PA163 ­ VZOR PÍSEMNÉ PRÁCE 1. Jaké znáte konzistenční algoritmy? Rozlište je dle typu konzistence. 2. Jaký je rozdíl mezi kontrolou dopředu (forward checking) a opravdovým úplným po- hledem dopředu (real full look ahead)? 3. Co to je šířka grafu a jaký je její význam? 4. Napište (nebo alespoň slovně popište) algoritmus prohledávání s tabu seznamem. Je Váš algoritmus kombinován s nějakou další metodou lokálního prohledávání? 5. Problém: školní rozvrh. Určete čas a místo výuky pro množinu předmětů, jestliže platí následující předpo- klady: (a) rozvrh je na 5 školních dnů a každý den má 10 hodin (b) u každého předmětu je určena doba jeho trvání; výuka předmětu musí probíhat bez přerušení (tj. nesmí např. začínat jeden den večer a končit druhý den ráno) (c) v každé místnosti je nejvýše jeden předmět v danou dobu (d) každý předmět je vyučován pro konkrétní třídu (skupinu žáků), každá třída může mít vždy nejvýše jeden předmět Jednotlivé předměty by měly být do rozvrhu umístěny tak, aby z celkového pohledu skončila výuka všech předmětů každý den co nejdříve. Napište model pro tento problém. Především uved'te: jaké se v problému vyskytují proměnné, jaký je jejich význam a jejich doména , a jaká jsou potřeba omezení. U kaž- dého z bodů napište, jak je jeho řešení realizováno v modelu. Poznámka: Ve všech příkladech uvádějte vedle zkratek i úplné názvy.