Literatura

Elektronické zdroje:

    Tupý, J., Mužík, V., Miklánková, L., Mužíková, L., Havel, J. & Janíková, M. et al. (2015). Výsledky ověřování edukačního programu Pohyb a výživa (PaV) na 1. stupni ZŠ [Online]. Praha: MŠMT, NÚV. Dostupné z: https://pav.rvp.cz/vysledky-z-overovani

Tištěné zdroje:

    Belej, M. (1994). Motorické učenie. Pedagogická fakulta v Prešove, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.
    Blahutková, M., Küchelová, Z., Nadolska, A., & Sližik, M. (2017). Psychomotorika pro tebe. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., Brno.
    Blahutková, M., Řehulka, E., & Dvořáková, Š. Pohyb a duševní zdraví. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-108-1.
    Corbin, C. B., Pangrazi, R. P., & Le Masurier, G. (2002). Physical activity for children : current patterns and guidelines. President’s Council on Physical Fitness and Sports Research Digest, 5(2), 1–8.
    Čechovská, I. & Dobrý, L. (2010). Význam a místo pohybové gramotnosti v životě člověka. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, 76(3), 2-5.
    Čechovská, I., Chrudimský, J., Novotná, V., & Vindušková, J. (2011). Povědomí uchazečů o studium na FTVS UK o pohybové gramotnosti. Česká kinantropologie, 15(3), 47-55.
    Dittrich, P. (1992). Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha: H&H.
    Dobrý, L. (2008). Zvyšování pohybové aktivnosti je podmíněno záměrnou změnou chování. In V. Mužík, L. Dobrý & V. Süss (Eds.), Tělesná výchova a sport mládeže v biologickém, psychologickém, sociálním a didaktickém kontextu (pp. 12–22). Brno: Masarykova univerzita.
    Dvořáková, H. (1995). Vytváření učebního prostředí. Těl. Vých. Sport. Mlád., 61(3), 36-39.
    Dvořáková, H. (2002). Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál.
    Dvořáková, H. (2007). Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova.
    Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu. Praha: Grada Publishing, a. s.
    Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. (2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
    Fialová, L., Flemr, L., Marádová, E., & Mužík, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.
    Frömel, K., Novosad, J., & Svozil, Z. (1999). Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého.
    Hnízdilová, M. (2006). Tělovýchovné chvilky aneb pohyb nejen v tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita.
    Hrabal, V., & Hrabal, V. (2002). Diagnostika : pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum.
    Kohoutek, R. (2000). Základy psychologie osobnosti. Brno: CERM.
    Liba, J. (1994). Didaktika telesnej výchovy žiakov mladšieho školského veku. Prešov: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.
    Marcus, H. B., & Forsyth, L. H. (2010). Psychologie aktivního způsobu života. Motivace lidí k pohybovým aktivitám. Praha: Portál.
    Miklánková, L. (2009). Environmentální stimuly v pohybové aktivitě dětí předškolního věku. Olomouc: Univerzita Palackého.
    Mosston, M., & Ashworth, S. (2002). Teaching physical education (5th ed.). Boston: Benjamin Cummings.
    Mužík, V., & Krejčí, M. (1997). Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
    Mužík, V., & Krejčí, M. (1997). Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
    Mužík, V., & Pech, V. (2010). Pohyb jako základní potřeba dětí. In V. Mužík & P. Vlček et al., Škola, pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty (pp 19–34). Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.
    Mužík, V., & Vlček, P. et al. (2010). Škola, pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.
    Mužík, V., Kuchařová, A., & Vodáková, P. (2010). Pohybová aktivita dětí v mladším školním věku. In V. Mužík & P. Vlček et al., Škola, Pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty (pp. 105–122). Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.
    Nakonečný, M. (2009). Psychologie osobnosti. Praha: Academia.
    Naul, R. (2003). Koncepce školní tělesné výchovy v Evropě. Česká kinantropologie, 7(1). 39-53.
    Nováček, V., Mužík, V., & Kopřivová, J. (2000). Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. Brno: Masarykova univerzita.
    Novotná, V., Čechovská, I., & Bunc, V. (2006). Fit programy pro ženy: průvodce kondiční přípravou : 258 ilustrovaných cviků : 12 komplexních pohybových programů. Praha: Grada.
    Roučka, L. (2013). Pohybová gramotnost: diplomová práce. Praha: FTVS UK,.
    Řepka, E. (2005). Motivace žáků ve školní tělesné výchově. České Budějovice: Jihočeská univerzita.
    Sigmund, E., & Miklánková, L. et al. (2007). Provází nástup dětí do 1. třídy základní školy výrazný pokles jejich pohybové aktivity? Medicina Sportiva Bohemica & Slovaca, 16(2), 78-84.
    Sigmund, E., & Sigmundová, D. (2011). Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého.
    Sigmund, E., Sigmundová, D., Šnoblová, R., Miklánková, L., Neuls, F., & Elansari, W. (2011). Pohybovou aktivitou ve školním prostředí ke zmírnění obezity 6-8letých dětí: Výsledky tříleté longitudinální studie v České republice. Česká kinantropologie, 15(4), 61-75.
    Sigmundová, D., Sigmund, E., & Šnoblová, R. (2012). Návrh doporučení k provádění pohybové aktivity pro podporu pohybově aktivního a zdravého životního stylu českých dětí. Tělesná kultura, 35(1), 9-27.
    Spáčková, A. (2003). Moderní rétorika: jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha: Grada.
    Tremblay, M., S. et al. (2011). New Chanadian Physical Activity Guidelines. Appl. Nutr. Metab., 36, 36–46.
    Tupý, J. (2018). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989-2017. Brno: Masarykova univerzita.
    Vašíčková, J. (2016). Pohybová gramotnost v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého.
    Volfová, H., & Kolovská, I. (2011). Předškoláci v pohybu. Praha: Grada.
    Whitehead, M. (2010). Physical literacy: throughout the lifecourse. London: Routledge.