M 2021 2028 Strategický záměr Lékařské fakulty Masarykovy univerzity Strategický záměr Lékařské fakulty Masarykovy univerzity na léta 2021–2028 Brno 2021 OBSAH Úvodní slovo / Poslání / Vize / Priority Internacionalizace a studium zahraničních studentů Výzkum a doktorské studium Management lidských zdrojů, správa instituce a infrastruktura Výuka a vzdělávání v pregraduálním studiu Informační systémy a IT podpora Specializační vzdělávání Akademické prostředí a společenská role 5–17 41–17 24–37 54–55 18–23 50–51 38–41 62–67 M 4 2 6 1 5 3 7 7 Vážené kolegyně, vážení kolegové, držíte v rukou dokument, který nejen v příštích sedmi letech ovlivní směřování lékařské fakulty, a tedy i akademickou a profesní dráhu nás všech, kteří jsme s fakultou spjatí. Jsem velmi rád, že vám mohu představit Strategický záměr Lékařské fakulty Masarykovy univerzity na léta 2021 až 2028. Jde o klíčový dokument, který definuje naše poslání a vize a shrnuje sedm strategických oblastí rozvoje lékařské fakulty. O to důležitější je, že cíle v něm obsažené jsou společným konsenzem a průsečíkem řady diskuzí, do kterých se zapojili členové vedení fakulty, ústavů i klinických pracovišť, pracovníci jednotlivých oddělení děkanátu a zástupci studentů. Díky zapojení všech důležitých aktérů se nám podařilo sestavit strategický záměr, který reflektuje aktuální potřeby fakulty, vedle toho zahrnuje i zcela nové výzvy, které můžeme využít jako katalyzátory dalšího rozvoje. Dokument zároveň úzce navazuje na Strategický záměr Masarykovy univerzity pro léta 2021 až 2028. Stejně jako sama fakulta je i tento strategický záměr živý dokument, ke kterému bychom se měli pravidelně vracet a vyhodnocovat jednotlivé cíle a aktivity. Měl by nám sloužit jako pomyslný kompas, který ukazuje, že na naší cestě jdeme správným směrem. Naší společnou vizí je, aby Lékařská fakulta MU byla jedinečným centrem lékařského a zdravotnického vzdělávání, vědy a výzkumu, které bude atraktivní pro akademiky i studenty, pracovištěm s velkou váhou a prestiží, a to nejen v rámci České republiky nebo ve středoevropském prostoru. Věřím, že společně nastavená a prodiskutovaná strategie je správná cesta pro upevnění pozice a další rozvoj naší fakulty. Je to však první krok. Nyní je na nás všech, abychom aktivně vstupovali do všech procesů, snažili se je zlepšovat a posouvat dále. Jako váš děkan udělám v příštích letech maximum, aby se nám společně dařilo tuto misi úspěšně naplňovat. S úctou váš Martin Repko Úvodní slovo pO S LÁ Ní Posláním Lékařské fakulty Masarykovy univerzity je vzdělávat nové generace lékařů a zdravotníků, sdílet svoje nejlepší znalosti a dovednosti a aktivně se podílet na vědeckých výzkumech. Naše hodnoty stojí na respektu k člověku v jeho individuální rozmanitosti, na našem stálém úkolu napomáhat zlepšování podmínek pro lidské bytí a na našem závazku poskytovat léčbu lidem bez ohledu na jejich sociální status, zdravotní stav či náboženské přesvědčení. H od no ty Vi ze 2028 13 Být lídrem v oblasti lékařského i nelékařského zdravotnického vzdělávání ve střední Evropě, být prestižním místem pro studium i budování akademické kariéry, přitahovat pozornost excelentních studentů i akademiků Být součástí úspěšných vědeckých týmů, být místem inovací ve vzdělání i výzkumu a vývoji v oblasti medicíny Usilovat o zachování lidské úrovně medicíny Být vyhledávaným partnerem pro spolupráci s akademickým, zdravotnickým, průmyslovým i veřejnosprávním sektorem Být aktivní v mezinárodních sítích v oblasti vzdělávání, vědy i veřejné správy Být tvůrci a nositeli témat v oblasti péče o zdraví, jež míníme prosazovat v regionálních, národních i mezinárodních politi- kách vize pro rok 2028 P RIO ri ty 16 Lékařská fakulta vždy byla, je a bude fakultou profesní. Zakládáme si proto na maximální péči o naše pregraduální studenty, kterým chceme v nadcházejícím období nabídnout kvalitní možnosti studia v kontaktní i distanční formě. Kvalitní studium vyžaduje také změny v hodnocení studia, v jeho kultivaci, a především ve zvyšování kompetencí samotných vyučujících. Jedinečným nástrojem pro zvyšování kvality výuky je nově otevřené Simulační centrum, které nám umožní držet krok s nejmodernějšími světovými trendy. S kvalitním vzděláním úzce souvisí excelentní výzkum a doktorské studium, které chceme na fakultě posilovat. Rozvoj doktorského studia musí být veden v kvalitativní rovině, s důrazem na kvalitu samotných školitelů, zlepšení socioekonomického statusu našich doktorandů, zapojení do vědecko-výzkumných struktur lokálního i globálního charakteru, až po přímou podporu grantových aktivit. Výzkumné aktivity musí odrážet moderní trendy a sledovat společenské zájmy. Je třeba výrazněji podporovat aktivity spojené s translací výsledků základního výzkumu do klinické praxe. Zásadní cestou pro zvýšení kvality výzkumu na LF MU je proaktivní vyhledávání zahraničních partnerů a zajištění kvalitního výzkumného prostředí. Dlouhodobě pestrá nabídka specializačního vzdělávání je jedinečností naší fakulty. Tuto jedinečnost je potřeba udržovat, a především dále kvalitativně rozvíjet. Hlavní priority LF MU pro léta 2021 až 2028 1 2 3 Výuka a vzdělávání v pregraduálním studiu Výzkum a doktorské studium Specializační vzdělávání 17 Současná doba ukázala potřeby a také limity plné elektronizace výuky i administrativního chodu fakulty. V blízké budoucnosti proto musíme mnohem intenzivněji rozvinout funkčnost všech elektronických systémů a agend. Dynamický rozvoj fakulty není možný bez správně nastavených procesů v oblasti řízení lidských zdrojů a financí. Především oblast řízení lidských zdrojů je klíčovou oblastí rozvoje, a to nejen díky snahám o získání HR Excellence Award. Naší prioritou je kvalitní personální zázemí a transparentní personální politika, která bude lákavá jak pro juniorní výzkumníky, tak pro již etablované vědce a klinické pracovníky. Neméně důležitým parametrem bude také udržení vedoucí pozice při transparentním zadávání veřejných zakázek a zapojení fakulty do procesů udržitelného rozvoje. Otevřenost fakulty okolnímu prostředí je jednou z našich velkých devíz. Rovněž aktivita studentů a jejich společenská angažovanost je nejen nadmíru prospěšná, ale i obecně důležitá. Společně s hlubším pocitem sounáležitosti, chceme tyto aktivity nejen rozvíjet, ale i dále budovat. Mezinárodní význam LF MU dokládají řadu let rostoucí počty zahraničních studentů samoplátců. Odchod Velké Británie z EU však přinesl nové výzvy v souvislosti s mezinárodním uznáváním medicínského vzdělávání. Naším zájmem je udržet stávající počty zahraničních studentů, zajistit jim adekvátní vzdělání a jeho uznávání v zahra- ničí. Velkou výzvou je větší zviditelnění LF MU v globálním měřítku, a to ve smyslu širšího zapojení do sítí vzdělávacích a vědecko-výzkumných aktivit. Atraktivita fakulty pro zahraniční akademické pracovníky se pak odrazí nejen ve zvyšující se kvalitě samotného výzkumu, ale i v růstu standardů akademické kultury. 5 6 7 4 Informační zdroje a systémy, IT podpora Management lidských zdrojů, správa instituce, administrativa Akademické prostředí a společenská role Internacionalizace a studium zahraničních studentů 1 Výuka a vzdělávání v pregraduálním studiu Strategické cíle 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 Péče o potenciální uchazeče (VL, ZL, NLSP) Racionalizace nabídky studijních programů Kontinuální kultivace studia Kontinuální rozvoj pedagogických kompetencí vyučujících na LF MU Snížení studijní neúspěšnosti Podpora nadaných studentů a programu P-PooL Zvýšení kvality studia se zapojením simulačních technik a využití SIMU Stabilizace personálního obsazení oborů na LF MU 20 1 Klíčové výsledky a indikátory Výuka a vzdělávání v pregraduálním studiu 1.1 1.4 1 1 1 2 2 3 2 1 1 1.2 1.3 1.5 Počty multiplikovaných přihlášek, počty úspěšných uchazečů, navýšení počtu uchazečů z prestižních SŠ. Počet proškolených vyučujících. Počty úspěšných, přijatých a zapsaných uchazečů, analýza výsledků oborových testů. Počty kvalifikovaných mentorů, spolupracujících postgraduálně zapsaných studentů. Studijní úspěšnost po třetím, resp. šestém semestru studia u dlouhého magisterského studijního programu. Počet modifikovaných předmětů / výukových hodin v rámci vybraných předmětů. Počty studijních programů, počty studentů ve vztahu k ekonomické situaci LF MU a společenské potřebě. Počty úspěšných studentů přistupujících k SZZ a absolventů SZZ, analýza studijní neúspěšnosti. Počet předmětů se zařazeným OSCE. Podíl počtu předmětů s OSCE vs. počet předmětů kurikula VL celkem. 21 1 Atraktivní prezentace studijních programů pro uchazeče, vyšší angažovanost studentů v prezentaci studijních programů, spolupráce se SŠ, Juniorská akademie. Realizace změn v procesu přijímacího řízení (obsahové, procesní a strukturální změny), analýza počtu přijatých a zapsaných uchazečů (naplněnost studijních programů). Analýza nákladovosti studijních programů, spolupráce se zástupci zaměstnavatelů v rámci výuky – optimalizace výuky preklinických teoretických předmětů slučováním v programech vycházejících ze společných teoretických základů kurikula – racionalizace využití lidských zdrojů i prostorově-materiálního vybavení LF MU. Funkční programové rady (PR SP), implementace závěrů z vnitřního hodnocení SP, funkční zpětná vazba od studentů (předmětová anketa), kultivace metodiky přípravy závěrečných prací, elektronizace procesů - SZZ, studijní materiály a jejich sdílení, identifikace mezipředmětových vazeb, navýšení interaktivních a heuristických forem výuky, podpora simulační výuky pro NLSP, podpora multidisciplinárního vzdělávání, spolupráce se zástupci zaměstnavatelů. Rozšíření spolupráce (PZS v Brně i mimo Brno a mimo JmK), vzdělávací a motivační programy pro mentory, logbooky praxe jednotlivých SP, elektronizace přípravy rozpisů praxí. Modifikace výuky jednotlivých předmětů VL, dle potřeby kurikula ZL a NLSP. Zapojení CERPEK do zvyšování kompetencí vyučujících na LF MU. Zařazení OSCE do praktické části zkoušky klinických předmětů vč. SRZ. Parametrizace OSCE v SIMUportfoliu. Pravidelné hodnocení průchodu studiem (neúspěšnost, studijní výsledky) dle způsobu přijetí. Platí pro studijní programy využívající variabilních parametrů, tj. hlavně VL. Časné indikátory studijní neúspěšnosti – průchod studiem po 2. semestru dle analýz SO a konzultace se studijními proděkany, nutnost opakování předmětů – diskuze technik učení. 1 1 1 2 2 3 2 1 1 Výuka a vzdělávání v pregraduálním studiu Opatření pro naplnění strategických cílů 22 Kurikulum odpovídající stávající legislativě. 6 Počet nově zařazených výukových lekcí v rámci dotčených předmětů. 2 3 4 5 7 1 1 1.7 1.8 Počet předmětů se zařazeným pre- a post- testováním. Srovnání výsledků pre- a post- testu. Počet předmětů se simulační lekcí. Podíl předmětů se simulační lekcí vs. počet předmětů kurikula VL celkem. Zlepšení zpětné vazby ve studentských a absolventských anketách. Počet zavedených moderních metod do výuky. Počet předmětů s okamžitou zpětnou vazbou prostřednictvím platformy SIMUportfolio. Počty učitelů s dokončeným Ph.D., specializačním vzděláním (atestací), habilitačním a profesorským řízením. Klíčové výsledky a indikátory Výuka a vzdělávání v pregraduálním studiu1 1.6 1 Počet a kvalita absolventů, počet doktorandů ve standardní době. 23 Kontinuální podpora růstu akademických pracovníků s cílem postupné obměny učitelů podílejících se na výuce. 1 Zařazení simulačních lekcí do jednotlivých předmětů kurikula. Zařazení těchto metod do výuky, a to jak simulovaných lekcí, tak i klinické praxe. 6 7 Zařazení okamžité zpětné vazby do jednotlivých lekcí prostřednictvím platformy SIMUportfolio. Zařazení zpětné vazby studentů, studentských lektorů a akademiků. Zařazení pre- a post- testu jako nedílné součásti jednotlivých lekcí prostřednictvím platformy SIMUportfolio. 1 2 Prokazatelné zařazení simulačních lekcí do předmětů. Jejich implementace do SIMUporfolia. Využití struktury předmětových sekcí, mimofakultní pracoviště, zahraniční výjezdy, logbook. Posílení klíčových předmětů se zachováním kreditů a počtů hodin do 8. semestru. 3 4 5 Výuka a vzdělávání v pregraduálním studiu Opatření pro naplnění strategických cílů 1 Stimulace školitelů (cílový bonus), medializace, uplatnění absolventů jako atrahující faktor. 1 2 Výzkum a doktorské studium Strategické cíle 2.1 2.6 2.2 2.3 2.4 Podpora experimentální práce doktorských studentů, posílení vědeckého výkonu studentů Posílení míry internacionalizace doktorského studia, zapojení zahraničních školitelů, financování studentů v anglických studijních programech Kvalitní a mezinárodně kompetitivní doktorské studium kladoucí důraz na kvalitu, dodržení časového harmonogramu studia a snížení míry studijní neúspěšnosti Zvýšení kvality školitelů doktorandů Další rozvoj a posílení stávající interdisciplinární spolupráce v rámci doktorského studia, rozvoj konceptu PhD School v rámci kampusu i univerzity 2.5 Ukotvení socioekonomického postavení doktorandů, včetně jejich plnohodnotného začlenění do fakultní a univerzitní vědecké komunity a nastavení kariérních drah 2.7 2.8 2.9 2.10 2.11 2.12 2.13 2.14 Řešení globálních a lokálních výzev prostřednictvím základního a aplikovaného výzkumu a uplatňování jeho výsledků v oblastech zdraví a kvality života Identifikace a podpora strategických vědecko-výzkumných témat, posílení interdisciplinární spolupráce, podpora perspektivních výzkumných oblastí včetně podpory nových výzkumných témat Důraz na kvalitní vědecký výkon s národním i mezinárodním ohlasem, snaha o dosažení excelence v mezinárodním výzkumném prostoru Větší zapojení do prestižních mezinárodních grantových schémat Efektivní využívání zdrojů (finančních i lidských), fakultní i sdílené infrastruktury (core facilities) založené na komplexním systému hodnocení Rozvoj infrastruktury pro výzkum ve strategických oblastech (zvířetník, sdílené zázemí pro preklinický výzkum), infrastruktura pro inovativní léčebné přístupy a jejich translaci do klinických hodnocení (CZECHRIN, ACIU) Translace výsledků základního výzkumu do klinické praxe, rozšíření aplikačního potenciálu výsledků vědecko-výzkumné činnosti, rozvoj akademických klinických hodnocení (propojení s FN, aktivní přístup v transferu technologií a spolupráci s aplikační sférou) Rozvoj internacionalizace výzkumné činnosti, kontraktování juniorních i seniorních zahraničních výzkumných pracovníků (vč. ustálení pozice postdoka v kariérním řádu) za využití podpůrných grantových schémat a jiných finančních nástrojů 26 2 Klíčové výsledky a indikátory Výzkum a doktorské studium 2.1 2.2 1 1 Podíl vysoce citovaných publikací podle WoS. Počet výsledků doktorandů indexovaných ve WoS. Počet publikací doktorandů uveřejněných v Q1 a Q2 oborově příslušných časopisů WoS. Počet přijatých studentů z celkového počtu přihlášených uchazečů. 2 2 3 4 Podíl studentů doktorského studia absolvujících kurzy metodologie vědy. Počet mezioborových výzkumných dizertačních projektů. Komunikační opatření v rámci koordinace doktorského studia na LF MU na úrovni oborových rad a vytvoření standardu zadání dizertačního projektu (viz Zavedený systém práce se školiteli, členy OR a OK). Zavedený systém práce s doktorandy (pravidelná diskuzní setkání, školení a workshopy). Počet doktorských studentů, kteří jsou členy řešitelských týmů podpořených projektů AZV, GA ČR, grantových schémat mezinárodních poskytovatelů. Počet podpořených projektů doktorských studentů v rámci IGA MU, InGA LF MU aj. Počet interních doktorských studentů, kteří jsou držiteli ocenění MASH Junior. Počet regionálních, národních a mezinárodních ocenění (příp. stipendijních programů) doktorských studentů. 27 2 Vytvoření nástrojů a prostředků na podporu vědeckého výkonu doktorandů vedoucích k publikování výzkumných výsledků v prestižních zdrojích (publikační fond, stipendijní příležitosti, workshopy, individualizovaná projektová podpora). Nastavení podmínek přijímacího řízení, zohledňujících odborné znalosti i motivaci uchazečů, pro výběr kvalitních doktorských studentů jako klíčový nástroj redukce studijní neúspěšnosti a zvyšování excelence výsledků doktorského studia. 1 1 Výzkum a doktorské studium Opatření pro naplnění strategických cílů Rozvoj experimentální práce doktorských studentů, podpora dizertačních prací v oblasti biomedicíny založených na originálních výzkumných projektech (klinických i preklinických), mezioborové dizertační projekty propojující klinická témata s preklinickou metodikou; podpora kompetencí doktorandů v metodologii vědy. Systematická práce s doktorandy, sdílení dobré praxe, pravidelná setkání, workshopy. Podpora společné univerzitní platformy pro setkávání, sdílení, vzdělávání a kariérní rozvoj doktorandů a školitelů, kampus meeting point, na úrovni fakulty nastavení přímých informačních kanálů pro doktorandy. Rozvoj informační gramotnosti, pedagogických kompetencí, komunikačních, prezentačních, publikačních a dalších přenositelných dovedností doktorandů. Zavedení celofakultní projektové strategie a individualizované grantové podpory pracovišť, výzkumných skupin a týmů s cílem posílit zapojení doktorských studentů do projektové činnosti. Posílení ohlasu excelentních výsledků doktorského studia. 2 2 3 4 28 2 Klíčové výsledky a indikátory Výzkum a doktorské studium 2.3 2.4 4 1 1 Zavedené pravidelné evaluace příčin studijní neúspěšnosti, činnosti a zátěže školitelů. Klesající míra studijní neúspěšnosti (graduation rate) u jednotlivých DSP. Rostoucí počet absolventů v rámci standardní doby studia. Zavedený systém práce se školiteli, členy OR a OK (pravidelná diskuzní setkání, školení a workshopy). Počet vypsaných interdisciplinárních témat dizertačních prací (kombinace klinického a preklinického tématu, dvou různých klinických oborů či více vědních oblastí). 5 2 2 3 3 6 Počet školitelů/konzultantů z prestižních externích národních institucí (AV ČR, BIOCEV atp.), ze zahraničních institu- cí. Počet studentů na nehabilitovaného a habilitovaného školitele (klesající trend). Počet studentů, kteří u školitelů jednotlivých OR úspěšně ukončí studium ve standardní době. Počet studentů, kteří u školitelů jednotlivých OR úspěšně ukončí studium. Počet realizovaných sdílených aktivit pro doktorské studenty v rámci „Campus Umbrella”. Zavedený systém práce se školiteli, členy OR a OK (pravidelná diskuzní setkání, školení a workshopy). Počet doktorských studentů, kteří studují pod vedením školitele z jiné fakulty, AV ČR či z jiné tuzemské či zahraniční instituce. Počet absolventů na pozici postdoka na prestižních zahraničních institucích. 3 Počet doktorských studentů, kteří jsou členy výzkumných skupin. Počet absolventů doktorského studia v postdoktorandské pozici v zahraničních a externích výzkumných in- stitucích. 2.2 29 2 Monitorování příčin studijní neúspěšnosti, prevence, poradenství, zavedení institutu mentora jako poradce či mediátora případných sporů. Systematická práce se školiteli, oborovými radami a komisemi, sdílení a implementace dobré praxe školitelů i oborových rad. Posílení interdisciplinární spolupráce v rámci doktorského studia prostřednictvím nabídky kurzů z jiných vědních disciplín a zapojení studentů do mezioborových projektů. 4 1 1 Výzkum a doktorské studium Opatření pro naplnění strategických cílů Podpora studia ve spolupráci s AV ČR, jinou institucí, zahraniční institucí (cotutelle, evropský doktorát). Ustálení systému hodnocení kvality DSP, vyhodnocování činnosti a zátěže školitelů, regulace počtu studentů na školitele. Spolupráce „kampusových fakult“ v rámci tzv. „Campus Umbrella“, sdílený prostor pro skupinovou práci doktorandů a neformální meeting point. Workshopy a další možnosti vzdělávání pro školitele. Podpora národních a mezinárodních kolaborativních doktorátů. Systematická práce s čerstvými absolventy, nastavení profesních i akademických kariérních drah (Life after PhD, pozice postdoka). 5 2 2 3 3 6 Doktorský student jako atraktivní člen výzkumného týmu spolupracujících výzkumných institucí, který po absolutoriu nalezne uplatnění na prestižních tuzemských i zahraničních institucích. 3 30 2 Klíčové výsledky a indikátory Výzkum a doktorské studium 2.5 2.6 2.8 2.7 3 1 1 1 Rostoucí trend průměrné výše finančního ohodnocení doktorandů. Počet uchazečů a přijatých studentů v anglických studijních programech. Identifikace strategických výzkumných témat a zavedení odpovídající strategie projektové podpory. Bibliometrická analýza a její pravidelné vyhodnocování. Stanovení a další rozvoj strategických výzkumných priorit reagujících pružně na aktuální společenské výzvy. 2 2 4 3 Počet zahraničních školitelů doktorských studentů. Počet studentů studujících pod dvojím vedením ve spolupráci se zahraniční institucí (cotutelle, evropský doktorát). Počet úspěšných spoluřešiteských aplikací u AZV, GA ČR, TA ČR. Počet uchazečů a přijatých studentů v anglických studijních programech. Počet studentů absolvujících zahraniční stáž v délce min. 30 dní. Etablování fakultní Welcome Office. Počet bilaterálních smluv o spolupráci ve vědě a doktorském studiu se zahraničními institucemi. 1 Počet doktorských studentů – řešitelů projektů Brno PhD talent, Interní grantové agentury MU, Interní grantové agentury LF MU atd. 2 Počet doktorských studentů zapojených do grantového projektu. 31 2 Zajištění odpovídajícího zázemí doktorandů jako začínajících vědeckých pracovníků v rámci pracoviště, zajištění financování dizertačního projektu i nákladů s dizertačním projektem spojených. Podpora harmonizace studia a rodinného života. Inzerce propagující DSP na LF MU v zahraničí (weby, magazíny), propagace na specializovaných veletrzích. Identifikace perspektivních témat, stanovení kritérií pro hodnocení perspektivních témat (hodnocení výzkumu, bibliometrická analýza, mezinárodní srovnání v rámci oboru), personalizovaná podpora jejich dalšího rozvoje. Návaznost výzkumu na LF MU na priority Inovační strategie ČR 2019–2030 a Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje 2021–2027, Národní program obnovy, programy Horizon Europe a další globální strategické dokumenty. 3 1 1 1 Výzkum a doktorské studium Opatření pro naplnění strategických cílů Posílení mezinárodních vazeb při přípravě doktorandů, podpora dvojího vedení doktorandů v rámci mezinárodní spolupráce (cotutelle, evropský doktorát). Ukotvení spolupráce s významnými tradičními partnery (FN Brno, FNUSA, ICRC, CEITEC, AV ČR, atp.). Vyhledávání nových partnerů, navazování a další rozvoj spoluprá- ce. Etablování fakultní Welcome Office jako podpůrného nástroje pro zajištění administrativy a financování zahraničních stáží i jako podpůrného nástroje pro přijíždějící zahraniční PGS, postdoky, akademiky a VaV pracovníky. Formalizace mezinárodní spolupráce v doktorském studiu a vědě a výzkumu formou bilaterálních smluv se zahraničními institucemi. 2 2 4 3 Motivace k aplikaci doktorandů v interních grantových soutěžích, regionálních, národních a mezinárodních soutěžích a stipendijních programech. Zapojení doktorandů do řešitelských týmů výzkumných grantů externích poskytovatelů. 1 2 32 2 Klíčové výsledky a indikátory Výzkum a doktorské studium 2.8 2.9 3 1 Počet juniorských výzkumných skupin, počet držitelů prestižních juniorských grantů (MASH JUNIOR, GAČR JUNIOR STAR, AZV). Systém hodnocení. 4 2 3 5 4 Počet výzkumných skupin na LF MU. Rostoucí podíl publikací s vysokou citovaností podle WoS, počet výsledků indexovaných ve WoS a Scopus, případně dalších relevantních vědeckých databázích, rostoucí podíl vzhledem k celkovému počtu autorů LF MU, počet přepočtený na 1 FTE, počet publikací uveřejněných v Q1 a Q2 oborově příslušných časopisů WoS, rostoucí podíl vzhledem k celkovému počtu autorů LF MU, počet přepočtený na 1 FTE, počet publikací v 1 %, 5 % a 10 % celosvětově nejcitovanějších publikací podle WoS s prvními či korespondenčními autory z LF MU, rostoucí podíl vzhledem k celkovému počtu autorů LF MU, počet přepočtený na 1 FTE. Systém rozpočtových pravidel. Počet zpráv v médiích, sociálních sítích, analýza dopadu. Počet popularizačních aktivit. Zavedené pravidelné evaluace výzkumu, provázané s evaluací doktorského studia a ostatními cyklickými interními a externími evaluacemi (peer review panely), sjednocení indikátorů. 2 Počet podaných a podpořených mezioborových a multioborových projektů. 33 2 Identifikace nových dynamických výzkumných témat a výzkumníků s rychle se rozvíjející vědeckou činností pomocí pravidelného monitoringu vědeckých výstupů a jejich personalizovaná podpora. Zavedení pravidelného vnitřního hodnocení vědy na úrovni fakulty s jasně nastavenými monitorovacími indikátory (použitelnými pro účely rozpočtování i dalších evaluací), posílení významu pravidelných hodnocení pro stanovení dalšího směřování a strategických priorit fakulty. 3 1 Výzkum a doktorské studium Opatření pro naplnění strategických cílů Implementace institutu výzkumné skupiny do struktury pracovišť, tvorba a publikace databáze výzkumných skupin. Zvyšování podílu vysoce kvalitních výsledků výzkumu pomocí rozvoje akademického prostředí, infrastruktury a přístrojového vybavení, podpůrných služeb pro vědu a výzkum, vč. mechanismů financování, identifikace klíčových oblastí s unikátní expertizou na LF MU a jejich podporou. Vypracování rozpočtových pravidel jednotlivých pracovišť a výzkumných skupin tak, aby bylo možné spravovat zdroje na personální a provozní náklady. Popularizace úspěchů jednotlivců i výzkumných skupin/týmů směrem k akademické obci i veřejnosti. Podpora pracovišť v rozvoji jejich vědeckého výkonu a úsilí o zvýšení úspěšnosti aplikací v grantových schématech, individualizovaná podpora excelentních jednotlivců a výzkumných týmů při aplikaci v prestižních mezinárodních grantových schématech. 4 2 3 5 4 Posílení mezinárodních vazeb při přípravě doktorandů, podpora dvojího vedení doktorandů v rámci mezinárodní spolupráce (cotutelle, evropský doktorát). 2 34 2 Klíčové výsledky a indikátory Výzkum a doktorské studium 2.11 2.12 2.13 2.14 1 1 1 1 Zavedené fungující zázemí propojující základní a klinický výzkum. Projekty rozvoje infrastruktury. Koncepce preklinické animální výzkumné facility. Rozšíření provozu a služeb ACIU. Počet nepublikačních výsledků výzkumu, počet komercionalizovaných výsledků aplikovaného výzkumu (počet prodaných patentů, licencí, atp.), rostoucí trend ve výnosech z prodeje výsledků vědy a výzkumu. Počet bilaterálních smluv o spolupráci ve vědě a doktorském studiu se zahraničními institucemi. Počet mobilitních aktivit akademických pracovníků LF MU. 2 2 3 Počet sdílených přístrojů. Počet juniorských výzkumných skupin, počet nově vzniklých a etablovaných výzkumných skupin, nově vzniklé týmy držitelů MASH a MASH JUNIOR, počet obsazených pozic postdok. Dokument k pravidlům tvůrčího volna. 2.10 1 Počet podaných návrhů a úspěšných aplikací v grantových schématech mezinárodních poskytovatelů v roli řešitele, spoluřešitele či nositele (Horizon Europe, ERC, atp.). 35 2 1 1 1 1 Výzkum a doktorské studium Opatření pro naplnění strategických cílů Audit využití laboratoří a přístrojové techniky za účelem efektivního využití a ekonomiky nákupu. Příprava a realizace projektů umožňujících rozvoj a udržitelnost infrastruktry pro výzkum, napojení na další národní a mezinárodní Velké výzkumné infrastruktury, koordinace s výzkumnými infrastrukturami v rámci kampusu MU. Rozvoj a vypracování nové koncepce preklinické animální výzkumné facility a ACIU jednotky. Vytváření nástrojů a prostředí pro rozšíření aplikačního potenciálu a komercionalizace výsledků výzkumné činnosti, smluvní výzkum, administrativní a metodická podpora výzkumných pracovníků na fakultní úrovni (vytvoření a obsazení pozice manažera transferu technologií na LF MU). Aktivní přístup v transferu technologií a spolupráci s aplikační sférou, ve vyhledávání potenciálních partnerů. Popularizace aplikovaného výzkumu, úspěšných start-upů, spin-off společností a výjimečných kooperací s praxí. Ukotvení mezinárodní spolupráce s tradičními i novými partnery na poli vědy a výzkumu (uzavírání bilaterálních smluv, platných i pro stáže doktorských studentů), podpora mezinárodní mobility doktorských studentů, postdoků, vědecko-výzkumných pracovní- ků. Efektivní využívání laboratoří, sdílení core facilities, podpora synergií a sdílení laboratoří, přístrojové techniky. Posílení programů na podporu juniorských pozic a hodnocení efektivity fungování Interní grantové agentury LF MU (úprava podmínek pro finanční podporu výzkumných pracovníků k překlenutí období mezi granty). Vytvoření pravidel pro podporu při využítí tvůrčího volna pracovníků k překlenutí období mezi granty. 2 2 3 1 Ukotvení a případná modifikace strategie fakultní grantové podpory s cílem získat více mezinárodních grantů v pozici řešitele, motivace výzkumných pracovníků a  týmů k zapojení do mezinárodních konsorcií, sdílení zkušeností úspěšných žadatelů o prestižní granty jako nástroj motivace a zvýšení úspěšnosti v budoucích grantových aplikacích. 36 2.14 2 Klíčové výsledky a indikátory Výzkum a doktorské studium 5 4 Dokumenty v angličtině. Počet zahraničních akademických a vědeckých pracovníků (juniorních, seniorních), počet zahraničních hostujících profesorů. 37 4 2Výzkum a doktorské studium Opatření pro naplnění strategických cílů Překlad dokumentů, školení a webových stránek do angličtiny. Podpora kontraktování excelentních vědců ze zahraničí (prostřednictvím vhodných grantových a jiných finančních nástrojů), vytvoření atraktivního a vstřícného prostředí pro práci i pobyt (Welcome Office), jejich integrace a plné zapojení do fakultního i univerzitního dění. Rozšíření využití institutu mimořádných profesorů pro kontraktování zahraničních špičkových seniorních akademických a vědeckých profesorů. 5 3 Specializační vzdělávání Strategické cíle 3.1 3.2 Zachování a prohlubování jedinečné komplexní nabídky specializačního vzdělávání VL, ZL, NLZP a JOP VŠ Kvalitativní růst specializačního vzdělávání 40 3 Klíčové výsledky a indikátory Specializační vzdělávání 3.1 3.2 1 1 Počty školenců a atestantů v jednotlivých oborech, spektrum oborů, kde LF MU poskytuje specializační vzdělávání. Počet atestačních a kmenových oborů, počty zařazených školenců, počty realizovaných atestačních zkoušek a zkoušek po kmeni. 41 3 Péče o dostatečné personální a kvalifikační zázemí učitelů na LF MU, využití simulačních technik, spolupráce s poskytovateli zdravotních služeb, v jejichž zařízeních se realizuje praktická výuka. Rozšíření portfolia vzdělávacích kurzů, systematizace a kvalitativní růst procesů specializačního vzdělávání, podpora společných teoretických kmenových kurzů vč. zapojení akademiků napříč MU. Podílení se na řešení úvazků ve specializačním vzdělávání při kombinaci fakulty a fakultních nemocnic. 1 1 Specializační vzdělávání Opatření pro naplnění strategických cílů 4 Internacionalizace a studium zahraničních studentů Strategické cíle 4.1 4.2 4.3 4.4 4.5 Podpora mobility a mezinárodní spolupráce Propagace LF MU v zahraničí Zvýšení kvality výuky zahraničních studentů v klinických oborech Budování mezinárodního renomé Kontinuální rozvoj jazykových kompetencí vyučujících a administrativních pracovníků na LF MU, ale i studentů 44 4 Klíčové výsledky a indikátory Internacionalizace a studium zahraničních studentů 4.1 4.2 4.3 1 1 1 Trvalá snaha (LF MU) o uzavírání partnerských smluv o spolupráci a vzdělání s univerzitami patřících do Top 500 dle hodnocení (ARWU, QS THE…) a budování partnerství a účast v mezinárodních organizacích. Posílení informovanosti o LF MU a propagace možností studia na LF MU v AJ aktivním marketingem v zahraničí, účastí na zahraničních veletrzích vzdělávání, online formami a kampaněmi na sociálních sítích prostřednictvím studentských ambasadorů LF MU. Systémové rozvíjení pedagogických kompetencí akademických a dalších pracovníků podílejících se na výuce v oblasti internacionalizace kurikula, výuky v cizím jazyce, výuky sdílené se zahraničními přednášejícími (spolupráce s hostujícími profesory apod.). 2 2 3 3 4 Intenzivní podpora všech forem mobility, zvýšení podílu studentů absolvujících v průběhu studia zahraniční studijní pobyt nebo praktickou stáž v délce alespoň 1 měsíc / 1 semestr. Rozšíření uznání a akreditace LF MU v zahraniční tak, aby byla LF MU zajímavá pro kvalitní zájemce o studium (akreditace v USA). Vytváření optimálních podmínek pro zájemce o studijní pobyt na LF MU. Přijetí opatření pro maximální míru uznávání výsledků z období studia v zahraničí. Podpora Buddy programu pro zahraniční studenty. Budování bilaterálních výměnných smluv mezi LF MU a zdravotnickými zařízeními ve Velké Británii náhradou za zrušený program Erasmus v reakci na Brexit. 45 4 Počty funkčních smluv pro Erasmus+ a počty mezinárodních projektů. Počty zahraničních studentů přihlášených ke studiu / udržení současného počtu zahraničních studentů, případné navýšení. Počet úspěšných absolventů ve skupině zahraničních studentů. 1 1 1 Internacionalizace a studium zahraničních studentů Opatření pro naplnění strategických cílů Počty vyjíždějících studentů. Akreditace v zahraničí. Počty přijíždějících studentů. Realizovaný Buddy program. Počty bilaterálních smluv. 2 2 3 3 4 46 4 Klíčové výsledky a indikátory Internacionalizace a studium zahraničních studentů 4.3 4.4 4.5 2 1 1 Využití nabízených vzdělávacích akcí CERPEK a CJV. Rozvoj nabídky společných předmětů v AJ pro domácí i zahraniční studenty s cílem zefektivnit výuku a posílit příležitosti pro vzájemné potkávání studentů. Aktivní podpora mobility akademických a neakademických pracovníků formou zahraničních výjezdů, stáží, pracovních pobytů a efektivní využívání tvůrčího volna k tomuto účelu. Implementace opatření k předcházení akademickému inbreedingu, obsazování pracovních pozic akademických a vědeckých pracovníků na základě otevřených výběrových řízení inzerovaných mezinárodně. Stanovení minimálních požadavků pro implementaci prvků internacionalizace do kurikula a studijních povinností na magisterském stupni studia (povinnost absolvovat alespoň jeden předmět v cizím jazyce v daném typu studia nebo absolvovat část studia v zahraničí). 3 2 3 4 Uplatnění zpětné vazby při hodnocení kvality výuky na konci blokových stáží klinických předmětů. Využití konsorcia spolupracujících univerzit EDUC k ustavení netradičních typů mobilit a dalších forem internacionali- zace. Poskytování komplexních informačních služeb zahraničním zájemcům o studium o nabídce studijních programů, službách pro studenty, procesu uznávání předchozího vzdělání získaného v zahraničí, procesu získání víza atd. Nastavení systému spolupráce se zahraničními studenty a  absolventy a rozvinutí vlastního absolventského progra- mu. 47 4 Počet společných předmětů v angličtině. Počet zahraničních akademických, vědeckých a neakademických pracovníků na MU. Podíl studentů absolvujících v průběhu studia zahraniční studijní pobyt (v délce 1 měsíc, 1 semestr …). 2 1 1 Internacionalizace a studium zahraničních studentů Opatření pro naplnění strategických cílů Výsledky zpětného hodnocení výuky. Nové mobility a COIL semináře. Strukturovaná nabídka komplexního poradenství v anglickém jazyce pro zahraniční studenty. Funkční program pro absolventy. 3 2 3 4 48 4 Klíčové výsledky a indikátory Internacionalizace a studium zahraničních studentů 4.5 2 Vyžadování cizojazyčných kompetencí a následné cílené rozvíjení odborných jazykových kompetencí studentů různými formami jako nedílné součásti studia pro jeho úspěšné absolvování. 3 4 6 5 7 Rozvíjení cizojazyčných schopností studentů nejen v angličtině různými formami. Zajištění dostatečné nabídky kurzů cizích jazyků pro studenty, akademické, vědecké a administrativní pracovníky. Podpora a rozšiřování nabídky kurzů s hostujícími zahraničními pracovníky. Zvyšování motivace akademických pracovníků pro výuku sdílenou s lektory ze zahraničních univerzit. Nabídka možností intenzivní přípravy zaměstnanců na zahraniční pobyt. 49 4 Jazyková kompetence pro práci v akademickém prostředí.2 Internacionalizace a studium zahraničních studentů Opatření pro naplnění strategických cílů Výuka předmětů v cizím jazyce, cizojazyčné letní školy, on-line jazykové kurzy. Studijní nabídka v cizích jazycích. Kurzy vedené hostujícími profesory. Sdílené lekce se zahraničními akademiky a pedagogy. On-line konzultace s partnerskými univerzitami, cílená jazyková příprava na výjezd neakademických pracovníků. 3 4 6 5 7 5 Informační systémy a IT podpora Strategické cíle 5.1 5.2 5.3 5.4 Rozvoj IS MU v návaznosti na potřeby LF MU Rozvoj INET v návaznosti na potřeby LF MU Implementace chystaného nového univerzitního ekonomického informačního systému se zohledněním procesů a potřeb LF MU Úplná elektronizace rozvrhování na LF MU 52 5 Klíčové výsledky a indikátory Informační systémy a IT podpora 5.1 5.2 5.3 1 1 1 Počty elektronizovaných agend a jejich uživatelská přívětivost. Nový ekonomický systém nastavený tak, aby odpovídal potřebám fakulty. Funkční systém rozvrhování (elektronický nástroj, vymezení kompetencí rozvrhování, aktualizované vstupy i výstupy). 53 5 Kontinuální kultivace IT gramotnosti neakademických i akademických pracovníků, podpora využívání sdíleného prostředí pro výuku a nových interaktivních online nástrojů pro výuku. Vyčlenění kapacit pracovníků (především ekonomického oddělení) pro spolupráci na parametrizaci, nastavení a testování nového systému. Vyčlenění kapacit pracovníků lokálních rozvrhářů a jejich kontinuální vzdělávání, kontinuální kultivace systému pro rozvrhování a aktualizace datových sad. 1 1 1 Informační systémy a IT podpora Opatření pro naplnění strategických cílů 6 Management lidských zdrojů, správa instituce a infrastruktura Strategické cíle 6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 Stát se mezinárodně prestižním zaměstnavatelem s otevřenou personální politikou Kontinuální vzdělávání pracovníků administrativy a správy Optimalizace administrativních procesů a jejich digitalizace Posilování administrativního a podpůrného zázemí pro výzkum a vývoj Vytvoření otevřeného vnitřního mechanizmu rozdělování finančních prostředků a odměňování, které bude zohledňovat strategii fakulty a podporovat její rozvoj ve stanovených prioritních oblastech 6.6 6.7 6.8 6.9 6.10 Optimalizace využívání prostor mimo UKB Zavedení konceptu odpovědného zadávání veřejných zakázek (zadávání, které kromě aspektů ekonomických zohledňuje také aspekty sociální a environmentální) Vytvářet podmínky pro atraktivní akademickou a vědeckou kariéru Vytvářet podmínky pro vyvážený poměr mezi pedagogickou, výzkumnou a případně klinickou činností Poskytovat rovné příležitosti a vytvářet podmínky pro skloubení pracovního a rodinného života 56 6 Klíčové výsledky a indikátory Správa instituce, personální řízení, rozvoj zaměstnanců a infrastruktura 6.1 6.2 6.3 6.5 6.4 6.6 6.7 1 1 1 1 1 1 1 Certifikace HR Award. Správa instituce, personální řízení, rozvoj zaměstnanců a infrastruktura. Provedení analýzy procesů administrativy, optimalizace podle jejich významu a priorit. Vytvoření a schválení pravidel. Optimalizace struktury. Vybudování prostor pro pracoviště v rámci UKB LF MU. Vytvoření vhodných parametrů pro výběrová řízení pro dané komodity (např. náklady po dobu životnosti, opravitelnost, ekologické balení, ekologická šetrnost, výroba za pomoci osob znevýhoděných na trhu práce apod.). 2 2 2 2 3 4 Implementace metodiky OTM-R. Zajištění vzdělávacích kurzů – nejen jazykových, ale i dalších měkkých i tvrdých dovedností. Změna vnitřních předpisů zahrnujících využití elektronicky podporovaných procesů. Semináře pro vedoucí pracovníky klinik, ústavů a kateder. Tvorba a implementace HR marketingové strategie, rostoucí trend v počtu přihlášek zahraničních uchazečů. Tvorba a implementace talent managementu. 57 6 Získání a udržení HR Award.  Zajištění pracovníka se specializací a odpovědností za vzdělávání. Analýza a optimalizace procesů v administrativě. Implementace rozpočtových pravidel reflektujících strategii a priority fakulty. Zajištění dostatečného počtu a struktury pracovníků v podpoře vědy a výzkumu a projektů. Přesun všech pracovišť LF MU z Komenského nám. 2 do UKB. Příprava parametrů pro odpovědné veřejné zadávání pro vhodná výběrová řízení. 1 1 1 1 1 1 1 Správa instituce, personální řízení, rozvoj zaměstnanců a infrastruktura Opatření pro naplnění strategických cílů Otevřená, transparentní mezinárodní výběrová řízení pro získání nových vysoce kvalifikovaných zaměstnanců.  Zajištění vzdělávacích kurzů. Elektronická podpora vhodných procesů. Zvýšení povědomí o metodice sestavování rozpočtu. Rozvoj HR marketingu s cílem posílení značky LF MU jako prestižního zaměstnavatele.  Podpora personální viability LF MU – implementace nástrojů pro zajištění průběžné generační obměny, motivace k výchově nástupců.   2 2 2 2 3 4 58 6 Klíčové výsledky a indikátory Správa instituce, personální řízení, rozvoj zaměstnanců a infrastruktura 6.8 6.9 1 1 Systém kariérních drah (dokument, weblink). Popisy jednotlivých personálních procesů. 2 2 5 5 3 3 6 4 4 7 8 Popis adaptačního procesu, plány a checklisty. Koncepční dokument. Ucelený systém vzdělávání a rozvoje. Počet zapojených pracovišť. Tvorba a implementace talent managementu. Koncepční dokument podpůrných nástrojů. Počet proškolených osob. Weblink, počet zapojených mentorů a mentees. Dokument funkčních míst akademických pracovníků. Počet proškolených osob. Počet podpořených zaměstnanců (rostoucí trend). 59 6 Nastavení systému kariérních cest a kariérního rozvoje tak, aby lépe vyhovovaly potřebám pracovišť ve smyslu „životaschopnosti“ a „udržitelnosti“, zvýšení prestiže lektorské dráhy vč. nastavení systému kariérního rozvoje, vzdělávání a kariérového poradenství.  Nastavení personálních procesů tak, aby podporovaly strategické cíle LF MU.  1 1 Správa instituce, personální řízení, rozvoj zaměstnanců a infrastruktura Opatření pro naplnění strategických cílů Nastavení adaptačního procesu pro akademické i neakademické pracovníky vč. nastupujících do nových pozic (školitel, přednosta, vedoucí pracoviště).  Vytvoření a implementace systému pozic včetně definování profesních a osobních kompetencí, výukové zátěže a pravidel kariérního postupu v návaznosti na Evropský rámec pro kariéru ve výzkumu vč. revize kvalifikačních požadavků a kritérií pro habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem. Nastavení systému cíleného vzdělávání a rozvoje zaměstnanců pro podporu klíčových kompetencí v návaznosti na systém pozic a rozvoj kariéry akademických, vědeckých a neakademických zaměstnanců vč. podpory e-learningu.  Modernizace a implementace individuálního hodnocení akademických, vědeckých a neakademických pracovníků, včetně jeho sladění s  ostatními typy hodnocení na univerzitě.   Vytvoření systému pro identifikaci a rozvoj talentů. Vytvoření koncepce, motivačních a podpůrných nástrojů pro zaměstnávání pracovníků na postdoktorandských pozicích (nábor, podmínky, kariérní dráhy, atp.).  Tvorba a pravidelné aktualizace kurzu etických a profesních aspektů vědecké práce pro školitele, Principal investigator, Research Group Leader a žadatele o grant. Vybudování mentoringové platformy a zapojení do mezinárodní mentorské sítě.  Navrhnout systém funkčních míst akademických pracovníků a délky funkčního období. Rozvoj manažerských dovedností vedoucích pracovníků. Podpora akademických a neakademických pracovníků k  mezinárodní mobilitě a získávání zahraničních zkušeností.  2 2 5 5 3 3 6 4 4 7 8 60 6 Klíčové výsledky a indikátory Správa instituce, personální řízení, rozvoj zaměstnanců a infrastruktura 6.9 6 Koncepční dokument, počet zapojených pracovišť. 6.10 1 Seznam opatření a počet zapojených pracovišť. 2 3 4 Počet proškolených osob. Analytický dokument. Seznam přeložených dokumentů, počet proškolených osob. 61 6 Nastavení transparentního systému přidělování výkonnostních prémií a bonusů podle priorit LF MU.    1 Správa instituce, personální řízení, rozvoj zaměstnanců a infrastruktura Opatření pro naplnění strategických cílů Zavedení nástrojů ke skloubení rodinného a pracovního života vč. nástrojů podporujících návrat do pracovního života a podpory dětských skupin.  1 Posílení vnímání etiky práce a jednání všech zaměstnanců jako součásti osobní integrity.  Analýza překážek v kariérním postupu a formulace cílené politiky podpory vč. Gender Equality Plan, který bude zahrnovat i zavedení preventivních nástrojů k  předcházení a řešení případného nežádoucího chování (šikany, diskriminace, sexuálního obtěžování atd.).   Podpora pracovních podmínek pro zahraniční zaměstnance včetně překladu interních dokumentů do angličtiny a rozvoje jazykových kompetencí pracovníků/zaměstnanců děkanátu. 2 3 4 7 Akademické prostředí a společenská role Strategické cíle 7.1 7.2 7.3 7.4 7.5 7.6 7.7 7.7 Podpora společenské role fakulty, tzv. 3. role Podpora činnosti a aktivit studentů a studentských spolků Anatomické muzeum prof. Karla Žlábka jako místo propagace LF MU LF MU jako místo vzdělávání laické veřejnosti Juniorská akademie jako nástroj pro přiblížení LF MU studentům a nástroj k vyhledávání talentů Pěstovat sounáležitost zaměstnanců (absolventů a studentů) s institucí, hrdost, loajalitu a sdílení společných hodnot Rozvoj poradenství pro studenty jako nástroje motivace ke studiu a snižování studijní neúspěšnosti Etické principy jako základní předpoklady práce pro akademické i neakademické pracovníky 64 7 Klíčové výsledky a indikátory Akademické prostředí a společenská role 7.1 7.2 7.3 7.4 7.5 7.6 1 1 1 1 1 1 Počty „angažovaných“ akademických a neakademických zaměstnanců, studentů, počty společně realizovaných projektů. Funkční spolupráce a komunikace mezi LF MU a studentskými spolky působícími na LF MU. Počet zpřístupněných exponátů pro virtuální prohlídky, počet návštěvníků. Zrealizované lektorské programy pro běžnou veřejnost, ale i pro školy. Proškolení studenti SŠ za pomocí technik simulační medicíny v rámci první pomoci. Zapojení preklinických pracovišť a počty absolventů jednotlivých „běhů“. Informační materiály k jednotlivým oblastem. 2 2 3 3 4 4 Debatní fórum. Aktivní studenti a studentské spolky podílející se na osvětové a dobrovolnické činnosti směrem k veřejnosti. Minimálně 2 akce ročně. Počty realizovaných aktivit studentů a spolků za podpory LF MU. Strategický dokument. Počty aktivních a spolupracujících studentů a společných či podporovaných akcí. 65 7 Rozvíjet komunikaci na LF MU ke zlepšení kvality studia ve všech studijních programech. Spolupráce s orgány státní správy, s uznávacím orgánem MZČR, spolupráce s Jihomoravským krajem a městem Brnem – univerzita otevřená životu, Juniorská akademie a další projekty. Vzájemná podpora LF MU a spolků, spolupráce s absolventy a partnery LF MU. Realizace zabezpečení kamerovým systémem, digitalizace exponátů muzea a příprava virtuální prohlídky. Kompletní renovace textové i obrazové části muzea. Nabídka a realizace specializovaných kurzů studentům SŠ a laické veřejnosti. Počty studentů absolvujících kurzy v jednotlivých semestrech. Podpora interní komunikace a informovanosti zaměstnanců – informační materiály (adaptační průvodci, popisy administrativních procesů, přehled dostupné podpory MU – CJV, TTO, CERPEK atd.). 1 1 1 1 1 1 Akademické prostředí a společenská role Opatření pro naplnění strategických cílů Vytvoření komunikační platformy na LF MU pro formulaci odborných stanovisek vůči veřejnosti. Vzájemná podpora LF MU a spolků, spolupráce s absolventy a partnery LF MU. Rozvoj dobrovolnické činnosti LF MU. Organizování akcí na společensky relevantní témata (s významným vlivem na region). Zviditelnění LF MU směrem k veřejnosti. Vytvoření přehledné struktury řízení činnosti pro oblast 3. role. 2 2 3 3 4 4 66 7 Klíčové výsledky a indikátory Akademické prostředí a společenská role 7.7 7.8 1 1 Míra studijní neúspěšnosti / míra využívání poradenství. Etický kodex zaměstnance a etický kodex vědeckého pracov- níka. 67 7 Kultivace poradenství na LF MU a rozvoj poradenství prostřednictvím IT technologií. Standardizace a zavedení etických principů do vědecké práce i běžné činnosti zaměstnanců LF MU. 1 1 Akademické prostředí a společenská role Opatření pro naplnění strategických cílů cí l 2028 Sazba a grafiký design: Ing. Martin Janíček Institut biostatistiky a analýz Lékařská fakulta Masarykovy univerzity 2021 Masarykova univerzita Lékařská fakulta Brno 2021