Reportování o společenské odpovědnosti podniku 5 OBSAH ÚVOD..................................................................................................... 7 1 SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST PODNIKU A REPORTOVÁNÍ ...... 9 1.1 Územní rozdíly v reportování .................................................................10 1.2 Důvody reportování................................................................................13 1.3 Výhody vyplývající z reportování............................................................15 1.4 Shrnutí....................................................................................................18 2 OBSAH REPORTŮ ........................................................................... 19 2.1 Témata obsažená v CSR reportech.......................................................19 2.1.1 Rozdíly v obsahu reportů dle regionu, země..........................................20 2.1.2 Rozdíly v obsahu dle velikosti podniku...................................................28 2.1.3 Rozdíly v obsahu dle odvětví a rizikovosti..............................................29 2.1.4 Rozdíly v obsahu dle využitého standardu dotýkajícího se oblastí CSR............................................................................................34 2.2 Kvalita obsahu CSR reportů...................................................................37 2.2.1 Cílové skupiny CSR reportů...................................................................37 2.2.2 Prezentace informací a hloubka jejich rozpracování ..............................39 2.2.3 Ověřování informací v reportech............................................................42 2.3 Shrnutí....................................................................................................46 3 REPORTOVÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE........................................... 49 3.1 Stav reportování v České republice .......................................................49 3.2 Témata obsažená v reportech................................................................51 3.3 Shrnutí....................................................................................................55 4 PLÁN VÝZKUMU............................................................................... 57 4.1 Důvod a význam výzkumu .....................................................................57 4.2 Teoretický rámec....................................................................................58 4.3 Formulace cíle výzkumu a výzkumných otázek .....................................59 4.4 Omezení vypovídací schopnosti ............................................................69 5 ZVOLENÁ METODOLOGIE .............................................................. 71 5.1 Použitý typ výzkumu...............................................................................71 5.2 Výzkumný vzorek ...................................................................................71 5.3 Použité metody.......................................................................................72 5.4 Způsob sběru a zpracování dat..............................................................75 6 Obsah 6 VÝSLEDKY VÝZKUMU ..................................................................... 77 6.1 Volba témat a rozsah poskytovaných informací..................................... 77 6.1.1 Omezení vypovídací schopnosti výsledků – první hledisko přístupu ..... 78 6.1.2 Výsledky výzkumu – první hledisko přístupu ......................................... 79 6.1.3 Zodpovězení – první hledisko přístupu k začleňování CSR informací do výročních zpráv ................................................................................ 87 6.2 Kvalita poskytovaných informací............................................................ 94 6.2.1 Omezení vypovídací schopnosti výsledků – druhé hledisko přístupu.... 94 6.2.2 Výsledky výzkumu – druhé hledisko přístupu........................................ 95 6.2.3 Zodpovězení – druhé hledisko přístupu k začleňování CSR informací do výročních zpráv .............................................................................. 101 6.3 Systematičnost při referování o CSR tématech ................................... 106 6.3.1 Omezení vypovídací schopnosti výsledků – třetí hledisko přístupu..... 106 6.3.2 Výsledky výzkumu – třetí hledisko přístupu......................................... 106 6.3.3 Zodpovězení – třetí hledisko přístupu k začleňování CSR informací do výročních zpráv .............................................................................. 110 6.4 Snaha o podporu zpětné vazby ........................................................... 111 6.4.1 Omezení vypovídací schopnosti výsledků – čtvrté hledisko přístupu .. 111 6.4.2 Výsledky výzkumu – čtvrté hledisko přístupu ...................................... 112 6.4.3 Zodpovězení – čtvrté hledisko přístupu k začleňování CSR informací do výročních zpráv .............................................................................. 114 6.5 Identifikace přístupu k začleňování CSR informací do výročních zpráv – zodpovězení ............................................................................ 115 ZÁVĚR ............................................................................................... 117 SUMMARY ......................................................................................... 121 SEZNAM LITERATURY...................................................................... 123 SEZNAM ZKRATEK ........................................................................... 131 SEZNAM GRAFŮ ............................................................................... 132 SEZNAM OBRÁZKŮ .......................................................................... 133 SEZNAM TABULEK ........................................................................... 134 SEZNAM PŘÍLOH .............................................................................. 135 REJSTŘÍK .......................................................................................... 187