E-testování i v lingvistice Irena Headlandová Kalischová katedra anglistiky Pedagogická fakulta MU OSK 2/2015 historie I  výuka fonetiky (seminář/z)  standardní testy: - vlastní odpovědi + transkripce - otevřené/zavřené otázky - ústní část osobně  nárůst počtu studentů - písemný test - ústní část formou nahrávky historie II  další nárůst studentů + přednáška (k)  e-testy • přednáška: pouze e-test • seminář (z): e-test + transkripce  nahrávka  využití znalosti typu „špatných odpovědí“ z původních testů pro vytváření multiple-choice položek drobná úskalí vs. velké výhody  fonetické symboly: /ʊə/, /tʃ/, /θ/, /æ/, /ŋ/, |, ↑ … http://davidbrett.uniss.it/  usnadnění tvorby testu  každý test = originál => minimální šance „opisovat“ => velký počet studentů na termín  snadné hodnocení pro učitele + objektivnost současnost  e-testy • přednáška • seminář (Zk)  e-nahrávky • během semestru • závěrečná (1. řádný termín)  zaručená kvalita => hodnocení  méně stresu pro studenty  není to na úkor výukového času  přístupnost pro studenty Děkuji za pozornost.