy uskutečňuje PdF jen v hudební a výtvarné výchově; vzhledem k atraktivitě kombinací aprobace hudební/výtvarná výchova a český jazyk a literatura připravila PdF v roce 2016 i učitelský program českého jazyka a literatury pro střední školy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení bude pokračovat v projednávání návrhu přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy po vyjasnění možností kombinovat studijní programy v oblasti vzdělávání Učitelství mezi Pedagogickou fakultou a Filozofickou fakultou. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 13 Proti: 1 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XVIII. Navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy Ivana Kolářová, zástupkyně navrhované garantky Jany Marie Tuškové, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných při projednávání studijního programu Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XIX. Navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy a se specializací na žáky s odlišným mateřským jazykem Milena Šubrtová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. Zpravodaj dále doporučil věnovat pozornost vědeckému profilu pracoviště, na kterém je studijní program uskutečňován. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy a se specializací na žáky s odlišným mateřským jazykem. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 5 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XX. Bakalářský studijní program Dějepis se zaměřením na vzdělávání Jaroslav Vaculík, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Jana Hurdíka. Zpravodaj upozornil na věkovou strukturu personálního zabezpečení programu a blížící se nutnost generační obměny. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Dějepis se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 4 roky s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 2 Usnesení bylo přijato. XXI. Navazující magisterský studijní program Učitelství dějepisu pro základní školy Jaroslav Vaculík, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Jana Zouhara. Zpravodaj neuplatnil žádné další připomínky nad rámec tématu diskutovaného při projednávání bakalářského studijního programu Dějepis se zaměřením na vzdělávání. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství dějepisu pro základní školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 4 roky s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 2 Usnesení bylo přijato. XXII. Bakalářský studijní program Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání Petr Jemelka, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Zbyňka Vybírala. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXIII. Navazující magisterský studijní program Učitelství občanské výchovy pro základní školy Petr Jemelka, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Zbyňka Vybírala. Zpravodaj dále upozornil na nerovnoměrně rozloženou zátěž vedení kvalifikačních prací. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství občanské výchovy pro základní školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 5 let. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXIV. Bakalářský studijní program Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání Vladislav Mužík, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. V diskusi se členové RVH věnovali otázce generační obměny pracoviště a možné restrukturalizaci kurikula, které v současnosti zahrnuje velké množství kurzů s nízkou kreditovou hodnotou. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 4 roky s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXV. Navazující magisterský studijní program Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy Vladislav Mužík, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Stanislava Balíka. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy nad rámec témat diskutovaných při projednávání bakalářského studijního programu Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 4 roky s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXVI. Bakalářský studijní program Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání Zdeněk Hodis, zástupce navrhovaného garanta Jiřího Hrbáčka, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. Zpravodaj upozornil na vysokou studijní neúspěšnost studijního programu. V diskusi se členové RVH věnovali tématu uplatnění absolventů a realizace změn v přeměňovaném studijním oboru v souvislosti s kontrolní zprávou vyžádanou Akreditační komisí. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 4 roky s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 1 Usnesení bylo přijato. XXVII. Navazující magisterský studijní program Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy Zdeněk Hodis, zástupce navrhovaného garanta Jiřího Hrbáčka, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. Zpravodaj vyzdvihl vyšší míru studijní úspěšnosti v porovnání s odpovídajícím bakalářským studijním programem. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 4 roky s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 1 Usnesení bylo přijato. XXVIII. Bakalářský studijní program Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání Ondřej Navrátil, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. Zpravodaj dále ocenil spojení dvou dosavadních bakalářských oborů do komplexnějšího celku. V diskusi nevznesli členové RVH žádné dotazy. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na bakalářský studijní program Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXIX. Navazující magisterský studijní program Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy Hana Stehlíková Babyrádová, navrhovaná garantka, představila studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřila se ke komentáři zpravodaje RVH Vojtěcha Kyselého. V diskusi se členové RVH věnovali možnostem spolupráce studijního programu s dalšími pracovišti, zejména Filozofické fakulty MU. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. XXX. Navazující magisterský studijní program Galerijní pedagogika a zprostředkování umění Radek Horáček, navrhovaný garant, představil studijní program a způsob jeho přeměny z původního studijního oboru a vyjádřil se ke komentáři zpravodaje RVH Zbyňka Vybírala. V diskusi se členové RVH věnovali možným důsledkům skutečnosti, že navrhovaný studijní program nevede z pohledu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k regulované profesi učitele na střední škole. Návrh usnesení: Rada pro vnitřní hodnocení MU v souladu s čl. 23 vnitřního předpisu Schvalování, řízení a hodnocení kvality studijních programů MU schvaluje návrh přeměny na navazující magisterský studijní program Galerijní pedagogika a zprostředkování umění. Oprávnění uskutečňovat studijní program se uděluje na 10 let s vnitřním hodnocením za 4 roky. Hlasování: Počet přítomných členů před zahájením hlasování: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Usnesení bylo přijato. 3) Žádost o výklad regulace Ministerstva práce a sociálních věcí ve vztahu k doktorským programům Petr Černikovský, ředitel pro kvalitu, seznámil členy RVH se zněním § 110 odst. 4 písm. b) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, dle kterého je možné získat způsobilost k vykonávání regulované profese sociálního pracovníka absolvováním mimo jiné také doktorského studijního programu zaměřeného na sociální práci. Vedení Fakulty sociálních studií požádalo Radu pro vnitřní hodnocení o výklad příslušného ustanovení zákona o sociálních službách ve vztahu k připravovanému doktorskému studijnímu programu Sociální politika a sociální práce. Rada pro vnitřní hodnocení doporučuje vedení Masarykovy univerzity zahájit diskusi o výkladu a případné změně daného zákona. 4) Různé Příští zasedání se uskuteční 25. září od 8.00 ve velké zasedací místnosti rektorátu Masarykovy univerzity. Zapsal: Zdeněk Ježek Schválil: Ladislav Rabušic Příloha č. 1: Prezenční listiny Prezenční listina členů Rady pro vnitřní hodnocení MU Přítomen Nepřítomen doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D. * doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D. Omluven prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc. * prof. RNDr. Ivana Černá, CSc. * doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. * prof. JUDr. Jan Hurdík, DrSc. * doc. PaedDr. Emanuel Hurych, Ph.D. * prof. RNDr. Josef Janyška, DSc. * prof. MVDr. Břetislav Koudela, CSc. * prof. RNDr. Ludmila Křivánková, CSc. * Mgr. Vojtěch Kyselý * prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc. * doc. RNDr. Josef Tomandl, Ph.D. * prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D. * prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc. * Prezenční listina hostů Mgr. Michal Bulant, Ph.D. Prorektor pro studium a informační technologie doc. PhDr. Markéta Pitrová, Ph.D. Prorektorka pro rozvoj Mgr. Petr Černikovský Odbor pro kvalitu Mgr. Zdeněk Ježek Odbor pro kvalitu Mgr. Donika Zůbková Odbor pro kvalitu Mgr. Jakub Vykydal Odbor pro kvalitu doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. Pedagogická fakulta Mgr. Martina Lužná Pedagogická fakulta doc. Mgr. Vladimír Richter Pedagogická fakulta doc. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. Pedagogická fakulta doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D. Pedagogická fakulta doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. Pedagogická fakulta doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. Pedagogická fakulta PhDr. Hana Peloušková, Ph.D. Pedagogická fakulta prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. Pedagogická fakulta doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. Pedagogická fakulta PhDr. Ivana Kolářová, CSc. Pedagogická fakulta PhDr. David Kroča, Ph.D. Pedagogická fakulta doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc. Pedagogická fakulta doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. Pedagogická fakulta Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. Pedagogická fakulta prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc. Pedagogická fakulta Mgr. Lukáš Kratochvíl Pedagogická fakulta prof. PhDr. Petr Jemelka, Dr. Pedagogická fakulta PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. Pedagogická fakulta doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. Pedagogická fakulta Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. Pedagogická fakulta Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D. Pedagogická fakulta doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. Pedagogická fakulta prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. Pedagogická fakulta Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. Pedagogická fakulta Mgr. Jana Nedomová Pedagogická fakulta doc. Mgr. Martin Zvonař, Ph.D. Fakulta sportovních studií Mgr. Oldřich Racek, Ph.D. Fakulta sportovních studií doc. Mgr. Martin Zvonař, Ph.D. Fakulta sportovních studií Mgr. Oldřich Racek, Ph.D. Fakulta sportovních studií doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. Fakulta sportovních studií Mgr. Tomáš Kalina Fakulta sportovních studií Studijní program (SP) Typ SP1 Std. doba studia Forma studia2 Profil SP3 Jazyk SP4 Garant SP Studijní plány Doba platnosti oprávnění (v letech) Vnitřní hodnocení do (v letech) Přeměněné studijní obor(y) Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání B 3 P/K2 A ČJ doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (jednooborový prezenční); Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání; Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (jednooborový kombinovaný); Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní prezenční); Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší prezenční); Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování jednooborový prezenční); Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování jednooborový kombinovaný) 10 5 Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, Lektorství anglického jazyka, Pedagogické asistenství anglického jazyka pro ZŠ Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání B 3 P2 A ČJ doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší); Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní); Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání a Pedagogické asistentství křesťanské výchovy (na dostudování hlavní) 10 5 Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro ZŠ Dějepis se zaměřením na vzdělávání B 3 P/K2 A ČJ prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc. Dějepis se zaměřením na vzdělávání (hlavní kombinovaný); Dějepis se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Dějepis se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Dějepis se zaměřením na vzdělávání (vedlejší kombinovaný); Dějepis se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní prezenční); Dějepis se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší prezenční); Dějepis se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní kombinovaný); Dějepis se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší kombinovaný); Dějepis se zaměřením na vzdělávání a Pedagogické asistentsví křesťanské výchovy (na dostudování) 4 4 Dějepis se zaměřením na vzdělávání; Pedagogické asistentství dějepisu pro ZŠ English Language for Education B 3 P/K2 A AJ doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. English Language for Education (jednooborový kombinovaný); English Language for Education (hlavní prezenční); English Language for Education (vedlejší prezenční); English Language for Education (jednooborový prezenční); English Language for Education (na dostudování jednooborový prezenční); English Language for Education (na dostudování jednooborový kombinovaný) 10 5 Pedagogické asistentství anglického jazyka pro ZŠ, Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature, Lektorství anglického jazyka, Teacher Training in Foreign Languages - English Language, Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, English Language for Education Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání B 3 P2 A ČJ doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (jednooborový prezenční); Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní); Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování); Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší) 10 5 Pedagogické asistentství francouzského jazyka, Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání, Lektorsktví francouzského jazyka Galerijní pedagogika a zprostředkování umění N 2 P2 A ČJ prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (hlavní prezenční); Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (vedlejší prezenční); Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (na dostudování hlavní); Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (na dostudování vedlejší) 10 4 Galerijní pedagogika a zprostředkování umění Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání B 3 P2 A ČJ doc. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní); Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší) 10 3 Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání; Pedagogické asistentství hudební výchovy pro ZŠ Lower Secondary School English Language Teacher Training N 2 P/K2 A AJ doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. Lower Secondary School English Language Teacher Training (jednooborový prezenční); Lower Secondary School English Language Teacher Training (jednooborový kombinovaný); Lower Secondary School English Language Teacher Training (hlavní kombinovaný); Lower Secondary School English Language Teacher Training (vedlejší kombinovaný); Lower Secondary School English Language Teacher Training (hlavní prezenční); Lower Secondary School English Language Teacher Training (vedlejší prezenční); Lower Secondary School English Language Teacher Training (na dostudování jednooborový prezenční); Lower Secondary School English Language Teacher Training (na dostudování jednooborový kombinovaný) 10 5 Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy, Lower Secondary School English Language Teacher Training, Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy, Lower Secondary School and Language School English Language Teacher Training, Učitelství anglického jazyka pro základní školy Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání B 3 P/K2 A ČJ PhDr. Hana Peloušková, Ph.D. Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (jednooborový prezenční); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (jednooborový kombinovaný); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (hlavní kombinovaný); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (vedlejší kombinovaný); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní prezenční); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování jednooborový prezenční); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší prezenční); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování jednooborový kombinovaný); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní kombinovaný); Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší kombinovaný) 10 5 Speciální pedagogika pro učitele středních škol; Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro ZŠ; Lektorství cizího jazyka – německý jazyk Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání B 3 P2 A ČJ prof. PhDr. Petr Jemelka, Dr. Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní); Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší) 10 5 Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy, Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání, Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání B 3 P2 A ČJ doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní); Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší); Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání a Pedagogické asistentství křesťanské výchovy (na dostudování) 4 4 Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy, Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání Učitelství anglického jazyka pro základní školy N 2 P/K2 A ČJ doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. Učitelství anglického jazyka pro základní školy (jednooborový prezenční); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (hlavní prezenční); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (vedlejší prezenční); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (jednooborový kombinovaný); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (hlavní kombinovaný); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (vedlejší kombinovaný); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (na dostudování hlavní prezenční); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (na dostudování vedlejší prezenční); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (na dostudování jednooborový prezenční); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (na dostudování jednooborový kombinovaný); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (na dostudování hlavní kombinovaný); Učitelství anglického jazyka pro základní školy (na dostudování vedlejší kombinovaný) 10 5 Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy, Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy, Učitelství anglického jazyka pro základní školy Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy N 2 P2 A ČJ doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (hlavní prezenční); Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (vedlejší prezenční); Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (na dostudování hlavní); Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (na dostudování vedlejší prezenční); Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy a Učitelství křesťanské výchovy pro základní školy (na dostudování) 10 5 Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy Příloha č. 2: Přehled schválených studijních programů, 21. 9. 2018 Oblast(i) vzdělávání: Učitelství Studijní program (SP) Typ SP1 Std. doba studia Forma studia2 Profil SP3 Jazyk SP4 Garant SP Studijní plány Doba platnosti oprávnění (v letech) Vnitřní hodnocení do (v letech) Přeměněné studijní obor(y) Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy a se specializací na žáky s odlišným mateřským jazykem N 2 P2 A ČJ doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy a se specializací na žáky s odlišným mateřským jazykem (jednooborový prezenční); Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem (na dostudování) 5 5 Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem Učitelství dějepisu pro základní školy N 2 P/K2 A ČJ prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc. Učitelství dějepisu pro základní školy (hlavní prezenční); Učitelství dějepisu pro základní školy (hlavní kombinovaný); Učitelství dějepisu pro základní školy (vedlejší prezenční); Učitelství dějepisu pro základní školy (vedlejší kombinovaný); Učitelství dějepisu pro základní školy (na dostudování hlavní); Učitelství dějepisu pro základní školy (na dostudování vedlejší); Učitelství dějepisu pro základní školy (na dostudování hlavní kombinovaný); Učitelství dějepisu pro základní školy (na dostudování vedlejší kombinovaný); Učitelství dějepisu pro základní školy a Učitelství křesťanské výchovy pro základní školy (na dostudování) 4 4 Učitelství dějepisu pro ZŠ Učitelství francouzského jazyka pro základní školy N 2 P/K2 A ČJ doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (jednooborový prezenční); Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (hlavní prezenční); Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (vedlejší prezenční); Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (jednooborový kombinovaný); Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (na dostudování hlavní prezenční); Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (na dostudování vedlejší prezenční); Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (na dostudování jednooborový prezenční); Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (na dostudování jednooborový kombinovaný) 10 5 Učitelství francouzského jazyka pro základní školy, Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy N 2 P2 A ČJ doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D. Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (hlavní prezenční); Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (vedlejší prezenční); Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (na dostudování hlavní); Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (na dostudování vedlejší); Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy a Učitelství křesťanské výchovy pro základní školy (na dostudování) 10 3 Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy Učitelství německého jazyka pro základní školy N 2 P/K2 A ČJ prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. Učitelství německého jazyka pro základní školy (jednooborový prezenční); Učitelství německého jazyka pro základní školy (hlavní prezenční); Učitelství německého jazyka pro základní školy (vedlejší prezenční); Učitelství německého jazyka pro základní školy (jednooborový kombinovaný); Učitelství německého jazyka pro základní školy (hlavní kombinovaný); Učitelství německého jazyka pro základní školy (vedlejší kombinovaný); Učitelství německého jazyka pro základní školy (na dostudování hlavní); Učitelství německého jazyka pro základní školy (na dostudování vedlejší); Učitelství německého jazyka pro základní školy (na dostudování jednooborový prezenční); Učitelství německého jazyka pro základní školy (na dostudování jednooborový kombinovaný); Učitelství německého jazyka pro základní školy (na dostudování hlavní kombinovaný); Učitelství německého jazyka pro základní školy (na dostudování vedlejší kombinovaný) 10 5 Učitelství německého jazyka pro základní školy; Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy; Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy Učitelství občanské výchovy pro základní školy N 2 P2 A ČJ prof. PhDr. Petr Jemelka, Dr. Učitelství občanské výchovy pro základní školy (hlavní prezenční); Učitelství občanské výchovy pro základní školy (vedlejší prezenční); Učitelství občanské výchovy pro základní školy (na dostudování hlavní); Učitelství občanské výchovy pro základní školy (na dostudování vedlejší) 10 5 Učitelství občanské výchovy pro základní školy Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy N 2 P2 A ČJ doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (hlavní prezenční); Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (vedlejší prezenční); Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (na dostudování hlavní); Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (na dostudování vedlejší) 4 4 Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy N 2 P/K2 A ČJ doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (hlavní prezenční); Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (vedlejší prezenční); Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (hlavní kombinovaný); Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (vedlejší kombinovaný); Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (na dostudování hlavní); Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (na dostudování vedlejší); Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (na dostudování hlavní kombinovaný); Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (na dostudování vedlejší kombinovaný) 4 4 Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy N 3 P2 A ČJ doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy (hlavní prezenční); Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy (vedlejší prezenční); Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy (na dostudování hlavní); Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy (jednooborový prezenční); Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy (na dostudování vedlejší); Vizuální tvorba (na dostudování prezenční hlavní); Vizuální tvorba (na dostudování prezenční vedlejší); Speciální výtvarná výchova (na dostudování) 10 4 Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, Výtvarná výchova, Vizuální tvorba, Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání B 3 P/K2 A ČJ doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (hlavní kombinovaný); Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (vedlejší kombinovaný); Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní prezenční); Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší prezenční); Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní kombinovaný); Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší kombinovaný) 4 4 Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro ZŠ, Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání B 3 P2 A ČJ Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D. Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (hlavní prezenční); Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (vedlejší prezenční); Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní); Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (jednooborový prezenční); Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší); Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní); Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší); Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (na dostudování) 10 4 Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy, Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání, Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání 1 B = bakalářský; N = navazující magisterský; M = magisterský; D = doktorský 2 P = prezenční; K = kombinovaná 3 A = akademický; P = profesní 4 ČJ = český jazyk; AJ = anglický jazyk