v *tibetském buddhismu podmíněná příčina neodvratného účinku, plodu. Patřičný důsledek činů se může projevit již za tohoto života, v životě příštím, ale i později. Lä představuje *zákon příčiny a následku ve sféře konání každé živé bytosti, projevující se v činech, slovech a myšlenkách, podle něhož platí „jak zaseješ, tak sklidíš“. Působení karmického zákona vyžaduje, aby se každá bytost znovuzrozovala, a to podle toho, jak se zasloužila, v různém ze šesti stavů existence. Jak činy špatné, tak i činy dobré vedou ke znovuzrození, neboť oboje zaslouží spravedlivou odplatu. Život, který nyní žijeme, je výslednicí našich předchozích životů a zároveň determinantem našich životů příštích. Dobré lä (tj. zásluhy) lze rozmnožovat a důsledky špatného lä (tj. trest) minimalizovat či dokonce zcela zahladit vedením řádného, ctnostného života v dané existenci. (Josef Kolmaš)