Metodický list č. 1/2009 Odbor pro vědu a výzkum RMU Přidělování hromadných práv v ISEP 25.6.2009, aktualizace 24.5.2012 Vypracovala Kateřina Slámová Vysvětlení pojmů ISEP: Informační systém pro evidenci projektů. Hromadná práva: práva pro práci s návrhy projektů nebo s realizovanými projekty v ISEP, přidělená osobám v rámci INET oprávněným pro aplikace VaV, pro určité typy ekonomických aplikací a pro personální a mzdové aplikace a dále osobám ve vedoucích akademických funkcích. Obecně řečeno se tedy jedná o práva, která se pojí s pracovními funkcemi na MU, jež se určitým způsobem týkají správy a administrace projektů. Proti hromadným právům stojí práva individuální, která přiřadí systém automaticky osobě navrhovatele (případně zadavatele návrhu do ISEP) nebo řešitele (případně administrátora projektu) v okamžiku založení návrhu projektu nebo realizovaného návrhu do ISEP. Individuální práva se tedy pojí s konkrétním návrhem nebo projektem a s osobou řešící tento projekt na MU (nebo s dalšími osobami, kterým individuální právo po práci na konkrétním návrhu / projektu přidělil v ISEP navrhovatel / řešitel). Pověřené osoby: zaměstnanci fakult, kteří byli vybráni děkanem a mají právo žádat o přidělení hromadných práv zaměstnancům fakulty, na níž jsou zaměstnáni. Seznamy osob s přidělenými hromadnými právy: jmenné seznamy zaměstnanců MU, kterým v průběhu fungování ISEP již byla přidělena hromadná práva. Tyto seznamy lze najít na https://inet.muni.cz/app/index.jsp?id=about.dostup. Pod viditelností R (osoby zaměstnané v sektoru VaV) a viditelností E (osoby zaměstnané v sektoru ekonomiky a financí) naleznete osoby s aktivním přístupem do ISEP (tzn. tyto osoby mají v ISEP právo k zápisu). Pod viditelností P (osoby zaměstnané v sektoru personalistiky a mezd) jsou uvedeny osoby s pasivním přístupem do ISEP (tzn. v ISEP mají tito zaměstnanci právo ke čtení). Prohlášení o seznámení se s právy a povinnostmi souvisejícími s používáním Informačního systému pro evidenci projektů: prohlášení, které podepíše každý zaměstnanec HS/ RMU, jemuž budou přidělena hromadná práva v ISEP, za účelem ochrany dat uložených v ISEP. Prohlášení vzniklo ve spolupráci personálního odboru, právního odboru a odboru pro vědu a výzkum na RMU. I. Pověřené osoby s právem žádat o přidělení hromadných práv do ISEP Ve spolupráci s děkany fakult byla provedena aktualizace osob s oprávněním žádat o přidělování hromadných práv do ISEP. Na jednotlivých fakultách se v květnu 2012 jedná o následující osoby: Právnická: vedoucí oddělení VaV Ing. Jiří Jaroš proděkan JUDr. Petr Mrkývka, Ph.D. Lékařská: proděkan doc. MVDr. Aleš Hampl, CSc. Přírodovědecká: tajemník RNDr. Mgr. Daniela Dvorská Filozofická: tajemník Ing. Ivo Jurtík proděkan prof. PhDr. Mgr. Tomáš Knoz, Ph.D. Pedagogická: tajemník Bc. Petr Štika Ing. Martina Dvořáková Ekonomicko-správní: tajemník Ing. Jan Slezák Informatiky: tajemnice RNDr. Lenka Bartošková Sekretariát děkana - Bc. Renata Havelková Sociálních studií: vedoucí oddělení VaV Ing. Alena Raisová Sportovních studií: proděkan Mgr. Martin Zvonař, Ph.D. tajemník Ing. Michal Sellner vedoucí oddělení VaV Ing. Michaela Zimová vedoucí ekonomického oddělení Ing. Helena Šrutková Rektorát MU (plus ústavy, účelová zařízení, jiná pracoviště): kvestor doc. Ing. Ladislav Janíček, PhD., MBA II. Autorizace seznamů osob s přidělenými hromadnými právy Pověřené osoby s právem žádat o přidělení hromadných práv do ISEP byly prorektorkou Musilovou dne 15.6.2009 vyzvány k autorizaci seznamů osob, které již mají přidělená hromadná práva v ISEP (v systému INET jsou tyto osoby uvedeny pod tzv. viditelnostmi). Zároveň pověřené osoby obdržely z OVaV RMU formulář, ve kterém byly za danou fakultu vypsány seznamy zaměstnanců fakulty s přidělenými hromadnými právy. Do těchto formulářů pověřené osoby zapsaly, 1) jestli s obsahem seznamů souhlasí 2) a případně seznam doplnily. Po ukončení jednorázové autorizace již existujících seznamů budou dále pověřené osoby žádat o přidělení hromadných práv způsobem popsaným v bodě III. tohoto listu. Na základě vyplněných formulářů s autorizovanými seznamy provede OVaV RMU společně s ÚVT úpravy v přidělení hromadných práv. Vhledem k potřebě pravidelně kontrolovat a aktualizovat seznamy osob, které hromadnými právy disponují, budou pověřené osoby v určitých časových intervalech kontaktovány ze strany OV RMU a žádány, aby kontrolu aktuálnosti provedly. III. Aktualizace seznamů osob s přidělenými hromadnými právy a žádost o přidělení hromadných práv Žádat o přidělení hromadných práv pro práci v ISEP zaměstnancům fakulty (a tím tedy žádat o aktualizaci seznamů osob) může jen pověřená osoba, a to pouze takovým zaměstnancům dané fakulty, kteří pracují a) na útvarech zabývajících se mj. správou a administrací projektů b) nebo na personálním odboru. Postuppřipodávánížádostijenásledující: 1) nadřízený zaměstnance, pro kterého bude třeba zajistit přístup do ISEP, kontaktuje pověřenou osobu na svém HS a požádá ji o vyřízení hromadných práv pro daného zaměstnance. U ústavů, účelových zařízení a jiných pracovišť se za nadřízeného považuje ředitel nebo vedoucí celého úseku, který za účelem zajistit přístupová práva do ISEP pro své zaměstnance kontaktuje pověřenou osobu na RMU. Více ke konkrétním pověřeným osobám viz bod I. tohoto listu. Do ISEP lze aktivní přístup (tzn. právo k zápisu) žádat pouze pro zaměstnance takových útvarů, které se zabývají mj. správou a administrací projektů (VaV, ekonomika a finance, projektová podpora). Pasivní přístup (tzn. právo ke čtení) lze žádat pro zaměstnance personálního odboru. 2) Pověřená osoba, pokud souhlasí s návrhem nadřízeného, zašle elektronicky žádost Kateřině Slámové na OV RMU, a to na adresu slamova@rect.muni.cz.