Opatření ředitele Univerzitního centra Telč Masarykovy univerzity č. 1/2023 Provozní řád Univerzitního centra Telč (ve znění účinném od 1. 6. 2019) Podle čl. 5 odst. 2.4. Organizačního řádu Masarykovy univerzity vydávám tento provozní řád: Článek 1 Úvodní ustanovení Provozní řád stanoví pravidla provozu budovy Univerzitního centra Telč, nám. Zachariáše z Hradce 2, 588 56 Telč (dále jen „budova“). Provozní řád se vydává na základě čl. 32 odst. 2 Statutu Masarykovy univerzity a podrobněji upravuje práva a povinnosti související s řádným hospodařením s nemovitým i movitým majetkem svěřeným rektorátu Masarykovy univerzity (dále MU). Článek 2 Pobyt v budově v provozní době (1) Provozní dobou budovy je doba od 6:00 do 22:00 hodin v pracovní dny. (2) V provozní době je povolen pobyt v budově všem zaměstnancům MU, studentům MU, účastníkům celoživotního vzdělávání na MU a dalším osobám, které zde vykonávají svou činnost, zpravidla na základě smlouvy s MU. Cizí osoby při vstupu do budovy jsou povinny prokázat své oprávnění ke vstupu na recepci. (3) V době otvíracích hodin Expozice Míly Doleželové (dále EMD) je pobyt v budově povolen také jejím návštěvníkům. Otevírací hodiny EMD jsou ÚT-NE od 9 do 17 hodin, ale mohou být na základě rozhodnutí ředitele upraveny samostatným předpisem. Článek 3 Pobyt v budově mimo provozní dobu (1) Zaměstnanci Univerzitního centra mohou mimo provozní dobu pobývat v budově na základě trvalého nebo časově omezeného písemného povolení vydaného ředitelem UCT, na základě žádosti. Kopie povolení se předávají na sekretariát ředitele, kde jsou evidována. (2) Mimo provozní dobu mohou dále v budově pobývat: a) po dobu ubytování v ubytovacím zařízení osoby zde ubytované a b) po dobu trvání organizovaných kulturních a společenských akcí nebo akcí dle čl. 6 účastníci těchto akcí, c) osoby jejichž přítomnost souvisí s činností vykonávané zpravidla na základě smlouvy s MU, d) pracovníci, kteří zajišťují provozně-technické záležitosti a chod budovy. Článek 4 Ochrana majetku a osob (1) Každý zaměstnanec UCT pracující v budově je povinen předcházet poškození, ztrátě, zničení a zneužití majetku MU. Zejména pak odpovídá za uzamčení všech vstupů do svěřeného pracoviště, uzavření oken a vypnutí osvětlení a elektrických spotřebičů při odchodu z prostor tohoto pracoviště, pokud odchází jako poslední. (2) Na recepci UCT jsou uloženy náhradní klíče od vchodů do budovy a od veškerých dveří v budově. (3) V celé budově včetně dvorního traktu je zcela zakázáno kouření a používání otevřeného ohně. Do budovy není povoleno vodit zvířata s výjimkou asistenčních psů osob s omezenou schopností pohybu a orientace. (4) Inventář a zařízení budovy není povoleno vynášet a vyvážet z objektu (s výjimkou věcí, které má pracovník svěřeny na základě písemné dohody, např. mobily, notebooky apod.) bez písemného souhlasu ředitele UCT. (5) Za účelem zvýšení bezpečnosti osob a majetku je v budově provozován monitorovací systém průmyslových kamer zajišťující obrazový záznam vybraných rizikových prostor. Jedná se o všechny chodby a prostory před hlavním vstupem do budovy z nám. Zachariáše z Hradce a boční vstup z nám. Jana Kypty. Záznam z kamer je zabezpečen proti zneužití systémem přístupů k záznamovým zařízením a může být poskytnut pouze na základě pokynu osoby orgánům Policie ČR a příslušným kontrolním orgánům. Článek 5 Vjezd a parkování vozidel na nádvoří budovy (1) Vjezd a parkování v prostoru nádvoří je zakázán. (2) Krátkodobé vjezdy za účelem dovozu a odvozu materiálu a zařízení v provozní době na dobu nezbytně nutnou povoluje správce budovy, sekretariát ředitele nebo ředitel UCT. Článek 6 Správa a pronájem místností (1) Učebny, posluchárny a ubytovací prostory v budově jsou využívány pro běžný provoz UCT, Rektorát MU, další součásti MU a externí organizace či soukromé osoby. (2) Využívání všech místností v budově koordinuje organizační referentka na recepci UCT, která vede evidenci a koordinuje časový harmonogram, předává a přebírá klíče a identifikační karty od nich. (3) Ceny za pronájmy prostor v budově univerzitního centra jsou uvedeny v Ceníku za pronájem prostor v budově. Ceny pro následující kalendářní rok stanovuje ředitel UCT nejpozději do 31. 12. roku předcházejícího. (4) Za uzamykání učeben a poslucháren odpovídá nájemník ihned po ukončení činnosti, případně další osoba pověřená ředitelem UCT. Za uzamykání ubytovacího prostoru odpovídá pokojská nebo recepční. (5) Hlavní vchod do budovy je otevřený každý všední den od 7 do 17 hodin. V době prázdnin, svátků a víkendů od 9 do 17 hodin. Mimo tuto dobu je hlavní vchod (skleněné dveře) uzamčen elektronickým zámkem, který je možné otevřít pomocí kódu nebo identifikační karty. Za kódování dveří s elektronickým zámkem zodpovídají pověření zaměstnanci UCT. Článek 7 Závěrečná ustanovení (1) Kontrolou dodržování provozního řádu je pověřen ekonom UCT. (2) Výkladem provozního řádu je pověřen ekonom UCT. (3) O úpravě přístupových práv do budovy UCT rozhoduje ředitel. (4) Tento provozní řád nabývá účinnosti dnem vyhlášení. Datum vydání: 28. 7. 2023, Platnost: 28. 7. 2023, Účinnost: 28. 7. 2023 V Telči dne 28. 7. 2023 Mgr. Jaroslav Makovec ředitel Jaroslav Makovec Digitálně podepsal Jaroslav Makovec Datum: 2023.07.28 09:31:52 +02'00'