Prof. PaedDr. Iva Stuchlı́ková, CSc. Pracoviště: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity Jeronýmova 10 371 15 České Budějovice tel.: +420 387 773 242; +420 602 451 396, e-mail: stuchl@pf.jcu.cz Funkce na pracovišti: proděkanka pro vědu Vzdělání a akademická kvalifikace: 1985 PaedDr., učitelství matematiky a fyziky pro ZŠ a SŠ, Pedagogická fakulta České Budějovice 1990 CSc., pedagogika, FF, Univerzita Karlova Praha (práce: K některým otázkám vztahu tvořivosti a komunikace) 1991 Mgr., psychologie, FF, Univerzita Karlova Praha 1997 doc., habilitace v oboru obecné psychologie FF Masarykova univerzita v Brně (habilitační práce: Kognitivní a emocionální procesy ve vztahu ke zpracování nejednoznačného materiálu) 2008 prof., obor pedagogická psychologie, Univerzita Karlova Praha 1999-2004 výcvik v psychoterapii orientované na člověka (PCA Praha) Zaměstnání a výzkumná stipendia 1988 – 1991 odborná vědecká pracovnice PF ČB 1991 - dosud PF JU od r. 1997 vedoucí katedry psychologie, 1998 – 2020 vedoucí sloučené katedry pedagogiky a psychologie, 2000 – 2004 proděkanka pro učitelská studia a CŽV, 2004 – 2006 proděkanka pro vědu, 2018 - dosud proděkanka pro vědu 2007 – University of Minnesota Morris (únor- červenec) Vědeckovýzkumná činnost (za posledních 5 let) Projekty projekt TAČR TA ČR TL02000368 (2019-2022): Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a v matematice Projekt Erasmus+ 2020-1-UK01-KA226-HE-094622 (2021- 2023): Student Technostress in Undergraduate Distance Education: a Navigation Toolkit for WELLness. Projekty OP VVV – expertní role CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016365 (2020-2022): Postoje, motivace, chování a výsledky žáků na prvním stupni základní školy v návaznosti na preprimární vzdělávání CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016402 (2020 – 2022): Veřejnost(i), vzdělávání a vzdělávací politika: hodnoty, postoje, argumentace a zkušenosti Vědecko-organizační činnost předsedkyně expertní skupiny pro externí hodnocení naplňování Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 (http://www.vzdelavani2020.cz) členka externí expertní skupiny pro přípravu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030 členka Board of Educational Affairs Euroepan Federation of Psychologists Associations (2012 –dosud) viceprezidentka European Society of Psychology Learning and Teaching Profesní ocenění a ceny 2021 - stříbrná medaile MŠMT za práci na přípravě Strategie vzdělávací politiky ČR do r. 2030 Publikace Chapters LE HEBEL, F., CONSTANTINOU, C., HOSPESOVA, A.,GROB,R, HOLMEIER, M., MONTPIED, P., MOULIN, M., PETR, J., ROKOS, L., STUCHLIKOVA, I., TIBERGHIEN, A., TSIVITANIDOU, O. & ZLABKOVA, I. (2018). Students’ perspectives on Peer Assessment. In J. Dolin, R. Evans (Eds.), Transforming Assessment (pp.141-173). Springer International Publishing. EVANS, R., CLESHAM, R., DOLIN, J., HOŠPESOVÁ, A. BIRCH JENSEN, S.,NIELSEN, J.A. STUCHLÍKOVÁ, I., TIDEMAND, S. & ZLABKOVA, I. (2018). Teacher Perspectives About Using Formative Assessment (227-248). In J. Dolin, R. Evans (Eds.), Transforming Assessment (pp.141-173). Springer International Publishing. STUCHLÍKOVÁ, I. & SOKOLOVÁ, L. (2020). Training of psychologists in Czech and Slovak Republics: Past and present. In Rich G. J. et al. (Eds.) Teaching Psychology around the World, Vol 5. (pp. 266-277). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. NOHAVOVÁ, A., MAZEHÓOVÁ, Y., & STUCHLÍKOVÁ, I. (2022). Fostering the development of social and emotional competencies through expressive production. In M. Talvio, K.Lonka (Eds.), International Approaches to Promoting Social and Emotional Learning in Schools: A Framework for Developing Teaching Strategy, pp.190 – 205. (ebook). New York: Routledge. Articles in Refereed Journals BAJGAROVÁ, Z., STUCHLÍKOVÁ, I. (2019). Obtížný temperament v raném dětství. Československá psychologie, 63(1), 104- 115. DUTKE, S., BAKKER, H., SOKOLOVÁ, L., STUCHLIKOVA, I., SALVATORE, S., & PAPAGEORGI, I. (2019). Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists’ Associations’ Board of Educational Affairs. Psychology Learning & Teaching, 18(2), 111–120. KUČERA, D., STUCHLÍKOVÁ, I., & MRHÁLEK, T. (2021). Impacts of COVID-19 Pandemic on the Mental Health of Working Adults in the Czech Republic: Analysis of Self-Report Psychological Data in a One Year Perspective. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11(3), 1061-1072. https://doi.org/10.3390/ejihpe11030079 ZLABKOVA, Iva, Jan PETR, Iva STUCHLIKOVA, Lukas ROKOS a Alena HOSPESOVA (2021). Development of teachers’ perspective on formative peer assessment. International Journal of Science Education, 43, 428-448. SOKOLOVÁ, L., PAPAGEORGI, I., DUTKE, S., STUCHLÍKOVÁ, I., WILLIAMSON, M., & BAKKER, H. (2021). Distance Teaching of Psychology in Europe: Challenges, Lessons Learned, and Practice Examples During the First Wave of COVID-19 Pandemic. Psychology Learning & Teaching. https://doi.org/10.1177/14757257211048423 STUCHLÍKOVÁ, I., KUČERA, D., MRHÁLEK, T., POTUŽNÍKOVÁ, E., PLASSOVÁ, M. (2021). Dynamics of COVID-19’s psychological impact in the Czech Republic: Situation during spring 2020. E-psychologie, 15(4), 40-59. https://doi.org/10.29364/epsy.420 KVINTOVA, J., KREMENKOVA, L., CUBEREK, R., PETROVA, J., STUCHLIKOVA, I., DOBESOVA-CAKIRPALOGLU, S., PUGNEROVA, M., BALATOVA, K., LEMROVA, S., VITECKOVA, M., & PLEVOVA, I. (2022). Preschoolers’ attitudes, school motivation, and executive functions in the context of various types of kindergarten. Frontiers in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.823980 VALLONE F., GALVIN J., CATTANEO DELLA VOLTA M. F., AKHTAR A., CHUA S., GHIO E., GIOVAZOLIAS T., KAZAKOU Z., KRITIKOU M., KOUTRA K., KOVACEVIC S., LEE-TREWEEK G., MAŠKOVÁ I., MAVRITSAKI E., NASTIC J., PLASSOVA M., STUCHLÍKOVÁ, I., & ZURLO M. C. (2023). Technostress and academic motivation: direct and indirect e�ects on university students’ psychological health. Frontiers in Psychology, 14:1211134. doi: 10.3389/fpsyg.2023.1211134