OBSAH ÚVODNÍ ŘÁDKY .............................................5 Úvodní řádky...................................................7 ČECHY A ITÁLIE ............................................9 Čechy a Itálie. Pohled muzikologa.................................11 Okouzlený poutník objevuje hudební bohemica.....................23 HUDEBNÍ ITÁLIE OD RENESANCE K ROKOKU .......47 Vlast starých accademií..........................................49 Vstupní poznámky o italské opeře.................................56 Claudio Monteverdi aneb Polibek tonoucí v úzkosti. Monteverdiho návrat ...........................................61 Hudba staré Itálie 18. věku aneb Fenomén rokoka....................75 PRAMENNÉ SONDY DO STARÉ HUDBY, OPERY A BALETU ...................................................113 Libreto o králi Václavu II.: mystifikace Apoštola Zena................115 „Druhý život" Antonia Vivaldiho.................................137 Cesty a rozcestí rakouského a českého obdivovatele benátské školy.....150 Neapolská opera seria..........................................162 Česká anticipace myšlenky o celoitalském vývoji italské opery. K Helfertovu pojetí italské opery 18. století.........................181 Heroický balet................................................185 MYSLIVEČKIANA MEMBRA DISIECTA .................209 Báseň a pravda o Josefu Myslivečkovi .............................211 Kníže libretistů a „11 Boemo" ....................................219 První opera Josefa Myslivečka....................................244 Rakušan Mysliveček?...........................................254 Medón, Kallimedón a ti druzí ...................................257 ZÁVĚREČNÝ AKORD: HUDEBNÍ INTERPRETACE VDECHUJE DÍLU ŽIVOT ................................ 269 Itálie, Evropa, svět: Jak hrát starou hudbu?.........................271 [325] HUDEBNÍ KONTEXTY STARÉ ITÁLIEOBSAH Bibliografické údaje o otištěných textech..............................276 Seznam pramenů a literatury........................................278 Obrazové přílohy................................................ 290 Poděkování a osobní vyznání.......................................293 Vysvětlivky zkratek a rčení..........................................294 Osobní rejstřík.................................................. 300 Věcný rejstřík ....................................................315 Zusammenfassung: Rudolf Pečman -Altitalienische Musikkontexte .......323 [326]