Přechod na menu, Přechod na obsah, Přechod na patičku
     

6. Literatura a zdroje

6.1. Použitá literatura

  1. ARAGAL, F. European Concept of Accessibility. Příručka technické asistence 2003. Praha: NRZP ČR, 2005, ISBN 2-919931-24-5
  2. BENDOVÁ, P., JEŘÁBKOVÁ, K., RŮŽIČKOVÁ, V. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 104 s. ISBN 80-244-1436-8.
  3. BEST, J. S., HELLER, K. W., BIGGE, J. L. Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. Fifth Edition. Upper Saddle River, New Jersey, 2005, 569 s. ISBN 0-13-1121227.
  4. BĚNKOVÁ, D. Zdravotní kočárky a invalidní vozíky pro děti. Závěrečná práce. Olomouc : PdF UP, 1999.
  5. BYTEŠNÍKOVÁ, I., HORÁKOVÁ, R., KLENKOVÁ, J. Logopedie & surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno : Paido, 2007, 118 s. ISBN978-80-7315-136-2.
  6. CARRERO, L. Rehabilitace po cévní mozkové příhodě. Praha : Grada, 2004, 200 s. ISBN 80-247-0592-3.
  7. Defektologický slovník. Jinočany : H-H, 2000, 418 s. ISBN 80-86022-76-5.
  8. DODD, J. K., IMMS, CH., TAYLOR, F. N. Physiotheray and occupational therapy for people with cerebral palsy. London: Mac Keith Press, 2010, 320s. ISBN 978-1-898683-68-1.
  9. DOLANSKÝ, J. Současná epileptologie. Praha : TRITON, 2000, 174 s. ISBN80-7254-101-3.
  10. FERRARI, A., CIONI, G. The spastic forms of cerebral palsy. Italia: Springer, 2005, 359 s. ISBN 978-88-470-1477-0
  11. FILIPIOVÁ, D. Projektujeme bez bariér. Praha: MPSV ČR, 2002, ISBN 80-86552-18-7.
  12. FILIPIOVÁ, D. Život bez bariér. Praha: Grada Publishing, 1998, ISBN 80-7169-233-6.
  13. HINCHCLIFFE, A. Children with cerebral palsy. New Dehli: Sage production, 2007, 257s. ISBN 978-0-7619-3560-5.
  14. CHLUMECKÁ, J. Hodnocení soběstačnosti v ergoterapii. Diagnóza, 3/2005. ISSN 1 801-134
  15. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 2003, 383 s. ISBN 80-7178-626-8.
  16. HABŠUDOVÁ, M. Speciálne pomocky. Bratislava : Lubor Šeba, 2001, 86 s. ISBN 80-968099-4-6.
  17. HALLAHAN, D. P., KAUFFMAN, J. M. Exceptional Learners. Introduction to Special Educatipn. Eight Edition. University of Virginia, 2000, 608 s. ISBN 0-205-28779-4.
  18. HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie : texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007, 125 s. ISBN 978-80-7315-159-1.
  19. HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000, 774 s. ISBN 80-7178-303-X.
  20. JELÍNKOVÁ, J., KRIVOŠÍKOVÁ M., ŠAJTAROVÁ, L. Ergoterapie. Portál: Praha, 2009, 272 s. ISBN 978-80-7367-583-7.
  21. KRAUS, J. et. al. Dětská mozková obrna. Praha: Grada, 2005, 344s. ISBN 80-247-1018-8.
  22. KÁBELE, F. Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s dětskou mozkovou obrnou. Praha: SPN, 1988, 173 s.
  23. KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno : Paido, 2000, 123 s. ISBN 80-85931-91-5.
  24. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. 208 s. ISBN 80-274-1110-9.
  25. KLUSOŇOVÁ, E., PITNEROVÁ, J. Rehabilitační ošetřování pacientů s těžkými poruchami hybnosti. Brno: NCO NZO, 2005, 117 s. ISBN80-7013-423-2.
  26. KOTAGAL, S. Základy dětské neurologie. Praha : Triton, 1996, 205 s. ISBN 80-85875-06-3d.
  27. KRAUS, J. a kol. Dětská mozková obrna. Praha : Grada, 2005, 344 s. ISBN 80-247-1018-8.
  28. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. (ed.). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno : Paido, 2004, 126 s. ISBN 80-7315-063-8.
  29. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006, 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
  30. LECHTA, V. Logopedické repetitorium. Bratislava : SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9.
  31. LEVITT, S. Treatment of cerebral palsy and motor delay. Chichester: Wiley-Blackwell, 2010, 356s. ISBN 978-1-40-51-7616-3
  32. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha : Portál, 2008. 198 s. ISBN 978-80-7367-433-5.
  33. LESNÝ, I. Neurologie pro speciální pedagogy. Praha : SPN, 1982, 92 s.
  34. MATĚJČEK, Z., LANGMEIER, J. Počátky našeho duševního vývoje. Praha : Panorama, 1986, 365 s.
  35. MARTIN, S. Teaching motor skills to children with cerebral palsy and simile movement disorders. Woodbine House, 2006, 237 s. ISBN-13: 978-1-890627-72-0.
  36. MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dítěte. Brno: Paido, 2000, 92 s. ISBN 8O-85931-86-9.
  37. MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 295 s. ISBN 80-244-1075-3.
  38. NOVOSAD. L. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky, somatopedie. Liberec: TU Liberec, 2002, ISBN 80-7083-563-x
  39. NOVOSAD, L., ŠVINGALOVÁ, D. Problém tělesnosti u hendikepovaných osob z hlediska filozofie výchovy. Praha: UK, PdF, 2002, 200 s. ISBN 80-7290-091-9.
  40. OPATŘILOVÁ, D. Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s dětskou mozkovou obrnou. Brno : MU, 2003, 52 s. ISBN 80-210-3242-1.
  41. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno : MU, 2005, 146 s. ISBN 80-210-3819-5.
  42. OPATŘILOVÁ, D. (ed.) Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : MU, 2006, 291 s. ISBN 80-210-3977-9.
  43. OPATŘILOVÁ, D. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno: MU, 2009, 322 s. ISBN 978-80-210-5030-3.
  44. OPATŘILOVÁ, D. Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s mozkovou obrnou. Brno : MU, 2010, s. 150. ISBN 978-80-210-5266-6.
  45. OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. Brno : MU, 2011, 258 s. ISBN 978-80-210-5693-0.
  46. OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením. Brno : MU, 2008, 180 s. ISBN978-80-210-4575-0.
  47. PFEIFFER, J., VOTAVA, J., TROJAN, S., DRUGA, R. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. Praha : GRADA, 1995, 175 s. ISBN 80-247-1296-2.
  48. PIAGET, J. Psychologie inteligence. Praha : SPN, 1966, 145 s.
  49. PIERANGELO, R. The Special Educator's Survival Guide. Online Library : John Wiley & Sons 2012, 2nd Edition, 336 pages. ISBN: 978-1-1184-2905-1.
  50. POLÁŠKOVÁ, D. Speciálně pedagogická intervence u dětí/žáků s tělesným postižením a více vadami. Rigorózní práce. Brno : MU, 2001, 133 s.
  51. POPE, M., P. Severe and complex neurological disability. Philadelphia: Butterwrth – Heinemann, 2007, 284 s. ISBN 978-0-7506-8825-3.
  52. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 978-80-7367-647-6.
  53. PŘINOSILOVÁ, D. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky. Brno : MU, 1997a, 89 s. ISBN 80-210-1595-0.
  54. RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. A KOL. Speciální pedagogika. Olomouc : UP v Olomouci, 2006, 313 s. ISBN 80-244-1475-9.
  55. ROUTNEROVÁ, M., BERÁNEK, J., HŘEBÍKOVÁ, M. Základy neurofyziologie pro speciální pedagogy: facilitace ontogenetického vývoje. Praha : IPPP, 2002, 36 s. ISBN neuvedeno.
  56. ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha : GRADA, 1995, 1997, 2006, 603 s. ISBN 80-247-1049-8.
  57. ŘÍČAN, P., VÁGNEROVÁ, M. Dětská klinická psychologie. Praha: AVICENUM, 1991, 359 s. ISBN 80-201-0131-4.
  58. STANTON, M. Understanding cerebral palsy. London: Jessica Kingsley Publishers. 2012, 224 s. ISBN978-1-84905-060-9.
  59. STEVENS, M (et. al) Physical as anything: Collaborative support for students with physical disabilities and medical conditions. New South Wales: Department of school education, 1996, ISBN 0731071735.
  60. STEHLÍK, A. Dítě s mozkovou obrnou v rodině. Praha : Avicenum, 1977. ISBN neuvedeno.
  61. SVOBODA, M. KREJČÍŘOVÁ, D. VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001, 2009, 791 s. ISBN 978-80-7367-566-0.
  62. ŠLAPAL, R. Vybrané kapitoly z dětské neurologie pro speciální pedagogy. Brno : Paido, 2002, 35 s. ISBN 80-7315-017-4.
  63. TURNER, A.; FOSTER, M.; JOHNSON, S. Occupational Therapy and physical dysfunction. London: Churchill Livingstone. 1996, 896 s. ISBN 0-443-05177-1.
  64. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004, 444 s. ISBN 80-7178-802-3.
  65. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2008, 870 s. ISBN 978-80-7367-414-4.
  66. VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z., ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2004, 230 s. ISBN 80-7184-929-4.
  67. VÍTEK, J. Medicínská propedeutika. Úvod do neurologie. Úvod do oftalmologie. Brno : Paido, 2007, 128 s. ISBN 978-80-7315-154-6.
  68. VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní školní (speciální pedagogika). Základy, teorie, praxe. Brno : MSD, spol. s r.o. 2003, 248 s. ISBN 80-214-2359-5.
  69. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Brno : Paido, 2006, 302 s. ISBN 80-7315-134-0.
  70. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno : Paido, 2008, 302 s. ISBN 80-7315-134-0.
  71. VÍTKOVÁ, M. Paradigma somatopedie. Brno: Paido, 2006, 140 s. ISBN 80-7315-134-0.
  72. VOKURKA, M., HUGO, J. Praktický slovník medicíny. Praha: MAXDORF, 2000, 490 s. ISBN 80-85912-38-4.
  73. WILMSHURST, L., BRUE, A. W. The Complete Guide to Special Education: Expert Advice on Evaluations, IEPs, and Helping Kids Succeed. Online Library : John Wiley & Sons, 2010,  2nd Edition, 384 pages. ISBN: 978-0-470-61515-7, Online ISBN 9781118269534.
  74. ZIKL, P. Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. Praha : Grada, 2011, 112 s. ISBN 978-80-247-3856-7.

6.2. Legislativní předpisy

  1. Vyhláška č. 398/2009 o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb
  2. Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
  3. Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

6.3. Internetové zdroje

  1. Bezbariérový byt [online]. Pražské bydlení. [cit. 18. srpna 2014]. Dostupné na World Wide Web: http://prazskebydleni.cz/bezbarierovy-byt.
  2. Cíle – Český svaz tělesně postižených sportovců [online]. ČSTPS. [cit. 23. srpna 2014]. Dostupné na World Wide Web: http://www.cstps.cz/stranky/cile.
  3. Co je to monoski [online]. Centrum Handicapovaných lyžařů. [cit. 23. srpna 2014]. Dostupné na World Wide Web: http://www.monoski.info/co-je-to-monoski.
  4. Jsem normální člověk – oblékání a drobné úkony, video [online]. První krok, [cit. 18. června 2007]. Dostupné na World Wide Web: http://www.prvnikrok.cz/detail-video.php?video=6.
  5. Kudláček, M. Kompenzační pomůcky pro osoby s tělesným postižením [online]. APA ESF [cit. 26. července 2011]. Dostupné na World Wide Web: http://www.apa.upol.cz/web/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=67.
  6. Poslání – Český svaz tělesně postižených sportovců [online]. ČSTPS. [cit. 23. srpna 2014]. Dostupné na World Wide Web: http://www.cstps.cz/stranky/poslani.
  7. Průkaz osoby se zdravotním postižením [online]. MPSV ČR. [cit. 18. srpna 2014]. Dostupné na World Wide Web: http://portal.mpsv.cz/soc/dzp/prukaz.
  8. Reahabilitační a kompenzační pomůcky pro handicapované [online]. Alfabet. [cit. 2. ledna 2014]. Dostupné na World Wide Web: http://www.alfabet.cz/index.php/pomucky-a-hracky/rehabilitacni-a-kompenzacni-pomucky.
  9. Sawatsky, B. The history of the wheelchair and the driving forced in wheelchair design today [online]. University of Pittsburgh (2002) [cit. 23. července 2011]. Dostupné na World Wide Web: http://www.wheelchairnet.org/WCN_WCU/SlideLectures/Sawatzky/WC_ history.html.
  10. Sociální reforma a lékařská posudková služba. [online]. MPSV ČR. [cit. 18. srpna 2014]. Dostupné na World Wide Web: http://www.mpsv.cz/cs/13555.
  11. Štilec, M. Pohyb jako prostředek duševní pohody [online]. Zdravotnické noviny. [cit. 3. prosince 2013]. Dostupné na World Wide Web: http://zdravi.e15.cz/clanek/priloha-pacientske-listy/pohyb-jako-prostredek-dusevni-pohody-450656.
  12. Význam pohybu [online]. S dětmi proti obezitě. [cit. 3. prosince 2013]. Dostupné na World Wide Web: http://sdetmiprotiobezite.cz/?page_id=2486.
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. |
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. |
Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity |
Návrat na úvodní stránku webu, přístupnost |
Stránky Pedagogické fakulty MU
| Technická spolupráce:
| Servisní středisko pro e-learning na MU
| Fakulta informatiky Masarykovy univerzity, 2014

Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení | CZ.1.07/2.2.00/28.0041