Zápis ze schůze platformy spolků a spolkové spolupráce MUNI 25.11.2021 Termín a místo: 25. 11 .2021 od 18:00, Spolkové prostory MU. Zúčastnění: Prorektorka MU doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D, Mgr. Hana Voráčová (Oddělení vnějších vztahů a marketingu), Kateřina Holíková (koordinátorka Platformy spolků a spolkové spolupráce MU), Ondřej Nováček (koordinátor Platformy spolků a spolkové spolupráce MU), Roman Jaroš (koordinátor Platformy spolků a spolkové spolupráce MU), Tomáš Pospíšil (koordinátor Platformy spolků a spolkové spolupráce MU), spolky (seznam zúčastněných spolků a klubů najdete v závěru dokumentu) Setkání zahájila koordinátorka Holíková a předeslala návštěvu nových spolkových prostor na Komenského náměstí. 1. Zdravice paní prorektorky Nadále pokračovala prorektorka Koryčánková, která má z nových prostor radost a ze společné návštěvy. Poprosila, aby studenti vložili do IS O-N-T, což je základní požadavek k účasti na prezenční výuce. Dále informovala spolky o snaze vedení MUNI o zachování prezenční výuky. Podotkla také, že někteří studenti záměrně nevkládají potvrzení do ISu, čímž vyvolávají distanční, či hybridní výuku. Tento postup některých studentů ji velmi mrzí. Dále prorektorka Koryčánková upozornila na přísné dodržování aktuálních univerzitních opatření. Poté svůj proslov ukončila a předala slovo zpět koordinátorce Holíkové. Ta vyzvala, aby se představil nový koordinační tým – Roman Jaroš (katederní spolky), Tomáš Pospíšil (fakultní spolky) a Ondřej Nováček (univerzitní spolky). 2. Návštěva spolkových prostor Dále se celá schůze přesunula do nových spolkových prostor, kde proběhla prohlídka. Všichni zástupci spolků byly z nových prostor nadšeni. Hned, jak se budou moc začít využívat, tak o tom bude koordinační tým informovat. Následně se setkání vrátilo zpět do Spolkovny. Koordinátorka Holíková připomněla, že spolkové prostory se využívají max. do 22:00, pro využití prostor do pozdější hodin je nutné zažádat pana Okáníka. Pro možnost využít prostory o státní svátky a víkendy je nutné se nejprve informovat Koordinační tým ohledně volné kapacity prostor a následně požádat pana Okáníka o možnost využít prostory. Nový rezervační systém je stále v řešení. 3. Nové možnosti pro spolky Následně koordinátor Nováček představil nové možnosti pro spolky. Především Makerspace v Ústřední knihovně FF MUNI, který je přístupný všem studentům MUNI, nachází se zde plotter, 3D tiskárna, plackovač, šicí stroj. Tyto možnosti se dají využít pro komerční účely, kdy si platíte pouze nákupní cenu materiálu. Jediným omezením je nutnost absolvovat školení od Ústřední knihovny. Školení je domluveno na úterý 30. listopadu od 13:00 do 15:00 v Ústřední knihovně FF MUNI. O celý Makerspace se stará Roman Brück, který je ochotný vše vysvětlit, ukázat. Návštěva je doporučena. Dále koordinátor Nováček představil Ústřední knihovnu FF MUNI, kde jsou i volnočasové prostory na odpočinek, v suterénu je kuchyňka. Díky vyšší návštěvnosti může knihovna více rozvíjet. Dále koordinátorka Holíková omluvila koordinátora Čmiela, který byl na zasedání ohledně zhoršení epidemiologické situace k plesu MUNI. Ten měl představit další využití pro spolky (Seduo, ACSA, TechSoup), což doplní koordinátor Čmiel následující setkání Platformy. 4. Komunikace v rámci Platformy Koordinátor Pospíšil otevřel téma ohledně komunikace, MS Teams spíše nefunguje, špatná komunikace. Navržena FB skupina pro komunikaci Spolkové spolupráce MUNI, přičemž všichni souhlasili pro vytvoření. Žádné omezení pro počet lidí ve skupině. Lepší propojení spolků. Většina členů je pro Facebook, všichni zúčastnění jsou pro. MS Teams zůstane k dispozici pro sdílení souborů a případná distanční setkání. Oficiální komunikace stále bude přes e-mail koordinator@spolky.muni.cz, FB skupina bude pro sdílení aktivit, připomenutí schůze, možnosti setkávání. Dány i návrhy na jiné platformy, ale přesto zvítězil FB. 5. Různé a závěrečná diskuze Závěrečná diskuse byla zahájena koordinátorem Jarošem ohledně feedbacku Spolkových prostor, jak se zatím využívají a co v nich chybí. Bylo řešeno i téma skladů, které zůstávají přístupné pouze s koordinátorem, i po dlouhé debatě. Dále se řešilo téma přístupů do Spolkových prostor, jelikož se nepovedlo zařídit vstup na ISIC (či jiné obdoby) do nových spolkových prostor ve 3. patře, tedy nadále budou fungovat seznamy zástupců klubů a spolků na papírech. Je možné, že bude možné mít více přístupů pro zástupce z každého spolku/klubu. Paní Spáčilová mluvila ohledně půjčování plátna, projektoru, a dalšího vybavení pro spolky a otázala se, zda spolky i nadále chtějí využívat půjčování techniky od SAPMU. Spolky se shodly, že to chtějí využívat a paní Spáčilová oznámila, že na zasedání SAPMU prodebatují koupi nového projektoru. Dále koordinátorka Holíková přednesla téma o doplnění Spolkovny, aby se v ní mohly efektivněji konat akce. Pokud někoho napadne, co za vybavení ve Spolkovně chybí, tak prosíme napište email na koordinator@spolky.muni.cz Na úplném konci setkání se rozdaly Diáře studenta, které zajištuje spolek MUNIE, kdo by měl zájem o další, ať napíše přímo koordinátoru Dominiku Čmielovi (prezident@munie.cz). Další setkání proběhne až po zkouškovém období v únoru. V případě potřeby se neváhejte s čímkoliv na koordinační tým obrátit. Seznam zúčastněných spolků: Nadační fond studentů FF MU, Komunitní zahrady MUNI, Masarykovi historici, Klub investorů, Spolek absolventů a přátel MU, Brněnská studentská sekce ČAS, Spolek přírodovědců. AEGEE, Rádio R.