Porada vedoucích SO 21. května 2014 Zúčastnili se: Petra Marková, Jaroslav Pavliňák, Helena Kozlová, částečně Ivana Pánková, Magda Teryngelová, Anna Horáková, Ludmila Polášková, Marcela Korčeková, Simona Davidová, Kamila Debsová, Petr Šimík, Andrea Málková, Karolína Ivánková, Martina Vlková Hosté: Ivana Černá, Dominika Hobzová Program: 1. Informace o organizaci promocí v roce 2014 a 2015, sběr podnětů z jarních promocí ve Scale 2. Studijní zaležitosti v IS MU 3. Prezentace průběhu promoce á la doktorské studium (absolventi sedí) 4. Jednání o termínech promocí a imatrikulací v roce 2015 1) Informace o organizaci promocí v roce 2014 a 2015 Promoce a imatrikulace v období podzim 2014 proběhnou již v aule na Právnické fakultě. V následujícím roce budou opět všechny akademické obřady probíhat v aule na Právnické fakultě. Požadavky/připomínky fakult ke Scale: - špatně fungující servis kavárny pro zázemí fakult v sále; - přerušení pauzy mezi promocemi zkouškou promítání; - mírný chaos při ranním otevření Scaly; - požadavek na větrání nouzovým východem na Jakubské nám.; - požadavek na druhé mobilní schodiště na pravou stranu pódia. Všechny připomínky a požadavky byly neprodleně předány kompetentním osobám pro provoz Scaly. Mobilní schodiště bude objednáno. K datu zápisu není ale jisté, zda schodiště bude k dispozici již pro první letní promoce od 24. 6. 2014. Kontaktní osoba pro provoz Scaly a promoce: Mgr. Petr Dimitrov, http://www.muni.cz/people/178984 2) Studijní zaležitosti v IS MU a) Nové protokoly o SZZ nebudou k dispozici pro SZZ léto 2014. Vzhledem k dalším a opožděným požadavkům fakult musela být práce na implementaci protokolů zastavena. SO RMU vytvářel několik dalších návrhů, které byly opět s dotčenými fakultami konzultovány. Jakmile budou nové protokoly k dispozici, bude uskutečněno setkání a představení práce s těmito protokoly. b) Na výtisku vysvědčení (přehled absolvovaných předmětů) bude výhledově informace o tom, že studium dotčeného studena bylo zkontrolováno podle šablon přiřazených k tomuto studiu. c) M. Vlková připomněla, že v IS MU byla vytvořena nová aplikace pro podporu administrace SZZ. Zvláště zdůraznila možnost využití aplikace pro zveřejnění termínů SZZ a složení zkušebních komisí podle č. 22 odst. 5 SZŘ. Žádá vedoucí SO, aby se pracovníci studijních oddělení s aplikací seznámili a využívali její možnosti. d) Otázka, jak nejlépe by student mohl prokazovat zkušební komisi u SZZ, že splnil všechny podmínky studia a studijního plánu. Fakulty řeší různě (tisknou různá potvrzení). Dalším řešením je export = seznam studentů, kteří podmínky studia splnili. Tento seznam mohou obdržet sekretářky kateder, členové zkušebních komisí. Podnět na IS MU: vytvořit dávkový export vysvědčení do úložiště v IS MU, na který by mohli členové zkušební komise on-line nahlížet. 3) Prezentace možnosti průběhu promoce á la doktorské studium (absolventi sedí) Pror. Černá informovala o přání rektora MU, aby bakalářské a magisterské promoce probíhaly ve Scale obdobně, jako promoce doktorské, při kterých absolventi sedí v prvních dvou řadách hlediště. Jak bylo dále diskutováno, tento způsob má řadu výhod, zejména v letním období, kdy hrozí nevolnosti, omdlévání atp. Mgr. Hobzová prezentovala přítomným názornou videoukázku (příloha tohoto zápisu) a dále podrobný scénář (příloha tohoto zápisu). Vedoucí SO tento způsob organizace promoce akceptovali. 4) Jednání o termínech promocí a imatrikulací v roce Termíny promocí a imatrikulací byly dojednány, viz harmonogram (příloha tohoto zápisu). Je třeba poděkovat za maximální ochotu, vstřícnost a konstruktivní jednání kolegům Simoně Davidové, Andree Málkové, Petru Šimíkovi. Zástupci těchto fakult přesunuli část (bakalářských) promocí na podzimní období nebo významně zmenšili počet původně požadovaných dnů na promoce i za cenu zvýšeného pracovního úsilí. Tuto skutečnost je třeba do zápisu poznamenat pro budoucí rok (roky), aby docházelo ke spravedlivému prostřídání a ústupkům také z ostatních fakult. Brno 22. 5. 2014 Zapsala: Martina Vlková