Zápis č. 1/2008 Rada Ústavu matematiky a statistiky Dne 6. 2. 2008 Přítomni: prof. Rosický, dr. Bulant, prof. Došlá, prof. Došlý, doc. Hilscher, prof. Janyška, doc. Čadek, dr. Horák, prof. Horová, prof. Kučera, prof. Wimmer. Omluveni: dr. Kolář, doc. Paseka, dr. Plch, doc. Pospíšil, prof. Slovák. Program: 1) Stěhování 2) Rozpočet ústavu v roce 2007 a 2008 3) Nové učební programy 4) Smlouvy končící v 2008 Před zahájením jednání uvítal prof. Rosický nového člena Rady doc. Hilschera, kterého jmenoval svým zástupcem pro vědu a výzkum. 1) Rekonstrukce nové budovy na Kotlářské probíhá dle plánu, kolaudace má proběhnout koncem června. V červenci a srpnu se budeme stěhovat, je na každém osobně, aby si udělal plán a připravil věci do krabic, které budou k dispozici od května. Stěhování provede firma, nepřipravené věci si budeme muset přestěhovat sami. Očekáváme, že to bude možné dokončit během září. V březnu 2008 bude svoláno shromáždění ústavu, kde budou zaměstnanci o stěhování informováni. Fakultě jsme nabídli k (dočasnému) využití většinu našeho suterénu a polovinu půdní vestavby. Důvodem je, že přízemí, dvě patra a půl půdní vestavby naprosto dostačuje našim současným potřebám. 2) Naprosto převažující část našeho rozpočtu (z dotace, tj., bez projektů), po odečtení odvodů, tvoří osobní náklady. I když byl v loňském roce mírný pokles v příjmech, nebyl finanční propad dramatický. Záleží na nás, zda se i nadále budeme chovat racionálně a současnou obtížnou finanční situaci na fakultě úspěšně zvládneme. Nyní se tvoří nová fakultní pravidla odvodů financí. Musíme očekávat nárůst výdajů spojených se zvýšením prostor ústavu. Pro budoucnost je klíčové, jaký příjem získáme z výuky. 3) Musíme rozšířit a zatraktivnit nabídku našich výukových programů. Předložili jsme k akreditaci navazující magisterský obor Finanční a pojistná matematika, dále obor Počítačové modelování a simulace. Po vyhlášení evropského programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (očekává se v květnu) chceme předložit projekt nové výuky s pracovním názvem Computational Science, spojený s restrukturalizací výuky dosavadní. Zároveň musíme zlepšit propagaci naší výukové nabídky, zejména formou naší (a fakultní) webové stránky a obnovením kontaktů se středními školami. Máme rovněž rezervy v péči o studenty, kteří k nám přišli studovat. Byly diskutovány i další možné změny, např., zavedení nového bakalářského směru Přírodní vědy, přijímání uchazečů bez přijímacích pohovorů. 4) V tomto roce končí pracovní smlouva 19 stabilním pracovníkům ústavu. V současnosti má ústav 41,25 akademických pracovníků, z čehož výzkumný záměr pokrývá 10,9 míst. Přitom výzkumný záměr končí v roce 2011. I když lze očekávat podporu výzkumu i po roce 2011, musíme tuto skutečnost brát v úvahu. Včetně toho, že pro budoucí podporu našeho výzkumu bude významný náš publikační výkon, zejména v impaktovaných publikacích. Uvedené skutečnosti vedou k potřebě efektivního využití našich pracovních míst. Rada má následující představu o standardním pedagogickém úvazku: profesor 6 hodin týdně, docent 8, odborný asistent 10, lektor 15-20.