Obsah Úvod..........................................................5 1. kapitola Vztahy rodiny a školy: vývoj tématu Milada Rabušicová...............................................9 2. kapitola Vzdělávací výsledky dětí: vliv rodiny Klára Šeďová ..................................................22 3. kapitola Role rodičů ve vztahu ke škole: teoretické koncepty a empirická zjištění Klára Šeďová ..................................................33 4. kapitola Partnerství rodičů a škol: jeho podoby a podmínky Kateřina Trnková ...............................................52 5. kapitola Komunikace: základ vztahů rodiny a školy Klára Seďová, Vlastimil Ciháček...................................71 6. kapitola Rodiče ve vztahu ke speciálním školám: co je jiné Vlastimil Čiháček...............................................85 7. kapitola Mateřská škola a rodiče (případová studie) Milada Rabušicová.............................................106 8. kapitola Komunitní škola a rodiče (případová studie) Klára Seďová.................................................122 9. kapitola Málotřídka a rodiče (případová studie) Kateřina Trnková ..............................................140 10. kapitola Škola pro žáky s poruchami učení a rodiče (případová studie) Vlastimil Ciháček..............................................155 Závěr........................................................171 3