Bylo léto, sluníčko svítilo a mořská hladina se leskla jako zrcadlo. Na břehu seděl potápěč, chystal si věci na potápění a rozcvičoval se.
Když se dost zahřál, nasadil si šnorchl a brýle, položil se na hladinu a pozoroval život pod vodou.
Tu potápěč uviděl malinkatý kulatý vchod do jeskyně. A protože byl tuze zvědavý, otvorem proplul dovnitř.
Vynořil se v krásné jeskyni, ve které byla truhlice s poklady. Potápěč by si rád odnesl alespoň jeden pokládeček, jenže…tu truhlici hlídala obrovská chobotnice! A ta řekla: „Dám ti ze svého pokladu, když splníš tři úkoly. První úkol je: potopíš se na dno, napočítáš do pěti a teprve pak se vynoříš.“
„Druhý úkol je: položíš se na vodu na záda a vydržíš, dokud nezapískám“
„Vedeš si moc dobře. Třetí úkol je: povozíš mě po jeskyni. Jsem tu tak dlouho sama a strašně se nudím, chtěla bych zažít trochu legrace.“
Chobotnice byla spokojená, už dlouho se tak nepobavila. A tak dovolila potápěči, aby si odnesl poklad, který se mu nejvíc líbí.
A že to byla moc hodná a veselá chobotnice, ukázala potápěči speciální východ z jeskyně. A ten byl děti, jako mořská skluzavka!
Bylo léto, sluníčko svítilo a mořská hladina se leskla jako zrcadlo. Na břehu seděl potápěč, chystal si věci na potápění a rozcvičoval se.
Hlavní zaměření | seznámení s vodou, zahřátí |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Říkanka 1 | Na rozcvičení nohou. Děti sedí na chodech, kopou v rytmu kraulové nohy.
|
Říkanka 2 | Na rozcvičení nohou. Děti sedí na schodech, kopou kraulové nohy, na konci zrychlí.
|
Říkanka 3 | Na rozcvičení paží. Paže po loket ponořené do vody, naznačují mletí.
|
Říkanka 4 | Na rozcvičení paží. Pohyby paží ve velkém rozsahu vpřed, vzad.
|
Říkanka 5 | Pohyby podle říkanky. Nejdříve děti plácají do vody, poté se odrazí nohama a ve splývavé poloze na břiše, ideálně s ponořeným obličejem, doplují na druhou stranu bazénu (zvolíme kratší vzdálenost).
|
Přehrát video |
Když se dost zahřál, nasadil si šnorchl a brýle, položil se na hladinu a pozoroval život pod vodou.
Hlavní zaměření | splývání |
Pomůcky | žádné, příp. pás |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Děti se rozestaví do dvou řad proti sobě, utvoří uličku a zezadu po jednom se posílají středem uličky ve splývavé poloze na břiše, ponořený obličej. Dítě, které proplulo uličkou, se postaví na začátek řady a pomáhá posunovat dalšího. |
Přehrát video |
Tu potápěč uviděl malinkatý kulatý vchod do jeskyně. A protože byl tuze zvědavý, otvorem proplul dovnitř.
Hlavní zaměření | potápění, orientace ve vodě a překonání úzkého prostoru pod vodou |
Pomůcky | vodní nudle, kruh |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Učitelka spojí spojkou vodní nudli a vytvoří tak malý prostor k proplouvání. Kruh drží pod hladinou. Děti po jednom proplouvají na druhou stranu. Učí se orientaci a obratnosti pod vodou. |
Přehrát video |
Vynořil se v krásné jeskyni, ve které byla truhlice s poklady. Potápěč by si rád odnesl alespoň jeden pokládeček, jenže…tu truhlici hlídala obrovská chobotnice! A ta řekla: „Dám ti ze svého pokladu, když splníš tři úkoly. První úkol je: potopíš se na dno, napočítáš do pěti a teprve pak se vynoříš.“
Hlavní zaměření | výdrž v zádrži dechu |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Děti se ponoří pod hladinu, oči otevřené, na prstech si napočítají do pěti a pak se vynoří. |
Přehrát video |
„Druhý úkol je: položíš se na vodu na záda a vydržíš, dokud nezapískám“
Hlavní zaměření | nácvik sebezáchranné polohy vleže na zádech |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Děti si lehnou na hladinu v poloze na zádech, mírně roznoží a rozpaží. Hlava v prodloužení páteře, uši ve vodě. Snaží se polohu udržet, dokud učitelka nezapíská na píšťalku. |
Přehrát video |
„Vedeš si moc dobře. Třetí úkol je: povozíš mě po jeskyni. Jsem tu tak dlouho sama a strašně se nudím, chtěla bych zažít trochu legrace.“
Hlavní zaměření | nácvik záchrany druhé osoby a zároveň nácvik klidné splývavé polohy zachraňovaného |
Pomůcky | vodní nudle |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Děti utvoří dvojice, jeden je potápěč, druhý chobotnice. Učitelka rozdá do dvojic vodní nudle a děti se navzájem povozí z jedné strany bazénu na druhou. Potápěč táhne, chobotnice klidně leží ve splývavé poloze na břiše a nechá se vozit. Pak si role vymění. |
Přehrát video |
Chobotnice byla spokojená, už dlouho se tak nepobavila. A tak dovolila potápěči, aby si odnesl poklad, který se mu nejvíc líbí.
Hlavní zaměření | potápění, orientace pod vodou |
Pomůcky | vodní hračky klesající na dno |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Učitelka nasype do vody hračky, které klesají ke dnu. Ty představují poklad a každé dítě si jeden poklad vyloví. |
Přehrát video |
A že to byla moc hodná a veselá chobotnice, ukázala potápěči speciální východ z jeskyně. A ten byl děti, jako mořská skluzavka!
Hlavní zaměření | dynamická relaxace |
Pomůcky | skluzavka |
Vodní prostředí | mělký bazén s hloubkou do 80 cm |
Popis hry | Učitelka přisune ke kraji bazénu skluzavku a děti se kloužou do vody. |