Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 2021 červen 2020 Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 20212 ÚVOD Dokument „Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 2021“ (dále jen „PRSZ 2021“) zpracovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) představuje nedílnou součást strategického řízení systému vysokoškolského vzdělávání a implementační nástroj nového Strategického záměru pro oblast vysokých škol na období od roku 2021 (dále jen „SZ 2021+“). PRSZ 2021 strukturou kopíruje SZ 2021+ na úrovni prioritních cílů a jejich operačních cílů a vytváří tak v podstatě harmonogram aktivit pro první rok platnosti dokumentu. PRSZ 2021 současně zahrnuje vybrané aktivity Strategie internacionalizace vysokého školství na období 2021+, jež tvoří přílohu samotného SZ 2021+. Materiál tedy definuje priority aktérů zapojených do řízení a rozvoje vysokého školství včetně Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství nebo Domu zahraniční spolupráce. Nové pojetí SZ 2021+ obsahuje kategorizaci nástrojů implementace ze strany ministerstva. Ta má být zajištěna prostřednictvím regulace, pravidel pro akreditace, hodnocení výzkumných organizací, financování ze státního rozpočtu i z Evropských strukturálních a investičních fondů a v neposlední řadě také informační, metodickou a dalšími formami podpory vysokých škol v prioritních oblastech. Kategorie nástroje je vždy uvedena u příslušného opatření. V předchozích letech byla u prioritních cílů uváděna kromě opatření také část doporučení pro vysoké školy. Nový SZ 2021+ nastavuje perspektivu společné zodpovědnosti za úspěšnou realizaci všech aktivit s ambicí o rozvoj systému vysokého školství. V tomto ohledu používá nové označení „očekávaná opatření na úrovni VŠ“. Jejich implementace je očekávána po celou dobu platnosti SZ 2021+ a to v souladu s misí a profilem konkrétní vysoké školy. Proto nejsou tato očekávaná opatření uvedena přímo v PRSZ 2021. Příloha Plánu realizace Plán realizace pro rok 2021 obsahuje Osnovu plánu investičních aktivit vysoké školy pro rok 2021, dle které je třeba postupovat při tvorbě plánu investičních aktivit do vlastního plánu realizace pro rok 2021 vysoké školy. Vysoká škola stručně shrne investiční akce zařazené do plánu investičních aktivit pro rok 2021, včetně předpokládaného postupu realizace. Plány realizace jednotlivých vysokých škol Vysoké školy předloží plán realizace pro rok 2021 ministerstvu (odboru vysokých škol) spolu s plánem investičních aktivit pro rok 2021 do 31. března 2021 a to prostřednictvím datové schránky. Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 2021 3 PLÁNOVANÁ OPATŘENÍ PRO ROK 2021 PRIORITNÍ CÍL 1: ROZVÍJET KOMPETENCE STUDUJÍCÍCH PŘÍMO RELEVANTNÍ PRO PRAXI A DLOUHODOBÉ UPLATNĚNÍ V 21. STOLETÍ A. ROZVÍJET METODY ZAJIŠŤOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ A OVĚŘOVÁNÍ VÝSLEDKŮ UČENÍ Informační podpora: MŠMT zajistí vytvoření přehledu osvědčených nástrojů pro měření kvality vzdělávání a jeho přidané hodnoty a poskytne jej vysokým školám k využití. V případě zahraničních nástrojů MŠMT zajistí jejich překlad a adaptaci do českého kontextu. B. POSILOVAT VAZBU STUDIA NA PRAXI A PŘÍPRAVU NA BUDOUCÍ UPLATNĚNÍ Informační podpora: MŠMT přijme potřebné kroky k navázání spolupráce s ostatními resorty, Českým statistickým úřadem a dalšími organizacemi, které schraňují velké množství informací o uplatnění absolventů. Cílem je vytvořit systém sledování uplatnění absolventů („graduate tracking“), který poskytne státní správě, vysokým školám, zájemcům o studium i široké veřejnosti robustní informace o uplatnění absolventů v praxi. C. NADÁLE ROZVÍJET PROFESNÍ PROFIL STUDIA A POSILOVAT JEHO PRESTIŽ Akreditace: NAÚ ve spolupráci s MŠMT podrobí revizi metodické podklady k akreditačním standardům a rozšíří je o vyjasňující komentáře a příklady tak, aby požadavky kladené na profesní a akademický profil byly podstatně odlišné a reflektovaly odlišné cíle studia v obou profilech. Vyjasnění je žádoucí zejména v případě kritérií kladených na garanty studijních programů, akademické pracovníky a odborníky z praxe, ale i na obsah studijních plánů, organizaci profesních stáží a další aspekty. Financování [SR]: MŠMT otevře diskusi o možnostech finanční podpory profesních studijních programů s ohledem na specifickou povahu tvůrčí činnosti profesně orientovaných pracovišť. D. VYHODNOTIT ZKUŠENOSTI S DOSAVADNÍM FUNGOVÁNÍM NOVÉHO MODELU AKREDITACÍ A NAVRHNOUT JEHO DÍLČÍ ÚPRAVY Informační podpora: MŠMT ve spolupráci s TAČR podpoří realizaci výzkumné studie, která zhodnotí dopady novely z roku 2016 na procesy vnitřního a vnějšího zajišťování kvality ve vzdělávací činnosti vysokých škol. Informační podpora: MŠMT posílí komunikaci s NAÚ. Za tímto účelem bude vytvořena společná periodicky zasedající pracovní skupina, která zajistí výměnu informací mezi oběma úřady, pomůže sladit jejich strategické směřování a podpoří implementaci zamýšlených opatření. Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 20214 PRIORITNÍ CÍL 2: ZLEPŠIT DOSTUPNOST A RELEVANCI FLEXIBILNÍCH FOREM VZDĚLÁVÁNÍ A. POSÍLIT MOTIVACI VYSOKÝCH ŠKOL ROZVÍJET NABÍDKU A INOVOVAT METODY FLEXIBILNÍCH FOREM VZDĚLÁVÁNÍ, VČETNĚ VZDĚLÁVÁNÍ POSKYTOVANÉHO ONLINE Informační podpora: MŠMT zpracuje právní stanovisko k podmínkám realizace kurzů celoživotního vzdělávání s ohledem na problematiku veřejné podpory, daně z přidané hodnoty ad., aby odstranilo nejistotu vysokých škol a zpřehlednilo právní rámec této činnosti. MŠMT poskytne vysokým školám související informační a metodickou podporu, např. formou seminářů. B. ZAJIŠŤOVAT KVALITU VZDĚLÁVÁNÍ POSKYTOVANÉHO FLEXIBILNÍMI FORMAMI S OHLEDEM NA JEJICH SPECIFIKA Akreditace: MŠMT ve spolupráci s NAÚ navrhne aktualizaci Nařízení vlády o standardech pro akreditace, ve které rozšíří a konkretizuje požadavky pro akreditaci studijních programů v kombinované a distanční formě tak, aby byla adekvátně zohledněna jejich specifika a vyjasněny požadavky na jejich zabezpečení. Aktualizované standardy poskytnou vysokým školám větší jistotu v tom, jaké požadavky budou na jejich žádosti kladeny, čímž učiní akreditační proces transparentnější a předvídatelnější a přispějí ke sjednocování rozhodovací praxe hodnotitelů. Při posuzování kvality studijních programů v kombinované a distanční formě je nutné důsledně hodnotit vhodnost volby vzdělávacích metod, včetně využití metod zaměřených na studenta, dostupnost kvalitních studijních opor a robustnost využitých metod ověřování výsledků vzdělávání. Zejména v případě distanční výuky je nutné zajistit průkazné ověření dosažení stanovených výsledků učení u všech absolventů. MŠMT otevře diskusi s NAÚ o úpravě požadavku na minimální rozsah přímé výuky v kombinované formě studia. C. NZVÝŠIT INFORMAČNÍ HODNOTU DOKLADŮ O DOSAŽENÝCH VÝSLEDCÍCH UČENÍ V CELOŽIVOTNÍM VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZAMĚSTNAVATELE Informační podpora: MŠMT bude prostřednictvím Národního pedagogického institutu České republiky vysoké školy informovat o systému Národní soustavy kvalifikací (NSK), jejím významu pro uznávání výsledků celoživotního učení a o možnostech jejího využití ze strany vysokých škol. Vysoké školy se mohou aktivně zapojit do tvorby nových kvalifikací v rámci NSK, získat status autorizovaných osob pro výkon zkoušek nebo poskytovat kurzy vedoucích k získání odborných způsobilostí potřebných pro získání kvalifikací popsaných v NSK. PRIORITNÍ CÍL 3: ZVÝŠIT EFEKTIVITU A KVALITU DOKTORSKÉHO STUDIA A. ZAJISTIT STUDUJÍCÍM V PREZENČNÍ FORMĚ DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ DOSTATEČNÉ FINANČNÍ PODMÍNKY PRO KVALITNÍ STUDIUM Regulace: MŠMT navrhne novelu zákona o vysokých školách, která ho zmocní stanovovat mi-nimální výši doktorského stipendia. O stanovení jeho výše a konkrétních podmínkách poskytování stipendia bude zahájena debata. Regulace: MŠMT stanoví minimální časovou dotaci vyhrazenou prezenčním studentům DSP na plnění studijních povinností a realizaci dizertačního výzkumu. MŠMT navrhne aktualizaci Nařízení vlády o standardech pro akreditace, která vyloučí ze studijních povinností studujících v doktorských studijních programech jiné činnosti než jejich vlastní vzdělávání a realizaci disertačního výzkumu. Regulace: MŠMT vyvolá jednání s Ministerstvem práce a sociálních věcí a dalšími relevantními partnery o sociálním zabezpečení studujících DSP, zejména v oblasti nároku na peněžitou pomoc v mateřství a variability rodičovského příspěvku. Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 2021 5 Informační podpora: MŠMT realizuje šetření studujících v DSP („Doktorandi 2020“), zaměřené na jejich sociální a studijní podmínky. Šetření naváže na šetření Doktorandi 2014 a poskytne informace potřebné pro optimální nastavení parametrů dalších plánovaných opatření. PRIORITNÍ CÍL 4: POSILOVAT STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ A EFEKTIVNÍ VYUŽÍVÁNÍ KAPACIT V OBLASTI VÝZKUMU A VÝVOJE NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH A. DOKONČIT KOMPLEXNÍ PROMĚNU PROSTŘEDÍ A NASTAVENÍ PROCESŮ Hodnocení: MŠMT zajistí realizaci hodnocení podle Metodiky 2017+ v letech 2020/21 a to v souladu s aktualizovaným harmonogramem procesu hodnocení výzkumných organizací v segmentu vysokých škol, který byl dojednán s RVVI v souvislosti s dopady pandemie způsobené onemocněním COVID-19. Financování [SR]: MŠMT bude usilovat o zvyšování podílu institucionální podpory na DKRVO v poměru k marginálním, administrativně náročným projektovým dotačním titulům. V rámci přípravy návrhu výdajů na výzkum, experimentální vývoj a inovace bude proto MŠMT prosazovat zvýšení podílu institucionální podpory na DKRVO meziročně o 4 %. Financování [SR]: MŠMT navrhne zjednodušení čerpání podpory na specifický vysokoškolský výzkum přesunutím těchto prostředků pod DKRVO. MŠMT bude v tomto smyslu podporovat přijetí legislativní úpravy v rámci připravované novely zákona o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. B. ZAJISTIT ROZVOJ INFRASTRUKTURNÍCH SLUŽEB Financování [SR, ESIF]: MŠMT podpoří systematickou a trvalou dostupnost nejaktuálnějších informací o výsledcích celosvětové vědy v ČR a zajistí zachování kontinuity hlavních činností Národního centra pro elektronické informační zdroje CzechELib. V tomto ohledu MŠMT připraví návrh projektu sdílených činností pro oblast přístupu elektronickým informačním zdrojům. C. PODPOROVAT EXCELENCI A SPOLEČENSKOU RELEVANCI VÝZKUMU Financování [SR]: MŠMT navrhne vytvoření nového programu účelové podpory, jehož prostřednictvím dojde k posílení spolupráce excelentních výzkumných center s průmyslem a centry kompetence v oblasti nejpokročilejších technologií. D. ROZVÍJET MEZINÁRODNÍ SPOLUPRÁCI Regulace: MŠMT bude i nadále prohlubovat internacionalizaci velkých výzkumných infrastruktur ČR provozovaných vysokými školami, a to zapojením ČR do nadnárodních právních entit řídících činnosti mezinárodních výzkumných infrastruktur, a to zejména právnických osob ERIC (European Research Infrastructure Consortium). Financování [SR]: MŠMT bude zapojovat ČR do mezinárodních programů a iniciativ ve výzkumu, vývoji a inovacích vyžadujících přímou finanční spoluúčast participujících států. Prioritou bude zapojení ČR do nástrojů tzv. „partnerství“ 9. rámcového programu EU pro výzkum a inovace Horizontu Evropa (2021–2027), ale i dalších nástrojů podpory mezinárodní spolupráce ve výzkumu, vývoji a inovacích. E. SPOLUPRACOVAT SE STRATEGICKÝMI PARTNERY PŘI REALIZACI POLITIKY VAV Informační podpora: MŠMT bude vytvářet příležitosti pro diskusi o směřování politiky velkých výzkumných infrastruktur (tzv. „Národní dny velkých výzkumných infrastruktur ČR“) a zapojení ČR do Evropského výzkumného prostoru (tzv. „České dny pro evropský výzkum – CZEDER“). Do těchto debat budou zapojeni i zástupci vysokých škol. Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 20216 Informační podpora: MŠMT bude zapojovat vysoké školy do implementace tzv. „projektů sdílených činností“ zaměřených na využívání strategické inteligence během tvorby na faktech založené politiky výzkumu, vývoje a inovací, prohloubení integrace výzkumného a inovačního systému ČR do Evropského výzkumného prostoru a zintenzivnění mezinárodní spolupráce výzkumných organizací a podniků ČR ve výzkumu, vývoji a inovacích. PRIORITNÍ CÍL 5: BUDOVAT KAPACITY PRO STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ VYSOKÉHO ŠKOLSTVÍ A. VYTVOŘIT FINANČNÍ NÁSTROJ PRO IMPLEMENTACI KLÍČOVÝCH STRATEGICKÝCH PRIORIT NA ÚROVNI VYSOKÝCH ŠKOL Regulace: MŠMT bude aktivně realizovat svou zákonem vymezenou roli ve strategickém řízení vysokých škol prostřednictvím projednávání strategických záměrů VŠ a to zejména s ohledem na využití prostředků z Programu na podporu strategického řízení vysokých škol. PRIORITNÍ CÍL 6: SNÍŽIT ADMINISTRATIVNÍ ZATÍŽENÍ PRACOVNÍKŮ VYSOKÝCH ŠKOL, ABY SE MOHLI NAPLNO VĚNOVAT SVÉMU POSLÁNÍ A. ZJEDNODUŠIT PŘEDÁVÁNÍ INFORMACÍ VEŘEJNÉ SPRÁVĚ A ZLEPŠOVAT DOSTUPNOST A OBĚH INFORMACÍ POMOCÍ POKRAČUJÍCÍ DIGITALIZACE AGEND Informační podpora: MŠMT ustaví společnou pracovní skupinu ve spolupráci s NAÚ s cílem zlepšit předávání informací mezi těmito dvěma aktéry a, kde to bude možné, odstranit duplicitní vykazování ze strany žadatelů. Regulace: MŠMT v diskusi s vysokými školami přehodnotí strukturu výročních zpráv vysokých škol tak, aby lépe naplňovaly své role – informovat veřejnost o vývoji instituce a jejích činnostech a tím posílit zodpovědnost vysoké školy vůči jejímu okolí a předávat ministerstvu informace, které nejsou k dispozici v rámci jiného výkaznictví. Vysokým školám bude umožněno integrovat některé další periodicky podávané zprávy jako součást výroční zprávy za účelem omezení duplicit. Textová část bude více zaměřena na hodnocení příslušného roku a opatření přijatá v jeho průběhu, tj. měla by být odstraněna stávající praxe, kdy jsou celé rozsáhlé pasáže každoročně kopírovány z předchozích zpráv. V tabulkové části budou zpřesněny definice tak, aby data byla jednoznačně interpretovatelná a porovnatelná mezi jednotlivými vysokými školami, a zároveň, kde je to relevantní, budou definice sjednoceny s jinými výkazy. B. ZJEDNODUŠIT ZADÁVÁNÍ A HODNOCENÍ PROJEKTŮ Informační podpora: MŠMT bude spolupracovat s Radou pro výzkum, vývoj a inovace na implementaci Národní iniciativy omezení byrokratizace vědy jakožto jednom z nástrojů implementace Inovační strategie ČR. MŠMT se aktivně zapojí do spolupráce zástupců relevantních poskytovatelů různých druhů podpory, jejích příjemců a kontrolních orgánů za účelem zefektivnění administrativních procesů. Koordinace všech těchto aktérů by měla směřovat ke sjednocování pravidel, požadavků a účetních standardů (pravidla způsobilosti výdajů, včetně osobních nákladů, pravidla pro schvalování změn projektů, pravidla pro výběr dodavatelů, vzorová zadávací dokumentace ad.) tak, aby byly pro uživatele co nejpřehlednější, a k vytváření kanálů pro sdílení dat, které umožní odstranění duplicitních požadavků. Regulace: MŠMT bude u programů, které samo řídí, zjednodušovat požadavky ve smyslu principů popsaných výše. Ve svém postupu bude nicméně zachovávat soulad s právním řádem, včetně evropské legis- lativy. Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 2021 7 C. ZAJISTIT VÝMĚNU ZKUŠENOSTÍ A INFORMACÍ MEZI VEŘEJNOU SPRÁVOU A VYSOKÝMI ŠKOLAMI A PODPOŘIT PŘENOS DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Informační podpora: Další opatřeníjí své zaměstnance do pilotního ověření stáží pracovníků veřejné správy na vysokých školách a naopak, a to ve formátu „job shadowing“. Zkušenosti z tohoto vzájemného učení umožní stáže do budoucna dále zacílit a předat k využití dalším institucím veřejné správy. DALŠÍ OPATŘENÍ V návaznosti na Strategii vzdělávací politiky do roku 2030+ MŠMT zpracuje koncepci pregraduální přípravy pedagogických pracovníků, která bude posléze očekávat promítnutí do opatření na úrovni vysokých škol. Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 20218 INTERNACIONALIZACE VYSOKÉHO ŠKOLSTVÍ PRIORITA 1: ROZVOJ GLOBÁLNÍCH KOMPETENCÍ STUDENTŮ A PRACOVNÍKŮ VYSOKÝCH ŠKOL CÍL 1.B: ROZVOJ MEZINÁRODNÍCH MOBILIT STUDENTŮ A PRACOVNÍKŮ MŠMT zajistí legislativní a technologický rámec pro implementaci Jednotné digitální brány (Single Digital Gateway) dle nařízení Evropského parlamentu a Rady 2018/1724 v prostředí vysokého školství. Součástí Jednotné digitální brány bude poskytování online informací o možnostech a podmínkách studia a plně online procedury týkající se žádostí o stipendia, přihlášek ke studiu a žádostí o akademické uznání diplomu (viz přílohy I a II nařízení). MŠMT ve spolupráci s DZS a vysokými školami připraví metodické materiály k virtuálním a kombinovaným (blended) mobilitám. PRIORITA 2: INTERNACIONALIZACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ VYSOKÝCH ŠKOL CÍL 2.A: NAVÝŠENÍ POČTU A KVALITY STUDIJNÍCH PROGRAMŮ NABÍZENÝCH V CIZÍCH JAZYCÍCH A SPOLEČNÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ MŠMT ve spolupráci s NAÚ zreviduje nařízení vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém školství, a příslušné metodické materiály týkající se akreditace joint degree programů. MŠMT zváží možnosti zavedení nového indikátoru zohledňujícího počty realizovaných studijních programů v cizích jazycích a joint degree v rámci ukazatele K ve financování veřejných vysokých škol. PRIORITA 4: VYTVÁŘENÍ MEZINÁRODNÍHO PROSTŘEDÍ NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH A PROPAGACE V ZAHRANIČÍ CÍL 4.A: PODPORA ROZVOJE MEZINÁRODNÍHO MARKETINGU VYSOKÝCH ŠKOL A ČR MŠMT ve spolupráci s DZS zajistí návaznost aktivit na priority Inovační strategie ČR 2019–2030 a Koncepci jednotné zahraniční prezentace České republiky. MŠMT a DZS se budou podílet na systematickém budování značky Czech Republic: The Country For the Future a mezirezortní koordinaci aktivit v rámci Komise pro jednotnou prezentaci ČR v zahraničí a jejích pracovních skupin. MŠMT bude pokračovat ve spolupráci s vysokými školami, Ministerstvem zahraničních věcí a Ministerstvem vnitra při rozvíjení a rozšiřování programu Režim student prostřednictvím navyšování kvót pro stávající země a rozšiřováním o nové země. MŠMT bude s uvedenými subjekty spolupracovat na zefektivnění vízové praxe pro akademické pracovníky a zaměstnance vysokých škol a dalších aktivitách v oblasti posilování mezinárodního charakteru vysokých škol. Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 2021 9 PRIORITA 6: AKTIVITY NÁRODNÍHO AKREDITAČNÍHO ÚŘADU V OBLASTI INTERNACIONALIZACE CÍL 6.A: MEZINÁRODNÍ UZNÁNÍ NÁRODNÍHO SYSTÉMU ZAJIŠŤOVÁNÍ KVALITY Za účelem slaďování národní legislativy a metodik v oblasti akreditací se MŠMT zapojí do projektu financovaného Evropskou komisí, jehož řešitelem je European Association for Quality in Higher Education (ENQA). Cílem projektu je připravit podklady pro zahájení přístupu NAÚ do ENQA. CÍL 6.B: POSÍLENÍ PRVKŮ INTERNACIONALIZACE VE STRUKTUŘE A ČINNOSTI NAÚ NAÚ ve spolupráci s MŠMT bude usilovat o posílení zastoupení zahraničních odborníků v orgánech NAÚ i umožnění zapojení zahraničních hodnotitelů a bude podporovat účast českých hodnotitelů na akreditacích v zahraničí. Ing. Robert Plaga, Ph.D., v. r. ministr školství, mládeže a tělovýchovy V Praze dne 30. června 2020 Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol pro rok 202110 PŘÍLOHA: OSNOVA PLÁNU INVESTIČNÍCH AKTIVIT VYSOKÉ ŠKOLY PRO ROK 2021 Soukromé vysoké školy nemusí do plánů investičních aktivit uvádět všechny investiční akce, ale pouze ty, u kterých předpokládají financování nebo spolufinancování z veřejných zdrojů, ať již z veřejných rozpočtů České republiky nebo rozpočtu Evropské unie. 1. Shrnutí investičních aktivit pro rok 2021 Vysoká škola stručně shrne investiční akce zařazené do plánu investičních aktivit pro rok 2021 včetně předpokládaného postupu realizace. 2. Seznam jednotlivých investičních akcí, jejichž realizace bude probíhat v roce 2021 Vysoká škola uvede jednotlivě všechny investiční akce plánované k realizaci v roce 2021 s plánovaným objemem výdajů v r. 2021 větším než 10 mil. Kč (s výjimkou strojního a přístrojového vybavení, viz níže bod 3), bez ohledu na to, zda byla akce zahájena před rokem 2020 nebo bude pokračovat po roce 2020. Jednotlivě se uvádějí i investiční akce s nižším plánovaným objemem výdajů v r. 2021, u kterých se předpokládá krytí nákladů z programového financování MŠMT (program 133 220 Rozvoj a obnova materiálně technické základny veřejných vysokých škol a program 133 240 Rozvoj a obnova materiálně technické základny lékařských a pedagogických fakult) a rovněž se uvádějí akce, ke kterým bude v r. 2021 v rámci programů 133 220 a 133 240 podána žádost o poskytnutí dotace, přestože čerpání dotace proběhne až v následujících letech. A. Údaje o akci jako celku, bez ohledu na konkrétní aktivity plánované pro rok 2021 ● Název akce ● Stručný popis akce ● Náklady akce ● Termíny přípravy a realizace akce ● Zdůvodnění akce vč. vztahu k prioritám (jednotlivým prioritním cílům) Strategického záměru vysoké školy a Plánu realizace Strategického záměru vysoké školy ● Synergické vazby na investiční projekty realizované v rámci jiných dotačních titulů (např. OP VVV, OP ŽP apod.), ev. popis vazby akce na dosud realizované etapy B.Aktuální stav investiční akce a postup prací v roce 2021 ● Popis aktuálního stavu řešení investiční akce ● Plán prací pro rok 2021 (přípravná fáze, stavební část akce apod.) ● Předpoklad objemu výdajů v roce 2021 a zdrojů jejich pokrytí 3. Souhrnná informace o pořizování strojního a přístrojového vybavení v roce 2021 A. Celkový plánovaný objem výdajů na tento typ investičních akcí souhrnně a po součástech vysoké školy, s uvedením předpokládaného pokrytí těchto výdajů z různých zdrojů (program reprodukce majetku MŠMT, operační programy, GA ČR, vlastní prostředky atd.). B. Stručné shrnutí obsažených aktivit a zdůvodnění, zejména u nejnákladnějších položek, v členění po součástech vysoké školy.