Zápis z porady vedoucích studijních oddělení dne 26. 4. 2016 Přítomni: Martina Vlková, Karolína Ivánková, Simona Davidová, Jaroslav Pavliňák, Petr Šimík, Ivana Pánková, Zuzana Mikulášová, Jitka Štěpánková, Jiří Pecl, Jitka Sázavská, Helena Kozlová Program: · seznámení s některými změnami v novele vysokoškolského zákona · harmonogram promocí v r. 2017 Mgr. Vlková seznámila přítomné s nejdůležitějšími změnami ve vysokoškolském zákoně, který nabude účinnosti pravděpodobně od 1. 9. 2016. Dojde i ke změnám ve Statutu MU, nyní není známo, od kdy bude platit. V důsledku novely VŠ zákona dojde v oblasti studia a administrace „studijních“ řízení, v nejbližší době, zejména ke změnám v doručování rozhodnutí, rozhodování o právech a povinnostech studentů, poplatcích spojených se studiem, příjímacím řízení, v agendě uznávání zahraničního vzdělání. Na poradě byl blíže představen a diskutován možný postup plnění nové povinnosti – výzva k vyjádření se k podkladům pro rozhodnutí = § 68/3 novely. Upozornění na aplikaci správního řádu na řízení na VŠ (pozn. přezkum > odvolání). Upozornění na přechodné ustanovení č. 4 novely: „Akreditované studijní programy, které uskutečňují vysoké školy podle dosavadních právních předpisů k poslednímu dni přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, se dnem nabytí účinnosti tohoto zákona stávají studijními programy akreditovanými podle zákona č. 111/1998 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, a jsou akreditovány na stanovenou dobu, nejméně však na dobu 3 let ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona; po tuto dobu zůstává zachováno i dosavadní členění těchto studijních programů na studijní obory. (…)“ K seznámení s novelou ZVŠ proběhnou dvě školení: 1. před nabytím účinnosti novely (pravděpodobný termín 17. 8. 2016) pro zaměstnance studijních oddělení; školení zaměřené spíše na seznámení se změnami v řízeních, poplatcích za studium, vnitřních předpisech, atp. 2. po nabytí účinnosti novely – pravděpodobně v říjnu, pro zaměstnance studijních oddělení, referenty CŽV, proděkany a akademickou veřejnost (nutno plánovat s ohledem na termíny promocí a imatrikulací); školení zaměřené spíše na aplikaci správního řádu. Úkol: Vedoucí SO pošlou obratem Martině Vlkové harmonogram fakultních úkonů hromadné komunikace v akademickém roce směřující k uchazečům, tj. cca kdy fakulty rozesílají uchazečům nebo různým množinám uchazečů jaké materiály, tj. upomínky, newslettery, zdravice, jiné informace. Důvody (duplicita některých úkonů se SO RMU, dotazy zmatených uchazečů, které musí SO RMU zodpovědět) byly blíže prezentovány na poradě. Promoce 2017: Martina Vlková děkuje všem vedoucím za vstřícnost, HMG byl sestaven a bude zaslán společně s tímto zápisem. Zapsala dne 27. 4. 2016 Karolína Ivánková a Martina Vlková