Témata písemných prací KFMAPJ - JS 2004/2005 1) Marketingový mix ve výrobě a službách. 2) Produkt. Jádro produktu, reálný produkt, rozšířený produkt. 3) Životní cyklus produktu. 4) Tvorba ceny pojistného. Hlediska odrážející cenu v pojetí marketingu. 5) Distribuční cesty. Alternativní distribuční cesty. 6) Definice reklamy. Informativní, přesvědčovací a připomínací reklama. Stanovení reklamních cílů. Stanovení reklamního rozpočtu. 7) Příprava reklamní strategie. Vyhodnocení reklamní kampaně. 8) Definice podpory prodeje. Charakteristické rysy (faktory) podpory prodeje. 9) Podpora prodeje vůči zprostředkovatelům a vůči klientům. 10) Definice PR. Vztahy s vnějším a vnitřním prostředím pojišťovny. 11) Nástroje PR. Komunikační prostředky PR. 12) Definice osobního prodeje a jeho základní charakteristika. Výhody osobního prodeje. 13) Úloha, řízení, struktura a velikost prodejních týmů. 14) Proces osobního prodeje. 15) Definice přímého prodeje a jeho základní charakteristické znaky. Adresný přímý marketing a neadresný přímý marketing. 16) Formy přímého marketingu. 17) Etické aspekty přímého marketingu. 18) Nábor, výběr a školení zprostředkovatelů. 19) Odměňování a hodnocení zprostředkovatelů. 20) Požadavky (zákonné) na odbornou způsobilost zprostředkovatelů pojištění. 21) Program školení a přezkoušení zprostředkovatelů pojištění. 22) Informační databáze internetových stránek Ministerstva financí pro zprostředkovatele pojištění. 23) Požadavky na materiální prostředí kanceláře zaměstnance pojišťovny nebo zprostředkovatele pojištění. 24) Grafické provedení a srozumitelnost reklamních letáků, brožur, prodejních pomůcek (sazebníky, návrhopojistky) pojišťoven. 25) Grafické provedení dokumentů souvisejících s pojistnou smlouvou (všeobecné pojistné podmínky, zvláštní pojistné podmínky, dotazníky, doklady o pojištění). 26) Pracovní postupy zprostředkovatelů. Postupy související se zpracováním uzavřených pojistných smluv a s přijímáním klienta do pojištění. 27) Postupy související se správou pojištění. 28) Postupy související s likvidací pojistných událostí a výplatou pojistných plnění. 29) Zásady řízení vztahů se zákazníky. Výměna zdrojů ve vztazích se zákazníky. 30) Struktura vztahu. 31) Fáze vztahu (navázání, rozvíjení, ukončení). 32) Strategie vztahu (sepnutí, propojení, přimknutí). Poznámka: ˙ Písemnou práci zpracovat ve formátu A4, Times New Roman, velikost 14, řádkování jednoduché. ˙ Rozsah 5 -- 8 stran. ˙ Na závěr uvést literaturu a zdroje čerpání informací. ˙ Písemnou práci odevzdat vyučujícímu v elektronické podobě do 7.4.2005. Zpracoval: Ing. František Řezáč KF ESF MU v Brně